تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۴۱۵۸۵۳
در ملاقات عمومی استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

معمای کارخانه‌های شن و ماسه در یاسوج

۰
کبنا ؛در نخستین روز از اولین روز ماه زمستان ۹۸، چهارمین ملاقات مردمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن شماره ۱ استانداری برگزار شد.
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در چهارمین برنامه ملاقات مردمی خود که از ساعت هشت صبح امروز آغاز و تا .. : ۱۳  بطول انجامید با مردم استان که از مناطق مختلف حضور یافته بودند از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار با بیش از ۳۰ نفر از متقاضیان، اقشار مختلف مردم استان به ویژه سرمایه گذاران بصورت چهره‌ به‌ چهره دیدار و گفت‌ وگو کرد و مسائل مطرح شده توسط مردم را در محل جلسه و با حضور مدیران حل و فصل کرد.
نماینده ارشد اجرایی استان در حاشیه این دیدارها و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بانک های کهگیلویه و بویراحمد در کنار و همراه مردم هستند، اظهار داشت: یک تصور نادرستی در جامعه به وجود آمده که بانک های عامل قصد مقابله با مردم را دارند ولی این موضوع یک باور اشتباه است و در عمل ما شاهد همکاری مسئولان بانکی استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از این ۲۸ موضوع مطرح شده در این دیدار صمیمی مربوط به سال های گذشته و حتی ۱۰ تا ۱۵ سال پیش است، عنوان کرد: بدون شک اگر از همان ابتدا کارها به صورت کارشناسی انجام می شد اکنون شاهد این معضلات نبودیم.
وی افزود: سهل انگاری افراد در پرداخت به موقع اقساط نیز مزید بر علت شده است که می طلبد از این به بعد یک سرمایه گذار با برنامه ریزی و کار کارشناسی وارد فضای کسب و کار شود تا عمکرد موفق تری داشته باشد.
کلانتری در این نشست ضمن تقدیر از همراهی خوب بانک های عامل استان خواستار همکاری بیش از پیش آنها با تولیدکنندگان شد و گفت: ما در این نشست برای نخستین بار در استان از مسئولان بخش خصوصی نیز دعوت کردیم تا ضمن شنیدن پیشنهادات آنها جهت رفع مشکلات مردم و تولیدکنندگان، مشاوره های لازم برای ادامه مسیر این عزیزان را نیز ارائه دهند.
نماینده عالی دولت در استان در بررسی چندین مورد از مراجعات امروز خواستار تشکیل یک تیم ترکیبی از دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع و ارائه گزارش جامع از وضعیت واحد مورد نظر شد و افزود: کارشناسان مربوطه پس از بررسی میدانی از واحد مشخص شده علاوه بر احصای موانع و ارائه پیشنهادات لازم برای رفع مشکل، با رای گیری نظر کارشناسی خود را اعلام کنند تا براساس دموکراسی و قانونمندی، حق هیچ سرمایه گذار و تولیدکننده ای ضایع نشود.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: علی‌ رغم تصمیم غیرکارشناسانه‌ ای که گرفته شد اما وظیفه داریم این واحدها را کمک کنیم تا بیش از این متحمل خسارت نشوند.
وی همچنین در خصوص مشکلات چندین تولید کننده خواستار جمع ‌بندی و ارائه گزارش جامعی از همه واحدهای شن و ماسه شد و گفت: مشکلات این واحدها احصا و راهکارها و پیشنهادات لازم هم ارائه شود.
استاندار با تعیین یک دوره مشخص برای رفع مشکلات واحدهای شن و ماسه عنوان کرد: ۱۵ اسفند ماه زمان تعیین تکلیف وضعیت واحدهای شن و ماسه بویراحمد است که با همکاری محیط زیست، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی تصمیمات لازم گرفته می‌ شود.
وی همچنین در خصوص مشکل یکی از روستاهای شهرستان دنا گفت: نشست ویژه ای با حضور مردم محلی و مسئولان شهرستان برای رفع این مشکل برگزار خواهد شد و تلاش خواهد شد که در اسرع وقت مشکل مردم این روستا حل شود.
کلانتری خطاب به کمیته برگزاری نشست های مردمی عنوان کرد: پیش از برگزاری این نشست ها مشکلات مردم به صورت دقیق بررسی وبه مدیران مربوطه گزارش شود تا مدیران همراه با راهکار منطقی وارد نشست شده و بازه زمانی رفع مشکلات کاهش یابد.
وی با بیان اینکه برای تسریع در حل مشکلات مردم، مدیران در این نشست ها به زحمت می افتند، تصریح کرد: مدیر واقعی باید برای حل مشکلات مردم پای کار باشد و به زحمت بیافتد و نباید موجب ناامیدی مردم شوند.
کلانتری با تاکید بر اینکه ما مدیران باید در همه حال پای درد و دل مردم بنشینیم، اظهار داشت: انتظار می رود علاوه بر همکاری مجدانه دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی نیز در این مسیر همراه و همگام باشد.

استانی عاجز از حل یک مشکل کوچک
باقری یکی از سرمایه‌گذاران پلیمر استان در این نشست به بدهی دو میلیاردی این واحد اشاره کرد و خواستار سرمایه در گردش بود که مقرر شد بانک نهایت همکاری با این واحد را داشته باشد.
در ادامه مرتضوی نماینده یکی از کارخانجات شن و ماسه خواستار اختصاص زمین به این واحد شد که در جمع‌بندی مقرر شد ۵ نفر از نمایندگان دستگاه‌های خصوصی و دولتی در بازدید از این واحد نظر نهایی را ارائه دهند.
 بررسی مشکلات واحدهای گلخانه‌ای و همچنین عدم تخصیص آب به واحد اقتصادی در گچساران دیگر موضوع طرح شده توسط مردم بود که قرار شد دستگاه‌های متولی مشکلات این واحد را هم مورد بررسی قرار دهند.
در ادامه نوبت به طرح مشکلات دو نفر از سرمایه‌گذاران شن‌شکن دلی بجک رسید که صالحی یکی از سرمایه‌گذاران این حوزه در خصوص جابه‌جایی واحدهای شن و ماسه در زمان یکی از استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد گفت چرا عده‌ای از واحدها  از بستر رودخانه جابه‌جا شدند و عده‌ای دیگر از همانجا مانند قانون برای همه اجرا شوند.
این سرمایه‌گذاران با بیان اینکه با جابه‌جایی این واحد دچار ورشکستگی شده‌اند، افزود: ۱۰ سال است که این مشکل به قوت خود باقی است امیدواریم استاندار این موضوع را در دستور کار قرار دهد و اگر نمی‌توانند کاری انجام دهند به ما بگویند.
اما با طرح این موضوع جبار کیانی‌پور نماینده بخش خصوصی اتفاق حوزه سنگ شکن‌های بستر رودخانه بشار را نتیجه یک تصمیم عجولانه و اشتباه دانست که در یک مقطعی گرفته شد.
کیانی‌پور راهکار این مشکل را در جلسات شورای تامین دانست و عنوان کرد: وضعیت این کارخانه‌ها معمایی است که به این سرعت حل نمی‌شود و باید در شورای تامین در این زمینه تصمیم‌گیری و وضعیت آنها برابر شود.
حسین‌پور سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم قرار شد در این زمینه تصمیم‌گیری شود.
اما علی داودی‌مهر با حمایت از جابه‌جایی واحدهای سنگ شکن گفت: برداشت از رودخانه توسط این واحدها به شکلی بود که ریتم رودخانه به هم خورده بود که نمونه آن پل رجا است که دغدغه استاندار است.
در پایان این برنامه هم حسین کلانتری استاندار گفت: تصمیمی که ۱۰ سال پیش گرفته شد درسی برای آیندگان است که تصمیمات کارشناسی گرفته شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علی‌رغم تصمیم غیرکارشناسانه‌ای که گرفته شد اما وظیفه داریم این واحدها را کمک کنیم تا بیش از این متحمل خسارت نشوند.
وی خواستار جمع‌بندی و ارائه گزارش جامعی از همه واحدهای شن و ماسه شد و گفت: مشکلات این واحدها احصا و راهکارها و پیشنهادات لازم هم ارائه شود.
استاندار با تعیین یک دوره مشخص برای رفع مشکلات واحدهای شن و ماسه عنوان کرد: ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه زمان تعیین تکلیف وضعیت واحدهای شن و ماسه بویراحمد است که با همکاری محیط زیست، آب منطقه‌ای و  منابع طبیعی تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
کلانتری از صبوری سرمایه‌گذاران واحدهای شن و ماسه قدردانی کرد و گفت: سرمایه‌گذاران در این ۱۰ سال صبوری خرج دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1