تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۱۵۷۰۳
روشنفکر در میان جمعی از مردم محمودآباد یاسوج:

گردشگری سهمی در اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد ندارد

۱
کبنا ؛ یکی از موضوعاتی که همواره می‌تواند به رونق اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند، مقوله گردشگری است. شهرستان‌های بویراحمد و دنا ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری دارد و امید می‌رود با برنامه ریزی مدون شاهد شکوفایی رونق گردشگری و اقتصادی در این شهرستان‌ها باشیم.
مهدی روشنفکر استاد دانشگاه فرهنگیان در میان جمعی از مردم محمود آباد یاسوج با اشاره به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: تولید، اشتغال و صادرات را جزو مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است.
مهدی روشنفکر گفت: وقتی 210 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان تعطیل بوده و در واقع به انبار عمده فروشان تبدیل شده است نباید انتظار رونق تولید و کاهش بیکاری را داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه عمل به اقتصاد مقاومتی تنها راه فرار و نجات اقتصاد کشور از مشکلات کنونی است، ادامه داد: همین استان کهگیلویه و بویراحمد را ببینید چه ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، گردشگری، کشاورزی و .... دارد ولی کمتر تولیداتی داریم که به خارج از کشور صادر شود.
روشنفکر با اشاره به هدیه خدادادی 280 تفرجگاه طبیعی کم نظیر در مناطق مختلف استان و بیش از 2500 اثر تاریخی خاطرنشان کرد: گردشگری سهمی در اقتصاد استان ندارد و جالب است جزو اولویت‌های توسعه در آمایش سرزمینی قرار گرفته است که این مهم چیزی جز شعار نبوده و اگر مسئولان غیر از این فکر می‌کنند صادقانه به مردم سهم گردشگری در اقتصاد را گزارش دهند.
وی با اشاره به حضور میلیونی گردشگران در ایام خاص در استان بویژه دو شهرستان بویراحمد و دنا خاطرنشان کرد: برای ماندگاری مسافران و گردشگران تاکنون برنامه‌ای نداشته‌اند.
روشنفکر دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌های فعلی برای در اختیار گرفتن و رسیدن به توسعه مدیران فرتوت و خسته دانست و تاکید کرد: مدیریتی که هدفی جز کارهای دم دستی از جمله استخدام‌های بی حساب و کتاب و بدون فضای رقابتی برای برخی دوستان و بستگان نزدیک خود ندارد و اتفاقاً با هدف جمع آوری رأی منصوب شده، نباید انتظار تحول داشته باشیم.
وی یکی دیگر از مشکلات را مرزبندی‌های کاذب و قبیله گرایی سیاسی دانست و ادامه داد: این موارد از جمله آفت‌ها توسعه هستند که اتفاقاً توسط برخی به ظاهر خواص بی خاصیت مطرح می‌شوند تا بلکه از این طریق به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
 این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه سیلارستان زادگاهم با چنارستان و محمود آباد برایم فرقی ندارند، ادامه داد: به مردم قول می‌دهم در صورت اعتماد آنان  نشانی جز خادم بودن برای خود قائل نباشم و در واقع این اعتماد پایانی باشد بر دوست بازی، باندبازی، فامیل بازی و آغازی بر شایسته گزینی و آشتی کارشناسان دانشگاهی با برنامه ریزان توسعه باشد.
رهام سعیدی از اهالی محمودآباد علیا در این نشست گفت: در 16 سال گذشته در انتخابات مجلس یکی از عزیزان را برای وی احترام زیادی نیز قائل هستیم حمایت کردیم و در واقع متحمل هزینه‌های در این زمینه نیز شدیم ولی حتی یک نفر از این منطقه صاحب شغل نشد.
وی با تاکید بر اینکه مردم در دل روشنفکر را پذیرفته و همراهی می‌کنند، افزود: مه‌ترین ویژگی مهدی روشنفکر صداقت در گفتار است والله قسم وقتی نگاه به گوشی وی کردم به نوعی تحت تأثیر قرار گرفتم، تا جایی که گوشی حقیر به مراتب مدل‌های زیادی از گوشی این عضو هیئت علمی دانشگاه بالاتر است.
سعیدی با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخابات به کسی رأی دهند که زجر کشیده باشد و درد مردم را بداند، ادامه داد: برخی با من تماس گرفتند چرا با فلانی که بچه فلان منطقه است جلسه گذاشته‌اید که این جای بسی تأسف است زیرا همه ماها برادر هستیم و باید این نوع نگاه را کنار بگذاریم تا بلکه بتوانیم با همدلی و مشارکت مشکلات را کنار بگذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداوند بِه هركي با صدق در پندار،گفتار وكردار با بندگانش رفتار كند قطعا عزت ميدهد خيلي از ما متاسفانه بدون شناخت وقضاوت هاي نابجا ومنزجركننده ايل هراسي ومنطقه گريزي صاحبان زر ،زور وتزوير اين سي سال زمينه خدمت از نيروهاي مثل حاج روشنفكر گرفتيم وحالا فهميديم كه راه نفرت افكني وطايفه هزاسي وبرادركشي بزرگترين خطاي ما ومانع رشد وتوسعه همه جانبه بريراحمد شده بود واينبار ما أهالي بِه همراه قاطبه أهالي شريف بويراحمد ودنا به نداي وحدت ميپونديم ومطمئنم كه حاج مهدي روشنفكر فصل حديدي از خدمت رجايي گونه را در تاريخ پرافتخار اين ديار رقم خواهد زد ...چشم ها را بايد شست جور ديگه بايد ديد
امین
Romania
سعیدی ۵ رای نداره خوب کاری کردی
موسوی
Iran, Islamic Republic of
ایل بزرگ تامرادی فقط دکتر درخشنده وبس
Iran, Islamic Republic of
الان شما با گردشگری درستش میکنی!!!
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1