کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست ستاد تسهیل رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با حضور زرندی معاون وزیر صنعت برگزار شد

بانک‌هایی که تره برای اشتغال و رونق تولید خورد نمی‌کنند / ضعف بانک آینده در استان / بزرگترین کارخانه کهگیلویه و بویراحمد مشکل صادرات دارد ( + تصاویر )

12 تير 1399 ساعت 9:36

نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.


نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز (پنجشنبه 12 تیرماه 99) نشست ستاد تسهیل و گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
سالار حسین پور در این نشست ابتدا گزارشی از وضعیت شهرک‌های صنعتی و واحدهای فعال این استان ارائه داد و به عملکرد بانک‌ها در بخش رونق تولید، جهش تولید و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: بیشترین همکاری را بانک صنعت و معدن با واحدهای صنعتی دارد. و این بانک بیشترین تسهیلات را در حوزه رونق تولید ارائه داده است. 52 درصد طرح‌های که به این بانک معرفی کردیم، تسهیلاتشان را دریافت کرده‌اند. 24 طرح به بانک صنعت و معدن معرفی شد که تاکنون 15 طرح تسهیلات خودشان را دریافت کرده‌اند
وی در ادامه با بیان اینکه 21 واحد تولیدی، 44 میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند، اظهار داشت: 14 طرح ما به بانک آینده به ارزش 27 میلیارد تومان معرفی کردیم که هیچ گونه پرداختی نداشته است.
وی اظهار کرد: 521 واحد صنعتی داریم که بخش عظیمی از آنها واحدهای صنعتی از قبیل تیرچه بلوک، شن و ماسه و... است.
حسین پور افزود: به بانک سپه دو طرح معرفی کردیم که تنها به یکی از طرح‌ها تسهیلات را پرداخت کرده و آن هم 1 میلیارد تومان بوده است.
این مسئول گفت: بانک توسعه تعاون 14 درصد از طرح‌های معرفی شده را تسهیلات در اختیارشان قرار داده و سایر بانک‌ها هم عملکرد قابل قبولی ندارد.
حسین پور گفت: با نگاهی به عملکرد بانک‌ها اینگونه برآورد می‌شود که بانکی همچون صنعت و معدن که یک بانک تخصصی است، راحت‌تر می‌تواند با صنعتگران راه بیاید و بانکی همچون بانک آینده شاید با صنعت راحت نباشد.
وی در ادامه همچنین گزارشی از ظرفیت واحدهای صنعتی استان ارائه داد و گفت: کارخانه سیمان مارگون سالانه 5 میلیون دلار صادرات دارد.
در ادامه جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه کارخانه سیمان مارگون آبرو و نماد صنعت این استان است، اظهار داشت: کارخانه سیمان مارگون به منظور تقسیم عدالت اقتصادی ایجاد شده است و اکنون بزرگترین مشکل آن، حمل و نقل است. این مجموعه سال‌ها است که اظهار نگرانی می‌کند، از این بابت. برای خرید ماشین آلات مورد نیاز صادرات تولیدات خود، با مشکل مواجه است و بانک‌ها هم همکاری لازم را با این کارخانه نداشته است.
وی تصریح کرد: کارخانه سیمان مارگون برای صادرات مشکل اساسی دارد. این در حالی است که این کارخانه مدرن‌ترین و به روز ترین تجهیزات را در اختیار دارد.
در ادامه این جلسه یکی از مهمان کشوری گفت: بانک آینده در کشور 52 درصد تسهیلات صنعتی را جذب کرده و نمی‌دانم چرا در استان شما صفر است.


 


کد مطلب: 422764

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/422764/2/بانک-هایی-تره-اشتغال-رونق-تولید-خورد-نمی-کنند-ضعف-بانک-آینده-استان-بزرگترین-کارخانه-کهگیلویه-بویراحمد-مشکل-صادرات-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1