تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۲۲۸۶۲
کبنا گزارش می‌دهد

دیدار «نادر منتظریان» با اهالی قلم و فرهنگ سی سخت ( تصاویر )

۵
کبنا ؛14 تیرماه به نام «روز قلم» ثبت شده است. این موضوع بهانه‌ای شد تا نادر منتظریان فعال سیاسی و اجتماعی و از فعالان حوزه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با سفر به شهر فرهنگی سی سخت و به پاس گرامیداشت این روز مهّم با تعدادی از اهالی قلم و فرهنگ این شهر نخبه پرور دیدار صمیمانه‌ای داشته باشند.
به گزارش کبنا، نادر منتظریان در جمع خبرنگاران به تشریح سفر خود به سی‌سخت پرداخت و گفت: هدف از حضورش در سی سخت را در ( روز 14 تیرماه به عنوان روز قلم)، سابقه بسیار درخشان مردم فهیم این منطقه در حوزه‌های علمی، فرهنگی و پرورش نخبگان فراوانی دانست و گفت: مردم سی‌سخت در سطوح مختلف استانی، ملی و حتی بین المللی نقش آفرینی کرده‌اند.
به گزارش کبنا، نادر منتظریان در ادامه سفر خود با امام جمعه شهر سی‌سخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و قلم دیدار کرد.
منتظریان در این دیدارها، ضمن تبریک دهه کرامت و تبریک ولادت امام رضا (ع) روز قلم را به تمامی اهالی قلم و بویژه اهالی قلم حاضر در این جلسات تبریک گفت.
وی جایگاه قلم در قرآن کریم را بسیار والا توصیف و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم و محصول قلم قسم یاد کرده‌اند که نشان از عظمت و شأنیت قلم دارد.
 منتظریان از نگاه ویژه اهالی قلم و فرهنگ حاضر در این دیدارها تشکر کرد و گفت که حقیر بخشی از سوابق کاری‌ام در حوزه فرهنگ و قلم بوده و آشنایی کاملی با نقاط قوت و چالش‌های این بخش دارم افزودند، علیرغم اقدامات بسیار خوبی که در این حوزه‌های مهم انجام شده است اما لازم است اقدامات بسیار بیشتری در این حوزه‌ها صورت پذیرد و از اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس با استقبال جدی نمایندگان قرار نمی‌گیرد به عنوان یک چالش یاد کردند.
 حجت الاسلام و المسلمین مصباح نژاد امام جمعه سی سخت و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهر ضمن خوش آمدگویی به نادر منتظریان، نگاه ویژه وی به جایگاه فرهنگ و هنر را قابل تحسین دانست و عنوان کرد: قداست و جایگاه والای قلم باید توسط اصحاب قلم و دیگر مردم حفظ شود و امروز شرط رشد و تعالی جامعه در این است که مردم به رشد، آگاهی و اهالی قلم نگاه ویژه و قابل احترامی داشته باشند. همچنین افزودند امروز دنیا از آنِ کسانی است که کتاب می‌خوانند.
در ادامه امام جمعه شهر سی‌سخت به ذکر خاطره‌ای از دوران تصدی منتظریان در جایگاه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری پرداخت و از حمایت‌های جدی او و پیگیری‌های مختلف و حمایت‌های مالی وی تشکر و عنوان کرد: جنابعالی اهمیت خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی داشتید و با دقت به صحبت‌های ما گوش می‌دادید و با جدیت پیگیری می‌کردید و حمایت مالی خوبی انجام دادید و این خاطره خوب از شما در ذهن ما باقی مانده است.
امام جمعه س‌سخت در ادامه خطاب به منتظریان افزود: از اینکه در مناسبات اجتماعی مختلف در بین مردم و با مردم هستید و در شادی‌ها و مراسمات مختلف مردم حضور دارید از شما تشکر و قدردانی می‌کنم.
 ناصری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا با اشاره به اینکه فرهنگ نقش مهم و اساسی در زندگی مردم دارد خواستار نگاه ویژه و تخصصی به این مهّم شدند و از بعضی موازی کاری‌ها و کمبودهای مختلف در حوزه نیروی انسانی گلایه کردند و خواستار ورود نیروهای متخصص در این حوزه شدند.
وی تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری را ضروری دانست.
 
فرهی نسب نماینده انجمن هنرهای تجسمی نیز از لزوم حمایت جدی نهادهای ذیربط از حوزه‌های هنری استقبال کرد و از تعطیلی کلاس‌های آموزشی این حوزه‌ها به علت گسترش بیماری کرونا به عنوان یک چالش یاد کرد و خواستار توجه ویژه به مشکلات این حوزه شد.
 
شکیبایی مسئول کانون ادبی و فرهنگی سی سخت با تقدیر از منتظریان به خاطر این دیدار، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوبی در سی سخت انجام شده است اما لازم است کارهای بیشتری انجام گیرد و در صورتی که حمایت‌های مالی صورت گیرد می‌توانیم برای جوانان همایش‌های ادبی و هنری خوبی برگزار کنیم.
این نویسنده و پژوهشگر مشهور هم استانی افزود جامعه ما نیاز به شادابی و طراوات دارد و باید کاری کنیم که جوانان همیشه شاداب و سرزنده باشند زیرا جامعه شاداب و باطراوت در فعالیت‌های اقتصادی نیز موفق‌تر عمل خواهد کرد.
وی افزود: کتاب‌ها و مقالات متعددی در زمینه‌های مختلفی آماده کرده‌ام اما به علت هزینه‌های بالای انتشار و عدم حمایت مالی نهادها و سازمان‌های ذیربط تاکنون موفق به انتشار آنها نشده‌ام.
وی افزود: در صورت تأمین مالی، این اثرات ارزشمند را در اختیار عموم قرار خواهم داد.
شکیبایی همچنین به ویژگی‌های یکی از آثار خویش اشاره کرد که به موضوع «نَسب شناشی» پرداخته شده است و برای تألیف این اثر ارزشمند به استان‌ها و نقاط مختلفی با هزینه شخصی سفر کرده‌اند.
 در این دیدارها که به علت شیوع بیماری کرونا با حداقل نفرات انجام شد، حجت الاسلام و المسلیمن سید علی برجسته پور فعال فرهنگی و سیاسی منتظریان را همراهی می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسنی
Iran, Islamic Republic of
حاجی دوست داریم افتخارمی کنم بهت رای دادم
United States
😁😁😁😁
کوتا بیو
ت
Iran, Islamic Republic of
دنبال رای
Iran, Islamic Republic of
آقا جوایزش را از کجا آورده بفرمایند
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام مث اینکه اونجا کرونا نیست، خوب که جلسه فرهنگیه، اینم فرهنگ سازی!!!!!!
نانا
Iran, Islamic Republic of
این همه سال کجا بود که تازه فهمیده باید بین مردم باشه اونم برای اینکه برا 4 سال دیگه رای جمع کنه
hplnd
Iran, Islamic Republic of
قلم در قلمدون طاقت دوری ندارد دل من طاقت بی قلمی ندارد از طرف اهالی قلمدون
Iran, Islamic Republic of
دقیقا الان ایشون تحت چه سمتی به اونجا رفتن. الان بویراحمد نماینده توی مجلس داره و اصلا ایشون کاره ای نیست که خبرش رو هم بزنید.
Iran, Islamic Republic of
این اقای منتظریان کی باشند
Iran, Islamic Republic of
اگر هزار بار از این کارها انجام بدی خبری از مجلس نیست
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه
مردم بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت به خیر
مسوول محترم کبنا نیوز
با توجه به وضعیت خبری در این استان نیاز به چنین خبری نیست این یک نوع تبلیغات هست
لطفا رعایت کنید
کرونا
Iran, Islamic Republic of
۱. عدم رعایت پروتکل
۲. عدم استفاده از ماسک
۳. دخالت در کاری که ارتباطی به شما ندارد
۴. تشویش اذهان
۵. مردم هیچ گاه شما را مجلس نخواهند فرستاد
لر
Iran, Islamic Republic of
تقدیر از برادر منتظریان عزیز با این شیب تند نصب در ادارات استان شک ندارم نماینده دور آینده نماینده بویراحمدی ، انشااله ،توی دو هفته فعالیت 38000رای آوردی پس دور آینده پیروزی
آقا مسعود
Iran, Islamic Republic of
آخ سی حاج نادر جان منتظریان.ان شاءالله اگر سال 1402 استاد هدایت خواه وارد عرصه انتخابات نشوند،خود ایشان برنده خواهند بود.و کسانی که دارن از این تحلیل میسوزن،خواهشا آبو بریزن همون جاییشون که داره میسوزه!!!!!!!
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1