تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۲۶۱۸۷
گزارش کبنا از نشست ستاد ملیِ مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد؛

تطابق آمارهای استانی با آمارهای بین‌المللی/ ضرورت استفاده از ماسک برای همۀ کارمندان/ ارائۀ خدمات منوط به رعایت پروتکل‌ها/ نبود هیچگونه راهپیمایی در اربعین امسال

۰
کبنا ؛
ظهر امروز، شنبه (12 مهر 1399) نشستِ ستاد ملیِ مقابله با کرونا در محلِ ساختمان دولت برگزار شد.
 
به گزارش کبنا، دکتر پرویز یزدان‌پناه ریاست دانشگاه علوم پزشکی، ضمن ارائۀ گزارشی بیان کرد: آمارهای استانی دربارۀ کرونا، با آمارهای بین‌المللی تطابق کامل دارند. وی در پاسخ به این سؤال که چرا آمار مرگ و میر در استان پایین است بیان کرد: بیماریابی فعال، غربالگری، مراقبت در بیمارستان‌ها و ردیابی بیماران علت این امر بوده است. با وجود اینکه در سطح کشور، آمارِ آزمایش‌ها را پایین آورده‌اند، میزان آزمایش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
وی افزود: ما تاکنون 35 هزار آزمایش انجام داده‌ایم. دقیق‌ترین آمارها بین استان‌های کشور نیز مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
دکتر بانشی در تکمیل گفته‌های یزدان‌پناه بیان کرد: ما حتی افراد بدون علامت را نیز خوب شناسایی کرده‌ایم. میانگین سنی مبتلایان در سایر استان‌ها حدود 51 سالگی است، اما در استان ما 40 است.
وی افزود: در کهگیلویه و بویراحمد بروز بیماری در گروه‌های آسیب‌پذیر کم بوده است. اگر این گروه‌ها مبتلا شوند، میزان مرگ و میر افزایش می‌یابد.
کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز صحبت خود را با تشکر از دستگاه‌ها و نهادهای استانی آغاز کرد. وی در ادامه بیان کرد: هر گونه موفقیتی که در کنترل بیماری کرونا داشته‌ایم مدیون مردم هستیم. از اکثریت مردم که رعایت می‌کنند صمیمانه سپاسگذاریم.
وی افزود: ما به‌شدت به همکاری مردم نیازمندیم. چرا که شرایط روز به روز سخت‌تر می‌شود. به زمستان نزدیک می‌شویم. باید تا می‌توانیم میزان ابتلا را کاهش دهیم. چرا که امکان همزمانی آنفلوانزا و کرونا وجود دارد. در کنترل کرونا همه باید کمک کنند؛ بخش‌های عمده‌ای رعایت می‌کنند. اما آن عده که رعایت نمی‌کنند، خود و بقیه را به خطر می‌اندازند. ما باید با این عدۀ قلیل برخورد کنیم تا متوجه شوند در بحث سلامت ما با کسی شوخی نداریم و در این موارد به طور جدی و قانونی برخورد می‌کنیم.
وی در ادامه گفت: علی‌الرغم خدمات موجود، به دلیل اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان جوانی است، نسبت به برخی استان‌های دیگر از امکانات کمتری برخوردار است. بنابراین ما به اقتضا شرایط‌مان به همکاری بیشتری از سوی همۀ مردم نیازمندیم.
وی افزود: مهمترین مسئله در کنترل بیماری کرونا استفاده از ماسک است. هر کسی که از خانه خارج می‌شود باید ماسک بزند؛ مثل پوشیدن کفش و لباس. به طوری که هیچ فردی بدون ماسک در فاضی عمومی دیده نشود. پوشیدن ماسک باید تبدیل به فرهنگ عمومیِ مردم شود. به طوری که فرد بدون ماسک احساس خجالت کند. این چند امتیاز دارد که مهمترینِ آن این است که درجه و سطحِ فرهنگ و درک مردم از شرایط را بالا می‌برد.
کلانتری خاطرنشان کرد: هیچ کارمند جمهوری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد حق ندارد بدون ماسک به محل کار برود. چنانچه کارمندی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به محل کار مراجعه کند، تخلف کرده و باید به دادگاه تخلفات اداری برود. به طور کلی هیچ نهاد و دستگاهی حق ندارد به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند خدمات دهند. ارائۀ خدمات باید منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد. در اصناف هم باید وضعیت به همین روال باشد.
وی افزود: در حمل و نقل عمومی تلاش‌هایی شده اما کافی نیست و باید میزان رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود. در موردگشت ارشاد کرونایی، باید از ظرفیت همۀ نهادها استفاده شود. به‌طور کلی مهمترین ابزار در کنترل کرونا میزان رعایت مردم است.
کلانتری دربارۀ جلسات معارفه‌ای که در استان برگزار می‌شود گفت: جلسات معارفه باید به کمترین حد خود برسند. خیلی از دستگاه‌ها و نهادها باید میدانی وارد عمل شوند.
وی افزود: کادر درمان به شدت خواهان این هستند که مردم قدردانشان باشند؛ قدرشناسی مردم هم این است که رعایت کنند. همین که رعایت شود میزان بستری‌ها کاهش می‌یابد و کادر درمان اندک فرصتی برای استراحت پیدا می‌کنند. در واقع، تشکر و قدردانی از کادر درمان، رعایت پروتکل‌هاست.
وی همچنین بیان کرد در اربعین امسال هیچگونه راهپیمایی، ازدحام و اجتماعی نخواهیم داشت. کلانتری در پایان ضمن تشکر از رسانه‌ها بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها در ارتباط با کنترل بیماری کرونا حداکثر استفاده را داشته باشیم. وی خطاب به رسانه‌ها گفت: هر چقدر که شما تلاش کنید به نجات جان خیلی از مردم این استان کمک کرده‌اید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط حرف
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف
یکی و همکارلشون
Iran, Islamic Republic of
وای از خنده هلاک شدم!!! گفتن دقیقترین آمارها در کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمده!!!!خخخخخخ
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1