تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۴۲۵۸۱۴
با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

مراسم معارفه مدیرکل جدید زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد / مهار بیماری کرونا در زندان‌های کشور

۱
کبنا ؛مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، با حضور مسوولان استانی و کشوری از زحمات ۴ ساله اسماعیل جمیاری تجلیل و منصور بیژنی به عنوان سرپرست اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
جمیاری در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از همراهی همه مسوولان گفت: با اقدامات صورت گرفته در طول مدت ۴ سال یک هزار و ۵۹ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.
موفقیت دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در اجرای دستورالعمل‌های مورد تاکید آیت‌الله رئیسی/سازش در ۶ پرونده قصاص

موفقیت دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در اجرای دستورالعمل‌های مورد تاکید آیت‌الله رئیسی

حسن نگین‌تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  یکی از اولویت‌های سند تحول که مورد تاکید آیت‌الله رئیسی است سیاست کاهش جمعیت کیفری بوده که طبیعتا دادگستری با هم‌افزایی که با اداره کل زندان‌ها داشتند گام‌هایی در این زمینه برداشته شده و در حال حرکت هستیم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقوله پیشگیری از جرم مورد توجه است که چه کنیم که کسی وارد زندان نشود که در همین خصوص معاونت پیشگیری از وقوع جرم ما بسیار فعال بوده و  اقداماتی صورت گرفته که در سطح کشور بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه هر چند اجرای مجازات حبس برای فردی که جرم مرتکب می‌شود وی را متحول می‌کند اما نمی تواند ما را به نیات برساند که کاهش سیاست جمعیت کیفری مورد توجه است، افزود: اگر ساختاری که جرم واقع می‌شود اصلاح نشود ما همچنان شاهد افزایش مجرمین هستیم‌ برای مثال در  بحث حذف پارکینگ‌ها که در برخی شهرداری‌ها انجام می‌شود مردم خودرو خود را در بیرون از پارکینگ قرار می‌دهند و جرم واقع می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات معاونت پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در معاونت پیشگیری از جرم کارگروه‌های نظام‌مند ایجاد کردیم در این کارگروه‌ها موضوعات بررسی و اقدامات لازم انجام می‌شود.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مجازات‌های جایگزین حبس گفت: هر چند در مواد ۴۶ تا ۹۶ قانون مجازات اسلامی به این موضوع اشاره شده اما چون کار نشده انگیزه کافی در قضات ما برای مجازات جایگزین حبس ایجاد نکرده که کارگا‌ه‌های آموزشی ایجاد کردیم و مجازات جایگزین حبس مورد توجه قرار گرفت.
نگین‌تاجی با بیان اینکه استان در اجرای سیاست‌های مورد توجه قوه قضایی در ۶ ماه اول سال گذشته رتبه اول را کسب کردیم و در ۶ ماه دوم از سوی سازمان زندان‌ها از ما تقدیر شد، افزود: طرح حمایت از خانواده‌های زندانی طرح بی‌نظیری بود که به خواست کارکنان دستگاه قضا  از حقوق آنها کسر و با حضور مسوولان از خانواده زندانیان سرکشی و حمایت‌هایی از آنان صورت گرفت.
وی با بیان اینکه هر چند در مجازات جایگزین حبس خلاء  قانون وجود ندارد، گفت: اما در عمل قضات علاقه‌ای به مجازان حبس نداشتند که کارگاه تشکیل و آن را به گونه‌ای بومی‌‌سازی کردیم که شخصیت مجرم در نظر گرفته شود و جنبه توهین‌آمیز نداشته باشد.
رئیس کل دادگستری ضمن تقدیر از اقدامات مدیرکل سابق زندان‌های استان گفت: آقای جمیاری در سیاست کاهش جمعیت کیفری بسار خوب عمل کرد، در بحث کرونا تنها استانی بودیم که یک مورد کرونایی مشاهده نشد، حتی در ناآرامی‌های گذشته،  زندان ما از امنیت ترین زندان‌ها بود.
وی با اشاره به توجه استاندار به حوزه زندان‌ها و اعتبارات خوب در این زمینه گفت: یکی از مباحث مهم که باید توجه شود مددکاران اجتماعی است هر چند مددکاران در زندان‌ها فعال است اما ارائه خدمات به شکل سنتی است که از گروه‌های جهادی روانشناشی و روانشناختی در زندان‌ها به گونه‌ای استفاده شود که این افراد سبک زندگی زندانی را عوض کند که مجددا مرتکب جرم نشود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح خوبی که اجرا شد سفیران صلح و همیاران شورا بود که در سال جاری۶ پرونده که در مرحله قصاص بودند با مشارکت این عزیزان منتهی به سازش شد که کار بزرگی بود.
وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دستورالعمل‌های که از سوی آیت‌الله رئیسی بود استان موفقیت چشم‌گیری (در خصوص جرایم سبک و غیرعمد) داشت و از تمام ظرفیت‌ها برای داشتن وضعیت مطلوبی استفاده خواهیم کرد.
نگین‌تاجی خاطرنشان کرد: هر چند انتفاد‌هایی به نظام زندان‌ها است اما باید در پیشگیری از جرم گام برداریم متاسفانه نهادهایی که  باید در این حوزه کار کنند به وظایف خود عمل نمی‌کنند اگر همه همراهی نکنند مبحث پیشگیری کارگشا نخواهد بود،لذا اصلاح ساختارهای معیوب باید در دستور کار قرار گیرند.

مهار بیماری کرونا در زندان‌های کشور

 خسرو قهرمانی مشاور رییس سازمان زندان‌های کشور در این آیین، گفت:  یکی از جایگاه‌ها و سنگرهایی که بعد از پیروزی انقلاب شکل جدید به خود گرفت سازمان زندان‌ها بود.
 مشاور رئیس سازمان زندان‌ها در امور توسعه و مدیریت منابع با بیان اینکه زندان یک ضرورت انکارناپذیر است افزود: کسانی که در زندان‌ها در اختیار ما هستند محصول ناکارآمدی سایر نهادها هستند چرا که اگر بخشی از سیستم به شکل بهتری وظایف خود را دنبال می‌کردند ما نباید هرگز این تعداد از زندانیان را داشته باشیم.
 وی عنوان کرد: در شان جمهوری اسلامی نیست این تعداد زندانی داشته باشد حتی مقام معظم رهبری از بالا بودن جمعیت زندان‌ها ابراز نگرانی کردند.
این مسوول با بیان اینکه نگاه مراجع قضایی به مجرم یک نگاه انسانی فارغ از نوع جرم و میزان اتهام است، افزود: در این زمینه از مولایمان علی(ع) الگو گرفتیم که ایشان با شقی‌ترین انسان روزگار چه رفتاری داشتند.
قهرمانی با بیان تاکید بر اینکه افزایش زندانیان محصول ناکارآمدی برخی نهادها است، بیان کرد: اداره کردن زندان‌ها به تنهایی بر عهده دستگاه قضایی نیست و دولت، نهادها، مجموعه نیروی انتظامی و امنیتی و نیروهای اطلاعاتی ورود پیدا کردند اینکه نگاه ما به زندان‌ها نگاه دولتی باشد ما را به سرانجام نمی‌رساند ما نیازمند حضور خیرین و گروه‌های جهادی هستیم چراکه در قبال این افراد مسئولیم.
قهرمانی با بیان اینکه یکی از آسیب‌پذترین اقشار زندانیان و خانواده‌های آنها هستند، گفت: وظیفه ما اجرای احکام و قوانین است اما باید دنبال علت‌ها زندانی شدن افراد هم باشیم تا بتوانیم خدمات بهتری از حرفه‌آموزی تا سایر خدمات ارائه دهیم.
وی بیان کرد: در بحث بیماری کرونا الحمدالله در مجموعه زندان‌های سراسر کشور برخلاف آنچه انتظار داشتیم که زندان‌ها تهدید و بحران بزرگی باشند اما با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی توانستیم آن را مهار کنیم.
مشاور رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: نکته جالب اینکه نسبت افراد مبتلا به کرونا در سیستم پایین‌تر از افراد در جامعه است در حالی که ما برعکس این موضوع را انتظار داشتیم که همه برگرفته از عنایت خداوند است.
وی در پایان با اشاره به اینکه به همه مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، فشار بر مردم، بیماری کرونا و اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی واقفیم خاطرنشان کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه نسبت به گذشته جدی‌تر تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1