تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب : ۴۱۴۶۰۶
با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد

همایش تکریم بازنشستگان در گچساران/ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به قشقایی ها چه گفت؟/ تصاویر

۱
کبنا ؛جشن بزرگ تکریم بازنشستگان  سازمان تامین اجتماعی شعبه گچساران، آموزش و پرورش و صنعت نفت گچساران با حضور رئیس کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسون برنامه و بودجه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در مجموعه فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
 
به گزارش کبنا نیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: با همکاری مجلس و دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته است،
عبدالرضا عزیزی افزود: این میزان اعتبار برای عملی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشور اختصاص یافته است و کمتر از بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح است.
وی اظهار داشت: دولت ابتدا یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای تحقق این امر پیش بینی کرده بود و با تلاش مجلس به بیش از سه برابر افزایش یافته است.
عزیزی عنوان کرد: به دلیل اینکه وارد کردن فشار بر دولت برای تامین اعتبار باعث چاپ اسکناس و در نهایت افزایش تورم می شود گفت: مجلس شورای اسلامی نمی تواند بیشتر این برای تامین بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتمردان را تحت فشار قرار دهد و به دنبال راهکاری های منطقی تری است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:میزان حقوق بازنشستگان در سه بخش سال‌های ۸۸،۹۰ و بعد از سال ۱۳۹۰ پرداخت می شود که با توجه به افزایش ۵۰درصدی حقوق بازنشستگان در سال های اخیر بازنشستگان سال های پیش خواستار افزایش به میزان سال‌های پس از ۱۳۹۰هستند.
عزیزی با بیان اینکه در سال های اخیر حقوق بازنشستگان به طور چشمگیری افزایش یافته است گفت:با این وجود حقوق برخی از بازنشستگان متناسب با تورم و حداقل مخارج مورد نیاز آنان نیست.
وی عنوان کرد: بهره مند شدن بازنشستگان از مزایایی مانند خرید جهیزیه، تسهیلات بانکی مسکن و ازدواج بدون سپرده گذاری از برنامه های امید بخش برای بهبود معیشت بازنشستگان است که در لایحه خدمات کشوری برای آن اعتبار پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:تعیین حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰درصد شاغلان در کمیسیون مدیریت قانون خدمات کشوری تصویب شده است.
عزیزی تصریح کرد: تعیین سقف پرداخت  حقوق مستمر به میزان هفت و غیر مستمر به میزان ۱۴ برابر از دیگر مصوبات این کمیسیون است و بر اساس این مصوبه در صورتی که حداقل حقوق شرکت با دستگاه اجرایی ۲۰ میلیون ریال است جداکثر حقوق پرداختی ۲۸۰ میلیون ریال خواهد بود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تعیین بازه زمانی سه ساله برای اجرایی شدن قانون خدمات کشوری از دیگر مصوباتی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
عزیزی خاطر نشان کرد: ساماندهی نیروهای قراردادی و حجمی و تبدیل وضعیت به پیمانی از دیگر مصوبات کمیسیون مشترک مدیریت خدمات کشوری است.
وی عنوان کرد: استفاده بازنشستگان از امکانات رفاهی از دیگر نیازهایی است که در لایحه مدیریت خدمات کشوری پیش بینی شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با یادآوری تورم،وضعیت اقتصادی کشور و پایین بودن حقوق بازنشستگان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت های قانونی خود برای پیگیری مطالبات بازنشستگان بهره خواهد گرفت.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه بازنشستگان به عنوان افرادی که سال ها در سنگرهای مختلف برای کشور تلاش کرده اند و اکنون نیازمند حمایت برای داشتن یک زندگی خوب هستند بر ادامه تلاش و تعامل مجلس و دولت برای تامین حقوق این قشر تاکید کرد.
وی با بیان اینکه سالهاست که خانه امید بازنشستگان گچساران احداث شده اما فعالیتی ندارد از فرماندار گچساران خواست تا با برگزاری شورای اداری این شهرستان نواقص این مرکز برطرف و خانه امید فعال شود.
در ادامه مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی استان را بیش از ۱۱ هزار خانوار ذکر کرد.
عباس نورمحمدی افزود: ۷۱ هزار و ۴۲۶ نفر بیمه شدگان اجباری، ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شدگان اختیاری، یکهزارو ۳۹۴ نفر قالیباف ، ۱۲ هزار نفر کارگر ساختمانی و یکهزارو ۴۴ نفر بیمه شده توافقی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند.
وی تعهدات این سازمان را شامل مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و کمک هزینه وسایل کمک پزشکی اعلام کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود افزایش حقوق بازنشستگان در سال گذشته اما بیمه شدگان این بخش نیازمند توجه برای بهبود وضعیت معیشت هستند.
عباس نورمحمدی از روسای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که در این همایش حضور داشتند خواست تا برای افزایش کمک های دولتی به سازمان تامین اجتماعی چاره اندیشی کنند.
وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک موسسه خودگردان و متکی به درآمدهای بیمه شدگان ۵۳درصد از جمعیت ایران را زیر پوشش دارد.
رئیس کانون بازنشستگان شهرستان های گچساران و باشت نیز با اشاره به اینکه حقوق برخی از بازنشستگان کمتر از ۱۰ میلیون ریال است گفت: افزایش حقوق مهمترین خواسته این قشر دوران دیده است.
محمد انبازپور با بیان اینکه سه کانون بازنشستگان در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد اظهار داشت: کمبود مکان مهمترین مشکل این کانون هاست.
گفتنی است: یکی از حواشی این همایش تشکر و قدردانی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از قشقایی های گچساران  به زبان ترکی بود.
عبدالرضا عزیزی به زبان ترکی گفت: دکتر تاجگردون یکی از نماینده های سختکوش و توانمند و تاثیر گذار در مجلس شورای اسلامی است و من از شما همزبانانم قشقایی های عزیز که دکتر تاجگردون را انتخاب کرده اید تقدیر و تشکر می کنم و من امروز به آزادیشی و انتخاب شایسته شما افتخار می کنم و شما ( قشقایی های گچساران) واقعا قابل تحسین هستید.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: من هم ترک زبان هستم و کرد زبان و متوجه شدم که 40 درصد جمعیت این شهر ستان ترک های  قشقایی می باشند که خیلی خوشحال شدم و به شما افتخار میکنم.
خاطر نشان می سازد: در پایان این همایش از افراد ذیل تجلیل بعمل آمد.
تقدیر از بازنشستگان مستمربگیران نمونه تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد
بازنشسته نمونه: علی کرمی
مستمری بگیر و همسر بازمانده نمونه: زینب فولادی
-------------------------------------------------------------------------
تقدیر از روسای کانون بازنشستگی استان
علی کرمی رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان های بویراحمد و دنا
محمد انبازپور رئیس کانون بازنشستگان شهرستان های گچساران و باشت
صادقی نسب رئیس کانون بازنشستگان شهرستان کهگیلویه
مختار باطولی رئیس کانون بازنشستگان شرکت نفت گچساران
-------------------------------------------------------------------------------
تقدیر از کارفرمایان و حامیان نیروی کار:
نصرالله خادمی کارفرمای محترم شرکت زیدون کوش
نصرالله شاکری کارفرمای شرکت سنبل گنبد
سامان صالحی مدیر هتل پاسارگاد
سید رضا موسوی کارفرمای شرکت صنعتی آب عرش
ناصر هندیجانی کارفرمای شرکت توسعه ره آوران
شهرام هندیجانی کارفرمای شرکت حمل و نقل زیبا پرند
بنیامین هندیجانی کارفرمای شرکت روغن نباتی اکسین فرایند
----------------------------------------------------------------------
تقدیر از حامیان تولید ملی:
سرهنگ رحیم محمدی مسئول بسیج ادارات
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رنگ حنا
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ.
حناتون دیگه رنگ نداره🐅🐃🐮
Iran, Islamic Republic of
اومده بود مشکل حل کنه یا رای جمع کنه اصلا مردم شهر خودت چشم. بعد اومدی ترکهای فهیم قشقایی نصیحت می کنی تو در حد واندازه ترکهای قشقایی. مسکل حل کن
Iran, Islamic Republic of
خخخخ.خودش علم غیب داشت که ترکهابه تاجگردون رای داده اندوتشکرکرد.این عزیزی یه ..بازی مثل تاجگردونه درمنطقه خودش.
ایلم قشقایی
Iran, Islamic Republic of
هیچ وقت توهین اینقد وسعت نداشت!!!
میدونه تکریم یعنی چه؟؟؟
به هرکی بگید ...
ولی خطاب به دکتر تاجگردون باید عرض کنم در طول تاریخ تامین اجتماعی به اندازه ی دوره ی محسن علیزاده به کارکنان و مراجعین .
دوره ی ایشون تعدادی از کارکنان به جنوب و شمال کشور پناه بردن و خیلی از پیمانکاران عزیز شعبه دیلم و گناوه رو برا حق بیمه هاشون انتخاب کردن.
دکتر جان سلامتی شما و طول عمر همه ی انسانهای شریف رو از خداوند منان مسئلت داریم اما بخدا قطره قطره ی خونی رو مردم بخاطر گماشتن امثال محسن علیزاده میدونن
با طناب این جماعت حاضر نیستیم از چاه بیرون بیاییم ولی شما متاسفانه با همین طناب به چاه فراموشی فرو رفتین.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام.. تجلیل از خادمی .. حامی کدام کارگر... الان شش ماهه حقوق کارگران خودش را نداده . بعد تاجگردون او را حامی کارگر مورد تشویق قرار داده. واقعا
ارغوان
Iran, Islamic Republic of
/و و بزرگنمایی برای رای کجای گچساران 40درصدش قشقایی هست پس اصفهانی ،بختیاری،بهبهانی،ساداتی]،بویراحمد گرمسیر،ّاتولیو بیشترین جمعیت باویهای گچساران کجای این آمارند.
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1