تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۲۵۶۵۹
نشست شهرداران شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با معاون عمرانی وزیر کشور؛

انتقاد دهراب‌پور از معاون وزیر کشور؛ با جلسات اینچنینی مشکلات برطرف نمی‌شود / شهری که یک متر پیاده‌رو ندارد / پیشنهاد جالب شهردار سی‌سخت / شهرهایی که فقط نام‌شان شهر است

۴
کبنا ؛نشست شهرداران شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در ساختمان دولت استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنجشنبه 27 شهریور ماه 99) نشست شهرداران شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد.
در این نشست شهرداران و روسای شوراهای شهرهای مادوان، یاسوج، مارگون، سی‌سخت، چیتاب و لوداب نظرات و دیدگاه‌های خودشان را مطرح کردند.
رضا دلشادیان رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه نیز به وضعیت نامناسب اعتبارات شهرداری‌ها پرداخت و اظهار داشت: برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد، فقط اسمشان شهر شده است و نمای آنها همان روستا است. مردم از شهرداران مطالبات زیادی دارند و وضعیت اعتبارات شهرداری شهرهای کوچک خوب نیست و انتظار داریم به جهت اینکه پاسخگوی مطالبات مردم باشند، توجه خاصی به اعتبارات این شهرداری‌ها شود.
محمد رحیم دهراب پور رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با گلایه از جمالی نژاد معاون وزیر کشور، اظهار داشت: نمی‌توان مشکلات شهرها را در دو یا سه دقیقه مطرح و باید این جلسات را با برنامه ریزی و کار کارشناسی بهتر برگزار کرد.
 وی با بیان اینکه یاسوج مرکز استان، یعنی همه استان کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: در یاسوج بیش از 300 نفر جمعیت زندگی می‌کنند. لذا باید این شهر دریابید. پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خدادادی زیادی دارد و به عقیده بنده یاسوج لکه‌ای در قلب زیبایی‌های خدادادی است. این شهر می‌تواند نگینی باشد برای شهرهای زاگرس و جنوب. یاسوج را می‌توان برای همه مردم ایران ببینیم.
دهراب پور در ادامه گفت: شهرداری یاسوج بیش از 7 ماه از حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده است.
وی افزود: در رأس مدیریت شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد است و آن چیزی که شوراها باید باشند، عملاً نیستند.
 دهراب پور در ادامه به جایگاه شوراهای اسلامی پرداخت و خطاب به معاون وزیر کشورف گفت: مدیران توجهی به شوراها ندارند. و برخورد آنها با اعضای شوراها مناسب نیست. شوراها نمایندگان مردم هستند و ضرورت دارد که جایگاه شوراها در نزد مدیران تقویت شود.
داریوش جهانبخش شهردار مادوان نیز با قدردانی از معاون وزیر کشور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم بویراحمد و دنا، افزود: شهر مادوان در 5 کیلومتری مرکز استان و در مبادی ورودی و خروجی شهر یاسوج واقع شده است.
وی به جاده ترانزیتی اصفهان – یاسوج اشاره کرد و گفت: ساماندهی این جاده ضرورت دارد و از توان مالی شهرداری مادوان خارج است.
جهانبخش به ساختمان نیمه تمام شهرداری مادوان اشاره کرد و گفت: 4 میلیارد تومان برای ساختمان نیمه تمام شهرداری نیاز است.
 شهردار مارگون نیز بر کمبود اعتبارات این شهرداری تاکید کرد و گفت: در این شهر در هفته دولت نه پروژه‌ای افتتاح و نه کلنگ زنی شد.
 نستهن مقدم شهردار یاسوج به طبیعت وصف شدنی یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: حال شهرداری‌ها ناخوش است. وجود بیماری کرونا شرایط شهرداری‌ها را سخت‌تر کرده است.
وی به فرصت‌های سرمایه گذاری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و افزود: کارخانه بازیافت دشتروم یک مطالبه عمومی است. که سرمایه گذار بومی پای کار آمده و کارهای خوبی در این خصوص انجام گرفته است. و انتظار هست که به لحاظ اعتباری مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: شهرداری یاسوج به قیر رایگان شدیداً نیازمند است. مهاجرت از روستاها به این شهر زیبا است، لذا توجه بیشتری را می‌طلبد.
 
شهردار لوداب بر کمبود اعتبارات جاری و عمرانی این شهرداری تاکید کرد و گفت: ورود و خروجی این شهر نمایانگر مشکلات این شهر خواهد بود.
فرد شهردار سی سخت در این جلسه پیشنهاداتی ارائه داد که مورد استقبال معاون وزیر کشور قرار گرفت. فرد در این جلسه، اظهار کرد: باید در شاخص‌های توزیع اعتبارات شهرداری‌ها تجدیدنظر شود. رشد جمعیت یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات به شهرداری‌ها است که پیشنهاد می‌شود، کم برخورداری و محرومیت را جزء شاخص‌های توزیع اعتبارات مدنظر قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: اگر مبنای توزیع اعتبارات جمعیت باشد، شهرهای بزرگتر روز به روز بزرگ‌تر می‌شوند و شهرهای کوچک‌تر نیز روز به روز کوچک‌تر خواهد شد.
شهردار چیتاب در این جلسه نیز اظهار داشت: شهر نوپای چیتاب یک متر پیاده رو هم ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسیچ
Iran, Islamic Republic of
عکس آخری بزودی برکنار میشه
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم که معاون استانداری چیزی از شهرسازی و شهر داری سر در بیار که با اون جلسه گرفته اید
فرزند وطن
Iran, Islamic Republic of
درود بر دهراب پور ، افسوس که تو را نشناخته ایم!!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد خستگی ناپذیر ،خادم مردم مهندس داریوش جهانبخش
کارمند
Iran, Islamic Republic of
از جمله نهادهای مهمی که مستقیما با مردم در ارتباط بوده وعملکرد آن در رضایت مندی و عدم رضایت مندی مردم موثر است شهرداری می باشد.لذا قانونگذار به درستی تصویب کرده که مدیر این نهاد مهم مردمی با رای شورای شهر که نمایندگان مردم هستند ،انتخاب شود، درود بر شهردار مردمی و بااخلاق و پرتلاش مهندس داریوش جهانبخش
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
په شهردار پاتاوه چه گفت...؟؟؟؟آخی وبخت پاتاوه
رضا
Iran, Islamic Republic of
شهردار شهردار حال یاسوجه که خودش هم نمیدونه چکار میکنه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1