تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۰۶۲۶۵
در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار به دهستان زیلایی و بخش‌های تابعه مطرح شد

جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار کهگیلویه به زیلایی و بخش‌های تابعه بویراحمد/ ملکی: مدیرکل هستی وظیفه داری در مرکز اعتبارات را پیگیری کنی/نژادصفوی: مدیرکل که شق‌القمر نمی‌تواند بکند / کناری: سهل‌انگاری‌ها را نمی‌پذیرم(+ تصاویر)

۰
کبنا ؛ جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان ارشد استان به دهستان زیلایی و بخش‌های تابعه شهرستان مرکزی، مجموعه روستاهای تنگ سرخ، لوداب و کبگیان در فرمانداری بویراحمد با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، صبح امروز چهارشنبه 19 دی ماه 97) جلسه بررسی و پیگیری مصوبات سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دهستان زیلایی و بخش‌های تابعه شهرستان بویراحمد به ریاست شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری با حضور مدیران کل دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه علی علی پور معاون فرماندار بویراحمد از عدم حضور بعضی مدیران انتقاد و از حضور برخی از مدیران قدردانی کرد.
در ادامه موضوع احداث پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در زیلایی مطرح شد که سید امان الله جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمین این پایگاه مشخص شد و دفاتر رسمی به نام هلال احمر هم شده است، اظهار کرد: 400 میلیون تومان برای احداث این پروژه تخصیص داده شد، اما هنوز این پول را به ما نداده‌اند.
وی با بیان اینکه ما به تعهدات 25 درصد خودمان در بحث تجهیزات عمل کرده‌ایم، افزود: اکنون تجهیزات و آمبولانس این پایگاه در انبار موجود است.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد بعد از شنیدن سخنان جهانبین، اظهار کرد: زمین محل احداث پایگاه به نام جمعیت هلال احمر انتقال داده شده است و به علت نبود اعتبار از سوی استانداری و دفتر روستایی پایگاه احداث نشده است که جهانبین این سخنان را تأیید کرد.
کناری گفت: 25 درصد تعهدات جمعیت هلال احمر استان در بحث تأمین تجهیزات انجام گرفته است.
وی خطاب به مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: آیا شما به استانداری در این رابطه مکاتباتی انجام داده‌اید که جهانبین ادامه داد: بله ما مکاتبات را انجام داده‌ایم و 400 میلیون تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد که خبری از پول نشد.
در ادامه این جلسه بر روی مصوبات مربوط به آموزش و پرورش استان بحث شد که هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دو مصوبه از 13 مصوبه سفر زیلایی مربوط به آموزش و پرورش بود، اظهار کرد: یکی از مصوبات در حوزه سوادآموزی بود که ما آن را 100 درصد اجرایی کردیم و اولین مرکز یادگیری محلی سیار را در زیلایی راه اندازی کردیم و به افراد مدنظر آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
زارع پور در ادامه گفت: برای احداث یک فضای آموزشی در این منطقه نیز موافقت نامه‌ها انجام گرفته است و زمین هم در نظر گرفته شده است و هیچ گونه معارضی وجود ندارد، اما مشکل، مشکل اعتبار است که یک سوم سهم استانداری و مناطق محروم را هنوز اختصاص نداده‌اند. اما یک سوم اعتبار آموزش و پرورش آماده است.
زارع پور تاکید کرد: اعتباری در این رابطه هنوز به ما اختصاص داده نشده است و اگر اعتباری داده شود ما نیز اقدام می‌کنیم.
وی به مصوبات سفر کبگیان اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از مدارس کبگیان به تعمیر و بازسازی نیاز داشت که ما آنها را شناسایی و به سازمان نوسازی مدارس اعلام کردم و تعداد 60 مدرسه هست که مشکلاتی از جمله نبود سرویس بهداشتی و تأمین سوخت وسایل گرمایشی دارند که تعدادی از این مدارس انجام شده و مابقی مدارس همچنان مشکل دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در خصوص مارگون مصوبه‌ای خاصی نداشتیم، اما در رابطه با لوداب باید تعدادی کانکس (مدرسه پیش ساخته) جایگزین مدارس تک دانش آموز شوند و ما این را هم به سازمان نوسازی مدارس اعلام کرده‌ایم.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این خصوص گفت: بخشداران و دهیاران برای رفع نواقص مدارس شهرستان بویراحمد که همچنین مشکلاتی از جمله نبود سرویس بهداشتی و یا تأمین سوخت دارند، همکاری کنند. در کبگیان بخشدار این بخش با گذاشتن 20 میلیون تومان مشکلات 5 مدرسه را برطرف کردند و باید سایر بخشداران همین کار را انجام دهند. وضعیت برخی از مدارس در شأن یک فضای آموزشی نیست.
روحانی بخشدار لوداب نیز در این جلسه گفت: یکی از مصوباتی که در حوزه آموزش و پرورش داشتیم، این بود که 23 محل استیجاری لوداب را برای برگزاری کلاس‌ها ساماندهی شود و متأسفانه کاری انجام نگرفته است. زارع پور گفت: این در حیطه کار ما نبود و سازمان نوسازی در این رابطه قطعاً پاسخ دارد و اما وقتی اعتباری نباشد کاری هم نمی‌شود کرد.
وی با بیان اینکه با مشکل اعتبار برخورد کرده‌ایم، افزود: 9 مدرسه در بخش لوداب تا مهرماه 98 به بهره برداری می‌رسند.
 اما در ادامه این جلسه مصوبات مربوط به راه و شهرسازی در دهستان زیلایی و بخشهای تابعه شهرستان بویراحمد تا حدودی با تنش ادامه پیدا کرد.
عبدالمجید صفوی نژاد مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه موضوع آسفالت و زیرسازی و بهسازی 45 کیلومتر زیلایی مصوبه شد، اظهار کرد: 15 کیلومتر اول و دوم جاده‌های بردپهن و موشمی سفلی منطقه زیلایی تخصیص اعتبار صفر بود و هر چه انجام گرفته، پیمانکار از جیب خودش بود و ظرفیت پیمانکار بیش از این نیست، اعتبار وجود ندارد و با این وجود پروژه فعال است.
صفوی نژاد با بیان اینکه قرار بود 15 کیلومتر آسفالت شود و 15 کیلومتر هم بهسازی، زیرسازی و ابنیه انجام بگیرد، افزود: 400 لیتر قیر به پیمانکار تحویل داده‌ایم و بخشی از پروژه زیر سازی و بهسازی هم شده است.
در همین حین ملکی بخشدار مارگون با بیان اینکه راه و شهرسازی به تعهداتش عمل نکرده است، افزود: قرار بود در جاده موشمی زیلایی 5 پل ساخته شود که کاری انجام نگرفته، ما از خیر آسفالت و بهسازی گذاشتیم، مردم برای عبور و مرورشان با مشکل مواجه هستند.
وی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی گفت: شما مدیرکل هستید، وظیفه دارید که از وزارتخانه اعتبارات بگیرد، 80 درصد اعتبارات حوزه راه و شهرسازی ملی است، شما باید از مرکز پیگیری کنید.
صفوی نژاد بعد از شنیدن سخنان بخشدار مارگون گفت: مدیرکل که نمی‌تواند شق القمر کند، ما هم پیگیری کردیم با استانداری هم در خصوص وضعیت پیمانکار جاده مورد زرد هم صحبت کردیم و من به ایشان خوش بین نیستم باید ماده 46 اعمال شود. بیش از 10 بار با این پیمانکار جلسه خصوصی برگزار کردیم، فکر نکنم این پیمانکار بتواند کاری انجام بدهد.
بخشدار لوداب اضافه کرد: جاده شاه غالب که 13 کیلومتر می‌باشد، هیچ کاری انجام نگرفت که مدیرکل راه و شهرسازی گفت: اعتباراتی برای ما تخصیص داده نشده است که ملکی بخشدار لوداب گفت: مدیرکل هستی، وظیفه داری از وزارتخانه پیگیر اعتبارات باشی.
به گزارش کبنا، در این جلسه همچنین مسائل مربوط به برق، آب روستایی، آنتن دهی خطوط تلفن همراه و ثابت و همچنین مشکلات بخش کشاورزی و پروژه‌های آن مناطق مارگون، لوداب و دهستان زیلایی مورد بررسی قرار گرفت و مسوولان مربوطه اقدامات انجام گرفته را توضیح دادند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه مردم ولی نعمتان ما و انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: مسوولان باید به جد پای کار باشند و هر روز مشکلات آن را مورد رصد قرار بدهند تا خدای نکرده موجبات نارضایتی آنان فراهم نشود.
کناری تاکید کرد: وقتی مصوبه‌ای در یک جلسه رسمی گذرانده می‌شود، مسوولان وظیفه دارند که پیگیر باشند و هیچ گونه سهل انگاری از مدیران پذیرفته نمی‌شود.
15 میلیارد تومان به حساب بخشداران و دهیاران در این مدت 5 ماه ریختیم، و این پول کمی نیست و اگر همه دست به دست هم می دادیم شاهد کارهای اساسی در این مناطق بودیم.
وی با بیان اینکه دو روستا در بخش سیلاب کلوار مشکلات شان حاد هستند که برای هر کدام 100 میلیون تومان گذاشتیم.

ادامه دارد.....
نام شما

آدرس ايميل شما

نویدی
Iran, Islamic Republic of
احسن برجناب اقای ملکی بخشدار بااقتدار مارگون
Iran, Islamic Republic of
چطوروباچه مجوزی وکدام اعتبار۱۵میلیاردتومان به حساب بخشداران ودهیاران ریختند؟؟؟؟؟؟🤔🤔🤔🤔
Iran, Islamic Republic of
لطفا بفرمایید امور بانوان هم مصوبه داشته که انجا نشسته
م
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال شما بد به حال مردم بدبخت
خوب ..‌‌‌‌‌
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1