تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۲۴۷۵۹
در نشست بررسی تسهیلات کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

انتقاد «نیک مرام» از بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد؛ متقاضیان را پشت باجه‌ها معطل نکنید / تسهیلات کرونایی سیاست نظام و دولت در حمایت از تولید و کارگر است

۰
کبنا ؛نشست بررسی تسهیلات کرونایی به ریاست پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عامل بانک‌های استان در سالن جلسات اداره کل کار برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 2 شهریور ماه 99) نشست بررسی تسهیلات کرونایی به ریاست پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران عامل بانک‌های استان در سالن جلسات اداره کل کار برگزار شد که در این نشست پروانه نیک مرام از سهل انگاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونا پرده برداشت و اظهار داشت: بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین پرونده‌ها را در اختیار دارد، اما کمترین پرداختی را دارد.
پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با انتقاد شدید از برخی از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: حمایت از واحدهای تولیدی در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نامگذاری شده، وظیفه مسئولان است. نباید متقاضیان در پشت باجه‌های بانک‌ها معطل بمانند. با این شیوه و سهل انگاری که مشاهده می‌شود، نگرانی پیش می‌آید. لذا ضمن خداقوت به همه بانک‌های پر تلاش این توقع است که همه برای رفع مشکلات ناشی از ویروس کرونا واحدهای تولیدی صادقانه پای کار باشند.
نیک مرام تصریح کرد: وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث پرداخت تسهیلات کرونایی وضعیت خوبی نیست. انتظار بیشتر از این بود. باید شرایط کرونا و آسیبی که به واحدهای تولیدی رسیده، درک شود.
وی افزود: 225 میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات کرونایی بوده که از این مبلغ 53 میلیارد تومان در اختیار بانک‌های استان قرار گرفته است و پرداختی استان بیش از 7 میلیارد تومان است که این نگران کننده می‌باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات کرونایی را فرصت خوبی دانست برای دستگیری از واحدهای تولیدی آسیب دیده، در حقیت باید کارفرمایان مورد حمایت قرار بگیرند تا آنها بتوانند، کارگران را در این شرایط اقتصادی حفظ کنند.
وی افزود: بعضی از کارفرمایان برای دریافت این تسهیلات التماس می‌کنند، اما از آن طرف برخی بانک‌ها سهل انگاری دارند.
نیک مرام تصریح کرد: بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس اعداد و ارقامی که در اختیار ما است، بیشترین پرونده و بیشترین رقم را دارد، اما کمترین پرداخت کننده را دارد، انتظار بیشتر از این چیزها است، متأسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد یک جای از کار قفل شده و کمترین پرداخت تسهیلات کرونایی را دارد. بانک‌ها باید تلاش مضاعفی داشته باشند که خدای نکرده شرمنده مردم نشویم.
 نبود اطلاع رسانی کافی، آشنا نبودن متقاضیان با سامانه تسهیلات کرونا، چک برگشتی و معوقات متقاضیان از دلایلی هست که میزان پرداخت تسهیلات بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد پایین است.
به گزارش کبنا، نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهل انگاری از مدیران پذیرفتنی نیست، حمایت از واحدهای تولیدی مورد تاکید دولت و نظام اسلامی است، لذا نباید با بهانه‌های این شکلی اجازه داده شود که کار مردم و سیاست‌های دولت و نظام بر زمین بماند. عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی رضایت بخش نیست.
ارمغانی معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد برخی از بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی پرداخت و اظهار داشت: به بانک انصار 62 پرونده ارجاع داده شد که هیچ کاری انجام نداد و پرونده‌ها در کشوی این بانک رها شده است. اول بهانه آوردند که ما با بانک سپه ادغام شده‌ایم و تا الان پرداختی نداشته‌اند.
وی افزود: بانک پارسیان نیز در این خصوص عملکرد خوبی ندارد. 6 پرونده به این بانک ارجاع داده شد که یک نفر را مصوب کردند. به موسسه اعتباری ملل یک پرونده داده شد، که مشخص نیست چه بلایی بر سر آن آمده است.
ارمغانی در ادامه گفت: به بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد 753 پرونده ارجاع داد شده، با مبلغ 7 میلیارد و 200 میلیون تومان که تاکنون 2 میلیارد و 850 میلیون تومان آن یعنی حدود 40 درصد پرونده‌ها را پرداخت کرده است. بیشترین پرداختی را انجام داده و 314 پرونده تعیین شعبه شده‌اند.
معاون اداره کار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک رفاه استان تاکنون 27 پرونده با مبلغ 470 میلیون تومان را پرداخت کرده که 161 پرونده با 2 میلیارد تومان کل پرونده‌هایی بوده که به این بانک ارجاع داده شد و 123 پرونده در دست بررسی است.
ارمغانی افزود: 1130 پرونده به بانک ملی استان با اعتبار 19 و 500 میلیون تومان ارجاع داده شد که کمترین پرداختی را داشته، یعنی حدود 600 میلیون تومان تسهیلات کرونایی تا کنون پرداخت کرده است.
 به گزارش کبنا، در این جلسه مشکلات تسهیلات کرونایی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که بانک با اطلاع رسانی دقیق‌تر و رفع خرابی سامانه اخذ تسهیلات کرونایی مسیر پرداخت تسهیلات را تسهیل دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
بانکهای کهگیلویه و بویراحمد انگار از جیب پدریشون میخوان صدقه بدهند...
خدا ببامرزا پدرش که کارتهای اعتباری را درست کرد، از بسکه بانکهای استان مِنت یرِ ما میگذاشتن...
حقوقها 27ماه واریز می‌شد؛ تا 2 ماه بعدی میگفتند حساب بسته است...
فقط فخر میفروختند...
صدرحمت بر پدر صادر کننده کارتهای بانکی
مهسا
Iran, Islamic Republic of
پس لطفا یک سر به برخی لانکهای اصفهان هم بزنید
Romania
بانک ملی شهرستان بهمیی کمترین پرداخت وام مرابعه و ...را به فرهنگیان عزیز ارائه می دهد و طبق قرارداد می بایست تا سقف ۵۰ میلیون تومان به فرهنگیان عزیز وام پرداخت کند اما بنده ۳ سال است که در صف دریافت وام ۵۰ میلیون تومان هستم اما ما را در هزار کوچه گرفتار کرده اند هر روز می گویند سقف پرداخت وام به فرهنگیان تمام شده است. معلوم نیست این تسهیلات به چه کسانی پرداخت می شود!!!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1