تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۰۲۸۳۰
به همت اداره تبلیغات اسلامی صورت گرفت؛

گردهمایی هیئات مذهبی و مداحان باشت(+ تصاویر)

۰
کبنا ؛با تلاش اداره تبلیغات اسلامی گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی ومداحان شهرستان باشت درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت در این همایش با تقدیر از حضور مسئولین هیئات مذهبی ومداحان و مدیران دستگاه های متولی در برگزاری مراسمات مذهبی محرم و صفر، با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی، اظهار داشت: در آستانه ماه محرم الحرام قرار داریم و باید این فرموده امام راحل «ره» را به عنوان یک واقعیت پذیرفت که محرم و صفر احیاء کننده دین اسلام هستند.
وی دفاع از اسلام و گسترش آن را از وظایف شیعه دانست و افزود: این مهم نیازمند ابرازی است که مهمترین این ابزار محرم و صفر است.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به عشق و ارادت مردم به اهل بیت «ع» یادآور شد: در این ماه مردم به صورت خودجوش آماده عرض ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله «ع» هستند.
امام جمعه باشت به وظایف مسئولین و مردم در این ایام نیز اشاره ای داشت و گفت: ما به عنوان مسئولین وظیفه داریم برای آخرت خود توشه کنیم و مسئولیت دوم ما نیز این است که باید در این دوران که عرصه بمباران اطلاعات در فضای مجازی است با ورود به این عرصه در جهت راهنمایی مردم تلاش نماییم.
حجت الاسلام عبودی به اهمیت فضای مجازی در کلام مقام معظم رهبری نیز اشاره و بیان کرد: اهمیت فضای مجازی به گونه ای است که رهبر معظم انقلاب فرمود«اگر رهبر نبودم ، فرمانده فضای مجازی می شدم».
وی ادامه داد: آیت الله جوادی آملی نیز فضای مجازی را یک فضای حقیقی تعبیر کرده اند که نیاز است با ورود به این عرصه و تشکیل گروه و کانال به شبهات دینی مردم پاسخ داده شود.
حجت الاسلام عبودی پرهیز از پاسخ های احساسی را بسیار ضروری دانست و افزود: باید با مطالعه دقیق در مورد مسائل مختلف به شبهات مطروحه پاسخ داد و در این راه نیز آثار شهید مطهری می تواند راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه باید مطالب مورد نیاز مردم در فضای مجازی در این ایام منتشر شود، تصریح کرد: بیان خواب در فضای مجازی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گرفته و دقت شود زیرا برخی مواقع خوابی توسط بزرگان تأیید شده اما ممکن است این موضوع بازیچه ای برای عده ای شود لذا هیچوقت قائل به خواب نباشید.
امام جمعه باشت گفت: امید است بتوانیم ماه محرم وصفر را درک کرده و برنامه ریزی برای بهره مندی دیگران از فیوضات این ماه را انجام دهیم.
حجت الاسلام عبودی با بیان چند توصیه به برپایی هیئات مذهبی در این ایام ، بیان کرد: باید در این ایام خیمه های عزا برپا شود و باید به متن اشعار مداحی در نوحه ها توجه شود و جزء کسانی نباشیم که می خواهیم عاشورا را تحریف کنیم.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت و فرصت محرم و صفر، ابراز داشت: باید در این ایام پرچم های مشکی را در تمام شهر برپاکنیم و همچنین نگذاریم مکان هیئت تبدیل به تفرجگاه و تفریگاه شود.
امام جمعه باشت قرائت قرآن، زیارت عاشورا و یادآوری مصائب سیدالشهدا را از برنامه های مدون هییئت ها برشمرد و گفت: باید در برگزاری مراسم عزاداری دقت شود که برای مردم ایجاد مزاحمت نکنیم زیرا این امر مورد رضایت امام حسین «ع» نیست.
حجت الاسلام عبودی برنامه ریزی جهت ادای نذر و نذورات مرد را از دیگر برنامه های مد نظر دانست و افزود: مسئولین هیئت در این موضوع می توانند نقش بسزایی داشته باشند و با مدیریت و هدایت از اسراف جلوگیری نمایند.
وی بیان داشت: باید دقت شود کهتمام نذورات در دو روز آخر ادا نشود و در صورت ممکن مواد غذایی را بین فقرا تقسیم نماییم.
  نادر گرامی رئیس هیئات مذهبی شهرستان باشت در این نشست با بیان تذکرات و توصیه هایی به هیئت های مذهبی، اظهار داشت: برنامه هیئت های مذهبی به دلیل جلوگیری از ایجاد مزاحمت تا ساعت 23 برقرار است.
وی همچنین بر تلاوت قرآن، دعای زیارت عاشورا و استفاده از مبلغین در هنگام برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء «ع» تأکید کرد و ادامه داد: همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی جهت ایجاد نظم و امنیت و جلوگیری از بی نظمی در مجالس عزاداری نیز باید انجام شود.
گرامی گفت: مراسم عزاداری در خیابان اصلی شهر تنها در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می شود و انتظار است مسئولان هیئت ها قبل از برگزاری مراسم با نیروهای نظامی، انتظامی و راهنمایی و رانندگی هماهنگی نمایند.
رئیس شورای اسلامی شهر باشت از برپایی مراسم در 12 شب اول ماه محرم خبر داد و افزود: این برنامه ها که قریب به 7 سال است که در شهرستان برگزار می شود از ساعت 8 الی 30/9 شب در سالن شهید رجایی برپا می شود که انتظار است رسانه ها ومسئولین با اطلاع رسانی زمینه حضور پرشور مردم را در این برنامه های مذهبی فراهم آورند.
گرامی حرکت پیاده روی دسته جمعی مردم تا حرم امازاده سیدمحمد«ع» را از برنامه های این ایام برشمرد و گفت: همانند سال های گذشته نیز این برنامه با همکاری هیئات مذهبی ، مداحان و مدیران دستگاه ها برگزار خواهد شد.
وی فراهم کردن مکان مناسب جهت استقرار خواهران در زمان برگزاری مراسم عزاداری در هیئت های مذهبی را مهم دانست و گفت: این مکان به منظور جلوگیری از اختلاط انجام می شود.
رئیس هیئات مذهبی شهرستان باشت به مداحان توصیه کرد: اشعار انتخاب شده باید بیانگر و یادآور نهضت عاشورا و پیام امام حسین«ع» باشد.
گرامی عدم آشنایی برخی از مردم با مناسبت های عزا را یادآور شد و گفت: برخی از مردم به دلیل بی اطلاعی از ایام عزای اهل بیت«ع» گاها اقدام به برپایی جشن عروسی می نمایند لذا می طلبد که هیئت ها با نصب پارچه های مشکی در ورودی روستاها و همچنین سطح شهر این موضوع را به مردم یاداوری نمایند.
وی در پایان خواستار سرکشی مسئولین از هیئت های مذهبی در دهه اول محرم شد.
حجت الاسلام محمد معتمدفر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باشت نیز در ابتدای این مراسم با تقدیر از کلیه عوامل در برگزاری مراسمات مذهبی ایام محرم و صفر از امام جمعه، فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی، هیئت های مذهبی و ادارات و نهادهای دخیل در برگزاری ایام سوگواری سیدالشهداء «ع» تقدیر و تشکر کمال نمود
گفتنی است در پایان این مراسم نیز سرهنگ رضایی مسول هیئات مذهبی استان به مداحی پرداخت.
------------------------------
خبرنگار فتح الله پوران پور
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مداح
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اکثریت کسانی که در عکسها بود حتی نمدانند مداحی چیه غیر از دو سه نفرش وفقط جهت رفتن در قاب دوربین در جلسه حضور داشتند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1