تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۳۳۸
در شورای ترافیک کهگیلویه مطرح شد

تهدید «شهردار دهدشت» در شورای ترافیک! / اعترافات تلخ «پورنگ»؛ آنان که رأی مردم را گرفته‌اند، بیایند کف خیابان و جوابگو باشند / «سمغان»همچنان بلاتکلیف/تصادفات مرگبار در ورودی های دهدشت!

۰
کبنا ؛جلسه شورای ترافیک کهگیلویه یکشنبه (13 آبان ماه) با حضور معاون فرماندار کهگیلویه و دیگر اعضای شورا در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد که حواشی زیادی به دنبال داشت و برخی مدام  رو به اصحاب رسانه می‌کردند و می‌گفتند «آقا» این قسمت رو حتماً قلم بزنید!
این جلسه در حالی برگزار شد که رئیس پلیس راه کهگیلویه تمامی معضلات ترافیکی و تصادفات مرگبار دهدشت رادر ورودی و خروجی شهر دانست، همچنین رئیس پلیس راهور کهگیلویه نیز کم کاری شهرداری را عامل بسیاری از تصادفات خواند و و با داشتن اهرم قانونی شهردار دهدشت را تهدید کرد، رئیس شورای شهردهدشت نیز با اشاره به ضعف صنعت و معدن گفت: «فرزاد آذریان» به دلیل نقد از صمت در شورای عالی استان 30 میلیون تومان جریمه شد!

از نقد رئیس راهور کهگیلویه ناراحت شدیم!
رئیس شورای  شهر دهدشت در این جلسه نسبت به انتقادات پیشین رئیس راهور کهگیلویه در جلسه قبل مبنی بر «ندارم، ندارم شهرداری که تمامی ندارد» واکنش نشان داد و گفت: ماهانه 7 میلیون تومان برای پلیس راهور هزینه می‌کنیم لذا در بحث اجرایی انتظار داریم پلیس راهورنیزکمک کار شهرداری باشد، اینکه می گویید «ندارم، ندارم شهرداری» به این صورت هم نیست.
 جمشیدی عنوان کرد: انتطار داریم مسئولان در جلسات در کناربیان نقاط منفی، به نقاط مثبت هم اشاره کنند چرا که این اصحاب رسانه متاسفانه فقط نقاط منفی را که شما مطرح می‌کنید نشر می‌دهند که دوستان در شهرداری یا نمی‌توانند پاسخ گو باشند یا هم دلایل دیگری وجود دارد!
 وی افزود: قدردان زحمات رئیس پلیس راهور هستیم، بیشترین تعامل را با ایشان داشتیم لذا انتظار نمی‌رفت در جلسه رسمی، ایشان نقاط منفی را بیان کنند اگر چه در جلسه قبل حضور نداشتم ولی آنچه رسانه‌ها انعکاس دادند فقط نقاط منفی بود و خیلی هم سیاه نمایی شده بود که باعث شد از دوستان در راهنمایی و رانندگی ناراحت شویم!
 
پلیس راهور کهگیلویه شهردار دهدشت را تهدیدکرد!
رئیس راهور کهگیلویه نیز پیش از شروع به صحبت، جا به جا شد تا شاید از بین میکروفن‌های فرسوده فرمانداری کهگیلویه یک میکروفن سالم پیدا کند و صدای نقدهایش که به گفته خود حق است به گوش همه حضار برسد.
شهباز پورنگ که زیر لب می‌گفت شاید این آخرین جلسه‌ای باشد که در آن حاضر می‌شوم اظهار کرد: از کسانی که نقدهای ما را نقد کردند تشکر می‌کنم، دوستان عزیز ما وامدار اخلاقی مردم هستیم، برخی وامدار هستند به لحاظ اینکه رای جمع کردند پس محبت کنید به وعده‌هایی که به مردم دادید نگاهی کنید!
پورنگ عنوان کرد: اگر نقدی می‌کنیم، حرف‌های دل مردم است با دیدگاه دیگری نقدها را نبینید، همگام با زیر مجموعه خود کف خیابان و بین مردم هستم، کسانی که رای مردم را گرفتند زحمت بکشند بیایند کف خیابان و جوابگوی مطالبات به حق مردم باشند!
وی با بیان اینکه اگر در این جلسه پیامدهایی عرض می‌کنیم خواسته‌های مردم است تصریح کرد: مردم به شما دسترسی ندارند و مطالبات را از ما می‌خواهند، تلفن من مسئول را جواب نمی‌دهید چه برسد به شهروند بیچاره‌ای که مشکل دارد، جناب شهردار 20 بار تماس گرفتم چرا جواب نمی‌دهید بارها پیامک فرستادم چرا جواب نمی‌دهید، شما دارید کار تقابلی می‌کنید؟!
 رئیس راهور کهگیلویه با اشاره به اینکه از هر سه تصادف درون شهری 2 مورد مربوط به عابر پیاده است که به دلیل کم کاری در ایمن سازی معابر است.
پورنگ با بیان اینکه برابر قانون چانچه شهرداری و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به مکاتبات راهنمایی رانندگی بی تفاوت باشند، می‌توانیم برابر مکاتبات آن‌ها را مقصر کنیم تصریح کرد: شهرداری در بسیاری تصادفات مقصر است اما بسیاری موارد را از قانون می‌گذریم و چشم پوشی می‌کنیم، تا اگر اعتباری دارند در در حوزه زیر ساختی انجام دهند!
وی افزود: بسیاری از چراغ‌های راهنمایی رانندگی نیاز است 3 زمانه شوند، در میدان مرکزی مردم ما سردرگم هستند، «بینی و بین الله» بسیاری از جرائمی که مابرای مردم اعمال می‌کنیم به ناحق است  و به دلیل اشکال در شکل هندسی است بارها از شهرداری خواستیم اصلاح کند ولی اقدام نکردند!
رئیس راهور کهگیلویه خطاب به شهردار بیان کرد: وظیفه شما ایمن سازی است، اینکه زیر ساخت مناسب در اختیار مردم قرار دهید، خدمات به مردم ارائه دهید مردم مطالباتی دارند این مطالبات برآورده نمی‌شود و به سوی راهنمایی و رانندگی می‌آیند!
پورنگ گفت: چرا مشکلات خود را گردن دیگران می‌اندازید، حرف حق می‌زنم و حرف حق را بشنوید، امروز «ندارم، ندارم» برای مردم دردی دوا نمی‌کند اگر کمبودی هست با پرکاری خلاها را پرکنید و نگذارید مشکلات بیشتر شود.
وی ادامه داد: شهرداری کاری انجام نداد که بخواهیم قدردانی کنیم، چه کاری انجام داد، همان معضلاتی که در خیابان‌هایمان بود همچنان پا بر جا هستند، چرا واقعیت‌ها را نمی‌پذیرید اگر بودجه ندارید یک حرفی است ولی چرا می گویید کار کردیم!
رئیس راهور کهگیلویه خطاب به رئیس جلسه درخصوص مکاتبات صورت گرفته با شهرداری بیان کرد: مکاتبات عملیاتی نشد، پیشنهادهای کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت را به شهرداری ارائه کردیم، بروید ببینید کدام یک عملی شد در جهت بهبود وضعیت موجود درمعابر، خودتان وضعیت خیابان‌ها را می‌بینید، فقط خروجی‌های شهر مشکل ندارد بلکه کل شهر اشکال دارد.
 پورنگ خطاب به جمشیدی گفت: می گویید خط کشی صورت گرفته، خط کشی‌ها را از ابتدای کار تا الان اعلام کنید آیا به متر می‌رسد که می‌گوید چند کیلومتر خط کشی کردیم، اگر هم خط کشی می‌شود بروید و ببینید آیا از رنگ ترافیکی استفاده می‌شود یا فقط برای رفع تکلیف است، خط کشی باید با رنگ پایدار باشد.
  وی همچنین خطاب به شورا و شهرداری بیان داشت: می‌خواهید به مکاتبات و رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی عمل کنید اگر هم نکردید به شما می گویم، بترسید از قلم راهنمایی رانندگی که قلم قانون است، اهرم قانونی دست ماست، «بینی و بین الله» اعمال می‌کنیم.
 پورنگ در پایان رئیس جلسه را خطاب قرار داد وافزود: در حوزه کاری فرمانداری در خصوص اشتغال زایی هیچ اقدامی انجام نداده‌اید، بیکاری معضل می‌شود و می‌آیند کف خیابان، عده‌ای رو به دزدی می‌کنند و عده‌ای هم مسافر کشی یا میوه فروشی سیار که می افتند گردن نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، مشکلات را ریشه یابی کنید وظایف خود را بشناسید، نه اینکه اگر نقد کنیم بگویید چرا نقد کردید!
 

 آیا جان شهروندان ما مهم نیست/تصادفات روزانه مرگبار در یک کیلومتری دهدشت!
رئیس پلیس راه کهگیلویه با اشاره به اینکه  اصلاً کار به حوزه برون شهری نداریم، جاده دو بانده نخواستیم اظهار کرد: تمامی معضلات ترافیکی و تصادفات مرگبار در ورودی و خروجی شهر صورت می‌گیرد، ورودی‌ها را سامان دهی و مشکلات حوزه شهری را حل کنید.
 عابدی عنوان کرد: چه کسی مسئول روشنایی خروجی شهر به سمت سمغان است این منطقه بلاتکلیف رهاشده است، چند سال است که شبانه روز 2 تا 3 تصادف در این منطقه رخ می‌دهد.
عابدی خروجی شهر به سمت چرام را نیز معضل دانست و گفت: پیمانکار کار انجام داده و آن را  بدون هیچ علایمی رها کرده و رفته که هر شب شاهد چند سقوط و تصادف در این منطقه هستیم این مسائل را جمع کنید!
وی که تمامی معضلات را در ورودی و خروجی شهر می‌دانست ادامه داد: خروجی شهر به سمت طولیان حساب و کتابش با چه کسی است، پرتگاه‌ها رها شده است  تصادف رخ داده و 2 جوان فوت کرده‌اند، در ایام عید نیز تصادف در این منطقه داریم لذا تکلیفش را مشخص کنید!
عابدی افزود: ورودی شهر دهدشت از سمت بهبهان درشان ما نیست و آبروی ما رفته است، ورودی‌های ما هیچ آبرویی ندارند، روزانه در حوزه ورودی و خروجی شهر تصادف منجر به مصدومی و فوت داریم.
رئیس پلیس راه کهگیلویه گفت: در جاده سرپری تصادف منجر به قطع نخاع داشته‌ایم که شخص کسی را ندارد و چه کسی جوابگو است، مگر  در سایر شهرها در کیلومتر یک (ورودی شهر) گزارش تصادفی هم هست؟!
و ی ادامه داد: «دره شور» بدون هیچ گونه علایم ایمنی، حفاظی رها شده است مگر جان شهروندان ما مهم نیست؟!
عابدی در پایان با اشاره به اینکه اگر نقدی صورت گرفت تنها برای حال و جان مردم بوده است مطرح کرد: امیدواریم به یک جمع بندی برسید و ورودی‌ها را ساماندهی کنید.

پاسخگویی به مردم، شعار شورای پنجم دهدشت
جمشیدی رئیس شورای شهر دهدشت در پاسخ نقدهای پلیس راهور کهگیلویه به شورا و شهرداری اظهار کرد: در شورای پنجم شعار ما پاسخگویی به مردم است و تا به امروز نیز پاسخگوترین شورا بوده و هستیم.
محمد حسین جمشیدی عنوان کرد: در مورد وضعیت نامطلوب ورودی‌های شهر دهدشت، این نکته را یادآور شوم که بیشترین اقدامات در ورودی دهدشت به سوق انجام گرفته شد و در طول سال جاری بودجه شهرداری از این میزان بیشتر قادر نیست کاری انجام دهد، در حال حاضر پیمانکار در ورودی سمغان فعال است و امیدواریم که در سال دوم شهرداری بتواند ورودی سمغان را نیز تکمیل کند.
وی ادامه داد: در حدود 36 کیلومتر در سطح شهر خط کشی کردیم و در این زمینه مبلغ 800 میلیون ریال نیز هزینه کردیم و اگر رییس راهور آن را اصولی نمی‌دانست باید بیان می کردو مانع از انجام کار می‌شد، اکنون بعد از گذشت 5 ماه و صرف هزینه اعتراض می‌کنید؟!
رئیس شورای شهر دهدشت افزایش قارچ گونه میوه فروشی‌های سیار را دلیل عدم نظارت درست بازرسان بازار و صنعت و معدن دانست و گفت: وقتی میوه فروش‌های سیار با تفاوت قیمت بیشتری نسبت به مغازه‌ها میوه عرضه می‌کنند مردم استقبال می‌کنند و حتی خود من نیز برخی مواقع استقبال می‌کنم، حال اگر آن‌ها را از یک چهار راه جمع کنیم در چها راه دیگری فعالیت می‌کنند.
جمشیدی خطاب به رئیس جلسه عنوان کرد: قدم‌های مثبت‌تری در بحث  نظارت بر بازار بردارید و موضوع مدیریت صنعت و معدن کهگیلویه را مشخص کنید.
وی گفت: «فرزاد آذریان» در جلسه شورای عالی استان انتقادی از صنعت و معدن کرد که متاسفانه به جای اصلاح نقاط ضعف خود، «آذریان» را 30 میلیون تومان جریمه کردند، که البته انتظار داریم اصحاب رسانه این موضوع را انعکاس ندهند!

سامان دهی ورودی‌های شهر در دستور کار است
معاون فرماندار کهگیلویه در پاسخ به صحبت‌های رئیس راهور کهگیلویه اظهار داشت: پیش کشیدن مسائل سیاسی  و رای گیری و تهدید در این جلسه پذیرفتنی نیست، بپذیرید که بخش عمده‌ای از صحبت‌های شما اداری نبوده است!
ابراهیم خنجری عنوان کرد: مطالبی که مطرح شد، دغدغه همه است و  بخش عمده‌ای از مطالب عنوان شده مبنی بر مشکل در مدیریت شهری در زیر ساخت‌های شهری وارد است، اعضای شورای ترافیک اقداماتی انجام دادند که انتظار می‌رود با شتاب بیشتری جلو برویم.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه مصوبه زیاد نداریم چون به عمل کردن اعتقاد بیشتری داریم گفت: شهرداری اگر اقداماتی انجام می‌دهد در بحث ایمن سازی ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، خط کشی‌ها، سرعتگیرها و...باید با مجموعه پلیس راهور همکاری کند و اگر ایرادی بیان کردند شما باید مرتفع کنید.
خنجری افزود: این اولین جلسه‌ای بود که شفاف نقدها بیان شد و عالی بود، ولی امیدواریم در جلسات آتی با یک روحیه تعاملی در کنار نقدها در جلسه  حاضر شویم و از اقدامات عملی شده صحبت کنیم.
 معاون فرماندار کهگیلویه در پاسخ رئیس راهور کهگیلویه اشتغال را یک مشکل خواند که تنها مختص شهرستان نیست و بیان کرد: اگر چه تا اشتغال 100 درصد فاصله داریم ولی اقدامات و امکانات خوبی در حوزه صنایع دستی، دامپروری، کشاوری، صنایع و معدن به متقاضان داده شد.
خنجری با شاره به اینکه مگر رسانه برای ما، برای پوشش خدمات نظام نیست و آنچه می‌بینیم پای کار بودن رسانه‌ها است لذا با رسانه‌ها در تعامل باشید تا اقدامات را جهت آگاهی بخشی مردم پوشش دهند.
وی ادامه داد: معضل ورودی‌های شهر را در جلسه شورای اداری شهرستان که استاندار نیز حضور داشتند توسط فرماندار مطرح شد که ساماندهی در دستور کار است.
معاون فرماندار کهگیلویه ادامه داد: تمامی مطالبی که پلیس راه و راهور عنوان کردند نشان از دغدغه مندی آن هادارد، وقتی بر صحنه تصادفی می‌رسند که منجر به فوت می‌شود دچار عذاب وجدان می‌شوند، باید ایمنی سلامت جان انسان‌ها و شهروندان تامین شود، در حوزه درون شهری و برون شهری به این دغدغه‌ها پاسخ می‌دهیم و در  جلسه آتی اقدامات انجام شده را ارائه دهید.
 وی مصوبات جلسه رابررسی و عنوان کرد: مصوبات قبلی شورای ترافیک شهرستان در شورای ترافیک استان مطرح  شد و بسیاری از آنها نیز مصوب شد.
 خنجری بیان کرد: بحث هوشمند سازی معابر شهری در شورای ترافیک استان مطرح و در آن جلسه نیز مصوب شد، با توجه به اینکه این مبحث در سایر شهرستان‌های استان در حال اجرا شدن است نیاز است که در بحث اقدامات عمرانی شهرستان بخشی از بودجه به مبحث هوشمند سازی تخصیص داده شود.
وی افزود: چنانچه معابر شهری دهدشت، هوشمند سازی شوند خدمت بزرگی به شهروندان خواهد شد و همگان از آن سود خواهند برد.
خنجری ادامه داد: در حوزه درون شهری و برون شهری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و نهادها و دستگاه‌های مربوطه تعامل بسیار خوبی با هم دارند، در تعامل بین پلیس راهور و شهرداری بعضی مواقع ایراداتی وجود دارد که این ایرادات باید برطرف شوند.
معاون فرماندار کهگیلویه در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: بسیاری از شهروندان نسبت به تاکسی‌های مسیر کمربندی صداو سیما معترض هستند و گلایه مندند که مسافرین در این خط به خوبی پوشش داده نمی‌شوند و حتی تاکسی‌ها تا پایان مسیر در انتهای کمربندی صداوسیما به درستی به مسافران خدمات نمی‌دهند، نیاز است واحد تاکسیرانی در این مورد تذکرات لازم را بدهد.
 
 شهرداری دهدشت ندارم ندارم را تمام کند!
به گزارش کبنا از دهدشت، رئیس پلیس راهور کهگیلویه پیش‌تر در جلسه سامان دهی اماکن عمومی کهگیلویه که در 24 مهرماه برگزار شده بود اظهار کرد: در حوزه کاری ما در خصوص نصب تابلوها از شهرداری گله مند هستیم و اینکه هر روز شهرداری می گویید بودجه نداریم نداریم را تمام کند، می گوییم خط کشی انجام دهید می گویید نداریم؟! می گوییم دست اندازی می گویید نداریم، می گوییم ایمن سازی مدارس، مبلمان شهری را از این حالت چندش آور خارج کنید می گویید نداریم، ندارم ندارم نشد برادر؟
پورنگ ادامه داد: باید واقعاً مدیریت شود، در حوزه شهرداری در خصوص ایمن سازی و کارهای ترافیکی ناراضی هستیم، بسیاری از تصادفاتی که رخ می‌دهد به دلیل این است که شهرداری بهایی به ما نمی‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداوکیل عملکرد این شهردار با شهردار قبل چه تفاوتی داشته? بو کانال فاضلاب شهر گرفته
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب پورنگ و عابدی که دغدغه مردم را انعکاس میدهن.
اما جناب رییس شورا ! مگر شورای شهر هم نقاط مثبت دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پیاده رو های دهدشت واقعا شرایطشان خیلی بد است،مغازه داران وسایلشان رادر پیاده روها پهن می کنند وجایی برای راه رفتن نمی گذارند
صیاد
Iran, Islamic Republic of
توی میدون مرکزی شهر 180 تومن به ناحق جریمه شدم .خدا ازتون نگذره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خوب حرف زدند اما کو مرد عمل //ای داد وبیداد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1