تاریخ انتشار
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۴۱۲۲۸۳
کبنا از افتتاح و کلنگ‌زنی 85 پروژه اقتصادی و عمرانی در شهرستان بویراحمد گزارش می‌دهد

ترانه و شعله آبی در دلی‌خمسیر و مزدک بویراحمد / تصاویر

۰
کبنا ؛کارهای بزرگ نظام اسلامی ایران به استان محروم و غنی کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌توان به پای کسی نوشت به جزء نظام اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی.
  
زمانی استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین جاده مناسبی داشت، وجود آب، برق و گاز در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد رؤیایی بود که فرزندان این دیار در ذهنشان می‌پروراندند، اما امروز به برکت نظام اسلامی که درختش با خون جوانان این دیار آبیاری شده است، در دورترین روستاهای کهگیلویه و بویراحمد شعله‌های گاز روشن می‌شود.
شمشمین روز از هفته دولت (پنجشنبه - 7 شهریورماه - 98)  85 پروژه با اعتبار 146 میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد با حضور مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا به بهره برداری و یا کلنگ زنی شدند.
در اولین گام مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به دیدار خانواده شهید خضوعی رفتند و بعد از ادای احترام به شهدا، مجتمع اقامتی پذیرایی (رستوران سنتی تاراز) سر آبتاوه را افتتاح کردند.
محمود باقری مدیر کل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: مجتمع گردشگری تاراز با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان و زیربنای هزار و ۹۰ مترمربع راه اندازی که برای ۱۲ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
باند دوم محور بابامیدان -یاسوج- سمیرم (تنگاری دو راهی سپیدار)، - عصر روز - پنجشنبه ۷ شهریور ماه 98- با حضور مسوولان ارشد استان و شهرستان بویراحمد نیز افتتاح شد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شده است.
در سومین گام مسئولان- کارخانه تولید آسفالت سامان بویر- شهرستان بویراحمد – در منطقه دلی بجک راه اندازی شد که به گفته داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد این کارخانه با اعتبار 60 میلیارد ریال با زیربنای 10 هزار متر مربع افتتاح شد که برای 5 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
 بعد از افتتاح این کارخانه با همراهی مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد به سمت منطقه – دلی خمسیر – شهرستان بویراحمد به راه افتادیم، در مسیر خانه‌های روستایی را می‌دیدید که با آداب و رسوم همیشگی خودشان از مسئولان استقبال می‌کردند. راه پرپیچ و خم، طولانی و سختی را عبور کردیم تا به منطقه دلی خمسیر رسیدیم. در آنجا علمک گاز برپا بود و مسئولان با حضور اقشار مختلف مردم شعله گاز را در این منطقه روشن کردند تا 16 روستای دلی خمسیر از نعمت گاز برخوردار باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با افتتاح این پروژه گازرسانی، 16 روستا شامل 368 خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.
رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین با بیان اینکه 17 شهر استان و 708 روستا در کهگیلویه و بویراحمد دارای نعمت گاز هستند، گفت: 136 هزار و 207 مشترک شهری و 54 هزار و 100 مشترک روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و کل مشترکین دارای گاز طبیعی در استان، تعداد 190 هزار و 127 مشترک است.
وی با اشاره به پروژه گازرسانی دلی خمسیر تصریح کرد: با افتتاح این پروژه گازرسانی، 16 روستا شامل 368 خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.
خادم با بیان اینکه روستاهای چال دال، نادرآباد، دره گودرزی، مرد خدا، چشمه چنار جزو روستاهایی است که از این پروژه بهره مند می‌شوند افزود: جمعیتی که تحت پوشش این پروژه قرار گرفته 2 هزار و 740 نفر است.
یکی از اهالی روستا در گفت و گو با کبنا می‌گفت: خدا را شاکریم که از روستای ما هم گاز دار شد و زمستان‌های را حداقل راحت‌تر زندگی می‌کنیم. ما از جمهوری اسلامی ایران ممنون هستیم. ما از رهبر عزیزمان قدردانی می‌کنیم ما مدیون خون شهدایمان هستیم و تا پای جان از نظام اسلامی دفاع می‌کنیم.
یکی دیگر از اهالی دلی خمسیر که طبع شعر و شاعری داشت وقتی فهمید که جلوی او خبرنگاری ایستاده است، گفت: ما گاز داریم/ اجاق گرم داریم – نان داغ و کباب داغ / برای همسایه داریم- دختران هیزم به دوش / کِل بزنیم که عروسی داریم، جمهوری اسلامی داریم.
در ادامه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از جاده سر سبز دروهان –چیتاب که کشاورزی و برنج کاری به راه بود، به روستای قادرآباد رسیدند و در آنجا مجتمع آبرسانی «شهدای گوشه و مزدک» را به بهره برداری رساندند.
فیض الله پاسره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این مجتمع بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه 2 روستا به تعداد 306 خانوار و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار می‌گیرند.
پاسره ابراز کرد: اعتبار این پروژه مبلغ 7 هزار میلیون ریال و از محل صندوق توسعه ملی تأمین شده است.
پاسره خاطرنشان کرد: این مجتمع آبرسانی یک هزار و 183 نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش آبرسانی قرار می‌دهد.
شاهرخ کناری نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان این آئین با بیان اینکه در دو ماه اخیر 500 هزار مترمربع آسفالت در شهرستان بویراحمد در روستاها و شهرهای این شهرستان انجام گرفت، بیان کرد: این خدمات نظام اسلامی قابل توصیف نیست و با توجه به این شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه اما الحمدالله مسئولان همه پای کار هستند تا خدمات خوبی ارائه شود.
کناری گفت: به مناسبت هفته دولت، 85 پروژه با اعتبار 146 میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی که با افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها برای 342 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.
بنا بر این گزارش، افتتاح 85 پروژه کوچک و بزرگ در شهرستان بویراحمد با اعتبار 146 میلیارد تومان نمونه ای از خدمات این نظام اسلامی است که در هفته دولت به بهره برداری و یا کلنگ زنی رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کاوس فلاحی
Iran, Islamic Republic of
کاش مسئولین به روستای خهکی چیتا که سابقه سکونت هفتاد ساله دارد هم ازنظر تامین اب شرب اینروستا توجه میکردند
فلاحی نیا .کاوس
Iran, Islamic Republic of
سلام برجناب مهندس پاسره جناب مهندس ترابه خدا به حال ما اهالی خهکی چیتاب درخصوص تامین آب شرب تدبیری اندیشیده شود ما اول انسانیم.دوم مسلمان سوم ایرانی چهارم شیعه هستیم ترابه خدا به داد مابرسید تاکی باید این همه درتنگنای اب شرب خودباشیم منتظر بذل توجه جنابهپعالی وهمه مسیولین هستیم
فلاحی نیا .کاوس
Iran, Islamic Republic of
سلام برجناب مهندس پاسره جناب مهندس ترابه خدا به حال ما اهالی خهکی چیتاب درخصوص تامین آب شرب تدبیری اندیشیده شود ما اول انسانیم.دوم مسلمان سوم ایرانی چهارم شیعه هستیم ترابه خدا به داد مابرسید تاکی باید این همه درتنگنای اب شرب خودباشیم منتظر بذل توجه جنابهپعالی وهمه مسیولین هستیم
Iran, Islamic Republic of
مه هم و انتخابات نزدیک وابییم؟
Iran, Islamic Republic of
دس حاجی درد نکنه
واقعا اگر نبودی مردم چکار میکردن
قانون
Iran, Islamic Republic of
وظیفه نماینده نیست همراه استاندار برود وظیفه استاندارهم نیست برای نماینده سفر تبلیغاتی برود انهم در سال انتخابات. در هیچ جای دنیا اینطور نیست.
/
Iran, Islamic Republic of
دیگه کاری شده که به نماینده فعلی رای نخواهند داد
Iran, Islamic Republic of
یجوری نوشتن انگارازمیراث پدرشون صدقه میخوان بدن مردم ۹۰درصدش دزدی میشه ۱۰درصدش شایدبرسه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1