تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۲۰۶۱۵
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور امام جمعه یاسوج برگزار شد

نماینده ولی فقیه: تولید و اشتغال گاهی به کسانی واگذار می‌شود که انگیزه انگیزه تولید ندارند / رئوف: نتیجه خروجی جلسات فرهنگی عمومی در جامعه قابل ملموس نیست / تذکر امام جمعه یاسوج به مدیران / حرف‌های متفاوت شیخ پناهی، به جای پتروشیمی به دشت کلاچو آب می‌بردند

۰
کبنا ؛جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران ارشد استان در محل دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز ( چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 99) نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور امام جمعه یاسوج، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
محمد علی پیر سبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه در سال 98 در مرکز استان، 38 جلسه برگزار کردیم که 39 دستور و 161 مصوبه داشتیم.
پیرسبزی گفت: مهمترین مباحثی که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت، مسائل آسیب های اجتماعی استان بود. 
به گزارش کبنا، تحقق شعار سال «جهش تولید» دستور کار این جلسه بود که هر کدام از اعضا نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند.
 ستار هدایتخواه عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: نباید شعار سال را صرفاً در بعد اقتصادی تعریف کرد باید پیوست فرهنگی شعار سال مورد نظر قرار بگیرد و بر روی آن تاکید داشت.
وی افزود: باید در سه محور فرهنگ کار، فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کارآفرین برنامه مدونی طراحی شود.
این جلسه که تا پایان در رابطه با شیوه ها و ابعاد تحقق شعار سال «جهش تولید » بحث و تبادل نظر می شد، بعضی از مدیران حرف‌های خارج از موضوع و بدون کار کارشناسی ارائه می دادند که آیت الله حسینی امام جمعه یاسوج تذکر داد و گفت: ما وظیفه داریم که پیرامون دستورکار جلسه کار کارشناسی انجام بدهیم و آن را مکتوب کنیم و در جلسه بر روی آن بحث  کنیم.
احد جمالی معاون سیاسی در بین صحبت های مدیران چند بار تذکر داد که کسی خارج از موضوع صحبت نکند و اگر نظریه خاصی پیرامون تحقق شعار سال وجود دارد، آن را ارائه دهید و از حرف های بی ربط با موضوع پرهیز شود. موضوعی صحبت کنید و الزامی برای صحبت کردن همه هم نیست.
 امیر رئوف مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه صریح بیان کرد: قانون گذار اختیارات زیادی را در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار داده است، اما متأسفانه خروجی جلسات فرهنگی عمومی در سطح جامعه قابل ملموس نیست. بنابر این باید کارگروه ها و مباحث پخته شود که خروجی جلسات مشخص باشد.
وی در ادامه به شعار سال گریزی زد و گفت: باید در مرحله اول جریان سازی فرهنگی «جهش تولید» صورت بگیرد.
بخشی از مباحثی که در این جلسه مطرح شد، ریشه فرهنگی نداشت.
وی گفت: باید در موضوع مختلفی همانند فرهنگ کار و تلاش، دانشگاه و جهش تولید و حمایت از سرمایه گذار کار فرهنگی انجام دهیم.
حسین سالار پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: برای تحقق جهش تولید همه دستگاه ها باید کار کنند، و باید دستگاه ها به میزان نقشی که دارند، در راستای تحقق جهش تولید کمک کنند.
حجت الاسلام افتخاری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: تغییر روش در جلسات شورای فرهنگ عمومی لازم است.
وی در ادامه به مشکلات و معضلات شهر یاسوج هم گریزی زد و گفت: باید با فرهنگ سازی جلوی این کارها صورت بگیرد، مثلاً ساخت و سازهای بی ضابطه دارد به شهر یاسوج آسیب جدی وارد می کند.
حجت الاسلام پناهی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه صحبت های متفاوت تری نسبت به سایرین داشت و اظهار کرد: این استان ظرفیت ها و منابع زیادی دارد که متأسفانه خوب مدیریت نشدند. چقدر منابع می توانست در خدمت مردم باشد، اما بعضاً روی اعصاب مردم است. پتروشیمی های که در استان به خوبی جانمایی نشدند، پتروشیمی دشت سقاوه با آن بحث و حواشی زیاد.
وی افزود: دشت کلاچو بهترین زمین حاصل خیز را دارد که 15 سال می خواهند، آنجا پتروشیمی احداث کنند و هیچ کاری هم تاکنون انجام نشده است.  اگر آب را به دشت کلاچو می بردند،  نتیجه بهتری مطلوب می شد. ما در زمینه تولید به لحاظ فرهنگ سازی و جانمایی پروژه ها و حمایت قانونی و درست از سرمایه گذار کم کار کردیم.
 احد جمالی معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: همه مسائل ما به فرهنگ بر می‌گردد، انقلاب ما یک انقلاب تمام عیار فرهنگی است. هر جا ایرادی در جامعه هست باید به ریشه فرهنگی آن را جستجو کنیم.
وی ادامه داد: در جوامع عشیره ای پذیریش تغییر مدیریت سخت است، اما ما مجبور هستیم که در جامعه مدرن تغییر را بپذیریم.
وی گفت: باور کار اداری یک باور غلط است و باید با کار فرهنگی مردم را به سمت کارآفرینی، تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم.
آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزاری جلسات شورای فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید به کارکارشناسی در شورای فرهنگ عمومی و اجرایی کردن مصوبات این شورا اهتمام بورزیم.
وی تصریح: لازم است که مدیران و اعضای شورای فرهنگی عمومی این جلسات را بیشتر مورد توجه قرار دهند و نظرات کارشناسی داشته باشد، و آنها را مکتوب کنند.
امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: گاهی تولید و اشتغال را به کسانی واگذار می‌شود که انگیزه او، تولید نیست.
وی افزود: آدم های طماع و منفعت طلب به دنبال این هستند که از بیت المال چپاول کنند.
آیت الله حسینی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: باید از نقطه و نظرات همه نخبگان، دلسوزان و... برای بالا بردن ظرفیت تولید استفاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

عبدالله
Iran, Islamic Republic of
نشستند و گفتند و برخاستند .
Iran, Islamic Republic of
کارشناسان 🤣🤣🤣🤣🤣👆🏽
قلی
Iran, Islamic Republic of
احسنت دیگه مشکلات استان حل شدو مشکلی نخواهیم داشت ...ممنون
شهروند حق
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای پناهی همان طور که شما در حیطه کاری خود اجازه اظهار نظر به کسی را نمی دهید قوانین ومقررات خود را عمل میکنید. نباید چنین حرفی را بزنید پتروشیمی دهدشت چند سال است که کار ساخت آن شروع شده است ودر حال حاضر بالای 120 نیروی کاری در آن مشغول هستند که در دو هفته آینده شرکت پترو پارس نیز شروع به کار خواهد کرد که حدود 600 نفر دیگر را نیز دارای شغل خواهد کرد پس خواهش میکنیم با اظهار نظر های غیره کارشناسی باعث رنجش قلب جوانان گهیلویه نشوید
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1