تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۱۳۹۱۶۶

سید باقر می‌آید یا نمی‌آید؟

۳۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.

eslahtalaban (20)همه چیز به سخنرانی سید باقر موسوی جهان اباد در یک مراسم ختم در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ بر می گردد سید باقر در ان سخنرانی گفت: نباید بویراحمد خرد شود تا شهرشان رشد کند... از همان جا بود که اولا زمزمه کاندیداتوری سید باقر بر سر زبان ها افتاد و ثانیا هر که از راه رسید از دوران فترت بوراحمد در دوران نمایندگی غلام محمد زارعی سخن گفت. آخرین مورد هم محمد رضا شریعتی رئیس سابق آموزش و پرورش شهرستانب ویراحمد بود که در مراسم تودیعش با بغضی  سنگین گفـت:.بچه ها نوبتی کفش می پوشند و آقای نماینده دغدغه رای دارد و در در دوران نمایندگی زارع هیچ نامی برای بویراحمند دست و پا نشد.

شکی نیست که این اظهار نظر سید باقر کاملا برامده از نوع نگاه ناسیونالیستی او بود و بررسی عملکرد وی  در گذشته نیز نشان می دهد که سید با وجود علقه های سیاسی ولی باز هم تعصبات زیادی بر قومیت و منطقه ی خود دارد . بعد از سخنرانی سید باقر و حمله تلویحی اش  به غلام رضا  تاجگردون که مطابق نظر سید بواسطه اعمال نفوذ تاجگردون  نگاه ها از بویراحمد برگشته و بر گچساران متمرکز شده است  خیلی سریع تیم رسانه ای تاجگردون دست به کار شدند و با ارایه سند و ادله اولا قوم گرایی سید را نشان دادند و ثانیا  به اتکای آمار مدعی شدند که در تمام این سال ها اکثر مدیران از شهرستان بویراحمد بوده اند و اتفاقا نیروهای شهرستان گچساران  کمترین  آمار را داشته اند  و ثالثا نوشتند: حتی در این دولت هم علی رغم هیاهوهای زیاد مدیران گچسارانی تعدادشان زیاد نیست. البته دیگرانی هم بودند  که با این بهانه قصد حمله به سید را داشتند. حبیب اله پیشوا از نزدیکان علی محمد دانشی رئیس شاخه موتلفه استان نیز در مقاله ای که از لحاظ نگارشی و محتوا چندان هم قوی نبود با تیتر «نقد سید باقر: خبری تازه در راه است» مدعی شد که سید با این سخنان برنامه سیاسی دارد. وی  در ان مقاله مدعی شد که در اوایل انقلاب در هیئت هفت نفری واگذاری زمین در استان همکار سید بوده است ولی سید بعد از مدتی از ان حالت انقلابی و مردمی مبدل به یک فرد سیاسی شد. همین مقاله و صحبت های غیر کارشناسی پیشوا  سبب بیشترین حملات به او شد . طرفدران سید با ادله مدعی شدند سید همیشه یک فرد انقلابی و ساده زیست بوده است و انها که از حالت انقلابی خارج شدند رانتیر ها و فرصت طلبانی    هستند که هم اینک نیز با تخریب سید قصد نزدیکی به استاندار و تاجگردون را دارند. بعد از این حملات پیشوا خیلی کم در رسانه  ها حاضر شد.
سید باقر با وجود نگاه قومیت گرایانه ای که دارد  ولی در عین حال یک فرد کاملا تشکیلاتی است او همزمان یک رهبر توانمند و کاریزماتیک برای اصلاح طلبان در شهرستان بویراحمد می باشد  . البته سید باقر هرگز از ظرفیت نفوذ خود برای کمک به اصلاح طلبان کهیگلویه و گچساران استفاده ای نکرد و هنوز هم به نظر می رسد قصد پادرمیانی و ورود به این مسائل را ندارد . در بین نزدیکان سیاسی  سید باقر نیروهایی از دیگر شهرهای استان هم وجود دارند که از جمله آنها می توان از سید ضیاء الدین رضا توفیقی و لطیف رستاد نام برد. درصد بسیار بالایی از غیر بومی های مقیم یاسوج از جمله کهگیلویه ای هایی مقیم این شهر رای خود را به سبد موسوی می ریختند و هنوز هم ترجیح می دهند او کاندید اولشان باشد.
موسوی جهان اباد که به ندرت با این نام خوانده می شود و معمولا همه او را به نام سید باقر می شناسند دارای کاریزما و محبوبیت بسیار بالایی در شهرستان های بویراحمد و دنا می باشد .بدون شک اگر مجددا در صحنه انتخابات حاضر شود و صلاحیتش تاییید گردد بدو.ن هیچ مشکلی با اراء بسیار بالایی به مجلس خواهد رفت. به گونه ای که برخی از کارشناسان بر این باورند تردید و دودلی هدایتخواه از اعلام نهایی کاندیداتوری اش  همین هراس از حضور سید باقر در صحنه و در نتیجه شکست قطعی اش خواهد بود . همچنان که  بعد از عدم حضور سید باقر و نبود هیچ گونه رقیب در سال ۱۳۸۲ بود که هدایتخواه  توانست به مجلس راه پیدا کند  و نماینده شدن هدایتخواه بیش از هر چیز مدیون رد صلاحیت سید باقر مسوی جهان آباد است.
موسوی  شرایطی مشابه سید محمد  موحد در کهگیلویه دارد با این تفاوت که او علاوه بر حضور مستمر در تاریخ سیاسی بویراحمد چهره ای محبوب و مردمی است. در دوران نمایندگی همزمان این دو از دو حوزه کهگیلویه و بویراحمد در مجلس برخی از طرفداران موحد سعی داشتند القا کنند که موحد نماینده ی قوی تری است اما واقعیت ان بود که مدیریت استان  کاملا در قبضه ی سید باقر بود و موحد صرفا یک تماشاگر بود . البته بخشی از این مسئله به همسویی دولت با سید باقر بر می گشت. از طنزهای سیاسی ان سال ها که خاص کهگیلویه و بویراحمد  است ان بود که برخی از مردم در بویراحمد به جد از سید باقر حمایت می کردند اما دردهدشت  برای موحد تبلیغ می کردند.
علی رغم هم سویی سید با دولت اصلاحات ولی بواسطه شخصیت خاصش او مدام با دولت و برخی وزرا و مدیران  اختلاف پیدا می کرد بزرگترین  این اختلافات به سخنرانی  سید در روز حضور رئیس دولت اصلاحات در یاسوج بر می گردد. او در جلوی رئیس جمهورسعی کرد شجاعانه و انتقاد آمیزحرف بزند و البته حرف های تقریبا خوبی هم زده شد اما ادبیات و نوع بیان آنروز سید باقر هر گز در شان یک فرد سیاسی نبود. سخنرانی بد سید باقر دلخوری شخص رئیس جمهور و همراهانش را در پی داشت و تیم برنامه ریزی او مانع از حضور سید در جلسه شورای اداری استان به ریاست رئیس جمهور شد اما وساطت مرحوم آیت الله ملک حسینی سبب شد سید در جلسه حاضر شود.
البته سید سال ها بعد و در استانه ی انتخابات ریاست جمهوری دهم در اسفند ۸۷در مصلی یاسوج و در ان اجتماع تاریخی مردم استان در استقبال از محمد خاتمی نامزد انروز انتخابات ریاست جمهوری دهم  سخنرانی کرد و به او  خیر مقدم گفت. آن اجتماع به حدی شلوغ بود که بعد ها عباس عبدی تحلیل گر مسائل سیاسی انرا یکی از علت های فشار به خاتمی و کناره گیری او از انتخابات ریاست جمهوری  عنوان کرده بود.
اتفاقات مجلس ششم و تحصن نمایندگان مجلس پایان ناخواسته ای برای سید باقر بود .احتمالا سید تمایل زیادی برای حضور در این تحصن نداشت اما با توجه به تعهد تشکیلاتی اش وی  هم به جمه مشارکتی های مجلس پیوست تا هم در انتخابات هفتم رد صلاحیت شود و هم تا مادامی که نظارت استصوابی بر این منوال باشد هیچ شانسی برای تاییدیه گرفتن نداشته باشد .
با این وجود  مدت هاست گفته می شود سید باقر نه تنها قصد حضور در صحنه انتخابات را دارد که حتما تایید صلاحیت خواهد شد و اتفاقا تاییدیه اش در جیبش است. استدلالی  که طرفداران او برای این حرف دارند خویشاوندی ای  است که خانواده سید باقر با خانواده  احمد جنتی دبیر قدرتمند شورای نگهبان  صورت داده اند. خویشاوندی ای  که هرگز تایید نشد و به نظر یک شایعه است . حتی به فرض صحت چنین خبری باز هم شکی نیست که با توجه به سازو کارهای سیاسی در کشور  و نوع نظارت از پایین به بالای هیئت های نطارت و بازرسی انتخابات، یک خویشاوندی هرگز نمی تواند ضمانتی برای تایید صلاحیت باشد.  شبیه همین صحبت ها در مورد تاجگردون نیز وجود دارد و گفته می شود وی  با خانواده ی احمد خاتمی خویشاوندی برقرار کرده است  که این صحبت هم هرگز تایید نشد.
سید باقر آخرین باری که در یک جمع عمومی به ایراد سخنرانی پرداخت مربوط به همایش اصلاح طلبان در یاسوج می باشد. همایشی که در ان حملات تندی به مدیریت  موسی خادمی استاندار  صورت گرفت ولی شخص سید باقر در ان سخنرانی ارام تر از هر زمانی سخن گفت. او کمی بعد در چند جلسه خصوصی به ضرس قاطع    اعلام  کانیداتوری   کرد  و مدعی شد که رایزنی های خوبی هم انجام داده است رایزنی هایی که نتیجه اش تقربا چهل روز دیگر مشخص خواهد شد.
علی ایهاالحال سید اگر بیاید باید حضورش را در بهارستان قطعی دانست و اگر هم به بهارستان رفت. باید خیلی زود منتظر تغییر و تحولات عمیق مدیریتی در استان باشیم و قطعا او دنبال تغییر استاندار و تیمش خواهد بود. سید خود در ابتدای دولت یازدهم گزینه ی اصلی استانداری استان بود اما اتفاقات پشت پرده و هراس نمایندگان فعلی از استانداری موسوی سبب شد چهره جدیدی در عالم سیاست استان رونمایی شود. این موضوع سبب اعتراض شدید طیف نزدیک به موسوی شد برخی از چهره های نزدیک به او از جمله رضاتوفیقی، سیدرضا عسکری، قاسم یزدانی و ....  در جلوی ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی تجمع کنند  ولی ره به جایی نبردند  . بعدا نیز صحبت از حضور سید در مسند استانداری استان سمنان شد ولی در نهایت سید به جای خاصی نرفت.
شانس سید باقر مطابق محاسبات  فعلی سیاست در ایران اگر نگوییم صفر است لااقل با صفر فرقی ندارد. اما انچه که جالب است اصرار سید بر حضور است شاید این هم استراتژی او باشد که احتمالا در پشت ان برای روزهای اخر برنامه ای پنهان باشد. البته سید رهبر پذیرفته شده ای برای اصلاح طلبان بویراحمد  است و این امتیازی است که اصلاح طلبان بویراحمد بر خلاف اصلاح طلبان کهیگلویه دارند و همین موضوع  کمک می کند که سید حتی در صورت نبودن  خود با رهبری بتواند نیروها را دور یک نفر جمع کند هر چند آنها این وسط یک مشکل بزرگ دارند و حضور برخی نیروهای  اصلاح طلب در گرد زارع است این نیروها بدترین اتفاق ممکن برایشان حضورهمزمان سید و زارعی در انتخابات پیش‌رو است که در انصورت به احتمال زیاد از سید باقر حمایت میکنند ولی با کمی خجالت و شرمندگی.
سید برخلاف موحد اهل تیم داری و  کادر سازی بود همین الان هم نیروهای  توانمند زیادی هستند که با حمایت سیدباقر رشد کردند و در حال حاضر دارای جایگاه های بالای خوب در  کشور هستند که از جمله می توان به  خداداد غریب پور، ضیاء هاشمی، ریحان سروش مقدم  و... اشاره کرد.
در بخش بعدی این قسمت وضعیت کلی اصلاح‌طلبان بویراحمد، حضور بهرامی و اینکه او اصلاح‌طلب است یا خیر به همراه بررسی احتمال حضور وکیلی در یاسوج و سایر کاندیداهای احتمالی از جمله قوام فروزان بررسی خواهد شد.


قسمت اول (آیا اصلاح‌طلبان کهگیلویه از گذشته درس عبرت خواهند گرفت؟) [کلیک کنید]

قسمت دوم (شرایط خاص اصلاح‌طلبان کهگیلویه ادامه دارد) [کلیک کنید]

قسمت سوم (اختلافات دنباله‌دار اصولگرایان بویراحمد) [کلیک کنید]

قسمت چهارم (گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد کیست؟) [کلیک کنید]

قسمت پنجم (موحد می‌آید یا نمی‌آید؟) [کلیک کنید]

قسمت ششم (آیا موحد به آخر خط رسیده‌ است؟) [کلیک کنید]

قسمت هفتم (اگر موحد نیاید…) [کلیک کنید]

قسم هشتم (همه در کمین نیامدن موحد هستند) [کلیک کنید]

قسمت نهم(ترافیک کاندیداها در کهگیلویه (بخش اول)) [ کلیک کنید]
قسمت دهم ((بزرگواری؛… مجلس «آرپی‌جی» زن نمی‌خواهد!!)) [کلیک کنید]
قسمت یازدهم((اگر منطقیان و لاهوتی ردصلاحیت شوند…)) [ کلیک کنید]
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدي
Iran, Islamic Republic of
با سلام ودرود بر کبنا نیوز.
واقعیت امر این است که سید باقر شخصیتی کاریزماتیک در استان کهگیلویه وبویراحمد است که متاسفانه خیلی ها دوست ندارند در صحنه سیاسی استان نقش ْآفرینی کند.هرچند نویسنده محترم از ترس هدایتخواه نوشته اند ولی واقعیت امر این است که این روزها برخی داعیه داران اصلاحات بسیار بیشتر از اصولگرایان از آمدن سید باقر واهمه دارند. مهم ترین دو ضلعی ناخوشایند از ورود سید باقر قطعا دکتر تاج گردون و محمد بهرامی است. دو نفری که بسیار امیدوار هستند که سید باقر در صحنه سیاسی استان برای همیشه حذف گردد .تاج گردون ترس از حضور فردی اصلاح طلب واقعی و جسور که می تواند همه رشته های او را یک شبه پنبه کند و بهرامی ترس از حضور سید باقر دارد چرا که مطمئن است این حضور می تواند پایانی باشد بر حیات کوتاه مدت عمر سیاسی او. بهرامی که هر چند جوان است و خیلی دیر وارد جریان های سیاسی شده است و در هیچ برهه حساسی از تاریخ جریان اصلاحات حضور شفاف و واقعی نداشته است،این روزها بسیار امیدوار است که با نیامدن سید باقر و یا رد صلاحیت او و خالی بودن عرصه سیاسی بویراحمد ودنا از یک اصلاحاتی واقعی،خود را اصلاحاتی نشان داده و بهره ای را که زارعی قبل از این برده بنام خود مصادره کند.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که سید حضور پیدا میکند و تایید صلاحیت هم میشود و ۱۰۰ در ۱۰۰ هم خودش برنده انتخابات هست
Iran, Islamic Republic of
به گونه ای که برخی از کارشناسان بر این باورند تردید و دودلی هدایتخواه از اعلام نهایی کاندیداتوری اش همین هراس از حضور سید باقر در صحنه و در نتیجه شکست قطعی اش خواهد بود .

برای خودشون گغتن . دکتر هر وقت ببینن که لازمه وارد این عرصه بشن کوتاهی نمی کنند و در کل اهل هراس نیست . تازه باید دید آقای موسوی از فیلتر شورای محترم نگهبان عبور می کند یا نه .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاحات
درود برسید باقر موسوی
درود بر دکتر محمد رضا شریعتی راد
درود بر همه اهل فرهنگ.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید باقر و شجاعت و صداقتش و همچنین حمایتش از نیروهای جوان استان شاید یکی از ویژگیهایی که سید باقر را از تاجگردون متمایز میکند حمایت سید از نیروهای استان در کشور و علی الخصوص در تهران می باشد کاری که تاج گردون و خانواده ایشان از آن خیلی هراس و بیم دارند
درود بر سید باقر
Iran, Islamic Republic of
سید منتظرتیم
هم چنین منتظر دکتر افشین پور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این... که شما میگین ... ومهره .. میباشد. اون دیگه یک مهره سوخته است و هیچ کاری ازش بر نمیاد
امید
Iran, Islamic Republic of
درود بر حالج زارعی.. توانمند و عملگرا....
خرامان
Iran, Islamic Republic of
حضور سیاستمداری همچون سید باقر موسوی گرچه برای استان میتواند مثمر ثمر واقع شود اما هیچگاه نباید پتانسیل ها و توتایی های جوانان هم استانی را در عرصه سیاست ناچیز شمرد.
عرصه سیاست مسلما بازیگری رند هوشیار وصدالبته چهره میخواهد با رزومه مورد قبول.
واقعیت در انتخاب فرد اصلح بدور از هیاهو و جنجال قومگرایی و تعصبات طایفه ای که باعث راه یابیافراد نالایقی به نمایندگی مردم محروم از امکانات این استان شده و متاسفانه هنوز هم رگه هایی از تعصبات بی منطق در جرگه انتخابات فریاد سهم خواهی میکند .
حضور شخصیتی نه کاریزماتیک ونه شناخته شده به اندازه رقبای کاندیداتور و حتی نماینده خود که صد البته کارنامه اجرایی نسبتا درخشانی در عرصه شناخت نیاز و گام نهادن در رفع این نیاز استان محروم از کل امکاناتمان و حمایت با شور و شعور از ایشان شاید البته شاااااید نوش دارویی باشد بر این جسم صد چاک و جوانان آواره و بیکار وصنایع بر باد رفته و منابع به یغما رفته مان باشد.تا کی بدنبال تعصبات قومی تا کی باید فریب تبلیغات بی پشتوانه و بی منطق را بخوریم. بس است به خود بیاییم فکری به حال خود به حال آینده فرزندان کنیم گرچه از ما گذشت اما آنها چوب ساده لوحی ها و تعصبات ما را نخورند.اگر به استان های همجوار رفته باشید متوجه میشوید که استان ما کلا فراموش شده است در تقسیم منابع صنایع رفاه بافت شهری معادن غنی بدون کارخانه بهره بردار ووووووو
حالا خود دانید.من گرچه از فامیل و طایفه دکتر بهرامی هستم و شناخت نسبی از ایشان دارم اما به صراحت عرض میکنم چهره اصلاح طلب وسیاست شناسی موسوی گرچه دوستداران زیاپدی در استان دارد اما در کشور باتوجه به دیدگاه های افراطی برخی مسئولین، برای ایشان آینده روشنی پیش رو نمیبینیم.
دکتر بهرامی جوان هست اما بسیار باهوش و فراست وپیگیر.بسیار پیگیر.خدمات ایشان در زمان تصدی شهرداری زبان زد بوده وهست وشاخصه این خدمات تیم شهرداری که حداقل باعث شناساندن نام این استان به هم میهنان بی خبر از مایمان کرد.
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
بلایی غلامرضا تاجگردون برسر شهرستان بویراحمد آورده که تنها مهره ای که میتواند جلوی این مرد وفامیل گرایی هایش قد علم کند سید باقراست
گودسرابی
Iran, Islamic Republic of
سیدماعزیزما دلتنگتیم.درودبرسیدباقرشجاع ونترس.دورقبل انتخاب بین بدوبدتربودالام سیدباقر گزینه عالی است.درود
احسان
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید نترس بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه ایشان گذرشان از شورای نگهبان کم است اگر با اقای رجایی به اعتلاف رسند ایشان میتوانند به راحتی پیروز شوند
نظری
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید و حاج زارعی موفق باشند انشاالله
مورگاه
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم ،نظارت ... همان نظارتی است که.. یکی دوبار با هاش رفته مجلس،قرار هم نیست که همیشه همه افراد هرچی بخوان بگن بعد و هر کاری دلشان بخواد انجام بدن بعد تایید بشن
نارگ موسی
Iran, Islamic Republic of
هر کسی بیاد شا غلام مرد اوله استانه با اختلاف.میگی نه دوره بعد نگاه کن.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
در جواب بویراحمد اگر دکتر تاجگردون نبود فکر میکنی این کارهایی که در یاسوچ ودهدشت میشود کار زارع وبزرگواری بود ای مردم دست از باوی بویراحمد بردارید ببینید تاجگردون چکار کرده بری استان این مرد خستگی ناپذیر استان واقعا درحد یک ریاست جمهور میباشد اگر ۵ دوره دکتر برود مجلس استان ما از کویت ودبی هم بهتر میشود کار را به کاردان بسپار خداوند دکتر برای استان وکشور ما نگه دار
رضا
Iran, Islamic Republic of
... سالها تا انتخابات پنجم در حزب و در کنار حزبی ها بیشترین فشار را به افراد.. دار منطقه داشتند و خیلی . روی کردند و با ابروی مردم . کردند در ابتدای اتخابات ریاست جمهوری در کنار ناطق نوری بودند و بعدا به دلایلی به سمت خاتمی رفتند مقداری در خصوص سابقه افراد دقیق باشید اگر کسی شک دارد تا با اسناد و مدارک ثابت کنم و اگر لازم باشد رودروی ایشان صحبت کنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زارع فقط نماینده تیرتاجی ها هست بقیه بویراحمد هیچ
مارگون
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط می خوای تخریب کنی متاسفم برات
وطن
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع مردم دار
ارش
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ غلام زارعی.سلام سید.سلام باقرنترس وشجاع وغیور.بیاکه وقتشه.کاش زارع مثله هدایت خهاه زرنگ وعاقل باشه که با اومدن سیدباقرخودشوخراب نمیکنه وتوصحنه نمیاد
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارعی درود بر سید
باوی
Iran, Islamic Republic of
ذنده بادباوی درودبرتاجگردون
باوی
Iran, Islamic Republic of
ذنده باد باوی درودبر تاجگردون
آینده
Europe
متن نظر درود بر مرد دبار آریو برزن سید باقر ..... ۱۳۰۹... رو از سر راه بردار
جلیل
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط سید باقر عزیز.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
... یک آدم .. است،، هیچ کاری هم برامون نمیکنه،، ایشون فقط جناحی عمل میکنه،، از اون چپی های ..ه، به قرآن قسم من خودم اصلاح طلب هستم ولی از سید باقر ..،، خیلی زیاد م..
دنیا و تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
ایشون پیش تاجگردون خیلی ..
ساعد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی
از طرفداران زارع
Iran, Islamic Republic of
واقعا فقط مونده سند بویراحمدو بده به گچساران.سید باقر یا ستار بداد این شهرستان برسید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1