تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۴۱۵۸۶۳
سفر معاون اقتصادی وزیر کشور وارد کهگیلویه و بویراحمد؛

بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از شرکت‌های یاسوج / تصاویر

۰
کبنا ؛معاون اقتصادی وزیر کشور در جریان سفر کاری ۲ روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه‌های مختلف حوزه اقتصادی این استان بازدید کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (سه شنبه 3 دی ماه 98)  بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در دومین سفر خود به این استان از پروژه‌ها و طرح‌های شهرستان‌های ۸ گانه استان بازدید خواهد کرد و از نزدیک آخرین وضعیت آنها را بررسی کرد.
بنا بر این گزارش، برنامه‌های امروز معاون وزیر کشور بازدید از کارخانه تولیدی آ ۳ ، شرکت طبیعت زنده(سینره)، واحد تولیدی گیاهان دارویی زربند، سایت نمایشگاه بین المللی یاسوج، کارخانه آرد و نشاسته یاسوج بود و سفر به شهرستان کهگیلویه سفر و بازدید از کارخانه آجر دهدشت و طرح اقتصادی معدنی شهرستان چرام از دیگر برنامه های معاون وزیر کشور بود.
در این بازدیدها، سید حشمت‌الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استانداری و تعدادی از مدیران و مسؤولان استانی و شهرستانی بابک دین پرست را همراهی کردند.
دین پرست همچنین در پایان بازدیدها در جلسه‌ای مشکلات این کارخانجات و واحدهای اقتصادی و اشتغالزا را مورد بررسی قرار داد.

۸۰ هزار طرح نیمه تمام اقتصادی در کشور داریم
بابک دین پرست در بازدید از طرح اقتصادی شرکت آسه یاسوج گفت: ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها افزون بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور؛ مهمترین علل نیمه تمام ماندن طرح‌های تولیدی در کشور را نبود انگیزه برای متقاضی طرح، مقاومت دستگاه‌های اجرایی در واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و مخالفت دستگاه‌های نظارتی با واگذاری طرح‌های نیمه ‌تمام بیان کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزیر کشور تصریح کرد: واحد‌های تملک شده توسط بانک‌ها در پایان سال ۱۳۹۶ به تعداد ۲هزار و ۲۲ واحد بود که با پیگیری‌های وزارت کشور این تعداد به ۸۰۹ واحد رسید.
بابک دین پرست در بازدید از شرکت آسه، سایت نمایشگاه دائمی، شرکت طبیعت زنده وهمچنین کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج از نزدیک با مشکلات این واحد‌های تولیدی مطلع شد و گفت در جلسه ای که در استان برگزار می شود تصمیمات لازم برای رفع مشکلات آنها اتخاذ خواهد شد.
بازدید از واحد‌های تولیدی در دوگنبدان ودهدشت، شرکت در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در یاسوج از دیگر برنامه‌های سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ ای وزیر کشور به یاسوج است.
بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور همچنین در بازدید از شرکت سینره با اشاره به تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران، گفت: در چرخه تولید برخی از واحدهای تولیدی مواد اولیه وارداتی وجود دارد که پس از تحریم‌ها دچار مشکلاتی شده‌اند.
دین پرست خطاب به سرمایه گذاران گفت: به منظور مقابله با تحریم‌ها چند هفته پیش نمایشگاهی با عنوان "نخستین نمایشگاه قطع حلقه‌های وابستگی بنگاه‌های تولیدی به قطعات و مواد اولیه وارداتی با هدف قطع وابستگی به واردات" در شیراز برگزار شد که دومین نمایشگاه هم به زودی در تهران برگزار خواهد شد که صاحبان واحدهای تولیدی می‌توانند در این نمایشگاه حاضر شوند و نیازهای خود را مطرح کنند.
وی در ادامه گفت: ما در یک جنگ اقتصادی واقعی قرار داریم و پذیرفتنی نیست که واحدهای تولیدی به دلیل تحریم‌های دشمن تعطیل شوند.
دین پرست با اشاره به ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان گفت: در نمایشگاه تهران این شرکت‌ها نقش پررنگی خواهند داشت و در کهگیلویه و بویراحمد هم مسئولان باید تلاش کنند از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به نحو احسن استفاده کنند.
معاون وزیر کشور در امور اقتصادی ادامه داد: در حوزه اقتصادی، اصل بر ایجاد اشتغال با تکیه بر تولیدات داخلی و ملی است که باید به این نکته توجه جدی شود.
وی خطاب تیم اقتصادی استان به لزوم داشتن بانک دقیق اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: لازم است مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان واحدهای تولیدی را به صورت دقیق رصد کرده، مشکلات را احصاء و به معاونت اقتصادی استاندار اعلام کند تا از این طریق به مسئولین اقتصادی کشور اعلام شود.[ این در حالی است که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید بیش از این مشکلات را شناسایی می‌کردتد. تا در همچنین سفرهایی دیگر لازم نباشد، مسئولان کشوری همچنین درخواست‌های داشته باشند. نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود، این است که هنوز مسئولان این استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی نمی‌دانند چه می‌خواهند انجام دهند.]
ضمناً بنابر سخنان معاون وزیر کشور حضور برخی از مسئولین استانی در نشست مشترک سه ستاد اقتصادی استان در روز چهارشنبه و برای تعیین تکلیف نهایی مشکلات واحدهای مورد بازدید قرار گرفته الزامی بیان شد.
معاون وزیر کشور به همراه معاون اقتصادی استاندار و همراهان برای بازدید از چند طرح در گچساران، فسفات چرام، آجر دهدشت و برخی واحدهای دیگر عازم شهرستان‌های گرمسیری استان شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1