تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۰۷۶۶۱
در بازدید مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد مرکز سالمندان:

مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان یاسوج مشکل مکان دارند (+ تصاویر)

۳
کبنا ؛مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از سرای سالمندان زن شهر یاسوج بازدید کرد.
آیت‌الله افشار مهر مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد (روز پنجشنبه 9 اسفند ماه 97) با همراهی معاون خود به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) و تکریم از مقام زن از سرای سالمندان (زن) آرامش بازدید کرد.
در این برنامه افشار مهر با اهداء شاخه گلی روز زن را به زنان حاضر در این مرکز تبریک گفت.
افشارمهر در حاشیه این بازدید، با تبریک روز زن، گفت: متأسفانه مردم استان در بحث کمک به این مراکز و نگهداری از معلولین مشارکت بالایی ندارند. در صورتی که در سایر استان‌های دیگر مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین بیشتر توسط خیرین و مردم اداره می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه بعضی خانواده‌ها فرزند معلول و یا اعضای خانواده خود را در این مراکز می‌گذارند و از پرداخت هر گونه هزینه هم خودداری می‌کنند، افزود: بر اساس قوانین دولت برای هر فرد حاضر در مراکز تحت نظر بهزیستی یارانه پرداخت می‌کند و ما مرتب سهم دولت را به این مراکز پرداخت می‌کنیم. اما اغلب خانواده‌ها هیچ گونه مشارکتی ندارند.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به ساختمان مراکز نگهداری این افراد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که مراکز توانبخشی و نگهداری از معلولین و سالمندان با آن مواجه هستند، بحث مکان آنها است که به شکل اجاره‌ای در ساختمان‌های قرار دارند و مشکلات خاص خودشان را هم دارند.
افشارمهر گفت: در تلاش هستیم که با اجرای برنامه‌های متفاوتی مشارکت مردم را در بحث کمک به معلولین و مراکز نگهداری از آنان را فرهنگ سازی و بالا ببریم.
به گزارش کبنا، بنا به گفته برخی از مدیران مراکز نگهداری از معلولین و سالمندان آنها همیشه با صاحب ملک در حال بحث و جدال هستند که لازم است با توجه به سکونت افراد ناتوان جسمی و بی‌پناه در این مراکز مسوولان مربوطه همتی کنند تا این مراکز در یک مکان تجمیع شوند. دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ساختمان‌های زیادی دارد که بدون هیچ گونه استفاده در سطح شهر رها شده اند. و می‌توانند این مکان‌ها را به مراکز نگهداری از معلولین و افراد ناتوان و سالمند اجاره دهد.
بدون شک در صورت تجمیع این مراکز در یک مکان خاص بحث خدمات دهی و نظارت بر این مراکز با سهولت بهتری انجام می‌گیرد.
«یکی از موضوعاتی که باعث بروز مشکل در اداره مراکز معلولان و سالمندان شده است کمبود مبلغ یارانه اختصاص یافته به این مراکز است چرا که یارانه پرداختی سال جاری در سال ۹۶ به تصویب رسیده است و سال ۹۷ که یک باره نرخ تورم افزایش یافت و هزینه‌ها در اکثر موارد چندین برابر قیمت‌های قبلی شد یارانه مراکز ثابت ماند به همین دلیل مدیران مراکز برای تامین هزینه‌های تحمیل شده با مشکلات زیادی روبرو شدند.»
«همچنین از آنجایی که اغلب معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند از خانواده‌های بی‌بضاعت هستند به همین دلیل خانواده‌های آنها از عهده تامین شهریه فرزندان خود بر نمی‌آیند و بنابراین مراکز فقط باید با یارانه بهزیستی و کمک‌های دولتی اداره شوند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

مرضیه سروش نژاد
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت ایت الله افشار مهر مرضیه سروش نژاد من مشکل ونیاز مالی شدیدی دارم واز شما میخوام کمک مالی ام که تحت پوشش بهزیستی هستماعصاب وروان هستم ولی مبلغ پولی که بهزیستی دهدشت میدهد خیلی خیلی کمه من از شما به هر صورتی باشد کمکم کنیددر خواست کمک ماهیانه مالی میخوام ممنونم۰۹۰۳۱۶۶۸۸۳۶
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1