تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۲۰۰۶۰
حوزه هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزیدگان مسابقات «نقاشی»، «عکاسی»، « شعر و داستان»، «فیلم کوتاه» معرفی شدند

۱
کبنا ؛برگزیدگان مسابقه نقاشی کودکان «در خانه می مانیم تا کرونا را شکست دهیم» حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد معرفی شدند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی؛ روز سه شنبه 2 اردیبهشت، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری با بیان این خبر گفت: این مسابقه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف فرهنگ سازی و مقابله با ویروس منحوس کرونا برگزار شد.
عبدالرسول شریفی بیان داشت:فراخوان این مسابقه از 9فروردین ماه منتشر شد و شرکت کنندگان تا 22فروردین فرصت داشتند آثار خود را ارسال نمایند.
شریفی افزود:ابتدا قرار بود این مسابقه در سطح استانی برگزار شود و تعداد برگزیدگان 15 نفر تعیین شده بود اما به دلیل استقبال هموطنان ما در سراسر کشور برگزیدگان به 20نفر افزایش یافتند.
وی تصریح کرد:بیش از 135 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این مسابقه ارسال شدکه توسط هیات داوران متشکل از عبدالرسول شریفی،سپیده نجف پور و خانم حق نظر مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت 20اثر به عنوان آثار برترشناخته و معرفی شدند که به شرح ذیل می باشند.
لیست برگزید گان به شرح زیر است:
1-سید امیرحسین محمدیان از یاسوج
2-امیر علی توکل پور 11ساله از یاسوج
3-سارا الوند پی از یاسوج
4-ابوالفضل موسوی 12 ساله باشت
5-سید کیان سعیدی 5/4دهدشت
6-هستی صدیقی 12ساله گچساران
7-رضا قهرمانی 9ساله بوشهر
8-آیریک عظیمی 9ساله تهران
9-حسام چنگیزی 6ساله کرمانشاه
10-محمد رضا قاسمی 12 ساله مشهد
11-سید طاها حسین پور 5ساله یاسوج
12-عباس گودرزی 8ساله یاسوج
13-امیر حافظ مختاری 9 ساله یاسوج
14-فاطیما زرین تاج 9ساله یاسوج
15-معیاد محمدییاسوج
16-مریم براتی 16 ساله یاسوج
17-امیر رضا احمدییاسوج
18-محمد مهدی موسوی اصلیاسوج
19-سید محمد یاسین پناهنده یاسوج
20-مهرسا منصف 5/4ساله گچساران
مسابقه مجازی عکس "در خانه می مانیم" حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.
رئیس حوزه هنری گفت:این مسابقه به صورت مجازی و در سطح استانی  با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،با هدف جلب مشارکت  هنرمندان و استفاده از ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ مقابله با شيوع ويروس كرونا و افزایش تاب آوری با تاكيد بر در خانه ماندن مردم در فروردین ماه امسال برگزار شد.
شریف اسلامی بیان داشت: فراخوان عمومی مسابقه هفتم فروردین ماه منتشر شد و شرکت کنند گان  تا 25فروردین  ماه مهلت داشتند تاآثار خود را در دو بخش عکاسی با دوربین حرفه ای وعکاسی با گوشی موبایل به دبیرخانه ارسال نمایند.
اسلامی افزود: تعداد 400اثر در دو بخش به دبیر خانه مسابقه رسید و پس از داوری این آثار توسط هیات داوران متشکل از حسن غفاری،اسحاق آقایی، و حسن فتاحیان سه اثر در بخش موبایل و سه اثر در بخش دوربین عکاسی برگزیده و معرفی شدند.  
وی  تصریح کرد: در بخش دوربين عكاسي  نفر اول "علي خسرواني" از یاسوج لوح افتخار و مبلغ ده ميليون ريال جايزه نقدي، نفر دوم "وحيد ميرزايي" از گچساران لوح افتخار و مبلغ هفت ميليون ريال جايزه نقدي و نفر سوم "علي شفيعيان" از ياسوج لوح افتخار و مبلغ پنج ميليون ريال جايزه نقدي به عنوان نفرات برگزیده این  انتخاب شدند.
اسلامی گفت: در بخش موبایل "سحر گرجي پور" از ياسوج، "عباس گودرزي" از سي سخت و  "امير حسين مهدويان" از ياسوج به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند که  به هركدام لوح افتخار و مبلغ دو ميليون ريال جايزه نقدي اهداء مي شود.
رئیس حوزه هنری استان یاد آورشد : آثاربرگزیده این مسابقه در صفحه اینستاگرام حوزه هنری قابل مشاهده است و پس از شکست ویروس منحوس کرونا نمایشگاهی از این آثار در سطح استان  برگزار خواهد شد.
اولین جشنواره مجازی شعر و داستان "ماکرونا را شکست می دهیم"حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد برترین های خود را در بخش های مختلف شناخت.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گفت:این جشنواره مجازی در سطح استانی با موضوع پیشگیری از کرونا به پاس خدمات صادقانه پرسنل درمانی و همچنین آموزش شیوه های مقابله با شیوع ویروس کرونا با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.
حمید حسینیان بیان داشت:فراخوان این جشنواره هفتم فروردین ماه منتشر و مهلت ارسال آثار تا 20فروردین تعیین شده بود و با استقبال شاعران و نویسندگان  هم استانی قرار گرفت.
حسینیان تصریح کرد:در بخش شعر 55اثر و دربخش داستان 17 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از مطالعه و بررسی دقیق توسط هیات داوران آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری افزود:هیات داوران در بخش داستان با در نظر گرفتن قالب کار و همچنین ابعاد دیگر داستان همچون قصه،زبان،روایت و تخیل و همچنین میزان درگیری متن با موضوع از میان آثار دریافتی 3اثر را حائز رتبه اول تا سوم و یک اثر را شایسته تقدیر دانستند.
وی گفت:لیلا کریمی با داستان خدا حافظ حافظ"با محور حال و روز خانواده های آسیب دیده ازویروس کرونا رتبه اول و معصومه ملکوتی با داستان "ما شکستش دادیم"با اشاره به وضعیت خانواده های پرسنل درمانی رتبه دوم و امین بالین پرست باداستان کوتاه"شهدای بوسنا"باموضوع آموزش پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در مناطق محروم رتبه سوم بخش داستان این جشنواره را از آن خود کردند و همچنین  سامان ارام بن با داستان "خیال 4ساله "شایسته تقدیر شد.
حسینیان در ادامه افزود: در بخش شعر این جشنواره حمید آذر گون ،سید اکبر سلیمانی و مهدی مرادی حائز رتبه های اول تا سوم شدند و جواد چمنی و نجمه آرام بن شایسته تقدیر این بخش شدند.
وی اضافه کرد:داوری  اثار این جشنواره در بخش داستان بر عهده محمد رفیعی شیخ حسین و میثم فرهمندیان و در بخش شعر حمید حسینیان و رسول سنایی بود.
بهترین آثار جشنواره مجازی سراسری تولید فیلم کوتاه حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد با شعار در خانه بمانیم توسط کارشناسان انتخاب و معرفی شدند.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گفت:این جشنواره به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  به صورت مجازی ، با موضوعات در خانه می مانیم،کرونا و ایثار اجتماعی،کرونا و حقوق مردم،کرونا و همبستگی ملی، کرونا واخلاق اجتماعی،کرونا و خانواده برگزار شد.
اکبر آیین اظهار داشت:از طریق فضای مجازی و رسانه ها طی فراخوانی هنرمندان را دعوت به تولید فیلم کوتاه در قالب مستند،داستانی ،انیمیشن و موشن گرافیک نمودیم.
آیین افزود: در مجموع تعداد 18 اثر از سراسر کشور به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که پس از کارشناسی توسط کارشناسان 10اثر در قالبهای مختلف به عنوان آثار برتر برگزیده و انتخاب شدند.
وی با اشاره به اثار انتخاب شده تصریح کرد:دو اثر استاپ موشن "چرت و پرت"و "کرونا" به کارگردانی رضا پورزارعی از تهران ، انیمیشن "یک اتفاق ساده" از نفیسه خوانساری از فارس و فیلم کوتاه "به یاد آنها" به کارگردانی زهرا یزدانی از مشهد و همچنین  فیلمهای کوتاه "خواهش" و "اشکهای یک پدر" به کارگردانی سید جواد هادی اصل ،"پاکبان ضد ویروس نیست" و کلیپ "کرونا" از سعید کریمی ،کلیپ "انقلاب از ابتدا تا کنون"  از رضا دانش پژوه و موشن گرافیک "کرونا" از حمید شیر مردی از جمله اثار انتخابی جشنواره تولید فیلم های کوتاه حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمدبودند.
آیین اضافه کرد:حوزه هنری باهمه آثار انتخاب شده قرارداد تولید امضاء نموده و هزینه تولید آن به حساب صاحبان آثار پرداخت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
خوبه
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1