تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۲۶۲۶۰
کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت نامناسب مدرسه مسکن مهر چرام / لزوم چاره‌اندیشی مدیران / کرونا در کمین سلامت دانش‌آموزان

۱
کبنا ؛عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فضای نامناسب فیزیکی مدرسه ابتدایی «سلمان فارسی» مسکن مهرچرام این مدرسه را به مرز تعطیلی کشانده است. 
 
به گزارش کبنا از چرام، با عنوان «مسکن مهر چرام دیار فراموش شدگان» و بررسی مشکلات شهروندان در این قسمت از شهر و اشاره به مشکلات فضای فیزیکی و بهداشتی مدرسه استیجاری مسکن مهر چرام که بازتاب‌های متفاوتی در فضای مجازی داشت امروز دوشنبه (۱۴ مهرماه ۹۹) بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام که حساسیت زیاد خوبی روی مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها دارند برای پیگیری بیشتر به مدرسه دولتی «سلمان فارسی» مسکن مهر چرام رفتند.
تصاویر دریافتی از مدرسه ابتدایی سلمان فارسی مسکن مهرچرام بسیار نگران کننده و تأسف آور به لحاظ بهداشتی و فضای فیزیکی می‌باشد.
 فضای فیزیکی مدرسه که استیجاری و یک خانه نقلی که زیربنای محدودی دارد قریب ۵۰ دانش آموز با ۳ فرهنگی را در آن جای داده‌اند.
 اگر در سال‌های گذشته امکان تحصیل و تدریس در چنین مکان کوچکی بوده ولی امسال با شیوع ویروس کرونا و جهش آن در سنین مختلف معلوم نیست آموزش و پرورش چرام؛ چرا به فکر تغییر مکان یا افزایش فضا (اجاره کردن مکان دیگری) نبوده است.
نکته تأسف بار تر اینکه اگر بهر دلیل تصمیم به تحصیل دانش آموزان در این مکان هستند چرا حداقل‌های بهداشتی را رعایت نکردند تصاویر دریافتی از سرویس بهداشتی بدون سقف و روشویی ومایع دستشویی و در واقع غیر بهداشتی آن؛ نشان می‌دهد در این چندسال از عهده نصب یک روشویی بر نیامده وچگونه می‌خواهند در بحران کرونا؛ جان دانش آموزان و معلمان را نجات دهند لازم به ذکر است یکی از فرهنگیان این مدرسه بیماری زمینه‌ای دارد.
 مدیرکل آموزش پرورش و مدیرکل نوسازی پاسخ دهند در این چند سال چرا به فکر ساخت فضای مناسب برای مدرسه ابتدایی مسکن مهر چرام نبوده‌اند در حالیکه جمعیت دانش آموزی این قسمت از شهر رو به افزایش است.
 آیا جان دانش آموزان مسکن مهر چرام برای مجموعه مدیریت آموزش و پرورش اهمیتی ندارد؟
 آیا حاضر هستند فرزندان یکی از آنها در چنین مجموعه‌ای تحصیل کنند؟
 وضعیت فیزیکی و بهداشتی مدرسه ابتدایی سلمان فارسی مسکن مهر چرام در این چندسال تاکنون از بعضی از مدارس روستایی هم وخیم‌تر و باید گفت که مدارس روستایی شرایط بهداشتی و فیزیکی بهتری از این مدرسه دارند.
 شرایط این مدرسه و فشردگی آن در یک فضای فیزیکی محدود بدون در نظر گرفتن شرایط تهویه و سرمایشی و گرمایشی ما را به یاد داستان و روایت ماشین مسافری «مورک» دز مسیر بهبهان و دهدشت می‌اندازد که چگونه مسافران را به زور و وسیله‌ای که در دست داشت در ماشین جا می‌داد.
 اما در کنار این مدرسه وچندمتری آن مدرسه غیرانتفاعی هست که در دو طبقه و با شرایط بسیار خوبی ساخته. شده است که فضای فیزیکی و بهداشتی بسیار مناسبی دارد.
 اینکه چرا آموزش و پرورش چرام در این چند سال نتوانست یا نخواست با مدیر مدرسه به تعامل و تفاهم برسند که از فضای این مدرسه برای دانش آموزان مدرسه دولتی مسکن مهر چرام استفاده کنند.
 اگر بحث کرایه بود که برای مدرسه قبلی هم کرایه پرداخت می‌کنند حالا به فرض اینکه با توجه به هزینه مدیر مدرسه غیرانتفاعی برای ساخت مدرسه و فضای شیک وبهداشتی منطقی بود که کرایه بیشتری طبق نظر کارشناسان پرداخت شود که اگر واقعاً دلسوز دانش آموزان محروم مسکن مهر بودند قطعاً مدیریت آموزش و پرورش چرام در رایزنی با مسئولان استانی می‌توانستند اجاره بهای این مکان آموزشی را پرداخت کنند.
 راه دیگر بحث خرید خدمات آموزشی و انتقال این مدرسه در فضای مدرسه غیرانتفاعی مسکن مهر چرام بود که مزایای داشت و دارد.
اینکه تمامی هزینه‌ها را در این طرح وزارتخانه پرداخت می‌کرد و موجب می‌شد که چند نفر در این طرح استخدام شوند.
 و مهم‌تر اینکه در این شرایط بحران کرونا در استان وچرام از جان دانش آموزان محروم مدرسه دولتی مسکن مهر چرام دفاع شود.
و اولیا آنها با امنیت خاطر بهتری فرزندان خود را روانه مدرسه کنند.
 با بررسی میدانی و تصاویر دریافتی و همچنین بنا بر امتیازات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس 
به لحاظ عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مدرسه طبق قانون شبکه بهداشت و درمان چرام و دادستان چرام به عنوان مدعی العموم می‌توانند مدرسه ابتدایی سلمان فارسی مسکن مهر چرام را پلمپ کنند.
 باید منتظر اقدام قاطعانه و منطقی متولیان امر برای اجرای قانون برابر دستورالعمل‌ها در خصوص مدرسه مسکن مهر چرام باشیم.
پایگاه خبری «کبنا نیوز» بنا بر رسالت اجتماعی خود و برای دفاع از حقوق شهروندی شهروندان و دانش آموزان و فرهنگیان ساکن در مسکن مهر چرام پیگیر حل این مشکل کرونایی و بهداشتی تا حصول نتیجه هست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا خودشون مقصر نيستن؟!!!
معلم
Iran, Islamic Republic of
/ مرده ای بیش نیست برادر....
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1