تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۴۲۲۹۰۳
کبنا از شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

وام‌های آنتی کرونا در بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد خوابیده‌اند / صمیمی‌دوست: این تسهیلات حق مردم است، هیچ گونه کوتاهی را نمی‌پذیرم / نیک‌مرام: مدیران برای توجیه سهل‌انگاری خود، بهانه نیاورند / اداره‌ای که از همسایه‌اش خبر ندارد + پاسخ جالب نمایندگان بانک‌ها + تصاویر

۳
۰
کبنا ؛نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری و با دبیری پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با حضور مدیران عضو این شورا برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، در این نشست که عصر امروز (یکشنبه 15 تیرماه 99) در سالن شمار یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد دستگاه‌های دولتی در سامانه کارا ارائه داد.
در این نشست وقتی بعضی از مدیران بیان می‌کردند که سامانه کارا مشکل دارد، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرا بعضی‌ها الان بیان می‌کنند که این سامانه مشکل دارد. در حالی که سامانه کارآ هیچ مشکلی ندارد و حتی با اینترنت تلفن همراه و خانگی این سامانه باز می‌شود. لطفاً کسی برای توجیه سهل انگاری خود، بهانه نیاورد.
نیک مرام گفت: بیش از 6 هزار واحد صنفی در این سامانه ثبت نام کردند و هر موفقیتی تاکنون به دست آمده به دلیل تلاش مسئولان و اطلاع رسانی رسانه‌ها است.
 در ادامه سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کمک نیک مرام آمد و به نماینده اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد که گفته بود، سامانه مشکل دارد، گفت: بین اداره شما و اداره کار یک دیوار بیشتر نیست، نمی‌توانستی مراجعه کنید و مشکل را برطرف کنید و اینجا دارید، وقت جلسه را می‌گیرید.
به گزارش کبنا، در ادامه این جلسه وقتی نمایندگان برخی ادارات نسبت به آمارهای ثبت نامی در سامانه کارآ معترض بودند، پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد، تا سامانه کارآ در جلسه باز و آمارها دیده شود.
در ادامه نیک مرام گفت: 6 هزار 646 واحد تولیدی - صنفی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط وزارتخانه به عنوان واحدهای آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا، مشخص شدند که از این تعداد هزار و 201 واحد صنفی و تولیدی با اشتغالزایی دو هزار 241 نفر و 24 میلیارد و 700 میلیون تومان در این سامانه کارآ کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا فرصت وجود دارد، باید دستگاه اجرایی اطلاع رسانی کنند، تا سایر واحدهای صنفی و تولیدی برای ثبت نام اقدام کنند.
 وی گفت: ۲۲۵ میلیارتومان تسهیلات کرونایی برای این استان در نظر گرفته شده است. به نهادها و سازمان‌های مربوطه که از بروز ویروس کرونا دچار زیان شده‌اند اطلاع رسانی شده که این دستگاهها برای جذب این اعتبار اقدام لازم را انجام دهند و برای ثبت مشخصات زیرمجموعه‌های آسیب دیده در سامانه اقدام کنند.
 وی نرخ سود بانکی این تسهیلات را ۱۲ درصد عنوان کرد و ادامه داد: تا آخر تیرماه امسال برای جذب میزان اعتبارات کرونایی اختصاص یافته و مهلت وجود دارد و تقاضامندیم که بانک‌های عامل و دستگاه‌های مختلف برای جذب این اعتبار اقدامات لازم را انجام دهند.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به نقش دستگاه‌های اجرایی در زمینه اطلاع رسانی به واحدهای آسیب دیده اشاره کرد و خواستار اطلاع رسانی در این زمینه شد و گفت: در سامانه کارا برای ثبت نام مشکلاتی وجود داشته که این موارد برطرف شده است.
 
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید برای افزایش سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبارات باهم هماهنگ شوند، اظهار داشت: قابل توجیه نیست، اداراتی همانند اداره کل گردشگری، صنعت و معدن، همسایه دیوار به دیوار اداره کار باشند، اما برای رفع مشکلشان به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نکنند.
وی تاکید کرد: نباید استان را معطل کنیم، خیلی‌ها به این تسهیلات چشم دوخته‌اند، پس دستگاه‌ها کم کاری نکنند و اطلاع رسانی مناسب و خوبی در این راستا داشته باشند.
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تسهیلات کرونا فرصتی هست تا بخشی از آسیب‌هایی که به واحدهای صنفی و تولیدی وارد شده است، جبران شود. بنا براین بنده از هیچ مدیری نمی‌پذیرم که در این خصوص کوتاهی کند. این تسهیلات حق مردم است و دولت آن را در نظر گرفته که باری از دوش مردم برداشته شود. نه اینکه ما در این جلسه بیاییم و بیان کنیم که سامانه مشکل دارد و یا فلان اتفاق افتاده است.
 به گزارش کبنا، در ادامه نیک مرام به عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات کرونایی پرداخت. برخی از بانک‌های همچون؛ پارسیان، انصار، تجارت و رفاه در این جلسه حضور نداشتند.
نیک مرام گفت: 160 پرونده به بانک رفاه استان ارسال شده است که این پرونده‌ها خاک می‌خورند و شعب ارجاع نشده است.
وی افزود: 92 پرونده به بانک سپه ارجاع داده شد که این پرونده‌ها در دست خود بانک استان و به هر دلیلی هنوز به شعب ارجاع نشده است.
نماینده بانک سپه در این جلسه وقتی که پاسخ نداشت، گفت: قول می‌دهم که پرونده‌ها به شعب ارجاع شود.
 نماینده بانک ملت هم حرف‌های متفاوت‌تری زد و گفت: تسهیلات کرونایی جذابیتی برای وام گیرندگان ندارد، و وام گیرندگان از این وام‌ها استقبال نمی‌کنند، شاید به دلیل اینکه مبلغ این تسهیلات کم باشد.
در ادامه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بیشترین پرونده‌ها در اختیار بانک ملی است.
وی افزود: 337 پرونده در اختیار این بانک است، اما این پرونده‌ها به هیچ شعبه‌ای برای پرداخت تسهیلات ارجاع نشده است.
دانش آموز مدیرعامل بانک ملی استان در این جلسه گفت: کاری ندارد، فردا من طی نامه‌ای این را به شعب ارجاع می‌دهم. و ما آمادگی پرداخت این تسهیلات را داریم و همانطوری که گفته می‌شود، استقبالی از این وام‌ها نمی‌شود و باید دستگاه‌های متولی در این خصوص اطلاع رسانی کنند.
 به گزارش کبنا، این جلسه حواشی هم داشت، صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار وقتی که بعضی از دستگاه‌ها نماینده‌اش را به این جلسه نفرستاده بودند، با مدیران آن دستگاه تماس می‌گرفت و ضمن تذکر از آنها خواست سریعاً برای توضیح، نماینده‌اش را به این جلسه بفرستد.
به گزارش کبنا، آنگونه که در این جلسه مطرح می‌شد، بعضی از بانک‌ها اصلاً توجهی به این تسهیلات نداشتند و بعضی از دستگاه‌های دولتی هم حاضر نبودند که برای ثبت نام واحدهای صنفی و تولیدی به خودشان زحمت بدهند و چند قدم آن طرف تر با اداره کل کار مشورت و هماهنگی کنند.
بعد از چندین هفته که ازآغاز به کار سامانه کارآ می‌گذرد، هنوز که هنوز است بعضی از ادارت مشکل نام کاربری و رمز ورود داشتند. موضوعاتی که مشخص می‌کند، بعضی از ادارات ما عملاً تعطیل هستند و حتی قادر نیستند که رمزی را تغییر دهند و یا دریافت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رصد
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بود
پرستار
Iran, Islamic Republic of
یا خدا ،از همین جلسات مشخص میشه ما کجا داریم زندگی میکنیم .بانکها .و مسئولین بی مسئولیت و ناکارامد سکوت کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
درود بر صمیمی دوست، بانکها بلای به سر مردم به صورت خودسرانه می اورند که فرار بهتر از قرار است.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1