تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۴۱۴۶۰۴
با حضور غلام رضاتاجگردون برگزار شد

همایش پدافند غیر عامل در گچساران/ انتقاد مدیرعامل شرکت نفت از اقدام غیرکارشناسی شهردار دوگنبدان(+تصاویر)

۱
کبنا ؛همایش پدافند غیرعامل در گچساران با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت، علی خوان پایه فرماندار گچساران، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز، علی کردلو مدیر خدمات و علی جعفری دیزگانی رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و جمعی از مدیران در سالن آموزش شرکت نفت برگزار شد.
در این نشست رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بررسی و پایش مستمر خطوط لوله نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوب در بوجه ۹۸ اختصاص یافته است.
غلامرضا تاجگردون افزود: با توجه به ضرورت پایش مستمر تاسیسات نفتی شرکت بهره برداری نقت و گاز گچساران و برای اطمینان از ایمن بودن تاسیسات این میزان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه برای پایش تاسیسات نفتی از پهپاد چندمنظوره استفاده خواهد شد گفت: این پهپادها قابلیت انجام عملیات پرواز و پردازش اطلاعات در شبانه روز  را دارد و تا عمق ۲۰۰ کیلومتر را پوشش خواهند داد.
تاجگردون بیان کرد: با توجه به اینکه این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت است استفاده از تولیدات بخش هوایی می تواند هزینه های صنعت نفت را برای صیانت از میادین،خطوط انتقال و تاسیسات نفتی کاهش دهد.
وی عنوان کرد: این پهپادها امکان تشخیص نشتی لوله های زیر زمینی نفت و گاز را فراهم می کنند و برایجلوگیری به موقع از انواع حوادث همچون آتش سوزی، شکستگی و نشتی خطوط لوله و نظایر آن به کار می روند.
وی تصریح کرد: بی‌توجهی و جدی نگرفتن اصول پدافند غیرعامل در جامعه خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند.
تاجگردون  افزود:  اگر موضوع پدافند غیرعامل به طور شایسته در جامعه توسعه نیابد کشور در معرض تهدیدهای خطرناک و غیرقابل جبران ناپذیری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه نگاه به پدافند غیرعامل باید یک نگاه تخصصی باشد اظهار کرد: مسئولان نهادها و دستگاه های دولتی باید در بخش های مختلف با مسئولان پدافند غیرعامل همکاری کنند تا بتوان در روزهای بحران با تهدیدها مقابله کرد.
وی  با بیان اینکه اعتبارات سازمان پدافند غیرعامل در ردیف بودجه سالانه دیده می شود، افزود: در قانون بودجه سال ۹۸ تصویب شد که درصدی از اعتبار دستگاه ها به رعایت الزامات پدافند غیرعامل در همان دستگاه هزینه شود.
فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: ۱۳۰ عنوان برنامه با مشارکت دستگاه های اجرایی شهرستان در هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان اجرا شد.
علی خوان پایه افزود: برگزاری دوره آموزش برای معلمان و مربیان آموزش و پرورش، دوره های آموزشی برای دستگاه ها، همایش تاثیر فناوری اطلاعات، گفت و گوی خبری، زنگ پدافند غیر عامل در مدارس منتخب آموزش و پرورش، برگزاری رزمایش های مختلف، برگزاری مانور تاب آوری دستگاه ها در برابر قطع برق و تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی از مهمترین این برنامه ها بود.
وی تصریح کرد: هدف پدافند غیرعامل برنامه ریزی، هشدار، اخطار و بالا بردن سطح آمادگی در زمان بحران است.
در این مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل به منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران‌ها است.
هوشنگ صیدالی افزود: جایگاه و موقعیت گچساران یک جایگاه خاص و مهم در کشور است.
صیدالی با بیان اینکه ما در رده‌های مختلف نقاط حفاظتی مهم و حساسی داریم، گفت: شرکت نفت یکی از حیاتی‌ترین جایگاه‌ها در شهرستان است.
وی با اشاره به جایگاه منطقه گوره خاطرنشان کرد: اگر گوره دچار حادثه بشود کل کشور وارد بحران می‌شود.
صیدالی تصریح کرد: امروزه  بعد از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب تجهیزاتی داریم  اما هنوز  در برخی از اقلام وابسته هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد: با حمله سایبری برخی از تاسیسات نفت  صدمات زیادی وارد شد.
وی افزود: اگر به  مجموعه وزرات نفت کوچکترین خدشه‌ای وارد شود صدمات زیاد و جبران‌ناپذیری  به وجود خواهد آمد.
صیدالی با تعریف پدافند غیرعامل عنوان کرد: بایستی آمادگی این باشد که قبل از واقعه جلوگیری به عمل آید.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد: در سال گذشته با توجه به بارندگی‌ها آلودگی هوا در تابستان کمتر بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: همه تلاش باید صورت گیرد تا حوادثی از جمله مانند سیل رخ ندهد.
وی با انتقاد از شهرداری دوگنبدان افزود: کنار شهرک نفت در روزهای بارندگی آب باران به منازل شرکت نفت رها می‌شود.
صیدالی با انتقاد از دادن مجوز ساخت اظهار داشت: چرا آب راه ‌ها را برای ساختن خانه واگذار شده است.
صیدالی بیان کرد: علی رغم مشکلاتی زیادی که وجود دارد شهردار را به محل برده و تصمیماتی اتخاذ شد که متاسفانه تاکنون شهردار دوگنبدان اقدامی صورت نداده است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه  راه آب را شرکت نفت نبسته است، گفت: شرکت نفت مجوز ساخت احداث خانه بر روی آب راه‌ها را نداده است.
صیدالی با بیان این‌که متاسفانه مسوولان شهرستان به نفت تکیه کردند که این اصلا خوب نیست ادامه داد: خواهش دارم هر مسؤولی در هر جایگاهی وابسته به نفت نباشید.
وی افزود: اگر در شهرهای دیگر حادثه یا مشکلی به وجود آید چه کسی باید آن را رفع کند و باید وابستگی به نفت را کمرنگ کنید.
صیدالی با بیان اینکه  پدافند غیرعامل را در عمل انجام دهیم نه فقط در شعار خاطرنشان کرد:اگر خدای ناکرده سیل شدید بیاید به دلیل بسته شدن آبراهه‌ها حوادث ناگواری به وجود خواهد آمد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
شهردار اگه یه خیابون مصلی رو تونست اسفالت کنه دیگه ما قبولش داریم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب صیدالی چقدر جلوی تاجگردون میگه،زمانی کانال آب که باید کنار منازل شرکت نفت بگذره شهرداری به پیمانکار هم واگذار کرد که همین صیدالی جلوی پیمانکار را گرفت چرا،چون که این کانال کنار منازل شرکت نفت می گذشت که بعد از آن بارندگی شدید منازل شرکت را آب گرفت،جناب صیدالی همین روزا قرار بود که جناب مهندس باقری را بذارن جای شما..
جانگرهته
Iran, Islamic Republic of
شهردار ایقدر قوی عمل کرده ،هرکه بلند میشه میخواد با نقد شهردار ،خودشو بزرگ کنه ،درود بر شهردار نجیب زاده
Iran, Islamic Republic of
صیدال بگ ،دیگه کی هست. زمان اصولگراها مدیرکل بود و الان هم مدیرعامل ،حاصل یک زد وبند تریتاجی زارع ،البته که هردو از یک
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1