تاریخ انتشار
جمعه ۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۱۰۶۴۵
در نشست پیگیری مطالبات کارگران شهرداری دوگنبدان چه گذشت؟

دفاع تمام قد خانم «مدیرکل» از کارگران / کاظمی: بداخلاقی نکنید / تاجگردون: احکام حقوقی کارگران مثل گذشته شود/ ظفری: بعضی از پرداخت‌ها بر اساس رابطه خاله خورزویی بوده است / تنش در پایان جلسه (+ تصاویر )

۴
کبنا ؛نشست پیگیری مطالبات کارگران شهرداری دوگنبدان با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، معاون عمرانی استاندار، فرماندار گچساران، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل دفتر شهری استانداری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان و نمایندگان کارگران شهرداری در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، نمایندگان کارگران شهرداری حاضر در جلسه با انتقاد ازموضوع پیش آمده (حذف آیتم‌های حق فنی، سختی کار، نوبت کاری، حق بسیجی از احکام حقوقی پرسنل شهرداری) عنوان کردند: چطور می‌شود با این شرایط سخت اقتصادی حقوق ما کاهش پیدا کند در حالی ما همانطوری (قبل از حذف آیتم‌ها) هم مشکل داشتیم.
ما مخالف اجرای قانون نیستیم اما چرا در شهرستان‌های دیگر استان و همچنین استان همجوار مزایای دیگری به پرسنل شهرداری در نظر گرفته و پرداخت می‌شود ولی شهرداری دوگنبدان خبری از این مزایا نیست.
در ادامه شهردار دوگنبدان گفت: این دستورالعمل قانونی (حذف آیتم‌ها از احکام حقوقی پرسنل) مربوط به شهرداران قبلی می‌باشد که سازمان بازرسی و ... به این  موضوع ورود کرده و شهرداری دوگنبدان را مکلف به اجرای آن کرده است.
مسعود ظفری افزود: ما در بحث پرداخت آیتم‌ها به پرسنل شهرداری عدالت را رعایت کرده‌ایم یعنی آن دسته از نیروهای که مستحقق دریافت آیتم‌ها می‌باشند به آنها پرداخت می‌کنیم و آنهایی که شرایط دریافت آیتم‌ها را ندارند به آنها پرداخت نمی‌کنیم.
ظفری گفت: ما ملزم به رعایت قانون هستیم.
شهرداردوگنبدان تصریح کرد: این در حالی است در سال‌های گذشته در پرداخت این آیتم‌ها به پرسنل شهرداری عدالت رعایت نشده بطوریکه کارگر خدماتی (پارکبان) ما 10 درصد (یک آیتم) را دریافت می‌کرده ولی یک نیروی دیگر شهرداری در حالی که در اتاق و پشت میز نشسته بر اساس رابطه خاله خورزویی  35 درصد یک آیتم را گرفته است.
مدیرکل دفتر شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک سری بداخلاقی‌های در این موضوع صورت گرفته است.
سید حسین کاظمی با ابراز گلایه از شهردار و شورای شهر دوگنبدان افزود: از شهردار و شورای شهر دوگنبدان گلایه دارم چون منبع برای پرداخت حقوق ندارند به پرسنل شهرداری اعلام می‌کنند  مدیرکل شهری اجازه پرداخت را نمی‌دهد، لطفاً بد اخلاقی نکنید.
کاظمی تصریح کرد: ما شرایط کارگران را درک می‌کنیم اما موظف به اجرای قانون هستیم.
در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای شهر دوگنبدان عنوان کرد: بدلیل نبودن چارت سازمانی در شهرداری دوگنبدان این موضوع باعث بی نظمی شده است.
رمضان عباسی افزود: در جلسات متعددی  که در این خصوص برگزار شد حضور داشتم اما متوجه نشدم این مشکل از قوانین کار است یا از قوانین شهرداری‌هاست در ضمن (قوانین این دو) هیچ وجه مشترکی با هم ندارند.
عباسی تصریح کرد: باید قانون اجراء شود ولی درست اجراء شود و در این خصوص باید عدالت رعایت شود.
در ادامه عضو دیگر شورای شهر دوگنبدان اظهار داشت: در این موضوع دو بحث وجود دارد 1- شفاف سازی شهردار و شورای شهر دوگنبدان در خصوص این معضل و بعد نتیجه گیری این موضوع می‌باشد.
مسلم کرمی با انتقاد از شهردار دوگنبدان اظهار داشت: در خصوص موضوع اعتبار از محل پروژه‌های عمرانی جهت امور جاری شهرداری اول اینکه در شورای اسلامی اسبق، پروژه‌های مختلفی در قبال 30 میلیارد اعتبار از محل مطالبات شهرداری تعریف شده و پس ازتصویب در شورا به تصویب کمیته انطباق هم رسیده و جهت اجراء به شهرداری وقت ابلاغ شده است.
کرمی خاطر نشان کرد: پس هیچ شورایی امکان لغو قوانین قبل را ندارد دوم اینکه ایراداتی که کمیسیون عمران شورا از روند اجرایی و موضوعات مربوط به پروژه‌های مذکور از شهردار گرفته هنوز بدون پاسخ مانده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر دوگنبدان بیان کرد: در رابطه با حذف آیتم‌هایی از احکام حقوقی پرسنل زحمتکش شهرداری که همه واقفیم از پر تلاش ترین کارکنان ادارات بوده و زمینه کاری پراکنده و سنگینی دارند واقعاً متاسفم! و  باید به استناد ماده 11 طرح طبقه بندی مشاغل این کسری‌ها در قالب تفاوت تطبیق و براساس قانون به انان پرداخت گردد و در این زمینه با همه توان از حقوق کارکنان زحمتکش شهرداری دفاع خواهیم کرد.
 در ادامه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با گلایه  از در حاضرین جلسه اظهار داشت: صحبت‌ها مطرح شده فقط چرا بود اما کسی پیشنهاد یا راهکاری عنوان نکرد.
پروانه نیک مرام افزود: ما بروی ماده 19 بحث داریم چرا بعداز اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ماده 11 را جایگزین نکردیم
آیتم‌های از کارگران شهرداری کسر شده است که باید در جای دیگر این  آیتم‌ها جبران می‌شد که چنین چیزی اتفاق نیافتاده است.
وی بیان کرد: این حقوق پرداختی آن هم دراین شرایط بد اقتصادی و تورم جوابگو معیشت کارگران شهرداری نمی‌باشد.
نیک مرام عنوان کرد: با توجه به اینکه ماده 19 طرح طبقه بندی مشاغل پس از تطبیق وضع کارکنان با طرح، کلیه پرداختی‌های مستمر که تا قبل از تصویب طرح در ارتباط با شرایط شغلی و به تبعه شغل در کارگاه پرداخت می‌شده از جمله سختی کار، فوق العاده شغل، نوبت کاری و... از تاریخ تصویب نهایی طرح به بعد هیچگونه مزایای تحت عناوین مذکور جدا از مزد گروه و مزد و مبنا قابل برقراری نخواهد بود.
وی تصریح کرد: اما درکنارماده 19 ماده 11 طرح طبقه بندی مشاغل نادیده گرفته شده است در ماده 11 تفاوت تطبیق کسانی که قبل از اجرای طرح دستمزد بالاتری دریافت می‌کردند طی چهار نوبت از پایه استحقاقی که بر اساس مصوبات شورای عالی کار به آنان تعلق می‌گیرد و باقی مانده احتمالی مذکور کماکان جدااز مزد گروه و پایه به آنان پرداخت خواهد شد.
 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد  یادآوری کرد: در ماده 26 قانونکار هرنوع تغییرعمده در شرایط کار که بر خلاف عرف معمول کارگاه باشد پس از موافقت کتبی اداره کار قابل اجرا می‌باشد در غیر این صورت رأی مراجع حل اختلاف قابل اجراست.
نیک مرام خاطر نشان کرد: بخشنامه شورای عالی کار حداقل دستمزد را مشخص کرده و اگر بالاتر از حداقل مزد باشد خلاف قانون نیست و هیچ منعی ندارد اما اگرزیر حداقل مزد باشد خلاف قانون و مقررات کارمی باشد.
در پایان نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت اظهار داشت: که شهردار دوگنبدان می‌بایستی قبل از زدن احکام (حقوق) کارگران چنین نشستی با اعضاء حاضر در جلسه برگزار می‌کرد.
غلامرضا تاجگردون افزود: احکام زده شده با توجه به صحبت‌های مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت قبل محاسبه و پرداخت شود و مبنای آن هم اداره کار استان و شهرستان است.
تاجگردون خطاب به شهردار دوگنبدان گفت: شما هم مانند شهرداران قبلی در خصوص حذف آیتم‌های  پرسنل شهرداری اقدامی نمی‌کردید.
گفتنی است: در پایان جلسه و بیرون از ساختمان فرمانداری، کارگران  شهرداری از عملکرد بعضی از اعضای شورای شهر دوگنبدان نسبت به این قضایا  گلایه مند و معترض بودند و عنوان کردند: از اعضای شورای شهر انتظار می رود  از کارگران زحمتکش شهرداری بیشتر حمایت کنند و نسبت به موضوعات و .... شفاف سازی کرده و دلسوزانه پیگیر مطالبات کارگران شهرداری باشند.
بگو مگوی و تنش پایان جلسه با توضیحات اعضای شورای شهر دوگنبدان و همچنین با  پادرمیانی پرسنل باسابقه و خوشنام شهرداری دوگنبدان به خوبی و خوشی به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخر نتیجه این جلسه پر حاشیه چی شد ؟
کارگرشهرداری
Iran, Islamic Republic of
دلمان خوشه که شورای شهر داریم.از این شورای شهر امیدی نیست که نیست.فقط به فکرخودشون هستند.این چه انتخابی بود مردم گچساران به راستی این شورا چه خاصیتی دارد
Iran, Islamic Republic of
رای دادیم به عاملی اماایشان حتی یک سخن هم نگفت.نباید بهش رای میدادم.وقتی که پنج نفرازاین شورا اصلاقدرت سخنوری ندارندتمام جورش به گردن رمضان عباسی است.
Iran, Islamic Republic of
شورایی که بادادن شام وشارژتلفن رای
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اون میوه های خوب و باکیفیت که جلوی این مدیران گذاشتن حق و حقوق این کارگران مظلوم است حرف زدن بدون پشتوانه و بدون عمل نیازی به کنتور اندازه گیری ندارد.
خدمات
Iran, Islamic Republic of
تنها نیروهایی که نه حقوق خوب دارند و نه امنیت شغلی همین نیروهای شهرداری هستند شورا و شهردار که عوض بشن خدا می داند چه بلایی بر سر این نیروها خواهد آمد اتفاقآ دفتر امور شهری هم برای اخراج و کم کردن حقوق نیروا بیشتر تلاش میکنه تا بخواد کمک کنه در پایان فقط می تونم بگم دکتر عزیزی مرد بود که حیف شد
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
کاظمی ایکنه
شاکی ازاین شورا
Iran, Islamic Republic of
اینم یه جورایی مقصرش خودمردم هستند.آخه وقتی ملاک انتخاب نفرات شورای شهریادم می افته خندم میگیره.البته خنده تلخ.بدوکارت شارژ بدوزرشک پلونون بخورقسم بخورراس بدی فلانی آی بدو رای بیست تومن.نتیجش هم الان میبینیم.
Romania
خانم نیک مرام هم. خبرنگار همون جا هستن
چرا این همه میرن گچساران؟
چرا یه بار نیومدن سی سخت؟
توی شهر سی سخت حداقل دو تا تعاونی مردم نهاد هستش یکی با ۵۰۰۰ عضو و دیگری با ۳۰۰۰ عضو
چرا تا بحال متولی و مسئول و وظیفه دار تعاون استان به سی سخت نیومدن و این تعاونی ها رو مورد سرکشی و بازدید و بررسی قرار بدن؟؟؟
چون دوربین نیست؟؟؟
چون دور و بر دکتر تاجگردون شلوغتره ؟؟؟
حق و حقوق این مردم ما چه میشه که حقوق شما با پول اونها پرداخت میشه و به فرموده امام راحل، مردم ولی نعمتان شما هستند خانم مدیر کل!!!
به هر کس بگی که این مدیر کل تعاون راه سی سخت رو بلد نیست با دو تا تعاونی بزرگ و ۸۰۰۰ عضو
بهش نمره صفر میده تا اینکه بگن مدیری است موفق
واقعیت ها این است و اینجاست نه جلوی لنز دوربین ها
Romania
شاید خانم نیک مرام برای کارشناس واحد رسیدگی به شکایات حقوق کارگری مؤثر باشند ولی برای مدیر کلی خیر
ایشون مدیرکل تعاون هم هستند، در زمان ایشون تعاونی ها به اوج فلاکت رسیدن و هیچگونه دفاعی ازشون نیست،
در یک کارگروه استانداری برای رفع موانع تولید کارخانه آب معدنی سی سخت، ۲ تا از نهادهای حمایتی دعوت شدن تا از محل اعتباراتشون به تعاونی مذکور وام داده بشه، انصافأ اومدن پای کار و اعلام آمادگی کردن، ولی علیرغم دعوت نامه مکتوب خانم نیک مرام بعنوان متولی و مدافع تعاونی استان نیومدن و صورت جلسات رو امضا نکردن تا همچنان با بی خیالی و بی غمی ، سد راه این تعاونی و راه اندازی این کارخونه بشن، اونهم در سال رونق تولیدی که بعضی فقط دارن شعارشو میدن و بنر میچسبونن.
متأسفانه وام های روستایی رو توی بوق و کرنا کردن و هر روز ارسال میکنن برا رسانه ها، عملکرد تعاون و رفاه و کارتون چی شده خانم مدیر کل؟ اونا رو هم بیایید تا بزنیم به بوق و کرنا
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1