تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۴۲۰۸۱۵
در جلسه کارگروه برداشت محصولات زراعی سال 99 شهرستان بهمئی مطرح شد؛

خرید توافقی یا آزاد گندم خلاف مقررات است

۰
کبنا ؛
فرماندار بهمئی با اشاره به اینکه، پیش بینی می شود امسال ۳ هزار تن گندم از سطح مزارع زیر کشت در این شهرستان برداشت شود گفت: امسال ۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم رفتند که از این مقدار 200 هکتار آبی و ۵ هزار و 800 تن دیم هستند.
سنایی افزود: شهرستان بهمئی به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی گرم، اولین شهرستان استان است که کار برداشت گندم در آن آغاز شد و آغاز فصل برداشت از نیمه اول اردیبهشت ماه است.
وی با اشاره به اینکه، کشاورزان باید در فصل برداشت توصیه های کارشناسان کشاورزی را رعایت کنند گفت: با توجه به همجواری شهرستان بهمئی با استان خوزستان و شهرستان های بزرگ و پرتردد ، تدابیر لازم برای تردد ادوات کشاورزی در زمینهای مجاور و محورهای ارتباطی با همکاری نیروهای نظامی لحاظ شده است .
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی گفت: یک مرکز خرید به نام اتحادیه خرید در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی فعال است که در زمان برداشت گندم، برای خرید تضمینی این محصول از کشاورزان این شهرستان، در محل حضور دارند.
راهدار بهمئی با بیان اینکه امسال آمادگی خرید حجم بالای گندم را داریم افزود: سه نماینده از جهادکشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی در مراکز خرید حضور دارند و بر نحوه خرید تضمینی این محصول از کشاورزان نظارت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه امسال خریدی خارج از دستورالعمل خرید تضمینی نخواهیم داشت افزود: در سال زراعی جاری خرید توافقی یا آزاد در شبکه وجود ندارد، چون این اقدام خلاف مقررات است.
مدیر جهاد کشاورزی بهمئی با اشاره به اینکه، امسال برداشت گندم با 10 دستگاه کمباین در نقاط مختلف شهرستان انجام می شود و به مرور بر تعداد این دستگاه ها افزوده خواهد شد گفت: تدابیر لازم برای تامین سوخت این دستگاهها لحاظ شده و اتخاذ تدابیر لازم با اعضای مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از آتش سوزی های احتمالی،تیغه زنی حاشیه راهها، از دیگر مصوبات این جلسه بود.
وی ادامه داد: کشاورزان بهمئی با شروع فصل زراعی درآبان ۹۸ ، با تامین نهاده‌های مورد نیاز بذر، کود شیمیایی و سموم اقدام به کشت گندم در بالغ بر ۶ هکتار اراضی آبی و دیم کردند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1