تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۴۲۲۷۶۴
نشست ستاد تسهیل رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با حضور زرندی معاون وزیر صنعت برگزار شد

بانک‌هایی که تره برای اشتغال و رونق تولید خورد نمی‌کنند / ضعف بانک آینده در استان / بزرگترین کارخانه کهگیلویه و بویراحمد مشکل صادرات دارد ( + تصاویر )

۲
کبنا ؛نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 12 تیرماه 99) نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
سالار حسین پور در این نشست ابتدا گزارشی از وضعیت شهرک‌های صنعتی و واحدهای فعال این استان ارائه داد و به عملکرد بانک‌ها در بخش رونق تولید، جهش تولید و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: بیشترین همکاری را بانک صنعت و معدن با واحدهای صنعتی دارد. و این بانک بیشترین تسهیلات را در حوزه رونق تولید ارائه داده است. 52 درصد طرح‌های که به این بانک معرفی کردیم، تسهیلاتشان را دریافت کرده‌اند. 24 طرح به بانک صنعت و معدن معرفی شد که تاکنون 15 طرح تسهیلات خودشان را دریافت کرده‌اند
وی در ادامه با بیان اینکه 21 واحد تولیدی، 44 میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند، اظهار داشت: 14 طرح ما به بانک آینده به ارزش 27 میلیارد تومان معرفی کردیم که هیچ گونه پرداختی نداشته است.
وی اظهار کرد: 521 واحد صنعتی داریم که بخش عظیمی از آنها واحدهای صنعتی از قبیل تیرچه بلوک، شن و ماسه و... است.
حسین پور افزود: به بانک سپه دو طرح معرفی کردیم که تنها به یکی از طرح‌ها تسهیلات را پرداخت کرده و آن هم 1 میلیارد تومان بوده است.
این مسئول گفت: بانک توسعه تعاون 14 درصد از طرح‌های معرفی شده را تسهیلات در اختیارشان قرار داده و سایر بانک‌ها هم عملکرد قابل قبولی ندارد.
حسین پور گفت: با نگاهی به عملکرد بانک‌ها اینگونه برآورد می‌شود که بانکی همچون صنعت و معدن که یک بانک تخصصی است، راحت‌تر می‌تواند با صنعتگران راه بیاید و بانکی همچون بانک آینده شاید با صنعت راحت نباشد.
وی در ادامه همچنین گزارشی از ظرفیت واحدهای صنعتی استان ارائه داد و گفت: کارخانه سیمان مارگون سالانه 5 میلیون دلار صادرات دارد.
در ادامه جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه کارخانه سیمان مارگون آبرو و نماد صنعت این استان است، اظهار داشت: کارخانه سیمان مارگون به منظور تقسیم عدالت اقتصادی ایجاد شده است و اکنون بزرگترین مشکل آن، حمل و نقل است. این مجموعه سال‌ها است که اظهار نگرانی می‌کند، از این بابت. برای خرید ماشین آلات مورد نیاز صادرات تولیدات خود، با مشکل مواجه است و بانک‌ها هم همکاری لازم را با این کارخانه نداشته است.
وی تصریح کرد: کارخانه سیمان مارگون برای صادرات مشکل اساسی دارد. این در حالی است که این کارخانه مدرن‌ترین و به روز ترین تجهیزات را در اختیار دارد.
در ادامه این جلسه یکی از مهمان کشوری گفت: بانک آینده در کشور 52 درصد تسهیلات صنعتی را جذب کرده و نمی‌دانم چرا در استان شما صفر است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1