تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۴۱۹۷۴۷
در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران چه گذشت؟

غیبت معنادار مدیران نفت در جلسه‌ کرونایی گچساران / بود و نبود طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در گچساران / بازگشایی ترمینال مسافربری شهر / وقتی که چینی‌ها در گچساران احساس ترس می کنند (+ تصاویر )

۰
کبنا ؛نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا با موضوع بازگشایی صنوف در گچساران با حضور «علی خوانپایه» فرماندار گچساران و اعضای ستاد مبارزه با ویروس کرونا در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست اظهار داشت: تا الان ۱۵ مورد مثبت قطعی کرونا در این شهرستان به ثبت رسیده است، اما مشکلی که الان وجود دارد نزدیک دو هفته است که آزمایشگاه شیراز جواب آزمایشات این شهرستان را هنوز تحویل نداده است.
دکتر سهراب صیدی افزود: به هرحال ما باید پاسخگوی مردم باشیم و توقع داریم که این امر از سوی متولیان امرپیگیری شود و جواب آزمایشات هرچه سریع‌تر به دست مردم برسد چرا که  برخی‌ها در این خصوص همچنان بلاتکلیف هستند.
صیدی  تصریح کرد: «اگر چه جواب آزمایشات کرونا تا دو هفته پیش به طور مرتب انجام می‌شد اما در این مدت نیز نمونه‌هایی که به شیراز فرستادیم تحویل ندادند که برخی از متولیان امر عنوان کردند که هزینه آزمایشات پرداخت نشده و جواب آزمایشات معطل این قضیه مانده است
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: این درحالی است که چند روز گذشته هزینه مورد نظر از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است و آزمایشگاه امروز و فردا می‌کنند اما با پیگیری‌های صورت گرفته به نوعی قرار شده است که فردا به طور کامل جواب آزمایشات داده شود.
صیدی درادامه تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد موارد مشکوکی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند بیشتر می‌شود، این که برخی ادارات و ارگان‌ها کار را رها کرده‌اند خود جای بحث دارد، اما از بسیج و سپاه تشکر و قدردانی می‌کنیم و معتقدیم که همچون گذشته ادارات، سازمان‌ها و نهادها بایدبرای مقابله با کرونا پای کار باشند.
در ادامه فرماندار گچساران گفت: این موضوع را با دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیر شدیم، به هرحال  این موضوع هم نگرانی ایجاد کرده است و برخی‌ها در یک عالم برزخ مانده‌اند، لازم است که جواب آزمایشات هرچه زودتر داده شود و این حق طبیعی مردم است و بحث کشتارگاه مرغ هم باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
فرماندار گچساران افزود: بنابراین آزمایشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این خصوص راه اندازی شده است که می‌تواند این مشکلات را به خوبی مرتفع کند.
فرماندار گچساران درادامه گفت: ایرادی برقضیه پاساژها وارد است و اصناف مختلفی ممکن است دراین مراکز درحال فعالیت باشند که حق فعالیت ندارند، چرا که تردد زیاد می‌شود در نتیجه باید پاساژها تعطیل باشند و برخی از اصناف نیز طبق پروتکل‌های بهداشتی ملزم به رعایت موارد هستند.
خوانپایه در ادامه تصریح کرد: برخی داروخانه‌ها که مراجعه می‌کنیم افراد زیادی به عنوان مشتری رجوع می‌کند و اصلاً فاصله گذاری اجتماعی تعریف شده در این موارد هم رعایت نمی‌شود و این خودش به نوعی مشکل ساز خوهد شد که باید مورد نظارت بیشتری قرار بگیرد.
فرماندار گچساران گفت: اصنافی که اصول و پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نیز بعضاً فعالیت غیر قانونی انجام می دهند باید پلمپ شوند، حتی بنده خودم یک صنف ساندویچی را در سطح شهر مشاهده کردم که مشغول به فعالیت بود، هر چند معتقدیم که تاکنون بازار و مردم همکاری خوبی داشته‌اند.
رئیس صنعت معدن و تجارت گچساران در ادامه تصریح کرد: اولین روزی است که برخی از صنوف کم خطر می‌توانند فعالیتشان را با رعایت پروتکل بهداشتی انجام دهند، ممکن است برخی از افراد حتی درسامانه وزارت بهداشت هم ثبت نام نکرده باشند که لازمه بازگشایی صنف‌های کم ریسک و کم خطر دریافت کد رهگیری و ثبت نام در سامانه و رعایت پروتکل بهداشتی است.
شریفی افزود: با این وجود حدود ۸۰ درصد بازار باز خواهد شد که باید گشت‌های نظارتی هم در این خصوص بیشتر شود.
 فرماندار گچساران تصریح کرد: اگرصنفی موارد و پروتکل بهداشتی را رعایت نکند، بایدتعطیل شود، هرچنددر بحث بازدارندگی باید اقداناتی نیز انجام شود و بایدتاثیر بازرسی‌ها و نظارت‌ها را ببینیم و اجازه ندهیم که عده‌ای از این شرایط سوءاستفاده کنند.
نماینده سد چمشیر گفت: تقریباً از روز اول مصوبات لازم را انجام دادیم و در چمشیر حدود ۷۰۰ نفرنیرو داریم که نیمی بومی هستند و نیمی هم از شهرهای مختلف کشور هستند و پیمانکاران هم اصرار بر ادامه کار دارند.
یوسف نژاد افزود: پیشنهاد می‌شود افرادی که از شهرهای دیگر می‌آیند تست غربالگیری و سلامت انجام شود و با رعایت اصول بهداشتی به پروژه برگردند، در خصوص کارگران چینی هم آنها از ما می‌ترسند و قرار هم نیست در این شرایط به پروژه بیایند.
یکی از پیمانکاران سد چمشیر گفت: ۲۰۰ کارگر داریم و باید کار کنیم که خرج زندگی مردم را بدهیم به هرحال تدابیرو تصمیماتی اتخاذ شود تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود و باید به فکر اقتصاد مردم هم باشیم.
وی گفت: در این اوضاع باید چکار کنیم؟ در حالی که کارگران بنده ۷۰ درصد بومی است، چینی‌ها کار را رها کردند و از نظر زمانی در پروژه عقب هستیم و در تأمین اجتماعی و تأمین معاش کارگران با مشکل مواجه هستیم.
خوانپایه گفت: تا آخر فروردین این شرایط باید همچنان ادامه پیدا کند، بعد از این تاریخ هم چارچوبی مشخص شود و در جلسه‌ای جداگانه بررسی‌ها انجام شود تا تدابیرو تصمیمات لازمه در این خصوص هم اخذ شود، امروز حساسیت و شرایط سلامت مردم در رأس امورات قرار دارد و باید از اپیدمی شدن این بحران پیشگیری کنیم.
نورایی نسب فرمانده سپاه ناحیه گچساران درادامه گفت: بسیج و سپاه همچون گذشته در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس قرار دارد و با جدیدت پای کار مردم است، درحوزه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس جهادگران بسیجی تا ریشه کنی کامل این ویروس از هیچ تلاش کوششی دریغ نخواهند کرد.
وی افزود: در بحث شرکت‌های خصوصی و پروژه‌ها پیشنهاد این است که خود عزیزان کارفرما و پیمانکاران تا آخر فروردین ماه منتظر بمانند تا وضعیت، شرایط و کنترل این بیماری در کشور به چه میزان خواهد بود و بعد تصمیمات و تدابیر لازم هم به بهترین شکل گرفته شود.
نورایی نسب  تصریح کرد: درمانگاه سپاه ناحیه گچساران این آمادگی را داردکه در بحث غربالگری و تست سلامت کارگران و خانواده‌های آنها، پروژه‌هایی بزرگی همچون سد چمشیر را یاری و کمک کند.
فرماندار گچساران در ادامه گفت: نگرانی از قیمت‌های بالای برخی اجناس وجود دارد و  به ویژه گلایه‌ها از افزایش قیمت میوه و تره بار بسیارشده است.
خوانپایه اظهارکرد: حدود یکماه است که بازار تعطیل است  و بازاریان همکاری خوبی هم تا به امروز داشته‌اند، اما برخی صنوف همیشه باز بوده و مشتری‌های خودشان را هم دارد و نباید بی انصافی هم در مواردی هم شود و گرانفروشی انجام گیرد که باید برخوردها و نظارت‌های لازم صورت گیرد.
فرماندار گچساران درادامه تصریح کرد: بدنبال مچ گیری دربازار نیستیم اما باید قیمت‌ها رعایت شود و با متخلفین در بازار با جدیت هم برخورد شود.
رئیس صنعت معدن و تجارت گچساران  درادامه گفت: بازرسی، نظارت و کنترل در بازار را تشدید خواهیم کرد و شخصاً خودم برخوردهای لازم را انجام می‌دهم، منکر گرانفروشی دربحث تره بارو میوه نمی‌شویم اما بحث کیفیت و کمیت را هم داریم.
شریفی عنوان کرد: بارزسین ما در دو نوبت صبح و عصر با تمام توان در حال انجام وظیفه هستند و در این خصوص پرونده‌های زیادی در خصوص تخلفات صنفی به اداره تعزیرات حکومتی جهت برخورد قانونی ارسال کرده‌ایم.
در ادامه مسئول امور حمل و نقل جاده‌ای اداره راهداری گچساران اظهار داشت: بزودی با رعایت پروتکل بهداشتی ترمینال مسافربری گچساران بازگشایی می‌شود.
احمدرضا شیخ ممو افزود: برای هر مسیر (شهرهای مقصد) یک اتوبوس در نظر گرفته‌ایم که نحوه حمل مسافربر بدین شکل است که شرکت‌های مسافربری در هر ردیف اجازه نشستن یک مسافر را دارند.
شیخ ممو در خصوص حمل مسافر با تاکسی‌های برون شهری عنوان کرد: تاکسی‌های برون شهری در در ردیف عقب خودرو اجازه سوار کردن دوتا مسافر را دارند.
مسئول امور حمل و نقل جاده‌ای اداره راهداری گچساران تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی توسط مسافر کاملاً الزامی است بطوریکه مسافر باید در هنگام سوار شدن باید ماسک و دستکش همراه داشته باشد و حتماً استفاده کند.
شیخ ممو عنوان کرد: مردم برای تهیه بلیط فقط باید به دفاتر مسافربری داخل شهر مراجعه کنند و از رفتن به ترمینال جهت تهیه ترمینال خودداری کنند.
وی افزود: مسافران ورودی به شهر گچساران در ترمینال شهر پیاده شده و بلافاصله از مسافران تست غربالگری بعمل می‌آید.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه افزایش کرایه نداریم و بهای بلیط طبق نرخ نامه سال گذشته صورت می‌گیرد.
گفتنی است: از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران مدیر یا نماینده‌ای  در جلسه حضور نداشت این درحالی است که در جلسه قبلی علی خوانپایه فرماندار گچساران از مدیران  شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انتقاداتی بعمل آورد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کو رییس ارشاده؟
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1