تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۱۳۹۶۹۸

اگر سید باقر نیاید ...

۶۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.

«سید باقر» که حتما می‌آید ولی اینکه آیا تایید صلاحیت می‌شود و یا رد خواهد شد قطعی بر کسی روشن نیست هر چند مرور تاریخ و بررسی سیاست و سخنان اعضای شورای نگهبان در مدت اخیر بیانگر سخت‌گیری این شورا و احتمال بسیار بالا در رد صلاحیت نیروهایی از جنس سید باقر است.
boyrahmad-eslahtalaban
احتمال رد صلاحیت چنین نیروهایی فعلا سبب بلاتکلیفی و سردرگمی اصلاح طلبان شده است. همین احتمال یک اتفاق دیگر را نیز در کل استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی کشور در پی داشته است و آنهم اینکه نیروهایی که اساسا اصلاح طلب و یا حداقل اهل تشکیلات اصلاح‌طلبی  نیستند به امید همین ردصلاحیت‌ها کمین کرده‌اند و خود را هم اصلاح طلب جا می‌زنند به گونه‌ای که حتی محمد رحیم دهراب پور فعال مشهور اصولگرا و رئیس ستاد احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ به گونه‌ای اصلاح طلبانه سخن می‌گوید که اصلاح‌طلبان آرزوی گفتن این سخنان را دارند.
دهراب پور متوجه شده است که در صحنه ماندن یک نیروی شاخص اصلاح طلب در صحنه بسیار بعید است و اصلاح طلبان هم علاقه‌ای برای حمایت از زارع ندارند پس این بهترین فرصت برای نزدیکی به آنهاست و در این راه بهترین کار بد گفتن از «سیدمسعود حسینی» و «هدایتخواه» است او حتی به دولت مورد حمایت گذشته اش نیز نقد وارد کرد و بعید هم نیست در آینده نسبت به احمدی نژاد اعلام برائت کند.
اعلام کاندیداتوری «سید باقر» سبب یک مشکل دیگر هم شده است و ان اینکه نیروهای شاخص این جریان را در اعلام حضور قطعی و  فعالیت دچار تردید کرده است.
البته یک نکته باید اشاره شود که اگر «سید باقر» بیاید نه تنها در جبهه اصلاح طلبان مانع از حضور سایر گزینه‌ها خواهد شد که حتی قطعیت پیروزی او خیلی از نیروهای شاخص اصولگرا و از جمله هدایتخواه را نیز از شرکت در انتخابات منصرف خواهد کرد.
فعلا فضای انتخاباتی بویراحمد به تبع فضای ارام کشور ارام و کم رمق است و همه منتظر ۹ دی و تایید صلاحیت ها هستند و همین مسئله هم سبب شده است حداقل چهره‌های شاخص قید شرکت را بزنند و یا اینکه تدبیر را بر سکوت نهاده باشند. پیشتر چندین گزینه اصلاح طلب برای کاندیداتوری مطرح بودند که در نهایت نیامدند و البته نمی توانند هم بیایند چون با توجه به داشتن مسئولیت باید در تاریخ مقرر استعفا می دادند و این کار را نکردند. از جمله می‌توان از «محمدرضا شریعتی» نام برد. شریعتی استعفا نداد ولی مطابق حکم «زارع پور» از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عزل شد. طبق قانون باید دید که در طی این مدت آیا عزل شدن موانع ثبت نام را برطرف می‌کند و یا او طبق قانون نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند؟ اگر چنین مانعی نباشد به احتمال زیاد شریعتی در آذرماه امسال در فرمانداری بویراحمد نام‌نویسی خواهد کرد.
در ابتدای دولت تدبیر و امید گمانه‌هایی مبنی بر کاندیداتوری «فتاح محمدی» هم می‌رفت اما او هم نقد خود را به نسیه نداد هر چند انتقاد به عملکرد ضعیف «فتاح محمدی» به حدی است که اگر هم می‌آمد هرگز نمی‌توانست حمایت اصلاح طلبان را جلب نماید.
در حال حاضر فعالترین نیرو در این طیف محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج است. بهرامی در چهار سال گذشته بیش از هر کس دیگری فعال بوده است او در اکثر مناسبت‌های مختلف شرکت کرده و در مناسبت‌های مختلف پیامک فرستاده، برای اتفاقات مختلف بیانیه صادر کرده و بیشترین مصاحبه‌ها را انجام داده است.
بهرامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رئیس ستاد محمدرضا عارف در شهرستان بویراحمد بود و هم اینک نیز بیشترین ارتباط را با بنیاد امید ایرانیان دارد او خود را مسئول نمایندگی این بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌داند ولی بعدها گفته شد که این بنیاد نمایندگی در استان ندارد و بهرامی واسط این بنیاد است.
در ابتدای دولت یازدهم بهرامی بیش از هر کس دیگری در رسانه‌ها حضور پیدا کرد و به گونه‌ای القا میشد ‌که او مسئولیت مهمی خواهد گرفت ولی چیزی به بهرامی نرسید و وی بعدها مجبور شد ادامه تحصیل خود را بهانه کند هر چند مسئولیت داشتن با ادامه تحصیل هیچ تناقضی نداشت.
با این همه خیلی‌ها بهرامی را اصلاح طلب نمی‌دانند و حتی متولیان همایش اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور «سید باقر» موسوی برگزار شد، بهرامی را به آن همایش دعوت نکردند. بهرامی روی همین حساب و نداشتن جایگاه در بین نیروهای سنتی اصلاحات در شهرستان خود دنبال تشکیل جریان جدیدی از میان اصلاح طلبان بوده است که البته در این زمینه توفیق چندانی نداشته است هر چند وی چند تن از جوانان فعال اصلاح طلب را گرد خود جمع کرده است و این جوانان هم در سطح بالایی برای او فعالیت می‌کنند.
بهرامی چهار سال پیش و در اجتماع طرفداران خود در تالار بلوط یاسوج جوهره خود را اصلاح‌طلبی خواند ولی در همان زمان و در غیاب نیروهای اصلاح طلب هم نتواسنت اصلاح طلب شاخصی با خود همراه کند. تنها نیروی اصلاح طلبی که از او حمایت کرد و برایش سخنرانی نمود «غلامرضا پناه» دبیر استانی آن زمان حزب کارگزاران سازندگی در استان بود. البته «پناه» خود پایگاه رای چندانی ندارد که قطعا اگر چنین پایگاهی داشت خود کاندیدا می‌شد. در سال گذشته صحبت‌هایی مبنی بر کاندیداتوری خود پناه بود و حضور پررنگی هم در رسانه ها داشت و حتی با ذکر نام و  عنوان جایگاه برای مطالب استانی کامنت می گذاشت. احتمال اینکه پناه در نهایت ثبت نام کند همچنان وجود دارد.
چندی پیش با وساطت «پناه»، محمد بهرامی به دیدار «غلامرضا تاجگردون» رفت از جزئیات این دیدار خبری در دست نیست ولی بعد از ان جلسه نشریه توازن ارگان غلامرضا تاجگرودن مصاحبه‌ی مفصلی با بهرامی ترتیب داد و بهرامی در آن مصاحبه سعی کرد با زیرکی  شایعه استاندار شدندش را جوری جواب دهد که انگار در عالم واقعیت خبری بوده است در حالی که هیچ خبری نبود و حتی اگر خادمی هم برود بهرامی هرگز گزینه ی جایگزین نخواهد بود..
در کارنامه بهرامی حمایت از «هدایتخواه» و سخنرانی برای او یک نقطه بسیار تاریک است او در دو سال گذشته تلاش زیادی کرده تا آنرا توجیه نماید ولی در چارچوب کار تشکیلاتی آن هم در سطح نمایندگی چنین اشتباهی بسیار بزرگ و نابخشودنی است.
«بهرامی» در دوران شهرداری اش مدیر تقریبا موفقی بود و دو میراث ارزشمند از خود به یادگار نهاد که یکی یعنی تیم فوتبال شهرداری یاسوج حالا دیگر تنها در آرشیو رسانه‌ها  حضور دارد ولی مجسمه اریوبرزن استوار در ورودی شهر یاسوج یادگار ارزشمندی است که با مدیریت بهرامی و التبه حمایت حضرت ایت الله ملک حسینی همچنان پابرجاست.
با همه این تعاریف بهرامی نیز  خطر رد صلاحیت تهدیدش می‌کند او در دوره قبلی نیز ابتدا رد صلاحیت شد ولی بعدها با رایزنی تاییدیه خود را گرفت و رای نسبتا خوبی کسب کرد. رایی که با وجود همه فعالیت های بهرامی تکرار آن کمی سخت است البته بهرامی خود می گوید در صورت تکرار سناریوی قبلی او شانس اول خواهد بود  ولی اولا بعید است سناریوی قبلی کاملاً تکرار شود و ثانیاً موفقیت «بهرامی» و حتی تکرار رای قبلی‌اش در گرو حمایت اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد است که بهرامی برای این حمایت به حمایت محمدرضا عارف و آوردن نام او درلیست اصلاح طبلان امیدوار است.
در نبود «سید باقر» قوی‌ترین گزینه و کسی که بیش از دیگران شانس موفقیت دارد خداداد غریب پور است غریب پور در دو سال گذشته در عرصه مدیریتی فرد موفقی بوده است و جمعی از فعالان اصلاح طلب را نیز گرد خود جمع کرد ولی او قبلاً یکبار رد صلاحیت شده است و این کار را برای او سخت می کند. غریب پور اگر بیاید شانس بالایی برای راهیابی به بهارستان دارد. در کنار غریب پور اصلاح طلبان بویراحمد یک گزینه قدرتمند دیگر نیز  دارند. آن شخص کسی نیست جز «محمدعلی وکیلی» مدیر مسئول روزنامه کشوری ابتکار که نزدیکانش به ضرس قاطع می گویند در تهران نامزد می شود. البته حضور او در تهران منوط به اطمینان از قرار گرفتن نامش در لیست اصلاح طلبان است. کارگزاران سازندگی حزب نزدیک به آیت الله «هاشمی رفسنجانی» که روزنامه تحت مدیریت وکیلی به همراه روزنامه آرمان در ده سال گذشته بیشترین نزدیکی را به آیت الله داشته‌اند قول همکاری به او داده اند ولی «موسوی لاری» از تصمیم گیرندگان اصلی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در جایی این احتمال را ضعیف دانسته بود.
وکیلی قطعاً بی میل به حضور در بویراحمد نیست اما او یک مانع بزرگ دارد و آنهم عدم تعیین تکلیف «سید باقر موسوی» است. وکیلی اگر همین حالا یقین پیدا کند در لیست تهران نیست در بویراحمد ثبت نام خواهد کرد هر چند طبق قوانین انتخابات فرد یک هفته قبل از روز رای گیری نیز می تواند محل نمایندگی شان را تغیییر دهد.
گزینه دیگری که ممکن است در بویراحمد بیاید «قوام فروزان» است وی قاضی دادگستری و چهره ای توانمند و قابل قبول در میان مردم بویراحمد است. در مقطعی  صحبت از حضور «قوام فروزان» در گچساران بود که با واکنش تند و بعضا بداخلاقی طرفداران تاجگردون مواجه شد و «فروزان» بعداً طی بیانیه ای ضمن بیان دلخوری اش از این بداخلاقی ها اعلام کرد در گچساران کاندیدا نمی‌شود. اصولگرایان گچساران بیشتر دبنال مطرح کردن «فروزان» بودند تا با توجه به  نفوذ قومی نفوذ سیاسی فروزان بتوانند «غلامرضا تاجگردون» را از «اریکه» نمایندگی به زیر کشند و «قوام فروزان» که نرفت حالا گرد «فولادی وندا» جمع شده اند.
فعلا این اسامی محدود آنهم با احتمالات گزینه‌های اصلاح طلبان در بویراحمد هستند شکی نیست که در ایام تبلغات چهره های جدیدتری رو خواهد شد  هر چند برای نامزدی باید فعالیت زیاد داشت اما برای موج افرینی که بخش زیادی از ان در گرو تشکیل اجماع است در زمان کوتاه هم می توان کارهایی انجام داد که البته برای این بخش باید یک نیروی توانمند و مورد حمایت وجود داشته باشد.
من حیث المجموع حال و روز این روزهای اصلاح طلبان «بویراحمد» اصلا خوش نیست و این شرایط سبب شده است نامزدهای مستقل و حتی اصولگرا برای آراء انها برنامه ریزی داشته باشند. حجه الاسالام رجایی نسب اگر چه خود گفته است به عنوان یک نیروی مستقل در صحنه حاضر می شود ولی قطعا نیم نگاهی  به رای اصلاح طلبان دارد. مهدی روشنفکر که بیشتر به اتکای رای قومی قصد کاندیداتوری دارد نیز سعی می کند خود را فردی اصلاح طلب جا بزند در حالی که روشنفکر از نزدیکان موحد و مورد حمایت او  سابقه  معاونت فرمانداری در زمان ناصر منصوری در کهگیلویه و هم چنین معاونت «علی محمد دانشی» در آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت اول احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد.
ولی مهمترین چهره‌ی اصولگرایی که برای اصلاح طلبان برنامه دارد «دهراب پور» است که ذکر آن رفت و در مقاله ای مستقل بیشتر راجع به ان صحبت خواهیم کرد.
ولی در کنار تمام این گزینه‌ها و با فرض هر اتفاقی «زارعی» برای آراء اصلاح طلبان برنامه دارد. «زارع» در شرایط فعلی وضعیت بسیار بدی دارد او در اطراف خود هیچ نیروی شاخصی ندارد و اتفاقا از جمله اشکالات عمده اش حضور مشاوران بسیار ضعیف در کنار خود می باشد. اصولگرایان حالا مطلقا «زارعی» را از خود نمی‌دانند و اصلاح طلبان هم علاقه‌ای ندارند که در نهایت شرایط به گونه ای پیش رود که مجبور به حمایت از «زارعی» شوند ولی به نظر می‌رسد بیشتر آنها در نهایت بین «زارعی» و «بهرامی» زارعی را ترجیح دهند.
احتمال آنکه «زارعی» با اعمال نفوذ طیف لاریجانی در نهایت در لیست اصلاح طلبان قرار گیرد نیز زیاد است.
در کنار این گزینه‌ها باید روزانه منتظر رونمایی چهره‌های جدیدی بویژه در فضای مجازی باشیم که جدیدترین مورد «هجیر تشکری» جوان فعال اصلاح طلب می باشد که می‌گوید قصد کاندیداتوری دارد .
«محمدرضا نیکبخت» نیز اعلام کاندیداتوری کرده است ولی «نیکبخت» ابداً سیاسی نیست و اینکه  هدف او از ثبت نام چیست بر کسی معلوم نمی‌باشد. ضمنا بواسطه همین سیاسی نبودن نمی‌توان موضع مشخصی برای او تعریف کرد. «نیکبخت» در طول سال‌های ریاست جمهوری احمدی نژاد مدیر بوده است.
و...

 
قسمت اول (آیا اصلاح‌طلبان کهگیلویه از گذشته درس عبرت خواهند گرفت؟) [کلیک کنید]
قسمت دوم (شرایط خاص اصلاح‌طلبان کهگیلویه ادامه دارد) [کلیک کنید]
قسمت سوم (اختلافات دنباله‌دار اصولگرایان بویراحمد) [کلیک کنید]
قسمت چهارم (گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد کیست؟) [کلیک کنید]
قسمت پنجم (موحد می‌آید یا نمی‌آید؟) [کلیک کنید]
قسمت ششم (آیا موحد به آخر خط رسیده‌ است؟) [کلیک کنید]
قسمت هفتم (اگر موحد نیاید…) [کلیک کنید]
قسم هشتم (همه در کمین نیامدن موحد هستند) [کلیک کنید]
قسمت نهم(ترافیک کاندیداها در کهگیلویه (بخش اول)) [ کلیک کنید]
قسمت دهم ((بزرگواری؛… مجلس «آرپی‌جی» زن نمی‌خواهد!!)) [کلیک کنید]
قسمت یازدهم((اگر منطقیان و لاهوتی ردصلاحیت شوند…)) [ کلیک کنید]
قسمت دوازدهم ((سید باقر می‌آید یا نمی‌آید؟)) [کلیک کنید]
نام شما

آدرس ايميل شما

نقد
Iran, Islamic Republic of
عزیزم دهراب پور به دنبال جلب نظر اصلاحاتی هانیست چرا که ایشان اصلا صف بندی به اسم باندو جناح را قبول ندارد کاری ندارد کی خوشش بیاید یا کی بدش بیاید حرفش را صریح و بدون ابهام می زند.مثل دیگران هم منتظر فرصت نیست هر وقت یه سری مسائل دست به دست هم دادند اگر خودش تنها هم باشد ولی با قدرت وارد خواهد شد
جوان دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد دهراب پور
براتی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا" اصلاح طلبان خوش فکر، محمدرحیم دهراب پور را قبول دارند ولی اگر به جای ایشان برادرش دکتر کیان دهراب پور بیاید میتواند رای اصولگرایان را هم جمع کند.
براتی
Iran, Islamic Republic of
من به حاج دهراب پور توصیه میکنم خودش نیاید و برادرش دکتر کیان دهراب پور بیاید چون خودش را خیلی تخریب میکنند بخصوص اصولگرایان
Iran, Islamic Republic of
حاج مهدی روشنفکر کاندید مستقل و مردمی است که مورد توجه گروه های زیادی از مردم قرار دارد
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
دهرابپور، اصلاحات، .. حرفی که شنیده ام، تحلیل تان در این حوزه بسیار ضعیف و نامفهوم بود، اولا دهرابپور هیچ شانسی برای حضور و موفقیت ندارد، ثانیا هیچ اصلاح طلبی وحتی اصلاح طلب نمایی باب دهرابپور همراهی نخواهد کرد.
شما می گویید بهرامی اصلاح طلب نیست، که با عارف بوده ولی دهرابپور احمدی نژاد احتمال جذب آرای اصلاح طلبان را دارد
بیچاره اصلاح طلبان ،اگر بخواهند تنها شانس خود یعنی محمد بهرامی را رها کنند، قطعا بدون بهرامی حذف اصلاح طلبان در بویراحمد حتمی است.این خط واین هم نشون
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتی ... اموزش وپرورش شهرستان بویراحمد رااداره کند اموزش وپرورش را به..... کاندیداتوری دگه برای چیش معلوم نبود ایشان چپ راست بهایی مستقل ایشان هیچگونه ... ندارد چون مشکل دارد بااین.ی که داشت .. ندارد حتی اسمش جز کاندیدا بیاد دگه خو اهش میکنم از ایشون نگویید بابا بیش بگویید برو دنبال کار...
شاپور
Iran, Islamic Republic of
مشخص است که دو پهلو صحبت می کنی . اول اینکه بهرامی رد صلاحیت نشد در دور قبل عدم احراز شد که آن هم طبیعی است . دوما دکتر بهرامی یک مدیر کاملا موفقی بوده نه تقریبا موفق . ایشان با ابنکه استانداری و فرمانداری با ایشان هماهنگی نمی کردند . جناب دکتر بهرامی بر خلاف جریان آب حرکت می کرد ولی مدیریت ایشان کامل و جامع بوده و هست . این تحلیل کاملا آبکی است.
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
خدایی تحلیل بسیار عالی بود. من همه را میشناسم و بین افرادی که امیدی به تایید صلاحیتشان وجود دارد قوام فروزان بسیار گزینه بهتری است. دکتر فروزان سالها در تهران زندگی کرده و مسئولیت داشته و ارتباطات قوی ای دارد. فروزان را جایی که شنیدیم گزینه مشترک دکتر مندنی پور و سید باقر هم هست و احتمال زیاد گزینه اصلی اصلاحات برای بویراحمد و دنا بشه. بهرامی که از دور گذشته هم کمتر رای میاره
دانشگاه دولتی
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه برای کاندیداتوری ونجات از این بحران نابسامان مدیریتی واجرایی طرحهای عمرانی شهر یاسوج فقط دهراب پور بقیه گزینه ها عملکردشان نشان دادند که چند مرده حلاجن ناگفته نماند کسانی که نمایندگان این شهر بوده اند همگی زیر چتر وسایه دهراب پور پرورش وبزرگ شده اند خودشان حرف مرا بهتر درک میکنند دهراب پور پدر اصولگرایی این استانه وهیچ ربطی به طیف اصلاح طلب نداره اگر شهری با رونق اجرایی بالا ومدیریت قوی میخواهید فقط دهراب پور در ضمن تعصبات قوم گرایی همیشه تیشه به ریشه این قوم لر شده یه کم عاقلانه برخورد کنید من الله توفیق
United States
سلام دوستان
خبرها حاکی از این است سید باقر همان فعال سیاسیی درصورت عدم تایید توسط شوراری محترم نگهبان از امید استان حاج قوام فروزان حمایت خواهد کرد
همان استاد اخلاق سیاست که مدتی پیش حوزه گرمسیر گچساران وباشت و حتی حمایت اصلاح طلبان یا همان طیف خواجوی و حاج بهرام تاجکردون را باخود داشت حتی جهت شکست اصولگران خواهان حضور بودنند و صرف حمایت فامیل مادر و طایفه باوی و بویر احمد را داشت.
همان که تهدیدی برای د کتر غلام تاجکردون در منطقه مطرح شد

نماینده بویر احمد در اسفند ۹۴ در صورت نبودن دکتر سید باقر موسوی مرد اخلاق و امید استان حاج قوام فروزان میباشد
يعقوب
Iran, Islamic Republic of
خدا خدا خدا
هرابپور اصلاحات
د..
فقط بهرامی بهرامی
اصلاحت زنده باد بهرامی پاینده باد
تحلیلگر
United States
سلام دوستان
خبرها حاکی از این است سید باقر همان فعال سیاسیی درصورت عدم تایید توسط شوراری محترم نگهبان از امید استان حاج قوام فروزان حمایت خواهد کرد
همان استاد اخلاق سیاست که مدتی پیش حوزه گرمسیر گچساران وباشت و حتی حمایت اصلاح طلبان یا همان طیف خواجوی و حاج بهرام تاجکردون را باخود داشت حتی جهت شکست اصولگران خواهان حضور بودنند و صرف حمایت فامیل مادر و طایفه باوی و بویر احمد را داشت.
همان که تهدیدی برای د کتر غلام تاجکردون در منطقه مطرح شد

نماینده بویر احمد در اسفند ۹۴ در صورت نبودن دکتر سید باقر موسوی مرد اخلاق و امید استان حاج قوام فروزان میباشد
رباط
Iran, Islamic Republic of
مدیران خبیر برای کار های خطیر . دکتر نیکبخت گزینه اصلح و شایسته برای ورود به بهارستان از بویراحمد و دنای سترگ.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
وضعیت زارع در بین روستاهایی که شبانه روز برای آنها تلاش می کند بسیار عالی می باشد. شما نظر می دهید وضعیت ایشان بد است، این نظر ناشی از این است که یا پسر، برادر ، خواهر و یا خود شماها بر سر میز اداره‌ای ننشسته اید یا بعضی ها فلان پست اداری را کسب نکرده اند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکترنیکبخت
علی
Iran, Islamic Republic of
گروه سیاسی سایت محترم کبنا از اینکه حاج دهراب پور را در اما و اگر هایتان جای داده ای تشکر میشود ولی اینکه در خصوص او چنان سخن رانده اید که دهراب پور دست به التماس شده صحیح نمی باشد .برادر جان اولا اینکه سرمداران اصلاحات کسانی به جز سید باقر موسوی -دکتر مندنی پور و خداد غریب پور نیست و حاج دهراب پور با هر سه اینا ارتباط تنگاتنگ هم سیاسی و هم دوستانه دارد و میشه گفت دغدغه های حاج دهراب پور و سید باقر موسوی در خصوص استان و بویژه حوزه بویراحمد ۹۰ درصد به هم شبیهند .و میشه گفت یکی هستند .این گونه سخن راندن در رابطه با حاج دهراب پور دور از انصاف و واقعیت میباشد چرا که ایشان صد در صد به اصولگرایی اعتقاد و حتی به جرا ت میگویم که تنها کسیست که بار اصولگرایی را بدوش میکشد و در این راستا متحمل هزینه های مادی و معنوی زیادی گردیدند که متاسفانه بقیه که فقط از جریان اصولگرایی نامش را یدک میکشیدند نفع جریان اصولگرایی را برده اند و امروز کسانی دایه دار جریان اصولگرایی شده اند که در شروع دولت اقای خاتمی یا رفتند کمر خم کردند یا دکمه های بسته شده تا زیر گلویشان را باز کردند و یا رفتند عرض ادب کردند و جریان احمدی نژاد که به کمک امثال حاج دهراب پور در سطح کشور بوقوع پیوست فریاد یا مصیبتا سر دادند و خود را دایه ی مهربانتر از مادر کردند و مفت و مجانی سکان دار مدیریت تشکیلاتی شدند که هیچ حقی از ان نداشتند و جریان مردمی احمدی نزاد را در کل کشوذ قاپیدند ولی حاج دهراب پور با وجودی که همه یشرایط برایش فراهم و از همه ی انها با نفوذ تر بود نه تنها استان را ترک نکرد بلکه با حفظ خط مشی اصولگرایانه اش و تعامل با تشکیلات و دوستان اصلاحاتیش به خدمت گذاری به مردم پرداخت .
دوما اگر امروز حاج دهراب پور صاحب اسم و رسمی هستند بخاطر شجاعت و صراحتی هستند که برای دوست و دشمن روشن است و اصلا قابل کتمان نیست .دهراب پور سکوی پرتاب حسینی -هدایتخواه و زارع بوده ولی در اوج انکه میتوانست بیشترین امتیازات را بگیرد ولی هیچ وقت بخاطر خودش روی مردم معامله نکرد و اگه امروز این ایراد به حاج دهراب پور وارد میباشد البته به زعم مخالفان که هر روز درجه چرخشش به طرف و سمت و سوی دیگریست به خاطر همین بی اعتناعی و فاصله گرفتن کسانیست که به پشتوانه ی مردم جایگاهایی را گرفتند ولی همان اوایل کار به مردم پشت کردند و فقط در خدمت و اختیار اقلیتی قرار گرفتند که حتی به انها رای ندادند .و این با روحیه جناب حاج دهراب پور اصلا و ابدا سازگار نیست .
اشاره نموده اید به اینکه حاج دهراب پور با بد گفتن از مسعود حسینی و هدایتخواه میخواهد خودش را به جریان اصلاح طلب نزدیک بفرمایند .اولا اینکه حاج دهراب پور بد نمیگوید و انتقاد میکند و عملکرد اقایان را قبول ندارد که واقعا هم عملکرد خوبی نداشتند و همین ۲ نفر در اوج تزریق بودجه به استانها در دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد که بی سابقه بوده هیچ تلاشی در راستای توسعه استان نکرده و هیچ قدمی بر نداشتند و اعتراض حاج دهراب پور در این خصوص بجاست .البته من در این خصوص از حاج دهراب پور نگران و ازش انتقاد دارم چرا نبش قبر میکند .چرا کسی را که امروز از نظر سیاسی و اجتماعی مرده و اثری ازشان نیست و به زباله دان تاریخ پیوسته اند را دارد احیاء میکند و نامشان را بر زبانها جاری میکند .مسعود حسینی خوب یا بد دیگر تمام شد و از نظر سیاسی فقط یک مرده است .
و اخر اینکه نیازی به خط و نشون کشیدن در خصوص اصواگرایی و اصلاح طلبی حاج دهراب پور نیست .حاج دهراب پور در یک کلام یک اصولگرایی اصلاحطلب است هم به اصول اعتقاد دارد و هم اهل تغییر و انعتاف است .خودش از کسانی که فقط نام اصلاحات را ید میکشند بیشتر به جریان اصلاحات اعتقاد دارد .نشون به اون نشون که در دور دوم شورا که مصادف با جریان اصلاحات و استانداری برادر بزرگوار و از یاد نرفتنی جنا مهندس دوستی که به حق والانصاف انسان بزرگی بودند و برادر عزیز و محترم جناب خداداغریبپور که فرماندار وقت بویراحمد بودند بیشتریت تعامل و همکاری و هماهنگی بوده و در همون دور که حاج دهراب پور به عنوان ریاست شورا انجام وظیفه مینمودند بیشترین خدمات به مردم شهر و بیشترین مصوبات در خصوص شهر انجام گرفت و ارتباط حاج دهراب پور و مهندس دوستی و مهندس غریبپور در حدی بود که هم باعث اعتراض بعضی از دوستان اصلاح طلب و حسادت دوستان اصولگرایمان بویژه اون چندتایش که در شورا بودند شد .
تعریف و تمجید و سپاسگزاری از جناب مهندس غریبپور توسط جناب حاج دهراب پور در روز تودیع مهندس غریب پور هیچ وقت از یاد نمیرود .ایا ان روزها حاج دهراب پور نیازی داشت و میخواست کاندیدا شود .ایا سپاس و تشکر حاج دهراب پور از غریب پور برای مطالبه ای بوده که باید اصلاحات به حاج دهراب پور میداد !!!!!!!نه !!!فقط برای عملکرد مثبت و خدمتگذاری های بی منت غریب پور به مردم بویر احمد بود فقط به خاطر ان چیزی بوده که حاج دهراب پور به ان اعتقاد داشت .حال این خدمت گذاری به مردم میخواهد از طرف اصولگرایان باشد یا اصلاح طلبان .
ایا شماها خبر دارین در دور اول ریاست جمهوری احمدی نژاد با وجود اینکه همه ی شرایط برای استاندار شدن حاج دهراب پور مهیا بود و نظر و تاکید احمدی نژاد شخصا روی خود ایشان بود ولی در اولین جلسه با احمدی نژاد به استمرار و تداوم مدیریت جناب دوستی به عنوان استاندار استان تاکید داشته و غافل از انکه کسانی که به قول حاج دهراب پور خط سوم ی بودند با همراهی کسانی که حاج دهراب پور را بزرگترین خطر برای خودشان میپنداشتند دنبال استاندار شدن مسعود حسینی بودند ان هم نه برای خدا و نه برای خلق خدا فقط برای رسیدن به امیال خودشان و جلوگیری از نفوذ و قدرت دهراب پور .
حال گروه محترم سیاسی در سایت کبنا ضمن احترام و عرض ادب به نظر میرسد در خصوص حاج دهراب پور که انسانی زحمت کش -دل سوز -شایسته -توانمند -اهل تعامل -با صداقت و از همه مهمتر شجاع و با تعصب هستند این گونه سخن راندن اوج بی انصافی میباشد .
علی از ایل بزرگ آقا
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام وخوش آمدگویی خدمت جناب آقای دکترنیکبخت اومدنت را به صحنه انتخابات درچنین شرایطی که بویراحمد به شدت ... شده وکسی نیست که بتونه این وضعیت را سامان بده امیدوارم که مردم باانتخاب جنابعالی به عنوان وکیل خود در مجلس شورای اسلامی بتونی از حق وحقوق این حوزه دفاع کنی
ماهانیان
Iran, Islamic Republic of
درود بی پایا‎ن خدا بر مرد اصیل بویراحمدی دکتر محمدرضا نیکبخت،باعث افتخار است برای ملت قهرمان بویراحمد و دنا که نمایندگی دکتر محمدرضا نیکبخت را در کارنامه خود دارد.حتماً با دل وجان دست به دست هم حمایتت میکنیم.درود درود
بويراحمد
Iran, Islamic Republic of
بعداز سید باقر شانس پیروزی بهرامی بیشتراز دیگران است واین واقعیت را نباید نادیده گرفت
دنا
Iran, Islamic Republic of
اگر در قاموس شما سیاست همان سیاست زدگی است و خرج سیاسی کاری و طمع در سیاست است حتما دکتر نیکبخت از این سیاسیون نیست . اگه سیاست یعنی منافع طلبی روزمره و چرخش بدنبال نیازهای روزمره , قطعا دکتر از این تیپ و شمایل نیست .... اما اگر سیاست به معنای شناخت و درک نیازهای واقعی جامعه باشد مطمئنا دکتر نیکبخت در جامعه حضور دارد و با مردمش همدرد و همنواست پس مردم هم با او خواهند ماند ... شما هم بدنبال نوع خاص سیاست و سیاسی کاری و سیاست زدگی خویش باشید تا بعد ...!!!
دزك
Iran, Islamic Republic of
اگر سید باقر موسوی با ... خودش سر اصلاح طلبان را بیغ تا بیغ نبرید و من او گرم نزه ،هر چی ایخوای بگو
خوب رادر عزیز وقتی مطمئنی تائید صلاحیت نمی شی چرا با اعلام اخبار مبنی بر حضور در انتخابات موجب مشوش شدن اذهان مردم شریف بویراحمد ودنا می شوید. همه می دانند که مهندس بهرامی به عنوان یک اصلاح طلب عملگرا در طول چند سال گذشته در سطح مناطق مختلف شهرستان حضور مستمر و مداوم داشته اند ولی با بازی بعضی از عزیزان اصلاح طلب ؛عملا بیشترین خدمت به اصولگرایان شکل خواهد گرفت. قطعا بازی حضور دارم حضور دارم آقای موسوی فقط به نفع زارع اصولگرا است.....
یاسرایل آقا
Iran, Islamic Republic of
درودبرمردعمل دکترنیکبخت
بویراحمد مظلوم
Iran, Islamic Republic of
دکتر شریعتی لیاقت مجلس کسی که می تواند جلوی خودکامگی عده ای را بگیرد
بویراحمد مظلوم
Iran, Islamic Republic of
اگر سید باقر نیاید ….................سید دیگر خواهد آمد
"دکتر سید محمد رضا شریعتی"
بامداد
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاحات
درود بر سید باقر موسوی
درود بر دکتر محمد رضا شریعتی .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
مطمعن باشید این دور بویراحمد پایین فقط حاج روشنفکر رو حمایت میکنن......
قادری اصل
Iran, Islamic Republic of
اجازه به انسانهای توانمند جدید بدهیم
مردان آب و آتش رسیدند
بویراحمد صدای بلند می خواهد
یا سید باقر موسوی..............................یا دکتر سید محمدرضا شریعتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود ب دکترنیکبخت شجاع
Iran, Islamic Republic of
سابقه مدیریتی دکتر نیکبخت .نوع شجاعت جسارت ....ایشون رامیتوان نقطه اغاز تحول عظیم دانست واقعا فکرکنم بهترین گزینه برا ی کاندیداتوری مجلس دانست
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوستان شریعتی که با همه است کجاش اصلاح طلب است نایب رییس ستاد ولایتی . سخنران جلسات زارع . سخنران جلسات دهراب پور در شورا . بعدا با دکتر خرامین هماهنگی کرد و پیش هدایت خواه رفت و قول همکاری این دوره به هدایت خواه را داد و اکثر مدیران و معاونین مدارس را با خرامین هماهنگ کرد و کاشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
... حزب باد است چون تشنه مسولیت است
سارا
Iran, Islamic Republic of
شریعتی نتوانست مدیر شهرستانی باشد . شوخی با مردم نکنید
معلم
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات را بدنام نکنیدامثال ... اصلاحاتی نیستند
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
عزیزم چرا دیدگاه ماراثبت نکردید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر نیکبخت بدلیل لیاقت و توانایی شان در مدیریت از دوره ریاست جمهوری خاتمی تا کنون بوده است و ایشان فردی سیاسی و نزدیک به اصلاحات میباشند و انشاءالله در صورت حضور ایشان مهندس غریب پور هم از ایشان حمایت میکنند و قطعا کسی است که لیاقت کرسی مجلس را دارد
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درودبرنجیب زاده اصیل بویراحمد دکتر محمدرضا نیکبخت
دانشجوی دکتری عمران
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمدرضا نیکبخت دوره اول ریاستش در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده که آن هم در دوره اصلاحات بوده است. سپس در دوره احمدی نژاد ایشان را نه به دلیل مسایل سیاسی یا جناحی بلکه به خاطر توانمندی اش در مدیریت و اداره امور به جایی منتقل کردند که بتواند خدمت بهتری به جامعه ارائه دهد. دلیل آن هم بی لیاقتی برخی افراد حسود اطراف ایشان بود که بر این باور بودند که اگر دکتر نیکبخت از این استان برود دیگر توان مدیریتیش بر کسی معلوم نبوده و شکست خواهد خورد. پس اشتباه بزرگی بود و ایشان در هر جایی که سمت ریاست دانشگاه را بر عهده داشتند موفق بوده و آن برای همه مردم استان ک.ب واضح و روشن بود و است.
به امید پیروزی
تحلیل گر سیاسی واقع بین
Iran, Islamic Republic of
البته باید کمی تاسف خورد که هنوزنمی دانید که اصول گرایان دو طیف شده اند معتدلین (رهروان ولایت)و جبهه پایداری و در استان ما هم این دو طرز تفکر وجود دارد نمونه عینی آن طرفداران جلیلی یک طرف (پایداری ها)وطرفداران ولایتی و رضایی و قالیباف و حتی تعدادی از طرفداران روحانی طرف دیگر(معتدلین یا رهروان ولایت) که می توان یکی از نیروهای شاخص به نام آقای خلقی پور را نام برد که رییس ستاد قالیباف بود و خرامین در ستاد ولایتی و ... بنابراین آقای زارعی نماینده فعلی بویراحمد در میان اصولگرایان معتدل از جایگاه بالایی برخوردار است و در ضمن در آینده ای نزدیک از طرف رهروان ولایت و گروه لاریجانی و باهنر و ابوترابی فرد و دیگر معتدلین اصولگرا معرفی خواهد شد و همچنین خدمات عمرانی خوبی در بویراحمد به خصوص در روستاها انام داده است بنابراین از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است و اگر سید باقر نیاید شانس اول پیروزی را دارد
امین
Iran, Islamic Republic of
دکتر نیکبخت از خانواده ی ها ی با نجابت واصیل بویر احمد می باشد که همواره مردمداری واحترام به حقوق مردم سرلوحه ی کارشبوده وکسی نیست که سیاست را دستاویزی برای کلاهبرداری سوء استفاده از مردم بداند بلکه سابقه ی مدیریتی ایشون در استان های مختلف ودولتهای اصلاحات واصولگرا بیانگر لیاقت وکفایت ایشان در مدیریت وتوانمندی ایشان می باشد ومردم شریف بویراحمد مطمین باشد ایشان آدم رو راست وفقط اهل خدمت وحل کردن مشکل مردم در حد توانش که از قابلیت بالایی برخورداراست می باشد.وخواهند دید که اگر ایشان به مجلس ورود پیدا کند چه انتخاب با ارزشی را انجام داده اند.
محمد زم
Iran, Islamic Republic of
نیکبخت با توجه به شخصیت وایل و تبارش همواره اهل سیاست بوده اند ولی مثل بعضی از نان به نرخ روز خورها سیاست را در جهت حقه وتزویر واهداف شخصی به کار نمی برد ایشان همواره خدمت صادقانه به مردم بدون بلوف وبزگ نمایی سرلوحه ی کارش بوده است طوریکه به دلیل توان مدیریتی علم وشجاعت ودرابت وکفایتی که داشتت همه ی سلایق ودولتها از ایشان بهره برده اند ومردم شریف بویراحمد بداند در صورت صلاحدید وانتخاب ایشان به معنی واقعی انتخاب کرده اند
ایران
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط حاج زارع
روزگار
Iran, Islamic Republic of
عجیب است می گویند دوره عوض شده عده ای باور نمی کنند بابا حاج دهراب پور،سید باقر،دکتر بهرامی همگی رجل وزین سیاسی بویراحمد هستند.تعجب میکنم چرا با آوردن نام همه ارزش این جایگاه رو پایین میارید
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
زنده باد جوان فعال اصلاح طلب دکتر هجیر تشکری بزرگوار. اصلاح طلب واقعی. منتظرتیم دکتر. ایستاده ام چو شمع مترسان ز آتشم....
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بهرامی جوان
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
برای برون رفت از این وضعیت خراب بویراحمد هیچ کس جز حاج دهراب پور و سیدباقر نمی تواند آرا را جمع کند و در مسئله مجلس منطقه را از بدنامی و رکود خارج نماید
عارف
Iran, Islamic Republic of
فقط پرچم دار بزرگ بویراحمد حاج محمد رحیم دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
شریعتی توانمند ترین چهره ای که می تواند بویراحمد را نجات دهد چه کسی جسارت شریعتی را داشته و دارد که که به عنوان یک مدیر زیر بار زور خودکامگان نرود به نماینده ضعیف بویراحمد باج ندهد و همیشه دغدغه مردم را داشته باشد .
مدیری که در را بر روی مردم نبست و تکیه بر صندلی ناچیز دنیا خواهی نزد در برابر فشار سیاسیون کوتاه نیامد .
قطعا شخصیتی اینچنینی خار چشم دنیا خواهان و سیاسیون همیشه طلبکار مردم خواهد بود .یقینا اگر اراده کند و در انتخابات شرکت کنند با رای باور نکردنی مردم نماینده مردم خواهند شد.


فقطا سید باقر************************************فقط دکتر شریعتی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر شریعتی لیاقت این چیزا را داره
درود بر دکتر شریعتی
آدم خوش فکر ، باسواد، اهل قلم
دوست
United States
سید باقر و دکتر فروزان
کریمی
Iran, Islamic Republic of
شریعتی انسان پاکدست و مردم داری است
اطلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر شریعتی آدم پخته و اهل فکرو تدبیر است .بنده به عنوان یک اصلاح طلب همگرایی ایشون و جناب سید باقر را تبریک می گویم .پیشنهاد من به جناب سید باقر :
آغاز خوبی داشتی اگه تایید صلاحیت شدی ظرفیت دکتر شریعتی برای آن مجموعه چشمگیر خواهد بود با توجه به نفوذ نامبرده اگه ذره ای تردید دارین در خصوص رد صلاحیت که انشاله اینجوری نیست چند مهره اثرگذار کار بلد مردمی مثل دکتر و دیگران که من زیاد شناخت ندارم برای انتخابات ثبت نام کنند تا خدای نکرده برنامه اصلا حطلبان برای پیروزی در انتخابات با شکست مواجهه نشود.
20202020
Iran, Islamic Republic of
یک موضوع برای من خیلی عجیبه:
اتحادی که نیروهای اصوالگرا دارند اصلاح طلبا ندارند
آشنا
Iran, Islamic Republic of
بابا .. بدبخت به نون شب محتاجه.
بابا این آقا را ول کنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اماده حضور جناب هجیر تشکری شوید
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر هجیر تشکری . ایشان بزرگ مردی ست که بویراحمد به زودی اون رو خواهد شناخت
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب تشکری . منتظر حضور دلنوازت خواهیم بود
Iran, Islamic Republic of
درود وصد درود بر دکتر تشکری عزیز ما منتظر حضور سبزت خواهیم بود به امید پیروزی ،چون واقعا لیاقتشو داری
همیشه سبز
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر دکتر تشکری عزیز ما منتظر حضور سبزت خواهیم بود
كاش نويسنده رو ميديدم
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب نوشتی خوووب
تمام رجل سیاسی بویراحمد رو زیر سوال بردی یکی دروغ میگه ، اون یکی از شکست میترسه ، سومی فرصت طلبه میدان را خالی دیده و ....، بعدی میخوادگذشته ی نه چندان دورش را پاک کند،
دیگری دوسال پیش واسه ایکس سخرانی کرده پارسال واسه z،
بعدی هم که نتونست اداره ی شهرستان رو مدیریت کنه و عزل شد ،ووووووووو
آسید باقر پیر اصلاحات زمانی که کابینه و مجلس همه یکدست بودن چه گلی به سر شهرمون زد؟؟؟
اگه کت وزیر کشور وقت(بشارتی) گوشه نداشت چه کرده بود ؟!؟؟خوب بالفرض تو دوره ی خودش خوب بود ، این دوازده سال کجا بود؟؟؟ غرورش بهش اجازه نداد از اصلاحات حمایت کنه یا اصلاحات بویراحمد آدم حسابی نداشت؟
اگه سیاست از نظر شما یعنی دروغ ،تزویر، ترس ، خودخواهی ، منفعت طلبی و دربدر خونه های مردم و مراسمهای ختم شدن ، خداروشکر میکنیم که نیکبخت سیاسی نیست، خدایا هزار مرتبه شکر.
سيد بخند حق داري بخندي
Iran, Islamic Republic of
باقر موسوی خفری و نه جهان اباد ، بویراحمد را فدای ... هایش کرده و میکند
کاش از منییت درونش آگاه میشدید
از نمد خاتمی کلاهی برای خود بافت
آیا نمیداند که صلاحیتش تایید نمیشود ؟؟ از همه آگاه تر خودش هست وبس
قدرت و نفوذ تاجگردون در مقابل... نماینده ی فعلی بسیار خوشایند است برایش
تا ابد به ریش بویراحمد خواهد خندید ، بگذارید بخندد چون حق دارد که بخندد
Iran, Islamic Republic of
جوان،با سواد،شفاف ، خوشفکر و... ،پدیده انتخابات بویراحمد جناب هجیر تشکری
هادی خ
Iran, Islamic Republic of
زنده باد هجیــــــــــــــــر تـشکــــــــــــــری باسواد و توانمند
Iran, Islamic Republic of
بابا سید باقر سخصی////ه حتی حاضر نمیشه بعد عدم تایید صلاحیت خودس یکی از اصلاح طلبان را معرفی کنه. حالا می بینید......
محمد موسوی
Iran, Islamic Republic of
فقط رجایی نترس و با شهامت که بتواند از استان دفاع کند
فردین
United States
واقعا نهایت بدنامی برای اصلاحاته،اگربخوان از بهرامی حمایت کنن،بهرامی هرچقدرم که بگه اصلاحاتی هست بازم مهره ی احمدی نژاد وجبهه پایداری هستن ازما گفتن،اصلا//اگرم بخواد قبول بشه خداعاقبتمون رو بخیر کنه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1