تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۰۷۶۱۱
مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری در بازدید از منطقه آبشار یاسوج و در جمع خبرنگاران مطرح کرد

جولان غیرمجازها در آبشار یاسوج /کاظمی: این اتفاقاتی که در یاسوج رخ‌ داده در هیچ جای کشور نمی‌افتد / کارنامه‌ام شفاف و روشن هست، هیچ درخواستی از احدالناسی ندارم (+فیلم)

۱۰
۰
کبنا ؛  
حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (11 اسفندماه 97 ) با همراهی برخی از رسانه‌ها از ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهر یاسوج بازدید کرد.
کاظمی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه آبشار یاسوج در محدوده شهر یاسوج است، می‌گوید: وظیفه‌ی اصلی شهرداری این است که ساخت‌وسازها را توسط گشت ساختمانی و پلیس ساختمانی در محدوده شهر کنترل کند، اما متأسفانه شاهد این هستیم که ساخت‌وسازهای زیادی در سطح شهر یاسوج و محدوده قانونی شهر یاسوج بدون پروانه انجام می‌گیرد.
مدیرکل امور شهری در ادامه بیان کرد: آبشار یاسوج نماد شهر یاسوج است، شاید شهر یاسوج را قبلاً با آبشار می‌شناختند، اما الآن با این اتفاقاتی که در شهرداری و آبشار افتاد متأسفانه شاهد نابودی آن شدیم، ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در جلوی چشم شهرداری و سهل‌انگاری شخص شهردار و عوامل اجرایی آن اتفاق می‌افتد و متأسفانه اقدام مؤثری هم صورت نگرفته است.
کاظمی بابیان اینکه این اتفاق ساخت‌وساز غیرمجاز در کل کشور افتاده است گفت: آقای وزیر نامه‌ای در تاریخ (16 بهمن‌ماه) سال جاری نوشت و ما هم به‌تمامی شهرداری‌ها ابلاغ کردیم که در نامه‌ی وزیر آمده است که «در اجرای تکالیف وزارت کشور در ماده 95 قانون شهرداری‌ها و ماده 106 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و تکالیف استاندار در تبصره 3 ذی ماده 82 قانون مبنی بر صدور احکام شهرداران مقتضی ترکیب اتخاذ سرمایه تا ضمن مراقبت دقیق و پیشگیری لازم جهت جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف ساختمانی توسط شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمانی در صورت ساخت‌وساز غیرمجاز و تخلفات ساختمانی و عدم رعایت دقیق اصول سه‌گانه شهرسازی علاوه بر اینکه هیچ‌گونه مماشاتی با متخلفین نشود، بر اساس ماده 100 شهرداری‌های استان نیز از ضرورت برخورد قاطع با تنظیم آرای حداکثری پیش‌بینی‌شده در ماده 100 قانون به شهردار تأکید شده و باید نتیجه را به وزیر اعلام شود.»
کاظمی ادامه داد: این دستور صریح وزیر کشور است و ما هم به شهردار یاسوج ابلاغ کردیم و قطع یقین پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز را در دادسراها پیگیری می‌کنیم و ما هم از دادستانی مرکز استان تشکر می‌کنیم که ایشان مماشات ندارند و حتی جلوتر از ما هم حرکت کردند و اگر نتیجه‌ای در زمین‌خواری گرفته‌ایم قطعاً قدردان همکاری حوزه قضایی، رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان بوده است.
وی گفت: وزیر کشور در نامه‌ی خود تأکید کرده است که با متخلفین و با کسانی که سهل‌انگاری می‌کنند، برخورد شود و طی نامه‌ای بخشنامه‌‌ها را به شهرداران فرستادیم، قطع یقین ما علیه شهرداری اعلام‌جرم می‌کنیم و در دادگاه پرونده تشکیل می‌دهیم، شخصاً به‌عنوان دبیر کارگروه مبارزه با زمین‌خواری و مدیرکل دفتر امور شهری استان، در دادگستری استان اعلام‌جرم می‌کنیم.
مدیرکل امور شهری استانداری گهگیلویه و بویراحمد گفت: از شهرداری یاسوج هم می‌خواهیم که برای تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز سریعاً تشکیل پرونده بدهد و در کمیسیون ماده 100 بررسی شود و حدود 800 سازه‌ موقت در سطح یاسوج است که بیش از 95 درصد غیرمجاز هستند و در دوره شهرداران قبل بوده است اما ساخت‌وسازهای غیر مجاز آبشار یاسوج در دوره جدید شهرداری انجام گرفته که علی‌رغم تأکیدات زیاد این سازه‌های غیرمجاز ساخته شدند.
کاظمی در ادامه بیان می‌کند: سازه‌های موقت شهر یاسوج از زمانی که بنده در دفتر فنی بودم، پیگیر بودم و برای تعدادی از آنها در کمیسیون ماده 100 ، رأی تخریب صادر شد، اما چرا شهردار یاسوج آرای صادر شده را اجرا نمی‌کند؟ که ما در حال پیگیری این هستیم که شهردار باید جوابگوی احکام صادره کمیسیون ماده 100 باشد، بدین ترتیب آرای کمیسیون ماده 100، بازدارنده نبود.
مشاهده می‌کنید که یکی از سازه‌های غیرمجاز حدود هزار متر است، اسم آن سازه نیست یعنی هیچ اصول فنی رعایت نشده است و با جان مردم بازی می‌کنند، نه در استان ما و نه در بقیه شهرها و نه در کشور این اتفاقاتی که در شهر یاسوج رخ‌داده هرگز نیست.
مدیرکل امور شهری و شهرداری‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی ساختمان‌ها پروانه دارند، اما پروانه ساخت‌وساز ندارد، اصول فنی رعایت نشده، مسائل شهرسازی در آن گنجانده نشده است، تنها یک «کپر» است و سازه هم نیست، فرد یک «کپر» ساخته و پیش از ساخت‌وساز هم چندین بار تذکر دادم و این را هم طبق نامه‌ی وزیر پیگیری می‌کنم. متأسفانه برخی مواقع کم‌کاری می‌کنیم.
کاظمی گفت: دادستان مرکز استان در تاریخ 3 بهمن‌ماه 97 به شهردار یاسوج و معاون عمرانی استاندار نامه نوشته است که در این نامه آمده «پیرو گزارشات قبلی و با عنایت بر رعایت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین جلوگیری از بروز حوادث ناگوار مبنی بر تعداد زیادی سازه‌های موقت در سطح شهر یاسوج و ناایمن بودن این سازه‌ها به‌احتمال ایجاد خطرات جانی و مالی در اثر طوفان و بادهای شدید ضرورت دارد در اسرع وقت با هماهنگی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها وفق قوانین نتیجه آن را به‌صورت مستند به مرجع اعلام کنید.» که متأسفانه نامه‌ی مدیریت حوزه شهری استانداری و معاون استانداری و سایر مقامات مسوول مؤثر نبوده است و در سایه سهل‌انگاری عوامل شهرداری و شخص شهردار ساخت‌وساز غیرمجاز صورت گرفته و بنده تعجب می‌کنم که شهردار در شهر چه‌کاری می‌کند؟
کاظمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «عده‌ای می‌گویند که آقای کاظمی دنبال منافع شخصی است و چون به منافع خود نرسیده مقابل شهرداری ایستاده است.» گفت: من کارنامه‌ام شفاف و روشن است و هرکسی هم کوچک‌ترین معامله‌ای، ساخت‌وپاختی و یا درخواستی از من دارد، بیاید و شفاف اعلام کند. هیچ درخواستی از احد و الناسی ندارم هیچ.
وی افزود: من مدیر تازه‌کاری نیستم، 10 سال مدیریت دارم و هرکسی از آقای کاظمی درخواستی دارد بیاید، بنده اصلاً هیچ‌گونه سو نیتی ندارم و به وظیفه‌ام عمل می‌کنم.
حسین کاظمی در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید: شهردار در واقع وظیفه‌اش این است که جلوی ساخت‌وسازها غیرمجاز را بگیرد و بنده ناظر بر کار ایشان هستم، رسیدگی به بکارگیری نیروها، نیروهای غیرمجازی که در بدنه شهرداری وارد شده‌اند، جز شرح وظایف دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد است، اگر کسی به وظایفش عمل کرد باید متهمش کنیم؟ نه خیر! بنده نه درخواستی از شهرداری دارم و از هیچ‌کسی درخواستی ندارم.
کاظمی بیان کرد: در طول این 10 سال مدیریت بنده یک نفر بیاید و بگویید که آقای کاظمی اقوامش را درجایی استخدام کرده است، یک نفر اگر بیاورید من جایزه می‌دهم، یا بیاورید که بنده زمینی را تصاحب کرده باشم یا خانه‌ی مسکونی به بنده واگذارشده باشد، تسهیلاتی دریافت کرده باشم، هرکسی بیاید و نشان دهد و بنده به آن جایزه می‌دهم.
وی افزود: مدیری که دست‌پاک هست ترسی ندارد، همیشه از کسی بترسید که چیزی برای از دست دادن نداشته باشد، همین امروز به بنده تکلیف شود که دیگر نباید مدیر باشید قبول می‌کنم و خیلی هم راحت کنار می‌روم.
کاظمی گفت: کسی که به خاطر مردم و رعایت قانون داد و فریاد می‌زند را قدردان باشیم، کسی که به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند و مصلحت‌گرایی می‌کند، منافع دارد. بنده اگر منافع شخصی داشتم که دادوفریاد نمی‌زدم تا از من انتقاد شود.
وی افزود: خیلی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد که از بنده هم باسابقه‌تر است مصلحت‌گرایی می‌کنند و هیچ‌کسی هم کارشان ندارد، اما نه، ما «سید» هستیم «سادات» و اولاد پیغمبر هستیم و وظیفه‌مان امرونهی است و اصلاً هیچ ابایی هم به این کار ندارم، ولو اینکه در سر دفاع از بیت‌المال و حقوق عامه مردم آبروی بنده هم برود. هیچ نگرانی ندارم و مماشاتی هم نمی‌کنم و از انتقادات سازنده استقبال می‌کنم نه از انتقادات مخرب. اگر بنده ضعفی داشتم قطعاً هیچ‌کس از بنده حمایت نمی‌کرد، خیالتان جمع باشد، بنده وظایفم را شفاف، پاک و صداقت هم سرلوحه عملکردم است.
این مسوول در ادامه بیان می‌کند: همیشه وقتی که «کاظمی» باید داد و فریاد بکشد، یک عده‌ای بی‌انصاف بگویند که «کاظمی» در جاهای مختلف حمایت می‌کنند، یا اینکه درخواستی دارد و درخواستش را نتوانسته‌ایم اجابت کنیم، بنده هرگز امکان ندارد که فامیل بازی یا طایفه‌گرایی کنم.
همیشه برای اینکه بتوانم حرفه و شغلم را درست انجام دهم از منافع خودم می‌گذرم که نقطه‌ضعف نداشته باشم، در 10 سال مدیریتیم اگر نقطه‌ضعف داشته‌ام می‌توانستم به این روش مدیریت کنم؟
توهین می‌کنند بگذارید توهین کنند، اگر بنده دشمن نداشته باشم بدانید که یک جای عملکردم می‌لنگد، اگر «کاظمی» توانست همه را راضی نگه دارد همه برایش به‌به و چهچه می‌کنند، خیلی‌ها خواسته‌هایشان غیرقانونی است و باید جلویشان بایستید و باید به شما فحش دهند، اگر فحش ندهند حتماً یک جای پایتان می‌لنگد.
اگر تمام مطبوعات و تمام شهر یاسوج علیه «کاظمی» باشند چون اعتقاد دارم عملکردم درست است، اعتقاددارم که بر اساس قانون است و پارتی‌بازی هم نمی‌کنم، جناح‌بازی و مرزبندی بین مردم انجام نمی‌دهم، اگر تماماً افراد یک‌طرف باشند بنده بازهم فعالیتم را انجام می‌دهم تا یک روز که بمیرم.
خاطر منتقدین را جلب کنم که بنده یک‌قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کنم بلکه دو قدم هم جلوتر برمی‌دارم، هر تخلفی که از بنده دارند را رو کنند.
وقتی‌که مدیرکل امور شهری استانداری منصوب شدم، وانت‌بارهای میوه‌فروش را در سطح شهر جمع‌آوری کردم، چگونه تا قبل از بنده این وانت‌بارها جمع‌آوری نشدند. اعتقاددارم که اقدامات و فعالیتتان را نباید برای تبلیغات انجام دهید فعالیتتان را باید برای وجدان خودتان انجام دهید، شهردار اگر فعالیت و عملکردی داشت که خیابان 13 آبان و عمده‌فروشان شهر یاسوج را چرا جمع‌آوری نمی‌کند؟ کشتارگاه‌های دشت روم شهرستان بویراحمد از شرح وظایف دفتر شهری استانداری نیست، اما شهرداران عضو کارگروه هستند، اما همه سیاسی‌کاری می‌کنند، مصلحت‌گرایی می‌کنند، فقط باید «کاظمی» ورود پیدا کند و فردا هم انگی به «کاظمی» بچسبانند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر مهندس کاظمی عزیز
چه میشد همه مدیران ما مثل مهندس کاظمی نترس وپاکدست کاربلد بود واقعا امور شهری رو نجات داد از بی مدیریتی تو این چند سال.
Iran, Islamic Republic of
فعلا .
حیدری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس کاظمی شورا وشهرداری فقط به فکر خودشان هستند و باند بازی
رضا
Iran, Islamic Republic of
برادر کاظمی این اشکالات در صد سال پیش نبوده بلکه در زمان شخص جنابعالی در مسند دفتر فنی و غیره بوده مسول همه اینها در پیشگاه خدا شخص جنابعالی هستید
نجاتبخش چیتاب
Iran, Islamic Republic of
چه مدیری می توانداینطورصحبت کندواقعاًکسی هست ؟؟ نه نیست . وکسی هم نمی تواندادعایش رابکند؟؟!!!
کارنامه‌ام شفاف و روشن است و هرکسی هم کوچک‌ترین معامله‌ای، ساخت‌وپاختی و یا درخواستی از من دارد، بیاید و شفاف اعلام کند. هیچ درخواستی از احد و الناسی ندارم هیچ.در طول این 10 سال مدیریت بنده یک نفر بیاید و بگویید که آقای کاظمی اقوامش را درجایی استخدام کرده است، یک نفر اگر بیاورید من جایزه می‌دهم، یا بیاورید که بنده زمینی را تصاحب کرده باشم یا خانه‌ی مسکونی به بنده واگذارشده باشد، تسهیلاتی دریافت کرده باشم، هرکسی بیاید و نشان دهد و بنده به آن جایزه می‌دهم.
وی افزود: مدیری که دست‌پاک هست ترسی ندارد، همیشه از کسی بترسید که چیزی برای از دست دادن نداشته باشد، همین امروز به بنده تکلیف شود که دیگر نباید مدیر باشید قبول می‌کنم و خیلی هم راحت کنار می‌روم.گر بنده ضعفی داشتم قطعاً هیچ‌کس از بنده حمایت نمی‌کرد، خیالتان جمع باشد، بنده وظایفم را شفاف، پاک و صداقت هم سرلوحه عملکردم است.اگر تمام مطبوعات و تمام شهر یاسوج علیه «کاظمی» باشند چون اعتقاد دارم عملکردم درست است، اعتقاددارم که بر اساس قانون است و پارتی‌بازی هم نمی‌کنم، جناح‌بازی و مرزبندی بین مردم انجام نمی‌دهم، اگر تماماً افراد یک‌طرف باشند بنده بازهم فعالیتم را انجام می‌دهم تا یک روز که بمیرم.
خاطر منتقدین را جلب کنم که بنده یک‌قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کنم بلکه دو قدم هم جلوتر برمی‌دارم، هر تخلفی که از بنده دارند را رو کنند.حیف که پنج تامدیرجهادی وانقلابی مثل ایشان دراین استان نیست.
Mohammad
Iran, Islamic Republic of
مهندس کاظمی کارشون کاملا درسته
علی
Iran, Islamic Republic of
درود برمهندس عزیز متاسفانه این سازه فنی در مدت سه ماه وشبانه اجراشد وکس هم جلو داران نبود .
ساسان
Iran, Islamic Republic of
مهندس کاظمی از زمانی که مدیرکل امور شهری شده واقعا پای کار است...
۱)جمع آوری وانت های که در سطح شهر اقدام به فروش میوه میکردند و تجمیع آنان در مکانی درست
۲)طرح جمع آوری عمده فروشان از خیابان سیزده آبان
۳) طرح جمع آوری بنگاه داران ماشین از سطح شهر(بلوار عدل)
۴) حالا هم جاده آبشار...
اصلا قصد تمجید الکی از کسی ندارم "عملکرد" مهندس کاظمی نشان داده که ایشان کارنامه قوی دارند!
احسنت بر ایشان...
یوسف
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت جناب کاظمی
آقای کاظمی امید نا امیدمان بعد از حاج آقا مزارعی که با جدیت جلو همه رانت خواران و ... وایساد حالا دوباره با سخت کوشی های شما و ایستادگی شما داره جون میگیره امیدوارم همچنان قرص و محکم و استوار به ایستی و دعای مردم محروم و ستمدیده این استان پشت سر شماهاست.
از طرف یک پرسنل شرکتی شهرداری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کو سی خوت گپ نزن
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1