تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۴۰۹۹۴۰
در کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل بر فشار خون مطرح شد:

سفره های غذایی ناسالم یکی از عوامل اصلی مرگ و میر/ به کمپین بسیج ملی کنترل فشار خون بپیوندید

۱
کبنا ؛
کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل بر فشار خون در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی برای جلوگیری و کنترل فشارخون بالا در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران برگزار شد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران گفت: اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا بامشارکت تمامی ارگان ها در دو مرحله صورت می گیرد. درمرحله نخست  این کمپین تا 17خرداد تلاش برای آگاه‌سازی مردم، و مرحله دوم این طرح تا هفته دوم تیرماه، به منظور شناسایی و پایش بیماران فشارخونی در جامعه صورت می گیرد.
باشتی بیان داشت: فشارخون یکی از بیماری هایی است که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی را تا 50درصد افزایش می دهد.
عباس باشتی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گچساران درباره جمعیت هدف در طرح گفت:گچساران  56هزار و 132 نفر جمعیت بالای 30سال دارد که از این میزان جمعیت،هدف این است که حداقل 50درصد مورد غربال گری قرار گیرد، و از این تعداد 50درصد شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند.
باشتی ابراز داشت: شناسایی و ثبت بیماران فشارخونی از طریق حضور در مراکز بهداشت و درمان، مراجعه به مراکز سیار واقع شده در نقاط مختلف شهر، یا از طریق خوداظهاری در منزل و مراجعه به درگاه اینترنتی به نشانی salamat.gov.ir برای ثبت  اطلاعات افراد در اختیار شهروندان است.
کریم رضایی کارشناس آموزش بهداشت و درمان بیان داشت: 96درصد مردان در شهرستان گچساران تغذیه ایمن ندارند، اینها شاخص هایی است که در دست داریم و از طریق آن این طرح را اجرایی می کنیم.
رضایی گفت: 55درصد بیماری فشارخون با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری است و متاسفانه عامل اصلی مرگ و میر در شهرستان، سفره غذایی نامناسب و غیرسالم است.
رضایی ابراز داشت:میزان مصرف روغن در شهرستان 2 تا 2/5درصد بالاتر از سطح جهانی است، و 50درصد جمعیت مبتلا به چاقی هستند. همه این مسائل می طلبد که سفره های چرب و شور و شیرین اصلاح شود و تبدیل به سفره هایی پر از لبنیات، ماهی و میگو و سبزیجات شود.
رضایی در انتها گفت: متاسفانه 55درصد بیماران سکته قلبی و مغزی زمانی به بیمارستان می رسند که دچار مرگ شده اند و کاری نمی توان برایشان انجام داد و ریشه اصلی سکته های قلبی و مغزی، بیماری پرفشاری خون است.
لازم به ذکر است؛ در صورت عدم درمان مناسب بیماری فشارخون بالا، 50 % این بیماران به علت بیماری قلبی، 33 % به علت بیماری مغزی و 10 تا 15% به علت بیماری کلیوی فوت می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار
Iran, Islamic Republic of
کاش مدیران شبکه بهداشت گچساران به جای تقویم گذاشتن زیر بغل وکت شلوار پوشیدن از خودشون میپرسیدند که تا به حال چند بار به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده اند جهت پیگیری مطالبات پرسنلشون اصلا ایا مدیران دانشگاه را میشناسند.بابا چندین ماه پرسنل مطالباتشون را نگرفته اند رانندگان استیجاری وکارگران شرکتی که پنج تا شش ماه حقوق نگرفتند کی باید جواب خرج زن وبچه هاشون را بده..ای داد وبیداد در شبکه بهداشت ودرمان گچساران دکتر یزدان پناه به داد ما برس در گچساران.....
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1