تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۴۲۶۷۹۹
نشست خبری معاونان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

هادی‌نیا: موافقت با تمام برنامه‌های تشکل‌های سیاسی در دانشگاه / فرسودگی ۶۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج / آرامش: جذب دانشجوی پزشکی خارجی در دانشکده‌های کهگیلویه و بویراحمد / دانشجویان کدام کشورها متقاضی تحصیل در استان هستند؟

۰
کبنا ؛نشست خبری معاونین فرهنگی و امور دانشجویی، آموزش و تحصیلات تکمیلی و تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، ابوالقاسم هادی نیا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که صبح امروز (شنبه 1 آبان ماه 99) در سالن کنعانی یاسوج برگزار شد،
در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه این معاونت در زمینه فرهنگ سازی برای مقابله با بیماری کرونا که مورد تاکید همه مسئولان ارشد کشور است، اظهار داشت: کرونا مسئله جهانی بود که یک باره شیوع پیدا کرد و در زمینه مقابله با کرونا اکثر تصمیمات در ستاد ملی و استانی کرونا گرفته می‌شد و چندان اختیاری به معاونت‌های فرهنگی داده نشده بود.
وی در ادامه افزود: پویش دست یاری گیر توسط معاونت فرهنگی وزارت خانه راه اندازی شد و بیش از 15 هزار دانشجو در این پویش عضو شدند که از دل این پویش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پویش دانشجویی مقابله با کرونا را تشکیل دادند و اقداماتی از قبیل تولید محتوا، حضور در ضد عقونی معابر، غربالگری و مبادی شهرها به صورت داوطلبانه داشتند.
وی گفت: هیچ برنامه‌ای نبوده که تشکل‌ها درخواست داده باشند و با آن موافقت نشده باشد، از تیرماه سال گذشته که من حضور داشتم، دو مراسم 16 آذر به مناسبت روز دانشجو برگزار شد که با استقبال بسیار زیاد مواجه شد. همچنین برنامه‌ای که با حضور دکتر وکیلی نماینده تهران برگزار شد، نیز با استقبال زیادی مواجه و در سطح ملی به آن پرداخته شد.

فرسودگی ۶۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
 
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فرسودگی ۶۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و گفت: تنها خوابگاه استاندارد ما، خوابگاه دانشجویی سمیه است.
 
سید ابوالقاسم هادی‌نیا  افزود: پیش از شیوع کرونا برنامه‌های متعدد فرهنگی در سطح دانشگاه اجرایی شد و در حال حاضر نیز با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف ارتقای این مهم در سطح دانشگاه هدفگذاری شده است.
وی از اجرای پویش دست یاری گر در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: ستاد دانشجویی مقابله با کرونا از دل این پویش در دانشگاه علوم پزشکی استان اجرایی شد.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: با تحقق این ستاد، حول محور ضدعفونی مناطق، کمک‌های مؤمنانه و توسعه آگاهی بخشی بهداشت محور برنامه‌هایی اجرا کردیم.
هادی نیا با اشاره به برنامه‌های ملی و استانی در راستای کمک به شرایط ازدواج آسان، اظهار کرد: حول این محور نیز در استان اقدامات مختلفی شکل گرفته و تاکید ما بر ارائه تسهیلات دانشجویی برای تحقق ازدواج آسان است.
وی از فعالیت پنج خوابگاه ملکی در سطح دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و عنوان کرد: سه خوابگاه مربوط به خانم‌ها و دو خوابگاه مربوط به آقایان است.
معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فرسودگی ۶۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها خوابگاه استاندارد ما، خوابگاه دانشجویی سمیه است.
هادی نیا بیان کرد: برنامه ریزی برای ساخت دو خوابگاه استاندارد در سطح دانشگاه انجام گرفته و تأمین تسهیلات برای ساخت آن انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت رسانه در توسعه، تاکید کرد: نقش رسانه در جامعه بی بدیل بوده و به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه عمل می‌کند.
 معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه رسانه محور توسعه در بخش‌های مختلف است، ادامه داد: تحلیل‌های انتقادی و به جای رسانه آگاهی بخشی نسبت به کمبودها را رقم می‌زند.

جذب دانشجوی پزشکی خارجی در دانشکده‌های کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تحصیل دانشجویان پزشکی خارجی در دانشکده‌های استان خبر داد.
 شهین‌تاج آرامش در این نشست خبری با اشاره به تحصیل ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۵ دانشکده علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دستیاری تخصصی تحصیل می‌کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم‌ پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۲۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه به وضعیت آموزشی دانشگاه‌ها با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا از سال گذشته زیرساخت‌های مجازی را ارتقاء و آموزش‌ها به صورت مجازی صورت گرفت و با توجه به اوج‌گیری این ویروس تصمیمی مبنی بر برگزاری آموزش‌ها به صورت حضوری نداریم.
وی همچنین از رفع کمبود پزشک متخصص در استان خبر داد و گفت: به غیر از رشته‌های فوق ریه، فوق آی.سی. یو، غدد کودکان و فوق نوزادان در سایر رشته‌ها با مشکلی مواجه نیستیم.
دانشجویان کدام کشورها متقاضی تحصیل در استان هستند؟
این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب دانشجوی خارجی در دانشکده‌های علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ هزار دانشجوی خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های کشور هستند که باید میان دانشگاه‌های کشور تقسیم شوند.
آرامش عنوان کرد: مجوز جذب ۲۵ درصد دانشجو در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی اخذ شده که سال گذشته  ۵ نفر در رشته دندانپزشکی و ۱۴ نفر در رشته پزشکی جذب شدند که عمدتا از کشورهای اوکراین و روسیه هستند.
وی خاطرنشان کرد: جذب دانشجو برای ترم بهمن ماه امسال اعلام شده و روز مهلت آن هم به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1