تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۴۱۹۹۱۶
هشدار و امید رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به مدیران؛

بگو و مگوی شهردار دوگنبدان با پیمانکار / وقتی که سلیقه جایگزین قانون و ساختمان فرهنگ و هنر آش نذری می‌شود ( + تصاویر )

۱
کبنا ؛نشست  کمیته برنامه ریزی و بررسی پروژه‌های عمرانی گچساران با حضور  عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، علی سلحشوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، علی خوانپایه  فرماندار گچساران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی امروز ( پنجشنبه 28 فروردین ماه 99) در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
فرماندار گچساران در خصوص مشکلات برخی پروژه‌ها در این نشست گفت: در رابطه با پروژه‌های امور آب و تنگ انگشترک از هفته دولت سال قبل قرار بود که تمام شود، یا همین ایستگاه شماره سه منطقه لیشتر در هفته دولت بحث بود که بازهم به بهره برداری نرسید و نهایت به 22 بهمن کشیده شده و تاکنون هم ادامه کار مانده است.
علی خوانپایه  افزود: به هر حال توقع داریم که این دو پروژه به طور مشخص تعیین تکلیف شود و چرا اینکه تا این حد این پروژه‌ها طولانی شده است جای سؤال دارد، بحث دشت مور از روزی که فرماندار گچساران شدم این بحث اختلاف تأمین لوله با کارخانه، پیمانکار و کارفرما همچنان وجود دارد.
خوانپایه اظهارکرد: هر بار هم در جلسات بیان می‌کنند که حل خواهد شد، اکنون یکسال گذشته و این موضوع هنوز حل نشده است در حالی که پول را به حساب کارخانه واریز کرده‌اید کارخانه هم تأمین لوله نکرده و الان هم شما اختلاف حقوقی دارید که می‌بایست مشکلات این پروژه را حل می‌کردید.
فرماندار گچساران بیان کرد: از موضوعاتی که الان در حوزه امور آب وجود دارد همین پروژه دشت مور است که مردم به هرحال مطالبه دارند هرچند کارهایی انجام شده اما به نسبت اعتباراتی که  از قبل تخصیص داده شده بود اما پروژه پیشرفت خوبی نداشته است.
وی افزود: در بحث پروژه آبرسانی دشت امامزاده جعفر و پروژه خان احمد حالا به نسبت نیز کارهای خوبی انجام شده است، اما انتظار هم این است که آن پروژه‌های قبلی را هم جدی‌تر ورود کنید و تمام کنید.
فرج الله استلاحی بخشدار گچساران در ادامه گفت: ما از روند اجرای پروژه‌های امور آب به هیچ وجه راضی نیستیم و مردم هم گلایه دارند و انتظار داریم به صورت شفاف موارد مطرح شود که اشکال کار کجاست که همین جا تعیین تکلیف شود.
علی سلحشوری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه این نشست گفت: سال 98 از لحاظ قانون بودجه دولت پیش بینی کرده بود دو میلیون 350 هزار بشکه نفت بفروشد و یکی از منابع درآمدی بودجه دولت بود که محقق نشد، در نتیجه تخصیصی که از محل نفت وگاز بود برای استان‌ها حدود 19 درصد تخصیص ابلاغ شد و آن هم بابت پرداخت شاغلین درطرح ها هزینه شود.
وی افزود: از لحاظ تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌ها سرمایه استانی حدود 50 درصد که اغلب در قابل اسناد خزانه یک ساله، دوساله و ساله است و از محل اعتبارات توازن هم حدود 31 درصد تخصصیص به استان‌ها ابلاغ شد فقط تنها تخصیصی که به استان تقریباً بین 99 تا 100 درصد صورت گرفت  اعتبارات طرح‌های ملی بود که این هم با پیگیری‌های جناب تاجگردون صورت گرفت که یکی از سرمایه‌های ملی برای شهرستان و استان و کشور است.
سلحشوری بیان کرد: تنها استانی که در اعتبارات ملی تخصیص 100 درصدی گرفته است استان کهگیلویه و بویراحمد است که این هم قابل تقدیر و تشکر است، بنابراین عزیزانی که در بحث اعتبارات گلایه دارند دقیقاً درست می‌فرمایند اما ما اعلام آمادگی می‌کنیم خدمت مسئولین و دستگاه‌های اجرایی که از هفته آینده آنهایی که مشکل تأمین اعتبار دارند یک جلسه کارشناسی خواهیم گذاشت تا به یک جمع بندی برسیم و بعد از اینکه اعتبارات سال جاری ابلاغ شد در خدمت عزیزان خواهیم بود.
وی عنوان کرد: فقط امسال از لحاظ بودجه‌ای سال بسیار سختی پیش رو داریم، به طوری که روزگذشته تخصیصی که ابلاغ شده حدود 21 میلیارد تومان فقط بابت پرداخت حقوق ثابت نه هزینه اداری و نه چیز دیگری،100 هزار میلیارد تومان فقط بابت مبارزه با کرونا در اختیار وزارت کشور قرار گرفت و بالاخره سال 99 از نظر بودجه‌ای سال سختی است که بایستی به خوبی مدیریت کنیم.
 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمددرادامه گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص اعتبارات هم هشدارداد و امید داد.
عزیز فیلی عنوان کرد: باید توجه کنیم به پروژه‌هایی که پیشرفت‌های فیزیکی بالاتری دارند که زودتر به بهره برداری برسند، مثلاً همین پروژه تنگ انگشترک با یک تزریق جزئی به بهربرداری خواهد رسید.
فیلی افزود: عزیزان آب منطقه‌ای و کشاورزی یک مهلت دوماهه به شما خواهیم داد که بحث دشت انگشترک را تا پایان خرداد ماه مرتفع شود، اما دشت آبرزی کمی زمانبر است، بحث تأمین آب منطقه امامزاده جعفرهم تلاش شود که تا مردادماه به بهره برداری برسد که تحویل آب بران و کشاورزان داده شود.
فیلی تصریح کرد: در بحث پروژه‌های آب و خاک در سطح شهرستان‌های گچساران و باشت انقلابی شده است، نظام توجه خاص کرده و با پیگیری‌های جناب تاجگردون  منابع خوبی آمده است و در بحث آب و خاک در این منطقه انقلابی اتفاق افتاده با آن همه مشکلات و اوج تحریم‌ها که جای تشکر و قدردانی دارد.
وی اظهارکرد: خوشبختانه در استان ما ظرفیت‌های بالایی وجود دارد به هرحال اگر این مناطق آباد شود یعنی کل استان آباد شده است، انتظار ما این است که با این همه زحمت، خروجی پروژه‌ها را زودتر شاهد باشیم و مردم این حلاوت و شیرینی را زودتر بچشند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  در بحث پروژه‌های شهرستان گفت: در حوزه شهرستان گچساران در بخش راه فعالیت‌های بسیاری خوبی صورت گرفته و این شهرستان در آینده تبدیل به مرکزی می‌شود که چند راهی‌های متعددی به این شهرستان ختم خواهد شد.
پژمان نیک اقبالی افزود: در این شهرستان دو سه محور ملی داریم که مهمترین محور شیراز _اهواز است که در دهه فجر هم حدود 10 کیلومتر توسط جناب نوبخت به بهره برداری رسید و ان شالله تا پایان سال مالی (تیرماه) کل محور تا پل خیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.
نیک اقبالی تصریح کرد: فقط 4 کیلومتر قبل از باشت تا پل بریم در این محور بلاتکلیف است که جناب تاجگردون در این خصوص کار بسیاری خوبی هم انجام دادند که یک محور جدیدی را تعریف کرده‌اند تحت عنوان پل بریم _چرام _ قلعه رئیسی به سمت رامهرمز.
نیک اقبالی درادامه اظهارکرد: دو محور مهم دیگر داریم یکی محور باباکلان_گچساران _چرام که محوری است که از سه منبع پول دریافت می‌کند هم ملی، هم استانی و هم نفت که خوشبختانه امسال وضعیت پول دادن به این محورها خیلی خوب بود.
فرماندار گچساران در ادامه نیز تصریح کرد: یکی از بحث‌های جدی ما در مقوله راه قطعات یک، دو، سه و چهار باباکلان است که مشکل قطعات یک و سه بسیار حائز اهمیت است و سد چمشیر هم اگر بنا باشد در سال 99 به بهره برداری برسد این جاده ارتباطی به بابکلان قطع خواهد شد که باید مشکلات این دو قطعه  از مسیرهرچه زودتر مرتفع شوند.
علی خوانپایه تصریح کرد: بحث دیگری که وجود دارد بحث جاده کمربندی است  و اختلافاتی که بین راه و شهرسازی بین شرکت منطقه‌ای نفت وگاز وجود دارد که در برخی مواقع خط لوله گاز از عرض جاده عبور کرده است و مشکلاتی دارد که  حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندارگچساران اظهارکرد: موضوع بعد نیز قطعه کمربندی به سمت بهشت زهرا است که به کندی صورت می‌گیرد و اواخر سال 97 قیرپاشی شده است اما هنوز خبری از آسفالت نیست و این سه مورد در حوزه راه انتظار داریم مرتفع شوند.
نیک اقبالی عنوان کرد: در خصوص مسیرباباکلان، اگر سد چمشیر هم آبگیری بشود مشکلی نخواهیم داشت، در خصوص جاده کمربندی بهشت زهرا نیز اگر قرار باشد پیمانکار را خلعید کنم به نفع دولت نخواهد بود چرا که کار در مرحله‌ای که فقط آسفالت مانده است و برای وی پول قیر را نیز تأمین کرده‌ایم و خود پیمانکار مدعی است که بخاطر کرونا قیر بدستم نرسیده است اما اگر تا چند روز دیگر کار را شروع نکرد مجبوریم به سمت سوی دیگری برویم.
وی بیان کرد: در خصوص اختلافات با شرکت  نفت وگاز منطقه‌ای هم باید جلساتی با حضور متولیان امر گرفته شود و این موضوع تعیین تکلیف شود. 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در گفت گو با رسانه‌ها در خصوص این نشست گفت: در این جلسه پروژه‌های شهرستان در موضوعات آب و خاک، راه و شهرسازی، عمران شهری و نیز بحث فرهنگ که بالغ بر 12 پروژه مهم بودند که مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.
عزیزفیلی افزود: این پروژه‌ها در شهرستان بسیارحائز اهمیت است و هرچند وقت یکبار با حضورمدیران کل استانی به شهرستان سفر می‌کنیم و پیگیری موضوعات می‌شویم، خوشبختانه در این نشست مصوبات خوبی هم داشتیم و ازآخرین روند پروژه‌ها اطلاع پیدا کردیم و موانع و مشکلات را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم.
فیلی درادامه تصریح کرد: پروژه‌هایی که حدود 30 درصد تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را مورد بررسی قرار دادیم و در بحث آب و خاک حدود 8 پروژه داشتیم که هم جهاد کشاورزی و هم آب منطقه‌ای متولی این پروزه ها بودند.
وی افزود: حجم این پروژه‌ها بالغ بر 100 میلیارد تومان در این شهرستان است، بحث مشکلات و موانع این پروژه‌ها مطرح شد تا در یک فرصت زمانی از طریق سازمان مدیریت و کمیته برنامه ریزی شهرستان کمک‌هایی صورت بگیرد که فعالتر شوند که در موعد مقرر نیز به اتمام برسند.
فیلی افزود: هرچند پیشرفت‌های فیزیکی این پروژه‌ها از 30 تا 95 درصد است که حدود 60 درصد هزینه این پروژه‌ها پرداخت شده و چیزی در حدود 400 میلیارد تومان منابع احتیاج است که این پروژه‌ها به بهره برداری برسند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در بحث مشکلات ساختمان فرهنگی هنری تپه آفتابگردان نیز این موضوع را به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارجاع دادیم که جلساتی برگزار کنند و برای تعیین تکلیف پیشنهاداتی بدهند که استان تعیین تکلیف کنند.
وی خاطر نشان کرد: پیشرفت فیزیکی سد چمشیر در حال حاضر 85 درصد است و کل پروژه ارزش 3 هزار میلیارد تومان است و امسال بنا داریم با حضور مقامات کشوری عملیات آبگیری سد را داشته باشیم و تا الان نزدیک به یک هزارو 800 میلیارد تومان هزینه شده و یک هزارو 200 میلیارد تومان جهت تکمیل فازهای بعد هزینه نیاز دارد.
فیلی تصریح کرد: امیدواریم که بحث آبگیری سد انجام شود و بتوانیم از کشاورزی پشت سد و هم از بحث گردشگری در استان خودمان بهره مند بشویم و بحث تولید برق سد نیز فاز بعدی است که امیدوارم در سال 1400 صورت بگیرد.
اما این نشست حواشی جالبی هم داشت: اولین حواشی مربوط به ساختمان پردیس هنری تپه آفتابگردان گچساران بود که چندین سال است روند اجرایی آن راکد مانده و بارها در جلسات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص وضعیت این  پروژه تصمیماتی اتخاد شده اما همچنان بلاتکلیف است.
شهردار دوگنبدان در این نشست عنوان کرد: ما این ساختمان را از محل درآمدهای شهرداری تکمیل و به بهره برداری می‌رسانیم و با توجه فرسوده بودن ساختمان شهرداری دوگنبدان از آن استفاده می‌کنیم.
مسعود ظفری عنوان کرد: در جلسات سال گذشته، شهرداری دوگنبدان را بعنوان دستگاه بهره بردار معرفی کرده‌اند و اختیارات را به ما واگذار کرده‌اند.
بعد از این بود که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به صحبت‌های شهردار دوگنبدان با تعجب واکنش نشان داد و اظهار کرد: معیار سنجش توسعه در جوامع امروزی توزیع عادلانه امکانات است و میزان سنجش هر ملت به فرهنگ آن ملت است
مجمدعلی پیرسبزی افزود: شناخت فرهنگ هر جامعه به زیر ساخت‌های فرهنگی آن جامعه بستگی دارد.
پیرسبزی عنوان کرد: پروژه پردیس هنری از سال 84 آغاز شده است که در صورت راه اندازی این ساختمان بخشی از مشکلات اهالی فرهنگ و هنر گچساران مرتفع خواهد شد.
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسات سال گذشته،  شهردار دوگنبدان متعهد شد که چندین فرهنگ سرا در محلات مختلف شهر احداث و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهد و آنگاه  ما مالکیت این ساختمان را به شهرداری دوگنبدان واگذار کنیم که تاکنون شهرداردوگنبدان هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نداده است.
امیرحسین نوروزی افزود: برای احداث ساختمان پردیس هنری گچساران تاکنون اعتبارات قابل توجه ای که مربوط به فرهنگ و هنر است هزینه شده است، چطور می‌شود شهرداری دوگنبدان الان ادعای مالکیت می‌کند مگر آش نذری است که شهردار به این ادعا را می‌کند.
در ادامه به دستور معاون عمرانی استاندار مقرر شد که مشکلات این پروژه مرتفع و در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد قرار بگیرد.
اما  حاشیه بعدی این جلسه بگو مگوی شهردار دوگنبدان با پیمانکار پروژه دریاچه مصنوعی بود.
پیمانکار پروژه دریاچه مصنوعی با گلایه از شهردار دوگنبدان اظهار داشت: قرارداد این پروژه 4 ماه تمدید شده است که شهردار دوگنبدان بدلایل نامعلومی اجازه کار به ما نمی‌دهد.
شریعتی افزود: شهردار دوگنبدان مفاد صورت جلسه را رعایت نکرده است و بنظر می‌رسد عزمی از طرف کارفرما جهت اجرای این پروژه وجود ندارد که امیدواریم که معاون استاندار در این خصوص تصمیم قاطعی اتخاد شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه  شهرداری دوگنبدان مطالبات قانونی ما را که آماده پرداخت می‌باشد ا (ز سال گذشته تاکنون) دستور پرداخت نمی‌دهد و ما بخش‌های مختلف این پروژه را با توجه به شرایط بد اقتصادی با هزینه شخصی اجراء کرده‌ایم.
شریعتی عنوان کرد: ما آماده‌ایم تا سقف قرارداد کار کنیم اما اینجا سلیقه جایگزین قانون شده است.
در ادامه شهردار دوگنبدان اظهار داشت: خوب بود پیمانکار این پروژه بجای تنظیم چندین  شکایت بر علیه شهرداری دوگنبدان در دیوان محاسبات، مراجع قضایی و... پای کار می‌آمد.
مسعود ظفری افزود: اکیپ امانی شهرداری دوگنبدان می‌تواند فاز اول این پروژه را در مدت یکماه اجراء کند.
در ادامه به دستور معاون استاندار و فرماندار گچساران مقرر گردید مشکل پیمانکار این پروژه مرتفع شود و مطالبات وی پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیارم دشت مور
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مهندس خانپایه دلاور مرد بویراحمد که در مسولیتی بوده واقعا خوب درخشید وسربلند وموفق بوده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
تغییرات مدیریتی از هفته ی آینده و از اداره برق گچساران شروع میشود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه چنان غرق مسایل و غرض ورزیهای شخصی و جناحی شده که حاضر است تمام پروژه ها و طرحهای عمرانی و غیر عمرانی شهرستان را به تعطیلی بکشاند پیشنهاد اجرای امانی پروژه توسط شهرداری هیچ معنایی بجز حیف و میل منابع توسط شهردار محترم ندارد
شهروند
United States
سرنوشت مادست چه کسانی افتاده،افسوس.
احسنت بر شهردار دلیر و مردمی خدا پشت و پناهت نذار حق و حقوق مردم توسط عده ای چپاول بشه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1