تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۳۸۹۲
در جلسه باز آفرینی دهدشت با حضور دادستان مطرح شد

«دادستان کهگیلویه» خطاب به شورای شهردهدشت؛ صادق باشید/از جلسات بدون خروجی تا حرف های تکراری مسوولان !

۲
کبنا ؛جلسه بازآفرینی شهری دهدشت با محوریت سامان دهی بازار روز دهدشت به ریاست فرماندار کهگیلویه و حضور دادستان شهرستان کهگیلویه،معاون فرماندار،اعضای شورای شهر دهدشت،شهردار،مسئول بازافرینی شهری استان در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت،در حالی که طرح بازآفرینی بازار روز دهدشت در شواری شهر مصوب،به تایید کمیته انطباق نیز رسیده است و حتی 120میلیون تومان برای مشاوره و طراحی هزینه شده است ولی برخی از اعضای شورای شهر دهدشت از نحوه اجرای این طرح آگاهی کامل نداشته و با حرف هایی عملا غیر کارشناسی باعث شدند که این جلسه توجیهی 2 ساعت به درازا بکشد در حالی که نیم ساعته می توانست به اتمام برسد!
آروس،معاون فرماندار کهگیلویه جلسه را آغاز کرد که در پایان جلسه،جمشیدی عضو شورای شهر،دست روی این نکته گذاشت و گفت:می طلبید اول دبیر،جلسه را شروع کند ولی نمی دانم چه دلیل وجود دارد که همه ما عجله داریم برای صحبت کردن،می طلبید شان دبیر جلسه حفظ شود و در ابتدا جناب شهردار که دبیر جلسه است شروع کننده صحبت بودند.
جمشیدی همچنین این جلسه را غیر ضروری و بدون خروجی با حرف های تکراری دانست ولی اتابک،فرماندار کهگیلویه برگزاری این جلسه را ضروری به ویژه برای شخص خودش دانست چون معتقد بود به دلیل زمان کوتاه تصدی خود،اطلاعات کاملی از طرح نداشت.
دادستان نیز از اعضای شورای شهر خواست مَرد باشند و صادقانه بگویند موافق اجرای طرح هستند یا خیر؟
آروس،معاون فرماندار کهگیلویه،جلسه امروز را مختص بازآفرینی بازار روز دانست و گفت:این مکان مشکلاتی هم از لحاظ امنیتی ایجاد کرده و هم اجتماعی،ساعت ها جلسه گذاشتیم ولی متاسفانه طرح هنوز اجرایی نشده است.
آروس گفت:اگر ضرب العجلی در خصوص طرح بازآفرینی نداشته باشیم اعتبار پیش بینی شده برای این طرح برگشت میخورد لذا با توجه به حساسیت موضوع،فرماندار خواستار برگزاری این جلسه شد تا تدبیر خاصی اندیشیده شود.
وی افزود:تمامی مراحل  قانونی نیز طی شده است،فقط باید این بحث تخریب ساختمان های قدیمی انجام شود تا واگذار به پیمانکار شود.
فرماندار کهگیلویه در این جلسه با بیان اینکه تعدادی از شهروندان ما در این نقطه به هر شکل و کیفیتی است کار اقتصادی انجام می دهند،باید یک کاری انجام دهیم که این بازار را از دست ندهند،و اقتصادشان متضرر نشود.
علیرضا اتابک عنوان کرد:در خصوص جا به جایی بازاریان برای شروع طرح،محوطه یک مدرسه راتهیه کردیم و اعتقاد براین است پیش زمینه ای ایجاد کردیم که تا اندازه ای به رضایت نزدیک شدند.
اتابک اعضای شورای شهر را خطاب قرار داد و گفت:راست و حسینی اعلام کنید که موافق اجرای طرح هستید یا خیر،تکلیف ما را مشخص کنید،اگر فکر می کنید این پروژه اجرا شود و مردم ضرر می کند چرا انجام دهیم،اگر هم موافقید باید همه پشتکار داشته باشیم نه برویم در بازار مردم را بیاوریم،بگویم شما مقاومت کنید یک جلسه ای می گیرند و تمام می شود این عزم اراده یک مدیریت شهری را متزلزل می کند ما نباید به این سمت برویم.
و ی افزود: باید یک نگاه توسعه ای داشته باشیم نه نگاهی  که بگویم متنفع می شوم و چهار روزی رایی جمع می کنیم اینجوری نباید باشد.
فرماندار کهگیلویه ادامه داد:دنبال این باشید که این کار باید صورت گیرد و این الزامات را هم دارد،بالاخره در این بازار نقاط ضعف داریم،ایمن نیست،از لحاظ آب،برق و سرویس های بهداشتی درست نیست.
اتابک با اعلام آمادگی برای تخریب ساختمان قدیمی فرمانداری که بخشی از این طرح است،بیان کرد:باید  عزمی باشد تا مغازه دارن منتقل شوند به یک مکان موقت،این پروژه اعتبار دارد،سرعت عمل هم بالاست،باید شروع کنیم نظرات را یک کاسه کنیم،بسته های حمایتی هم برای مغازه داران در نظر بگیرید.
دادستان شهرستان کهگیلویه نیز خواستار توضیح در خصوص دستاورد این طرح برای شهر شد و اظهار کرد:اگر ما می خواهیم طرح  اجرا کنیم از نظر قانونی این افراد(بخشی از مغازه دارن که باید جابه جا شوند) چه حق و حقوقی دارند آیا ملکی را از شهرداری خریدند یا قراردا اجاره دارند؟
فرشید روشندل بیان کرد:برای شروع کار،اگر قرار است مغازه دارها جا به جا شوند ایا مکانی برای آنها در نظر گرفته شده است و پس از ساخت چه برنامه ای داریم آیا حقی در خصوص دریافت مغازه ها ی جدید دارند؟
روشندل خطاب به اعضای شورای شهر افزود:دنبال چه هستیم دنبال رای اوردن هستیم،اگر دنبال این هستید که دوست،رفیق برادر من انجا یک مغازه دارد،فردا از دست من ناراحت شود بگوید شما توان و عرضه نداشتید تا اینجا خراب شد، از ما حمایت نکردید یا نه دنبال این هستید که پروژه ای خوب و آینده دار برای شهرستان ایجاد شود ولو دوست من ناراحت شود یا نشود.
 دادستان بیان کرد:دنبال این هستیم که به عمران و ابادانی شهر توجه و کمک کنیم یا دنبال یک قول و قرارهای جزیی و کوچک شخصی هستیم این را مشخص کنید؟
روشندل عنوان کرد:اگر ما بدانیم این طرح پروژه ملی است،بودجه دارد و به درد جامعه و مردم می خورد دیگر چرا اجرا نشود.
وی با اشاره به اینکه انسان وقتی مَرد شد باید مَرد باشد گفت: صادق باشید اگر امروز گفتید موافق با ا جرای طرح هستم،اگر آشنایی گفت بگوید من نیز موافق بودم،رک بگویید تعارف نداریم.
مسئول بازافرینی شهری استان با اشاره به مطالعات صورت گرفته بر روی بافت فرسوده دهدشت در سال 87 اظهار کرد: نتیجه این شد که مهمترین پروژه محرکی  که تعریف کند برای نوسازی و به درون شهرها به عنوان جایی که زیر ساخت های مهم دارند به ان دهیم و نبریم به حاشیه سازی و مسکن مهر سازی، این بود که پروژه بازار روز در آن مطالعات خروجی آن کار بوده است.
موسوی عنوان کرد: پیشنهاد از طرف ستاد شهرستان در سال 97 در ستاد استانی مصوب شد و ستاد ملی هم تایید کرد که با پیگیری های ما اعتبار ویژه ای برای این پروژه گذاشته شد.
وی افزود:اعتباری که برای بازافرینی در سال 97 به استان اعلام شد 37 میلیارد بود چون اولین حرکت در دهدشت بود بیش از  6 میلیارد به شهر دهدشت اختصاص داده شد و پیگیری هایی که فرمانداری،شهرداری و شورای شهر و راه و شهرسازی در کنارشان انجام دادند.
موسوی با بیان اینکه پروژه به این شکل تعریف  میشود که یک حیاط مرکزی برگرفته از معماری گذشته شهر دهدشت دیده شده که ان حیاط و میدان برای ما(راه و شهرسازی) مهم است این میدان با فضای تجمع شهری که موتور و وسایل نقیله وارد ان نمی شود.
مسئول بازافرینی شهری استان مطرح کرد: 4 میلیارد و 600 میلیون اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شده که پایان مهلت جذب نیز پایان اسفندماه است که انتخاب مراحل اجرایی و پیمانکارش نیز زمانبر هست.
موسوی با اشاره به طراحی مشاور شهردار دهدشت افزود:حدود 5 هزار متر زمین هدف این پروژه در 4 قطعه هست یعنی حیاط مرکزی ما داری 4 ال هست سه تا از این ال ها در زمین خالی موجود شهرداری است،ال بعدی در زمین موجود در ساختمان های فرسوده فرمانداری است و ال آخر که در مناقصه ما نیز نیست بازار مسقف که ما تعرضی به ان بازار به ان شکل فیریکی هم انجام نمی دهیم،مناقصه ما دو زمین شهرداری و ملک فرسوده فرمانداری است.
 مسئول بازافرینی شهری استان اظهار کرد:در مورد اعتبارات ما در بخش های عام المنفعه که مربوط به مردم است صفر تا صد پروژه را پیش می بریم،ولی در مغازه هایی که اقای شهردار می خواهد منتفع شود اصلا ادامه اسکلت را ادامه نمی دهیم.
وی خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر گفت:شما به دنبال فروشگاه های تجاری هستید ولی ما در بحث بازآفرینی،بازار برای ما مهم هست ولی تجارت مهم نیست میدان،فضا و کالبد شهری که برای ما مهم هست،بخش پلاتوی هنری که عام المنفعه باشد و هیچ مجموعه ای نه ارشاد نه مسکن و راه شهر سازی و نه فرمانداری بابتش کرایه ای نگیرد و فروشگاه های صنایع دستی که به صورت عام المنفعه صنایع دستی خود را ارائه دهند مهم است.
وی در پایان مطرح کرد:قرار نیست 30 میلیارد اعتبار در بازار روز هزینه کنیم ما جایی هزینه ای می کنیم که میدان کف، بدنه را کار کنیم، اسکلت بازار را میزنیم و شهرداری بازار را تکمیل می کند.
 شهردار دهدشت نیز عنوان کرد در حال حاضر 120 مغازه هستند که سواره روی جلوی بازار قدیم را اشغال کرده،هیچ قراردادی از سال 94 تا 97 با شهرداری نداشته،مالکیت هم ندارند که باید جا به جا شوند،ال چهارم بازار روز سرپوشیده است که فعلا کاری با ان نداریم،پروژه،پروژه خوبی است.
دیدار،تقوی و آران پور اعضای شورای شهر دهدشت نیز گفتند:با نحوه اجرا موافق نیستیم وگرنه با اصل طرح مشکلی نداریم.
بالوایه رئیس شورای شهر نیز گفت:این طرح در شورای شهر مصوب شد،کمیته انطباق نیز رفت و تصویب شد،به راه و شهرسازی ارسال شد، قریب 120 میلیون برای مشاور و برنامه ریزی و طراحی هزینه شد.
بالوایه عنوان کرد:باید محرومیت شکنی از جایی شروع شود،دولت دارد شروع می کند تا گوشه ای از دهدشت درست شود باید همه مسوولان دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا این طرح اجرا شود  که سود ان  برای خود مردم است.
به گزارش کبنا،مسوولان بازدید از مکان موقت برای جابه جایی120 مغازه دار داشتند و ان را مناسب که دارای سرویس های بهداشتی هستند دیدند،فرمانداری هم با تخریب ساختمان فرسوده فرمانداری موافقت کرد که قرار است به زودی عملیات اجرایی طرح آغاز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1