تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۴۰۵۹۵۲
اتفاق خارج‌ از برنامه‌ی مراسم 9 دی‌ماه 97 گچساران بررسی شد

خودسر یا سوء مدیریت

۰
کبنا ؛«حادثه بی نظیر ۹دی از جمله نمونه‌های قدرت جمهوری اسلامی است. در آن حادثه، هیچکس دست اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان کشاند و آن حادثه بی نظیر پدید آمد.» (بیانات رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه و در آستانه سالروز حماسه نه دی ۷ /دی/ ۱۳۹۵)
مراسم 9 دی ماه 97 گچساران با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار شد، تا اینکه این مراسم با شعارهای خارج از برنامه‌ی فردی به حاشیه رفت. واکنش هایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور به آن نشان داده شد، هر چند این فرد بدون ذکر نامش در بیانیه‌ای [ کلیک کنید] آورده که منظورش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نبوده بلکه فرزندان او [فائزه هاشمی] بوده است.
 خودجوش این شعار را دادم
این فرد نامعلوم نوشته است که «کدام عقل سلیمی به خود اجازه میدهد تا بر یک مرده مرگ فرستند که ما و در پیش از ما بنده حقیر به عنوان خادم مردم بصیر شهرستان بخواهم نفر دوم آن نام گیرم. به همین سبب اینجانب بر خود واجب دیدم ،ضمن عذرخواهی از محضر مبارک مردم شریف شهرستان گچساران به دلیل هجمه های دو روز اخیر اعلام نمایم ،نام بردن از هاشمی به معنی فرزندانی منحرف از ایشان به مانند دختر بزرگ آن مرحوم (فائزه هاشمی) که علنا ضمن مصاحبه با رسانه های معاند آرزوی سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سر میپروراند ،بوده است.وی این شعار را خودجوش و به دور از تحریک هر شخص، حزب و یا جناح سیاسی دانست و گفت: برآمده از هر دل در گرو انقلاب است.»
حجت الاسلام خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به حواشی راهپیمایی حماسه 9 دی در گچساران واکنش نشان داد و گفت: نه شعار و نه شعار دهنده جزء برنامه مراسم 9 دی گچساران نبوده‌اند. [اگر این فرد جزء برنامه ی نبوده است، پس کی و چگونه میکروفن یک برنامه‌ی ملی را به شخصی می دهند که جزء برنامه نیست و باید به این سووالات و ابهامات پاسخ درست و دقیقی داده شود تا مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب در جریان قرار بگیرند و برای آنها شفاف سازی شود. این حق مردم هست که بدانند چه کسی و یا کسانی دست به این کارها می‌زنند.]
 باید کسی آنجا می‌بود و کنترل می‌کرد
حجت الاسلام خاضع افزود: فردی که اقدام به سردادن این شعار کرده بود قبل از اینکه میکروفن را به دست بگیرد لابه‌لای جمعیت در حال شعار دادن بود که احساساتی و جوگیر شده و احتمالا برخی‌ها در لابلای جمعیت از او خواستند برود از پشت بلندگو شعار دهد.
خاضع اظهار کرد: البته باید کسی آنجا می‌بود و کنترل می‌کرد که هر کسی از طریق سیستم صوتی مراسم هر شعاری دلش خواست سر ندهد اما اینکه اصل برنامه را به خاطر یک شعار انحرافی و خودسرانه به حاشیه ببرند، درست نیست.
این مسؤول تصریح کرد: این شعار داده شده در مراسم گرامیداشت 9 دی گچساران جزو برنامه نبود و به هیچ وجه توسط متولیان مراسم برنامه‌ریزی شده نبود.
وی با بیان اینکه شعارگوهای مراسم هم از قبل مشخص بودند و فردی که این شعار را داده در لیست شعار دهنده‌ها قرار نداشت ادامه داد: اینکه یک نفر خودسرانه شعاری داده نباید به اسم متولیان و مجریان مراسم تمام شود.
 دستگاه‌های مربوطه این موضوع را رسیدگی کنند
خاضع گفت: فرد شعار دهنده در مراسم گرامیداشت 9 دی گچساران شناسایی شده که امیدواریم دستگاه‌های مربوطه این موضوع را بررسی و رسیدگی کنند که این فرد کی بوده و آیا از طرف کسی مأموریت داشت یا نه صرفا جوگیری و احساسات آنی بوده و در صورت اثبات مأموریت داشتن از طرف فرد یا افرادی برای تحت‌الشعاع قرار دادن حضور با شکوه مردم گچساران با او برخورد کنند چرا که شعار پسندیده‌ای نبود و اصولا نیازی به این شعار نبود.
 هاشمی از شخصیت‌های برجسته نظام بوده و باید حرمت ایشان حفظ شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مرحوم هاشمی از شخصیت‌های برجسته نظام بوده و باید حرمت ایشان حفظ شود،عنوان کرد:  این حرکت رخ داده در مراسم گچساران غلط بود، آن را تایید نمی‌کنیم و جزو برنامه نبود و نباید به پای مردم ولایی و جریان‌های انقلابی شهر گچساران نوشته شود.
 کسانی که الان موضع گیری می‌کنند چرا سران فتنه را محکوم نمی‌کنند
حجت‌الاسلام خاضع بیان کرد: کسانی که الان علیه شعار سر داده  موضع‌گیری می‌کنند که البته موضع گیری‌شان هم درست است، اگر در موضع‌گیری خود صداقت دارند و دنبال بهره‌برداری سیاسی و جناحی نیستند چرا مقابل تخریب شخصیت هاشمی در زمان حیاتش که او را عالیجناب سرخپوش و عامل قتل‌های زنجیره‌ای معرفی می‌کردند موضع‌گیری نداشتند؟
وی تاکید کرد: چرا این افراد یک کلمه علیه فتنه 88 که آن همه خسارت به کشور وارد کرده و شعارهای ساختار شکنانه از قبیل«مرگ بر اصل ولایت فقیه» یا شعار «انتخابات بهانه است،اصل نظام نشانه است» داده می‌شد و خیمه‌های عزای امام حسین(ع)در روز عاشورا به آتش کشیده شد موضع‌گیری نمی‌کنند و سران فتنه را محکوم نمی‌کنند و از آنان اعلام برائت نمی‌کنند؟
این مسؤول اظهار کرد: جریان انقلابی این حرکت کاملاً خودسرانه را محکوم می‌کند و هر کس مطرح کند که برنامه‌ریزی شده بود واقعیت ندارد چرا که شعارهای مراسم گرامیداشت یوم‌الله 9 دی روز هشتم دی ماه بر روی سایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بارگذاری شده و برای استانها و شهرستان‌ها هم ارسال شده بود.
حجت‌الاسلام خاضع اضافه کرد: برنامه گرامیداشت یوم الله 9 دی در سراسر استان مخصوصا در گچساران باشکوه هر چه تمامتر برگزار شد اما متأسفانه این شعار خودسرانه و انحرافی حضور باشکوه وحدت بخش و حماسی مردم متدین و ولایتمدار گچساران را تحت‌الشعاع قرار داد که انتظار داریم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اقدامات و برخورد لازم را دراین زمینه انجام دهند.
 توضیحات امام جمعه گچساران در باره شعار خارج از برنامه 9 دی
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران در جمع خبرنگاران به این موضوع واکنش نشان می‌دهد[کلیک کنید] و می‌گوید: در مراسم امسال ۹دی گچساران البته فردی، نقصی را ایجاد کرد که هیچ نهادی، گروهی و شخصی در این مورد دخیل هم نبوده است و فردی بر اساس احساسات اشتباهی انجام داد.
وی ادامه داد: برای شخصیتی که رهبر معظم انقلاب بر پیکرش نماز خواندند احترام بسیاری قائل هستیم و با بی‌حرمتی و حرمت شکنی ایشان هم مخالف هستیم.
وی افزود: اصل راهپیمایی ۹دی کار بجایی بود و قابل تحسین بود که از مردم ولایتمدار و همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی که حضور داشتند هم به نوبه خودم از این حضور حماسی و پرشورتشکر و قدردانی می‌کنم.
حجازی اظهار کرد: راهپیمایی ۹دی نکات برجسته زیادی داشت و تقاضا دارم که نکات برجسته را نشر بدهیم تا دشمنان در برون و جیره خواران در درون حساب کار دستشان بیاید.
امام جمعه گچساران ابراز کرد: در ۹دی همه کسانی که برای این مملکت دل می سوزانند به دشمنان و سران فتنه نه گفتند هرچند در این مراسم یک اشتباه توسط فردی صورت گرفت که این اقدام را هم محکوم می‌کنیم.
حجازی افزود: لیکن اینکه برخی‌ها اصل حماسه ۹دی را بخواهند زیر سوال ببرند نکته قابل تاملی است؟، که چرا اصل موضوع و حماسه باشکوه ۹دی مردم باید به حاشیه برده شود! که همه باید تلاش کنیم زمینه نقاق ایجاد نشود و همه باهم متحد بود.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: اما اگر کسانی اهدافی دارند و اصل ۸ ماه فتنه ۸۸ را که مملکت رنج ها کشیدند، بخواهند به حاشیه بفرستند که باید این موضوع به وضوح روشن شود.
 وی ابراز کرد: صد البته سران فتنه معلوم هستند و مقام معظم رهبری هم بارها بر عمق و خطر عمیق فتنه تاکید کرده اند.
وی تصریح کرد: هم مردم بصیر و مسوولان گچساران با شرکت در راهپیمایی باشکوه ۹دی حسابشان را از فتنه گران و حامیان آنها جدا و هم از آنها اعلام برائت کردند، اما آنچه که برای ما مهم است نظام و مملکت و شرف و دین ماست و باید به جای پرداختن به حواشی بی مورد تلاش کنیم مشکلات مملکت حل شود.
حجازی گفت: باید وقت را برای حل بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم صرف کرد که از ضروریات اصلی جامعه به شمار می رود ، باید با بصیرت و تبعیت محض از ولایت فقیه راه نفوذ دشمنان را سد کرد و وقت را صرف حل مشکلات گرانی،بی عدالتی ها،بیکاری و مشکل ازدواج جوانان کرد.
وی تصریح کرد: باید هم مردم و هم  مسوولان با وحدت و همدلی در کشور فقرزدایی کنند و باید تلاش کرد که نفاق و عدم شفافیت ریشه کن شود؛ باید صریح از دشمنان و فتنه گران اعلام برائت کنیم و وقت برای حل مشکلات مردم بگذاریم.
 فرد خودسر این کار را کرد/ احتمال شیطنت وجود دارد
یدالله مرادی مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گچساران [کلیک کنید] در این خصوص می گوید: آن فرد هم متأسفانه حالت خودسر و خودش جوش این کار را کرده و هیچ ارتباطی با دست‌اندرکاران برنامه و هماهنگی باکسی نکرده و کار شخصی کرده بوده است. اما این اشکال پیش‌آمده و شیطنت هم احتمال دارد باشد به این دلیل که چطور شده همان یک تیکه را سریع ضبط کردند و همان لحظه هم پخش کردند! به نظر هنوز مبهم است و ما در حال بررسی هستیم ببینم این چطور است و دستگاه‌های مربوطه باید پیگیری کنند، شناسایی کنند که چرا این‌طور شده است. اسم «موسوی» و «خاتمی» هم آورده بودند که کار همان فرد بوده است، ما اصل قضیه را قبول نداریم که کسی بیاید علیه فردی و غیر از شعارهای رسمی شعار دهد، این جز شعارهای اصلی نبوده، یک فرد خودسر این کار را کرده، شناسایی هم شده و دستگاه‌های مربوطه باید بررسی کنند.
 عذرخواهی تاجگردون
غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت که قبل و بعد از مراسم 9 دی مورد انتقاد برخی از رسانه ها قرار گرفت که چرا هیچ واکنشی در باره دعوت مردم و اتفاقات سال 88 صحبت نمی‌کند، به شعارهای علیه «هاشمی» واکنش نشان داد[کلیک کنید] و از روح آیت الله هاشمی رفسنجانی عذرخواهی کرد.
 بعضی از شخصیت‌ها از جمله مهدی قدیمی روزنامه نگار در توییتر خود نوشت: تاجگردون نماینده گچساران در واکنش به اتفاقات مراسم 9 دی گچساران گفته؛ از طرف مردم شریف گچساران از روح بزرگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عذرخواهی می کنم. این روزنامه نگار ادامه داد: یعنی مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی از نظر تاجگردون مشکلی ندارد.
ذکر چند نکته در اینجا باید مورد توجه قرار بگیرد؛ اولاً؛ فردی خودسر دست به همچنین اقدامی زده است و خود نیز به آن اعتراف کرده و مسوولان هم این را می‌گویند، پس باید طبق قانون با وی برخورد و نتیجه را به مردم اعلام نمایند تا همه چیز شفاف سازی و روشن شود.
دوماً؛ اینکه هر فردی بتواند بدون اذن میکروفن یک برنامه ی ملی را به دست بگیرد و حرف بزند، نشان از بی برنامه گی و سوء مدیریت دست اندرکاران این مناسبت ملی است در حالی که همه بزرگان کشور تاکید دارند که باید مناسبت های ملی سبب وحدت و همدلی «ملت ایران عزیز» و نباید با همچنین اقداماتی نفاق ایجاد شود.
سوماً؛ عده‌ای هم به دنبال فرصت هستند تا از روی بیکاری هر اتفاقی را به سیاست و مسائل سیاسی گره بزنند و ظاهراً دلی بسوزانند و به قولی بهره برداری سیاسی کنند چرا که اگر این ها مرد روزهای سخت بودند، همیشه هستند نه اینکه هر جا منفعتی باشد حرف می‌زنند و هر جا هم منفعتی ندارند، سکوت می‌کنند.
چهارماً؛ قرار نیست که هر کسی از روی خودسری کاری انجام داد از کنار او به سادگی گذشت، بلکه باید با چنین اقداماتی در چارچوب قانون برخورد شود و نظام و ملت را بازی دست افراد خودسر نکنیم و از طرفی نظم عمومی را بهم نزنیم.
پنجماً؛ نگارنده طرفدار هیچ شخصی نیست بلکه معتقدم همه باید طبق قانون پاسخگوی رفتار و عملکردشان باشند و اقدامات خوب و بد هر مسوولی را باید دید و تشویق و تنبیه مناسب هم باید صورت بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
واقعا آدم خجالت میکشه از این تحلیل وتفسیر وترفنده های بی ما چقدر آدمهایً که فکر می کنند مردم . خود سر یعنی چه فرزندان هاشمی یعنی چه سناریوی از پیش برنامه ریزه شده بود از ضعف فرماندار وشورای تامین سوء استفاده شد افسوس که چاپ ومنتشر نمیشه ای. شورای سیاست گذاری تبلیغات استان کهکیلویه وبویراحمد وآئمه جمعه استان کهکیلویه وبویر احمد است لذا از محضر مبارک مقام معظم رهبری خاضعانه خواشعانه تقاضامندیم که این .. بر بدن مظلوم این استان تنیده شده . تا حداقل مقداری از شهد وشیرینی این نظام وانقلاب اسلامی را مردم ستم دیده ورنج کشیده ما هم بچشند مردم انقلاب کردند که دست خوانین وظالمان از سرشون کوتا.ن بر گرده انها.
Iran, Islamic Republic of
فرماندار وشورای تامین باید پاسخگوی این حرکت که زیر نظر شورای سیاست گذاری تبلیغات انجام گرفت باید باشد از محضر مبارک حضرت آیت الله ملک حسینی تقاضامندیم. توان وقدرت مبارزه با این خودسری ها را دارد جلوگیری کند چون چنین حرکات برنامه ریزی شده توسط .. باعث اختلاف در جامعه ومردم می شود
علی
Romania
این متن و نوشته با این شعارها هیچ جایگاه حقوقی نداره چون میشه هر متنی را مجددا نوشت . تبلیغات اسلامی گچساران و مسئول برگزار کننده برنامه ۹ دی مقصر اصلی است و من مطمئن هستم این رفتار .ر کنندگان بوده و هیچ توجیهی نداره . امام جمعه و مدیر کل و ... میخواهند قضیه . ۹ دی گچساران شبیه حرکت اعتراضی برنامه مشهد بود که اونجا کار ازدستشون خارج شد و تبدیل شد به یک حرکت سراسری . تا این تبلیعات .های گزینشی و از گروه خاصی را در سطح کشور داریم ، نفاق و تفرقه خاموش نخواهد شد . آنها بجای رفتار درست و اسلامی خط نفاق و فتنه را دارند دنبال میکنند . در حقیقت ف.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1