تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۲۷۰۸۹
گزارش تصویری؛

تصاویر زیبایی از برداشت برنج در منطقه گرمسیری خیرآباد

۳
کبنا ؛
کشاورزان خیرآبادی در ابتدای فصل پاییز، به برداشت محصول برنج خود می پردازند. تصاویری از مراحل مختلف داشت و برداشت برنج منطقه گرمسیری خیرآباد گچساران در این گزارش آمده است.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران؛ روستای خیرآباد در ٢٥ کیلومتری بهبهان در مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان قرار دارد و مشتمل بر چند روستا به نام‌های خیرآباد خلیفه، خیرآباد ناصر، خیرآباد مردان معصوم - پادوک-ده جلیل] و… است. مردم منطقه از نژاد لر بزرگ و متعلق به ایل بویر احمد گرمسیر هستند. رود خانه دائمی خیرآباد که از کوه خامی در ارتفاعات شمال گچساران سرچشمه می‌گیرد و از کنار این منطقه عبور می‌نماید، وجه تسمیه این روستاها می‌باشد.
آثار تاریخی ازجمله پل دوره ساسانی، پل خیری و محمد خان؛ تپه دهوه؛ تنگ اشترک و چهار طاقی (آتشگاه) نیز از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گردشگری شهرستان است.
سد مخزنی کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غرب شهر دوگنبدان (گچساران) در محل تنگ دوک و از نوع بتنی با ارتفاع از پی ۱۴۴ متر، طول تاج ۱۹۰ متر، و حجم مخزن ۵۸۰ میلیون متر مکعب بر روی رودخانه خیرآباد احداث شده‌است. رودخانه خیرآباد به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر از سرچشمه‌های شیرین رودخانه زهره بوده و از ارتفاعات زاگرس سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به زهره به خلیج فارس می‌ریزد. استان کهگلویه وبویراحمد به ندرت از آب این سد استفاده می‌کند و بیشترین استفاده را سازمان‌های آب منطقه ای استان‌های بوشهر و هرمزگان برده و به شهرهای حاشیه خلیج فارس که فاقد آب آشامیدنی مناسب هستند آبرسانی می‌کنند.

عکس از: مهدی افضلی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
عالی
حسین
Iran, Islamic Republic of
عالی
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1