تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۲۳۶۶۵
در نشست شورای اداری شهرستان گچساران مطرح شد؛

سفیران دولت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند / غیرفعال بودن اتوماسیون 27 دستگاه اجرایی گچساران / بهره برداری از 7 پروژه شهرداری در هفته دولت / توزیع 1000 بسته معیشتی کمک های مومنانه در دهه ولایت

۰
کبنا ؛
جلسه شورای اداری شهرستان گچساران به ریاست فرماندار، با حضور شهردار، معاونان برنامه ریزی و سیاسی، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه ناحیه، رئیس تبلیغات اسلامی، و دیگر روسای ادارات این شهرستان روز یکشنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این نشست فرماندار گچساران در خصوص شرایط کرونایی این شهرستان اظهار کرد: پیش از این عادی انگاری ویروس، همجواری با دو استان خوزستان و بوشهر که در شرایط قرمز و هشدار هستند، مراودات بین شهرستان ، بازگشایی تمام اصناف باعث شیوع ویروس شد.
خوانپایه افزود: در حال حاضر روند افزایشی شهرستان به ثبات رسیده، با توجه به شرایط سختی که در پیش داریم، در سطح کشوری تصمیم گرفته شده که بصورت ویژه به این موضوع پرداخته شود، و برنامه ریزی های لازم در طول سال انجام گیرد.
خوانپایه گفت: اگر اقداماتی انجام نمی گرفت با مشکلات بیشتری مواجه می شدیم. در حال حاضر مردم خودشان کنترل می کنند و اگر کسی ماسک نزند مردم اعتراض و تذکر می دهند.
خوانپایه در تذکر به ادارات در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: کارکنان دولت سفیران دولت در جامعه هستند، و باید ماسک زدن و رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند، همچنین ارباب رجوع باید در مراجعه به ادارات پروتکل ها را رعایت کنند، گشت های مشترک باید پای کار باشند.
وی افزود: مراسم محرم باید با رعایت پرتکل های بهداشتی انجام بگیرد، با هماهنگی وزارت بهداشت موارد مورد نظر تدوین و ابلاغ خواهد شد.
همچنین خوانپایه در خصوص برنامه های دفاع مقدس با تذکر به دستگاه های اجرایی گفت: حدود 2 ماه از اولین جلسه برای برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس گذشته است با این حال هیچکدام از ادارات برنامه خاصی برای ارائه در جلسه ندارند.
نشاطی فر معاون فرماندار در خصوص لزوم فعال شدن اتوماسیون ادارات و جلوگیری از انجام مکاتبات اداری بصورت دستی، اظهار کرد: 30 دستگاه اجرایی به شبکه دولت وابسته هستند با این حال از این تعداد فقط 3 اداره شهرداری، هلال احمر و شرکت بهره برداری نفت و گاز در این زمینه فعال هستند، که به لحاظ جلوگیری از شیوع و تجمعات در ادارات لازم است که دستگاه های اجرایی نسبت به فعال کردن و شارژ اداره خود اقدام کنند.
شهردار دوگنبدان در خصوص برنامه های این اداره در هفته دولت گفت: شهرداری مجموعا 9 پروژه در دست کار دارد، که 7 پروژه در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید و 2 پروژه ی ساختمان جدید شهرداری و پارک امید نیز کلنگ زنی خواهند شد.
ظفری افزود: افتتاح پروژه بلوار پناهپوری، افتتاح پروژه بلوار بی بی حکیمه خاتون، پروژه بلوار ۲۴ متری نفت به میدان فردوسی، پروژه ساماندهی بلوار ورودی شهر، پروژه پارک محله جانبازان غربی، پروژه پارک محله ترابری از جمله این پروژه ها است.
سرهنگ نورایی نسب فرمانده سپاه ناحیه گچساران در خصوص توزیع کمک های مومنانه گفت: مرحله دوم کمک های مومنانه را پیش رو داریم. در مرحله اول و دوم سپاه پاسداران در شهرستان قرارگاه مرکزی این کمک ها بوده است.
وی اظهار کرد: در مرحله اول کمک های خیلی خوبی را به مردم نیازمند رساندیم، فقط ۷ هزار و ۵۰ بسته معیشتی توسط بسیج توزیع شد. افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از این آمار جدا هستند و بسته ها بصورت جداگانه توزیع شد.
وی افزود: مرحله دوم رزمایش، در سه مقطع زمانی انجام خواهد گرفت، مرحله اول دهه ولایت از عید قربان تا غدیر هست، مرحله دوم در ماه محرم و سومین مرحله در ده روز آخر ماه صفر انجام خواهد گرفت، برای اولین مرحله ۱۰۰۰ بسته ابرومندانه تهیه شده که در میان مردم نیازمند توزیع خواهد شد.
نورایی نسب گفت: برخی افراد از مرحله اول رزمایش جا ماندند، باید دستگاه های اجرایی با استعلام گرفتن از بسیج، در خصوص آمارهای توزیعی همکاری بیشتری داشته باشند تا بسته های حمایتی بصورت بهتری توزیع شود و همه افراد نیازمند از این بسته ها استفاده کنند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گچساران در خصوص وضعیت بیماران کرونایی شهرستان اظهار کرد: تاکنون تعداد کل نمونه گیری ها در شهرستان 3110 نفر , تعداد افراد مبتلا به کرونا 738 نفر بوده است.
غلامپور با بیان اینکه از شهروندان گچسارانی می خواهیم که به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند گفت: تاکنون روند افزایشی را در شهرستان داشتیم ولی در حال حاضر تعداد بستری ها در حال کاهش هستند، همچنین طی یک هفته اخیر مرگ ناشی از کرونا نداشتیم، شهروندان حتما از ماسک استفاده کنند و فواصل اجتماعی را رعایت کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
خداییش نگاه / کنید..
د
حیف نووون
تو کجا و رییس دستگاه فرهنگ کجا
Iran, Islamic Republic of
حالا که مردم کمک های مومنانه میکنند بسیار کار پسندیده ای هست فقط مواظب عده ای فرصت طلب باشید که به دست نیازمندان برسه نه قومی وخویشی و......توژیع بشه .کار آنهایی که تو زیع میکنند را به کرمی می فشاریم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار چرا بعضی از ادارات نه ژل ونه مواد ضد عفونی به کارمندان نمیدهند وهیچ کاری دررابطه با ضدعفونی کردن اتاقهای ادارات انجام نمی دهند ماکه هرچقدر به رئیس ومعاون اداره گوش زدکردیم فایده ای نداشت
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار بلوار پنا هپوری از کوچه سه شمالی تا یازده شمالی مخروبه ای بیش نیست جدول ها دو سال است که این ور وان ور ریخته شده خاک داخل همه خا نه ها فراوان کجا را می خواهی افتتاح کنی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1