تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۴۱۳۵۰۷
صبح امروز انجام گرفت

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه برق در کهگیلویه بزرگ با حضور وزیر نیرو / تصاویر

۰
کبنا ؛رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (شنبه 13 مهر ماه 98) در رأس هیأت بلند پایه از این وزارتخانه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
به گزارش کبنا از دهدشت، وزیر نیرو در بدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا مورد استقبال مقامات ارشد استان قرار گرفت و از پروژه‌های در حال احداث پست برق بهمئی و خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت شاهد- بهمئی بازدید کرد.
خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت شاهد- بهمئی، به طول ۴۵ کیلومتر به صورت باندل دو مداره در حال احداث است که در مجموع ۱۳۱ دکل بزرگ فلزی خواهد داشت.
وزن ۱۳۱ دکل فلزی این پروژه در کل بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ تن خواهد بود که برای نگهداری پایه‌های دکل در مجموع هفت هزار تن بتن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
داوود راهزادی مدیرعامل برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: تأمین برق مطمئن و پایدار در منطقه از مهمترین اهداف احداث این خط انتقال به شمار می‌رود.
وی افزود: برقدار کردن پست ۱۳۲ کیلوولت بهمئی و افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق منطقه از دیگر اهداف اجرای این طرح مهم به شمار می‌رود.
مدیرعامل برق استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ارزش سرمایه گذاری این طرح بزرگ ۶۸۰ میلیارد ریال است و این طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی قرار است که بهار سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
همچنین پست برق ۱۳۲ کیلوولت بهمئی نیز که امروز مورد بازدید وزیر نیرو قرار گرفت، با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر و با ارزش سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی، توسط شرکت‌های داخلی در حال انجام است.
این پست برق که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شده است به منظور افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق جهت مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، افزایش پایداری و کاهش محدودیت‌های شبکه توزیع منطقه، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و جبران افت ولتاژ شبکه ۳۳ کیلوولت بهمئی در حال اجراست.
به گزارش کبنا از دهدشت، در ادامه وزیر نیرو با همراهی مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد پست و خط برق ۱۳۲ کیلو ولت دژکوه سوق را کلنگ زنی کرد.
داوود راهزادی مدیرعامل برق استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: فاز اول پست ۱۳۲، ۳۳ کیلو ولت دژکوه ۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. ارزش سرمایه گذاری این پروژه ۱۵۱ میلیارد ریال خواهد بود.
وی با اشاره به کلنگ زنی فاز اول خط ۱۳۲ کیلو ولت ارجان _ دژکوه، بیان کرد: این خط ۴۰ کیلومتر مدار داشته و به صورت ۲ مداره اجرا خواهد شد. با اجرایی شدن این خط و پست، برق منطقه از ظرفیت و پایداری خوبی برخودار می‌شود.
مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد ارزش سرمایه گذاری پروژه خط 4 را ۳۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

افتتاح و کلنگ زنی دو پست برق در شهرستان چرام
 وزیر نیرو در ادامه سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد فاز اول پست برق چرام را افتتاح و کلنگ پست دائم چرام را نیز به زمین زد.
رضا اردکانیان در سومین برنامه کاری خود در کهگیلویه و بویر احمد با حضور رد شهرستان چرام فاز اول پست برق این شهرستان را افتتاح و در مراسمی کلنگ فاز دوم این پست را به زمین زد.
فاز اول پست ۱۳۲، ۳۳ کیلو ولت چرام که افتتاح شد ۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و باعث افزایش ظرفیت تأمین انرژی برق مورد نیاز شهرستان چرام و مناطق مجاور خواهد شد.
داوود راهزادی مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد ارزش سرمایه گذاری این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی در خصوص کلنگ زنی فاز دوم و دائم این پست، بیان کرد: طرح دائم پست چرام ۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت داشته و علاوه بر افزایش پایداری شبکه برق در منطقه، قدرت مانور در شبکه توزیع را نیز افزایش می‌دهد.
داوودی تصریح کرد: ارزش سرمایه گذاری این پروژه ۴۸۰ میلیارد ریال است و ظرف دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
راهزادی گفت: شنبه 13 مهر ماه 98 را باید به عنوان روز برق کهگیلویه بزرگ نامید.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1