تاریخ انتشار
جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۴۰۵۸۴۰
در شورای اداری کهگیلویه با حضور وزیر بهداشت مطرح شد

هاشمی‌پور: مردم نگران‌‌اند، بیمارستان باشت افتتاح می‌شود، اما بیمارستان چرام دیوار هم ندارد/ وزیر بهداشت: همه باید به یک چشم دیده شوند

۰
کبنا ؛جلسه شورای اداری کهگیلویه با حضور دکتر هاشمی قاضی‌زاده وزیر بهداشت و درمان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی پور، غلام محمد زارعی، فرماندار کهگیلویه و برخی مسولان استانی و شهرستانی در دهدشت برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری کهگیلویه طرح تحول سلامت را پیشانی خدمات دولت دانست و اظهار کرد: یکی از نکاتی که در بخش سلامت، از آن رنج می‌بردیم بحث سختی در دسترسی و عدالت بود.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه هر طرح بزرگی نقاط قوتی دارد اما در کنار آن هم احتمالاً نقدهای باشد بیان کرد: اگر طرح تحول سلامت هیچ کاری نکرده باشد، دستاوردهای بسیار بزرگی در ارتقای شاخص‌های سلامت در همه زمینه‌ها در اقصی نقاط کشور داشته است.
احمدی با بیان اینکه هزینه‌ای که برای تجهیزات پزشکی اورژانس دهدشت در کنار این طرح کار کردیم، معادل هزینه ساخت فیزیکی بیمارستان‌ها بوده است تصریح کرد:
که این یعنی عدالت و دسترسی که در واقع این همان پیام بزرگ نهضت امام راحل  است که فرمودند به فکر محرومین باشیم.
نماینده کهگیلویه بزرگ نیز در این نشست با بیان اینکه  افتتاح ۴ پروژه بزرگ در حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به یادگار از وزیر بهداشت می‌ماند، تصریح کرد: شهرستان‌های ۴ گانه تنها یک بیمارستان در دهدشت با ۱۳۷ تختخواب است که انتظار می‌رود تدبیری اندیشیده شود.
عدل هاشمی پور خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: خوشحال شدم بیمارستان باشت بعد از چند سال امروز با دست مبارک شما افتتاح شد، مردم کهگیلویه مردمی قدرشناس و حامی انقلاب هستند، اگر در گچساران، یاسوج وباشت، به ویر احمد و دنا کار شود خوشحال می‌شوند.
هاشمی پور  با اشاره به اینکه این مردم قدرشناس کهگیلویه از یک چیز رنج می‌برند بیان کرد: جمعیت 34 هزار نفری شهر چرام، بیمارستانش با بیمارستان باشت تصویب می‌شود، کلنگش دو سال پیش توسط استاندار وقت زده شد، بیمارستان باشت افتتاح شد اما هنوز که هنوز بیمارستان چرام حتی دیوارش انجام نشده است مردم از این تبعیض‌ها نگران می‌شوند، همچنین وی خواستار تعیین تکلیف روند اجرایی بیمارستان‌های لنده نیز شد.
وی افزود: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن و همچنین پراکندگی شهرستان‌های ۴ گانه ایجاد و راه اندازی اورژانس هوایی ضروری است.
هاشمی پور با بیان اینکه برای نوسازی منازل پزشکان متخصص دهدشت با عمر ۳۰ ساله باید تدبیری کرد، خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی علوم پزشکی دهدشت تصویب و انتظار می‌رود برای راه اندازی تدبیری شود.
وی با تقدیر از خدمات وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: اقدامات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های ۴ گانه شده به گونه‌ای که شاهد هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومانی در یک سال اخیر در حوزه تجهیزات و احداث هستیم
وزیر بهداشت و درمان نیز در این نشست شرایط کنونی کشور را نسبت به گذشته متفاوت دانست و اظهار کرد: همه مسئولین در هر سه قوه که خود من نیز شامل انها هستم آنگونه که باید و شاید این شرایط متفاوت را درک نمی‌کنیم و هر کسی منافع استان و شهر خود را به صورت جزیره‌ای می‌بینند!
دکتر حسن قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: گویا کسی باور نمی‌کند که ما واقعاً در جنگ اقتصادی هستیم، باید مراقب باشیم و نسبت به چیزی که در اختیارمان است حفاظت کنیم و  حتماً با دقت آن را جایی هزینه کنیم که بهترین آورده را برای کشور و سلامت وامنیت مردم داشته باشد.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ما متاسفانه فکر می‌کنیم که دولت جدای از بقیه اجزای حکومت است در حالی که دولت جمهوری اسلامی همیشه همه اجزا (سه قوه) با هم هستند، لذا از همکارانم در دانشگاه‌ها ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرمانداران و بخشداران  می‌خواهم  مراقبت کنیم و توقعات را متناسب با داشته‌هایمان افزایش دهیم و توقعات مردم را کنترل کنیم.
وی با تایید سخنان هاشمی پور ادامه داد: جایی که مردم تبعیض ببیند، تقلب، ریا دو رویی و دروغ ببیند ناراحت می‌شوند و در استان شما نیز باید همه مردم استان به یک چشم دیده شوند که خواسته‌ای طبیعی است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه انقلاب کردیم که تبعیض و... نباشد، بیان کرد: باید اموال عمومی به یک نسبت در اختیار همه قرار گیرد و امیدواریم آنچه آرزوی امام انقلاب و شهدا بود و مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کردند یعنی همان گسترش راحیه خوش عدالت که همه مردم نیز تشنه آن هستند شاهد آن باشیم.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده روند اجرایی بیمارستان‌های لنده و چرام تسریع داده خواهد شد.
وی گفت: شهرستان کهگیلویه 50 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و محروم‌ترین قسمت استان است و بله تخت‌های بیمارستای متناسب با جمعیت نیست که باید بیشتر توجه شود.
یه گزارش کبنا، پدر یک شهید در جلسه شورای اداری، یک دست لباس محلی لری به دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اهدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت این عزیزیان :لطفا فکری هم به حال مردم چرام کنید روزی چقدر باید کرایه بدهندتا به دهدشت بیایند برای یک دکتر اخه آنها چه گناهی کردند اقای فرماندار چرا تلاش نمی کنی به قول امام خمینی (ره) که فرمودند نگذا رید مردم از شما رنجیده شوند : وسلام
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه چرام دیوار نداره ولی بیمارستان سی سخت جای کلنگ دارد
Iran, Islamic Republic of
تفاوت باشت و چرام به اندازه تفاوت شما و تاجگردونه
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1