تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۱۱۷۲۹
گام مهمی که شهردار دوگنبدان برای ارتقای کیفی سیمای شهری برداشته است؛

پاک‌سازی دیوار نوشته‌ها از چهره شهر دوگنبدان

۰
کبنا ؛شهردار دوگنبدان از پاک‌سازی دیوار نوشته‌های تبلیغاتی سطح شهر دوگنبدان خبر داد و گفت: طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها و با استناد به ماده ۱۴ ضوابط و مقررات زیباسازی و مبلمان شهری نوشتن هرگونه مطلب تبلیغی و یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای سطح شهر به‌غیراز مکان‌هایی که خود شهرداری برای ارائه تبلیغات مشخص نموده ممنوع و خلاف قانون و مقررات می‌باشد.
مسعود ظفری افزود: طبق این ماده قانونی نصب هرگونه اطلاعیه، آگهی و دیوارنویسی بدون اجازه شهرداری ممنوع بوده و ازاین‌پس همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزوم به رعایت این قانون می‌باشند.
ظفری از آغاز عملیات پاک‌سازی دیوارهای سطح شهر دوگنبدان ازاین‌گونه تبلیغات و نوشته‌ها خبر داد و گفت: هزینه‌های زیادی از سوی این دستگاه خدمات رسان شهری صرف پاک کردن تبلیغات و دیوار نوشته‌های سطح شهر شده است.
وی هدف از این کار را ارتقای کیفی سیمای شهری دوگنبدان ذکر و اظهار امیدواری کرد که با تحقق این رویکرد ضمن زیباسازی محیط شهری، مسائل بهداشتی و امنیت دیداری به شهر بازگردد.
ظفری با بیان این مطلب که زیبایی منظره شهری ازجمله رعایت حقوق شهروندی است تصریح کرد: عده‌ای سودجو با زشت کردن چهره شهر و دیوارهای آن در محل‌های پر تردد و اصلی شهر حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند.
وی عمده تبلیغات و دیوارنوشته‌ها را شامل شماره تماس شرکت‌ها و بنگاه‌های خدمات رسان بدون دفتر و سیار، لوله‌بازکن، یدک‌کش، جرثقیل، اتاق اجاره و غیره عنوان کرد و گفت: این نوع تبلیغات و دیوارنویسی‌ها علاوه بر ایجاد آشفتگی دیداری و تحمیل هزینه‌های هنگفت برای شهرداری خواهند شد.
ظفری از شناسایی ۱۸۲ فقره دیوارنویسی خبر داد و اظهار داشت: طبق قانون این کار جرم محسوب شده و با این افراد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
شهردار دوگنبدان از شهروندان خواست که با احساس مسئولیت و سهیم بودن در زیباسازی شهر خود ضمن رعایت قانون یاری گر مسئولین باشند تا شهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1