تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۲
کد مطلب : ۹۸۰۱۰

اگر موحد نیاید...

۵۴
۰
کبنا ؛ 
اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ کهگیلویه با نام محمد موحد گره خورده است چه او باشد و چه نباشد تاثیرگذار است. حالا هم در آستانه انتخابات دهم مجلس آمدن و نیامدنش نقل محافل سیاسی و مردم کوچه و بازار می‌باشد.  خیلی از سیاسیون کهگیلویه سه سال گذشته را در حسرت و پشیمانی از عدم ثبت نام در سال ۱۳۹۰ گذراندند. آنها فکرش را نمی‌کردند موحد رد صلاحیت شود که اگر چنین پیش بینی داشتند بدون تردید در صحنه حاضر می‌شدند. از همه‌ی چهره‌های شهرستان تنها دو نفر که چندان هم در عرصه سیاسی کسی شانسی برای شان متصور نبود  و فاقد آن پایگاه لازم مردمی ‌بودند ثبت نام کردند و هر دو هم به نسبت شرایط ابتدایی شان که در صورت حضور موحد رای چندانی نداشتند موفق شدند آراء قابل قبولی به دست بیاورند.  موحد که رد صلاحیت شد حسین فیاض‌بخش بیانیه داد و در ظاهر نشان داد که از رد صلاحیت موحد متاسف است. وی در سخنرانی انتخاباتی خود در ورزشگاه شهید دولتخواه دهدشت خود را یار همیشگی موحد خواند و نزدیکانش در جولکی بهبهان تقلای زیادی کردند تا موحد را قانع به اعلام حمایت رسمی‌ از او نمایند ولی موحد تن به این کار نداد...kohgilye.esolgaraian
فیاض‌بخش خود را دانشگاهی می‌خواند و به گونه ای سخن می‌گفت که گویی دانشگاه تنها در انحصار او و تیمش هست و دیگران از این فضا بهره‌ای ندارند.  او به سبب حضور در ریاست دانشگاه آزاد دهدشت اکثر قریب به اتفاق اساتید دانشگاه را با خود همراه کرده بود ولی در ادامه رفتارها و شعارهای قومی‌ از درون اردوگاه انتخاباتی او زیاد به گوش می‌رسید. در روز ۱۲ اسفند ۹۰ همه مردمان هم ولایتی او از شهرهای مختلف بویژه یاسوج و بوشهر خود را به دهدشت رساندند تا از این فرصت طلایی استفاده کنند ولی فیاض‌بخش بعد از بزرگواری و حتی حبیبی قرار گرفت. و حالا هم گفته می‌شود قصد کاندیداتوری مجدد دارد و  میزبان نشست اصولگرایان کهگیلویه در شیراز بوده است نشستی که  شرکت کنندگان در آن از یک منطقه خاص جغرافیایی هستند.
فیاض‌بخش از قدیم از نیروهای نزدیک به موحد محسوب می‌گردید او به مدد حمایت موحد و راه اندازی ستاد جاسبی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم  در سال ۱۳۸۰ در دهدشت بعد از سال ها آموزگاری به سرپرستی ریاست دانشگاه ازاد گچساران انتخاب گردید ولی حضور او در گچساران زیاد دوام نیاورد و این تجربه همراه با برخی درگیری ها و فشارها بود. وی که دکترای فلسفه  تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش خود را از دانشگاه ازاد خوراسگان دریافت کرده است پیشتر در دوره اول انتخابات شورای شهر دهدشت رای پایینی کسب کرده بود. در سال ۱۳۸۶ و در کوران انتخابات مجلس هشتم در حالی که مژدهی پور هم ولایتی و هم جناحی فیاض‌بخش در صحنه حاضر بود و خیلی ها فکر می‌کردند فیاض‌بخش از مژدهی پور حمایت کند. وی از بزرگواری حمایت کرد و برای او سخنرانی نمود. مزد این حمایت و سخنرانی سریع به فیاض‌بخش داده شد و او به ریاست دانشگاه آزاد دهدشت گماشته گردید. اما از همان ابتدا زمزمه‌هایی مبنی بر کاندیداتوری او شنیده می‌شد تا در نهایت در یکی از تالار رستوران‌های دهدشت اعلام حضور کرد.
سخنرانی‌های فیاض‌بخش و تکه‌هایی که به رقیب یعنی بزرگواری می‌پراند در نوع خود جالب بود.  فیاض‌بخش می‌گفت مجلس نیاز به اشخاص سخنران و عالم به مسائل روز دارد ولی هیچ اشاره به این نکته نکرد که چرا چهار سال پیش به چنین نکاتی نیندیشیده بود.
فیاض‌بخش البته خوب سخنرانی می‌کرد او پیشتر مجری برنامه سخنرانی مقام معظم رهبری و اکبر هاشمی‌رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری و در سفر به دهدشت بود. حالا هم او کنار برو نیست و در جلسات هماهنگی اصولگرایانِ طیف مقابل بزرگواری حضور ثابتی دارد. جلساتی که ظاهرا سری هستند ولی قبل از تمام شدن شان خبرهایش توسط منابعی که نمی‌خواهند نامشان فاش شود به دست رسانه ها می‌رسد و بعد از هر خبر و افشاگری در سایت‌ها فیاض‌بخش قلم به دست می‌گرفت و برای رسانه ها جوابیه ی همراه با توضیحات می‌فرستاد. جلساتی اخیراً هم در دهدشت برگزار شد و به نظر می‌رسد فیاض‌بخش به آینده این جلسات امیدوار است.

اصغر حبیبی همچون فیاض‌بخش نیز ستاره اقبالش بلند بود و در حالی که در ابتدای انتخابات قبلی کمتر کسی شانس آرا زیادی برایش متصور بود نیامدن موحد باعث گشایش بخت او شد و رای ابرومندانه‌ای به دست آورد. حالا هم با توجه به چشیدن طعم شیرین کاندیداتوری قصد حضور مجدد دارد.
حبیبی یک نظامی است  و تنها سابقه اش در عرصه عمومی‌ به حضور در شبکه دنا به عنوان یک کارشناس سیاسی بر می‌گردد.
در کنار حبیبی و فیاض‌بخش خیلی دیگر نیز در کمین نیامدن موحد نشسته اند که از جمله می‌توان از علی مژدهی‌پور نام برد او مشابهت‌های زیادی با دو گزینه قبلی دارد و تنها امتیازش مسئولیت کلان کشوری است که حبیبی و فیاض‌بخش نداشته و ندارند. مژدهی‌پور هفت سال پیش به پشتوانه ی سابقه مدیریتی خود و در غیاب موحد در صحنه حاضر شد اما بعد از بزرگواری و رستاد سوم گردید. حالا هم او و هم فیاض‌بخش و حبیبی بدون آنکه در طی این فاصله کار خاص و جدیدی انجام داده باشند و یا زمینه اشتغال ایجاد نموده باشند و حتی موضع گیری شفاف سیاسی بروز داده باشند دوباره می‌خواهند ثبت نام کنند که به نظر بعید می‌رسد حتی با تکرار سناریوهای قبلی باز هیچ کدام شانس چندانی در مقابل بزرگواری داشته باشند و حتی سخت است بتوانند همان آرا قبلی خود را تکرار کنند  چرا که در آن صورت  احتمال اینکه خیلی از اصلاح طلبان بزرگواری را بر این گزینه ها ترجیح دهند زیاد است. مردم نیز نشان داده اند به گزینه های از قبل شکست خورده اقبال چندانی نشان نمی‌دهند. حال در چنین وضعیتی باز اصرار این افراد به ثبت نام در جای خود جای تامل و تعمق دارد. این نیروها معمولا در جواب  برای استدلال مصداق بزرگواری را مثال می‌زنند و می‌گویند همان گونه که بزرگواری دو هزار رای را در نهایت به بهارستان وصل کرد این شانس برای ما هم وجود دارد اما انها یا نمی‌دانند یا خود را به ندانستن می‌زنند که پشت سر بزرگواری یک جریان سیاسی قدرتمند از تهران تا دهدشت حضور داشت و نیروهای سیاسی اصولگرا برای حفظ حیات سیاسی خود مجبور به حمایت از بزرگواری هستند. movahd'
 در همین زمینه در مورد کسی همچون فیاض‌بخش خیلی از تیم انتخاباتی‌اش  اکثرا اساتید دانشگاه بودند و  بواسطه شرایط کاری از او حمایت کرده بودند ولی  حالا با توجه به اتفاقات سیاسی کشور بعید است مجددا حمایت کنند و برخی نیز  حمایت قبلی خود را یا تکذیب می‌کنند و یا توجیه می‌نمایند.
منتقدین ایرادات زیادی بر مژدهی‌پور مترتب می‌دانند آنها معتقدند یکی از ایرادات اساسی مژدهی پور نداشتن موضع مشخص سیاسی و جناحی است که البته بخش زیادی از این مشکل به محدودیت‌ها و معذوریت‌های کاری او به عنوان یک قاضی بر می‌گردد. منتقدین همچنین می‌گویند مژدهی پور جزء برای جمع خاصی از نزدیکان و اقوامش کار خاصی انجام نداده است.  تیمی‌ هم که  مژدهی پور در اطراف خود جمع کرده است از جمله فرماندار اسبق کهگیلویه و... لیدرهای قابل اعتنایی نیستند. و حتی م..... که مدیر شهرستانی مژدهی پور و مورد حمایت اوست به احتمال زیاد در این دور نیز چون دور قبل از مژدهی پور حمایت نخواهد کرد و رای   خود را به بزرگواری و با نگاه سیاسی خواهد داد.
 مژدهی پور در دوره قبل هم قصد کاندیداتوری داشت و استعفایش را تحویل بختیاری وزیر وقت دادگستری داد اما وزیر به دلایلی که گفته می‌شود سفارش موحد در آن دخیل بود استعفا را نپذیرفت. اما این دفعه اگر او  بنویسد به احتمال زیاد پورمحمدی امضایش خواهد کرد چرا که در مدت گذشته اعتراضات علیه مژدهی پور بوده است ... هم چنین چند صباحی است نهاد تحت امر مژدهی‌پور یعنی سازمان تعزیرات حکومتی کشور که باید برکنار از مسائل سیاسی باشد در گیر سیاست شده است که یکی از موارد آن بی‌تدبیری سیاسی مدیرکل منابع انسانی این سازمان و جوابیه سیاسی‌اش در قالب مسئولیت اداری به بزرگواری می‌باشد و همو بود که کاندیداتوری مژدهی‌پور را در دی ماه  امسال رسما اعلام کرد.
مژدهی پور که وارد دنیای فوتبال هم شده  و به عنوان رئیس کمیته استیناف باشگاه استقلال انتخاب گردیده است  در جلسات هماهنگی اصولگرایان کهگیلویه همیشه حاضر هست و ظاهرا در تهران میزبان یکی از این جلسات بوده است ولی با این وجود گفته می‌شد درگیری‌های لفظی تندی بین او و موحد رخ داده است  و موحد به او و دیگران گفته است: با چه استدلالی و بر اساس کدام عملکرد مثبت شما از مردم بخواهم که از شما حمایت کنند و برای این اعلام حمایت خود از شماها به کدام دستاوردتان متوسل شوم؟
 
وی هم چنین اضافه کرده بود برخی از عزیزان حاضر در جلسه که مناصب مهم ملی هم دارند فقط مدتی قبل از انتخابات به فکر می‌افتند که مردمی و شهرستانی هم هست و تازه یادشان می آید که باید مردم را در اتاق کار خود بپذیرند هرچند همان تعداد هم ناراضی از اتاق شما بر می‌گردند!
موحد ظاهراً خطاب به مژدهی‌پور گفته بود: شما که فقط در زمان انتخابات پیدا می‌شوی! و در طول سال‌های گذشته حتی یکبار به تلفن مردم پاسخ نداده‌اید و یا مشکلی از آنها حل و فصل نکردید و سایرین هم مانند شما...!
چند وقت پیش در مراسم ختم پدر محمد علی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار در تهران در  تصاویر موحد و مژدهی‌پور در کنار هم دیده شدند و این گمان بوجود آمد که ان دو بهم نزدیک شده‌اند ولی بعدها حاضرین در جلسه گفتند که این همنشینی کاملاً تصادفی بود.
به هر حال مژدهی‌پور باید ریسک خطرناکی را مرتکب شود او باید بین ریاست سازمان تعزیرات حکومتی کشور و یا حضوری که سرنوشتش تقریبا روشن است یکی را انتخاب نماید.
 
در کنار این سه چهره امتحان پس داده در این طیف که در تقسیم بندی سیاسی اصولگرا تعریف می‌شوند و از جنس اصولگرایانی همچون قالیباف، ولایتی و رضایی هستند و کاملاً با طیف جبهه پایداری و نماینده آنها در شهرستان یعنی بزرگواری زاویه دارند این دوره یک چهره جدید نیز قصد پوشیدن ردای کاندیداتوری دارد و آن هم کسی نیست جز عدل هاشمی‌پور سردارِ سپاهی که مردم و نزدیکانش بیشتر او را به نام حاج عدل صدا می‌کنند. مدت‌هاست صحبت از آمدن و نیامدن حاج عدل می‌شود و تا چند وقت پیش هم مدام از جواب سر راست دادن طفره می‌رفت ولی حالا برای همه روشن است که او برنامه دارد و نزدیکانش در هر مراسم فرهنگی و یا فاتحه‌ای برایش وقت سخنرانی ترتیب می‌دهند. این روزها در هر مراسم فاتحه‌ای سخنرانان و اجرکنندگان نامی‌ از سردار هاشمی‌پور و الطاف او به میان می‌آورند. حاجی سخنران خوبی نیست و یکی از نقطه ضعف‌هایش سخنرانی هایش می‌باشند. او باید مراقب باشد و این ضعف را برطرف کند که تداوم این ضعف ممکن است سرنوشت زارع در دور هفتم مجلس در بویراحمد را برای او رقم بزند.
عدل هاشمی‌پور در ابتدای انقلاب اسلامی ‌محافظت از آمیراحمد تقوی رئیس حوزه علمیه دهدشت را بر عهده داشت و روی همین ارتباط روابط نزدیکی با خانواده میراحمد تقوی دارد. او بعد ها از طریق یکی از لشکرهای استان فارس به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل( ایران و عراق) رفت و توانست به محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسدارن نزدیک شود و بالتبع در دو انتخابات قبلی ریاست جمهوری از محسن رضایی حمایت کرد.  
هاشمی‌پور در اواسط دهه هفتاد و در اولین تجربه مدیریتی خود به عنوان شهردار دهدشت شروع به کار کرد اما او کارنامه خوبی از خود به جا نگذاشت. حاجی بعد از این تجربه شهردار مسجد سلیمان شد که به احتمال زیاد این اتفاق با حمایت محسن رضایی که  یک مسجد سلیمانی است رخ داد. او که قبلاً وارد تشکیلات قرارگاه خاتم الانبیاء گردیده بود بعد از این دو تجربه دوباره به قرارگاه برگشت و این بار  پله های پیشرفت را یکی بعد از دیگری پیمود. اوج اقتدار حاج عدل در شرکت نیرو گستر از شرکت‌های تابعه قرارگاه خاتم بود این شرکت جایگاه و اعتبار چندانی نداشت اما هاشمی‌پور با مدیریت و پیگیری های زیاد شرکت را به یکی از توانمندترین شرکت‌ها تبدیل کرد. در نیرو گستر بود که حاجی جوانان زیادی را به کار گرفت. او از پا به سن گذاشته‌ها و باز نشسته‌ها هم استفاده می‌کرد موضوعی که مورد انتقاد مردم هم بود. حاجی پیمانکاری پروژه عظیم جاده  دهدشت -پاتاوه را برداشت ولی علی‌رغم هزینه‌های زیاد و گسترده جاده به سرانجام نرسید.
 تیم فرماندهی قرارگاه که تغییر کرد عذر حاجی هم خواسته شد. او اخیرا به سازمان اوقاف وامور خیریه کشور رفته است و در آنجا هم برای برخی ها کار ردیف می‌کند.  حاجی در سال‌های گذشته نیروهایی را در اطراف خود جمع کرده است، نیروهایی که البته چندان سیاسی نیستند و برخی از آنها در دوره‌های مختلف دچار چرخش سیاسی شده اند.
 فریدون داوری و اصغر حبیبی نیز از نزدیکان هاشمی‌پور هستند که گفته می‌شود هر دو هم برنامه انتخاباتی دارند که البته با توجه به روابطشان  با حاج عدل در صورت حضور حاجی آنها قطعا نخواهند آمد. داوری  مدتی در یکی از موسسات فرهنگی تحت امر حاجی در شیراز  کار می‌کرده است. او در نشست‌های هماهنگی طیف موحدی‌ها همچون حاج عدل و حاج اصغر حضور ندارد و شاید هم دعوت نمی‌شوند. داوری فعلا با  ادعای مستقل بودن به اظهار و نظرهای انتخاباتی می‌پردازد.
ناظران معتقدند شانس اصلی حاج عدل در نیامدن موحد و حمایت احتمالی اوست. هر چند سوای از حمایت و یا عدم حمایت موحد هاشمی ‌در جامعه طرفدارانی هم دارد وضعیتی که در سطحی پایین تر برای مژدهی پور نیز وجود دارد. خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر هاشمی‌پور در دور قبلی می‌آمد شانس بسیار بالایی برای پیروزی داشت ولی هاشمی‌پور بواسطه حضور موحد حتی صحبت آمدن را هم نکرد.
شکی نیست که نمی‌توان روی پول حساب کرد، تجربه ۲۲ انتخابات مجلس در سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد پول هرگز به تنهایی کافی نبوده است و بخش عظیمی ‌از مردم نگاه سیاسی و مدیریتی به افراد دارند. با این وجود اگر چنین بدعتی رایج شود برای آینده شهرستان بسیار خطرناک خواهد بود و جنگ زرگری ضد توسعه‎ای را به پا خواهد کرد.
منتقدین اشکالاتی زیادی بر هاشمی‌پور  وارد می‌دانند از جمله اینکه او همچون مژدهی پور موضع سیاسی روشنی ندارد و موفقیت هایش محصول رایزنی‌ها می‌باشد. آنها  می‌گویند هاشمی‌پور  بر اساس شایستگی به این جایگاه‌ها نرسیده است. از جمله منتقدین و مخالفین حاج عدل بزرگواری است که البته اخیرا در حرکتی عجیب از او تقدیر کرد. مخالفین حاجی بر اطرافیان حاجی نیز نقد دارند و معتقدند که نزدیکان او در سال‌های گذشته با حمایت حاجی به لحاظ مادی رشد کردند.
علی‌رغم همه‌ی این مسائل فعلاً حاجی در مقایسه با سایر گزینه‌های این طیف شانس بیشتری برای رای آوری دارد ولی اگر موحد بیاید او قطعاً نخواهد آمد و بعد هم اگر هاشمی‌پور  بیاید و یک نیروی قوی اصلاح طلب در صحنه حاضر شود شانس حاجی باز هم کمتر خواهد شد و موج سیاسی دو قطبی در شهرستان آرای حاجی را کمتر کمتر  خواهد کرد.
نباید از یک نکته مهم نیز غافل بود و این که ممکن است طیف وابسته به موحد که نشست‌های هماهنگی برگزار می‌کنند و تاکنون به جزء یک مورد از  هاشمی‌ دعوت شده و در نهایت بدون هماهنگی حاجی خود یک نیروی جداگانه معرفی نمایند و اصلا از حاجی نظر نخواهند چرا که تصمیمات قومی‌ و منطقه‌ای در این طیف تاثیرگذار است.
 فعلاً موج، موج حاج عدل هاشمی‌ است و همه جا صحبت اوست اما اینکه این موج چقدر تداوم داشته باشد و حاج عدل چقدر جوابگوی خواسته های بی‌شمار  مردم خواهد بود باید منتظر ماند و دید. موج او زود شروع شده است و با توجه به تصورات قبلی، مردم انتظارت سنگینی از هاشمی‌ خواهند داشت و بعید است که حاجی بتواند همه را بر آورده کند بنابراین دیر یا زود این موج فروکش خواهد کرد.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما

سید فاطمی
Iran, Islamic Republic of
فقط موحد میتواند لا بزرگ واری مقابله کند و گوی سبقت را برباید ،مردم کهگیلویه دست به دعا شوند تا موحد تایید شود و.... . در صورت تاییدی بی شک موحد با بیشترین آرا به مجلس راه خواهد یافت و همچون قبل گره از مشکلات خیلیها باز خواهد کرد و اسم کهگیلویه را بلند آوازه خواهد کرد. بزرگواری هم خیلی خوش شانس بود که موحد تایید نشد و او توانست پس از سالها شرکت در انتخابات به مجلس را بیابد و حال با سپاس از خدا ،کنار برود و برای خودش تا آخر عمرش با حقوق مجلس زندگی کند.
...
United States
تحلیل ضعیفی بود
فعلا اصلی ترین گزینه دکتر تقوی هستند که هم از جایگاه خانوادگی بسیار با نفوذی برخوردار هستند و هم دکترای علوم سیاسی و چهره ای روشنفکر و دانشگاهی هستند و علاوه بر رای سنتی اصولگرایان و رای قومی ، در بین طیف دانشگاهیان و روشنفکران و حتی گروههای اصلاح طلب هم جایگاه به مراتب بهتری نسبت به بقیه دارند.
کیان
Asia/Pacific Region
تحلیل بسیار خوبی
احسنت....
برآفتاب دشمن زياري
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج عدل هاشمی یرداربزرگ سازندگی .مادشمن زیاریها منتظرحضورسبزحاج عدل هستیم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی این مطالب رو میخونی واقعا تاسف میخوری که اینهمه تقلا برای چیه؟خروجی اکثر نماینده ها که قربونش برم مثل بزرگواری نهایتا به چماق ختم میشه و از اون طرف شهرهای ما هم که دارن تو فقر و فلاکت دست و پا میزنند بیکاری جوانان هم که دیگه نگو واقعا باید بپرسی اینا برای چی خودشون رو تیکه پاره میکنن؟دین که به کنار ایا وجدان رو میشناسن
شهروند...
Iran, Islamic Republic of
بی تعارف سالمترین فرد بزرگواری است و بس.ملاحظات اجازه و مجال صحبت بیشتر نمیدهد. دیگران مانند سید خدمتگزار نیستند. بزرگواری برای امور شهرستان منافع حزبی را نادیده گرفت و استین همت بالا زده.
اعتماد
Iran, Islamic Republic of
کبتانیوز ،جیره خوار تاج کردون وچپ هایی ::::چرا نامی از دکتر سید مصطفی تقوی که پس از موحد چهره اصلی جهت این طیف است و حتی توان جمع آوری رای وی در این حوزه بیش از موحد است نیاوردی ،،البته که سهوی نبوده و به عمد این خطا را مرتکب شدی
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
لطفا نظر خودت نظر بده بجای ایل سترگ دشمن زیاری نظر نده هیچ دشمن زیاری به عدل هاشمی رای نمیده چون همه تو همین جاده شناختنش با این همه اعتبار و پول هیچکاری برا جاده نکرد افتضاح افتضاح
ایران
Iran, Islamic Republic of
در مورد آقای تقوی موافق هستم جناح اصلاح طلب در صورتی که کاندیدا نداشته باشد از ایشان حمایت خواهد کرد
لیکک
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصلاحات این افراد جایی در سیاست اینده ندارند واز عرصه حذف وبه تاریخ خواهند پیوست
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج عدل
احمدی
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای هاشمی در جنگ هشت ساله یک روز در خط مقدم نبود و یک تیم حتی یک نفره را در جنگ فرماندهی نکرد مدت اندکی در پشتیبانی های تیب و لشکرها در تعاون کار می کرد و وظیفه اش کارت و پلا ک بود
و اصلا ایشان در جنگ به محسن رضای نزدیک نبود چون ایشان اصلا مسولیتی نداشت این موضوع را از فرماندهان دفاع مقدس سوال کنید وسردار ی ایشان جای شبهه است سرداری حاجی سرداری بزم است نه رزم
ایشان بوسیله برادر محسن رضای شهردار مسجد سلیمان شد
دلایل کنار گذاشتنش ... بررسی شود
مردم بدبخت گهگیلویه ..
کاکا
Iran, Islamic Republic of
کاش یک روز جایی پیدا بشود و بپرسد یک کلاس پنجم ابتدایی بدون از هیچ تخصصی چطور میلیونها تومان فقط در عروسی پسرش هدیه داده شود.و چندین ویلا در تهرانت و هدیه ۱۰ و ۲۰ میلیونی در عروسیها از کجال آمده
علی
Iran, Islamic Republic of
درودبرسردارسازندگی کهگیلویه حاج عدل هاشمی خوش امدی سردارامیدوارم که پیروزانتخابات باشید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
. چندمیلیون پول ازتاجگردون گرفتی تمام کاندیدای رقیب بزرگواری رادرکهگیلویه تخریب کنی،تادوباره بررگواری ضعیف راراهی بهارستان کنیدودوباره تاجگردون ازضعف وبی سوادی بزرگواری استفاده بکنه وتمام قوم وفامیلاش بذاره مدیرکل و رئیس ادارات، .جان مگه ستادولایتی یادت رفته چقدرباهم کوبیده می خوردیم ،توواون عمویت .ثانیه به ثانیه تغییرهویت میدیدتاموحد نماینده بود سینه چاکش بودیدولقب سناتوربهش دادیدحالاتاجگردون وبزرگواری براتون اسطوره شده.
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
اگر به گذسته نگاه کنیم دوچهره نه بلکه چند چهره ها بیشترین سود را از انتخابات ونماینده گان برده اند هم مقدس موئابها ازاصولگرایان استفاده کرده هم فرصت طلبان از اصلاح طلبان لذا تفکر واندیشه در استان ما معنی ومفهومی ندارد جز ء افراد معدودی که آنها هم چوب یک رنگی راخورده اند والی همه میدانیم بعضی به ناحق به این جایگاهادست یافته اند
شیر مجلس
Iran, Islamic Republic of
فقط موحد وحاج عدل .ول کنیت بقیشه
شادمهر
Iran, Islamic Republic of
کجای لحظه هامی تو/که هرجا رو بگی گشتم/بجای زندگی کردن پی دیوانگی گشتم/نگو دل کندن اسونه که من اصلانمیتونم/اگه حالم رو میپرسی جوابش رو نمیدونم!همه ازدوست و دشمن میدونن موحد هرجا باشه پیروزه نوستالژی قدرتمندی داره ولی اگر نشد نوبت سرداره که ما رو از شر بزرگواری خلاص کنه
ایاز ـ بابکانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار هاشمی ،
ایل بزرگ بابکانی در نقاط مختلف استان بی صبرانه منتظر حضور بسیجی پرتلاش و خستگی ناپذیر ، سردار هاشمی هستند .
مطمئن باشید پشتکار و تلاشی که سردار هاشمی دارد ، در هر جایگاهی قرار بگیرد حرف اول را می زند .
سردار هاشمی نیاز به معرفی ندارد ، اجرای پروژ ه های عمرانی و ملی در سطح کشور ، خارج از کشور و استان با مدیریت و توانمندی ایشان ، بکارگیری هزاران جوان و فارغ التحصیل گوشه ای از زحمات این شخصیت میباشد .
دانشجو
United States
نظامی به مجلس نمیفرستیم.
دانشجو
United States
در بین اصولگرایان کسی که ارزش داشته باشه که جامعه ی دانشگاهی و روشنفکر پشت سرش قرار بگیره فقط و فقط دکتر تقوی هست. که البته نمیدونم چرا با اصولگرایان نشست برگزار کرد. شناختی که من از ایشون دارم ایشون چهره ای فرا جناحی و کاملا روشنفکر و آگاه به مسائل خرد و کلان سیاست کشور هستند. بهرت بگم گوهری هستند که هنوز به قدر کافی شناحته نشدند. اگر وارد صحنه شدند خواهید دید با سخنرانیهاشون چه خواهند کرد.
کبنا جان از شما انتظار نداشتیم نوشته ی سفارشی بنویسی .... !!!
باشت بیطرف
Iran, Islamic Republic of
انصافا این نظر را بدون هیچگونه غرض شخصی میدهم واینجانب هم خارج از حوزه انتخابیه کهگیلویه در باشت میباشم واز چند کاندید بالا هم شاید به نوعی نظر اینجانب مورد تاییدشان نباشد عذر خواهی میکنم در صورت که مردم حوزه انتخابیه دهدشت بخواهند از بن بست خارج شوند ودر اینده موفق باشند به نظر شخصی من باید به ترتیب ذیل اولویت بندی ورای دهند۱با توجه به سوابق قبلی وشناخت کافی که از اقای موحد میروددر صورت تایید شدن گزینه اول ایشان باشد۲با توجه به عملکرد گذشته اقای عدل هاشمی وکمک های ایشان به استان در چند سال گذشته میتوانند در اولویت دوم باشند۳اقای حبیبی با وجه به اینکه در دور قبل کاندیدا بوده اند وتعدادی رای در سبد نمایندگی خود دارند وشناختی هم از حوزه انتخابیه دارند گزینه سوم باشند۴اقای مژدهی هم با توجه به جایگاهی که در این چند سال در تهران داشته وبالطبع در سایر استانها هم دوستانی شاید داشته باشد که برای اینده کارگشا باشدنفر چهارم وگزینه ۵فیاض بخش ۶ داوری ۷٫٫٫٫۸٫٫٫٫۹٫٫٫ودر پایان هم مجدادا از مردم عزیزکهگیلویه ونمایندگان ارزشمندپوزش میخوام نظر شخصی بود
علی از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
من از پدر م که خودش از سابقون سپاه می باشد از دلاوری های و فرماندهی سردار حاج عدل هاشمی سوال کردم او سر ی تکان داد و جوابی نداد و من هم ادامه ندادم این چه پیامی داشت ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
از بهمئی
Iran, Islamic Republic of
آقای عدل هاشمی تلاش فروانی داشت و نتایج خوبی هم گرفت

اما مگر هرکسی پیمانکار خوبی برای خودش و اطرافیانش و دولت بود و پول دار شد می تواند نمایند ه مجلس شود
از بهمئی
Iran, Islamic Republic of
مطالب را سانسور نکنید
جهان آخرت
Iran, Islamic Republic of
مطلب خوبی بود / دوستان هرکدام از این افراد ضعف های بسیار بزرگی دارند . موحد که نماینده همون تعداد محدودیه که برا دیدار با آیت الله هاشمی با خودش برد . موحد بسیار قوم گرا بود و ب جز آدمای سر کوه راک جایی رو بلد نیست و نمیشناسه که بخواد براشون کار کنه /در ضمن چند سالی که موحد نماینده مجلس بود واقعا چه گلی ب سر این منطقه زد که حالا ما این همه نگرانیم باید حتما موحد بیاد ؟ خوشبختانه چون موحد یکبار رد صلاحیت شده امکان تایید شدن دوباره ایشون تقریبا صفره .
حامی
France
بنظر من در مورد آقای موحد ۳ حالت به واقعیت نزدیک تر است:
۱- آقای موحد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نخواهد شد.
۲- در صورت تایید صلاحیت، ایشان به حوزه گچساران و باشت نخواهد رفت و خود را مقابل رهبر کاریزماتیکی به نام غلامرضا تاج گردون قرار نخواهد داد.
۳- در صورت حضور در حوزه گچساران و باشت ایشان شکست خواهد خورد.
اسی
Iran, Islamic Republic of
اول از هر چیز درود با مطلب قشنگ
شخصیتی ک لیاقت و دلسوز این استان است سردار سازندگی است ...
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
درودبر. با این مقاله زیبایش،..یک اصولگرای واقعی است
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل ها هیچ فایده ای ندارد
چون در استان کهگیلویه و بویر احمد اصلا کسی بر اساس فکر رای نمیده
فقط قوم گرایی و انجام کار شخصی مهم است
کاش نیرویی وارد مجلس شود وه با دولت هتاهنگ باشد و گرهی از مشکلات حل کند
به نظر من هیچکدام از این نیروها وارد مجلس نمیشه
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل ها هیچ فایده ای ندارد
چون در استان کهگیلویه و بویراحمد اصلا کسی بر اساس فکر رای نمیده
فقط قوم گرایی و انجام کار شخصی مهم است
کاش نیرویی وارد مجلس شود که با دولت هماهنگ باشد و گرهی از مشکلات باز کند
به نظر من هیچکدام از این نیروها وارد مجلس نمیشه
از لنده
Iran, Islamic Republic of
ما اصلاح طلبان لنده قطعا به کسی رای میدهیم که به روحانی رای نداده باشد
شهروند...
Iran, Islamic Republic of
تمام کسانی که آمده اند هدفشان خدمت نیست و تشنه قدرت و شهرت و امیال دنیوی هستند جز سید جلیل القدر بزرگواری. عدل هاشمی از بادیگاردی چطور به آنهمه .... رسید؟؟
مرموز
Iran, Islamic Republic of
کبنا این چیزا رو مینویسه چون از موحد و هاشمی میترسد ودر واقع تاجگردون از اینها میترسد که در دیدار نوروزی در چرام میگه به بزرگواری رای بدید نماینده کهگیلویه ویاسوج ضعیف=تاجگردون یکه تاز.نگران نباش مردم تودهنی سختی به بزرگواری میزنند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بهترین نفر برای حوزه کهگیلویه موحد هستش نظامی بدرد مجلس نمی خورد
علی
Iran, Islamic Republic of
تورابه خدااقای فریدون داوری چه دارکه می خواهدکاندید شودببخشیدایشون برود شعردی بلال بنویسد به اقای رضوانی بخواندجمع کن باباخودت رامسخره کردی
ملا بنگشت
Iran, Islamic Republic of
میگم این آقای فریدون داوری مگه راستی است ؟
دشمن زياري
Iran, Islamic Republic of
یاموحد یاحاج عدل
مطلع
Iran, Islamic Republic of
سلام.حاج عدل هاشمی از طرف شورای نگهبان رد صلاحیته .به علت پولدارشدن های پیمانکارانی که تا ۴ سال پیش پیکان هم نداشتند
حومه غربی
Iran, Islamic Republic of
ما مردم کهگیلویه تا زمانی که با دیدگاه طایفه گرایی و قبیله ای وارد انتخابات میشویم بدبختی ، عقب ماندگی و مرگ کهگیلویه را هر دفعه رقم میزنیم ، اگه تمام کسانیکه از بدوانتخابات و تاکنون وارد صحنه انتخابات کهگیلویه شدند همه با هم بعنوان یک نماینده وارد مجلس شوندنخواهند توانست توسعه شهرستان را به ارمغان بیاورند چونکه کارنامه اقایان محترم بیانگر عملکرد و توانایی هایشان میباشه ، کدام یک ازانها تاکنون توانسته طرح توسعه زیرساخت های با چشم اندازهای فازهای زمانی شهرستان را رقم زند ، متاسفانه کاندیدها و نمایندگان از فقر و محرومیت مردم و شهرستان سوء استفاده میکنند وظیفه نمایندگی خود را فراموش کرده اند وبه دنبال این هستند که فلان سرایدار را عوض کنند یا اینکه چرا فلان مدیرکل بدون اجازه من عوض شده ، ایا کاندید یا نماینده با داشتن مدرک علوم سیاسی یا حوزوی مثمر ثمر خواهد بود ، زمانی که نماینده ما کاردان ، فنی ، صاحب علم اجرائی، متخصص ،و بویژه جوان باشد شاهد پیشرفت خواهیم بود .
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
سوال تمام مردم شهر دهدشت این است که این همه سرمایه عدل وخانواده اش از کجا تامین شده..
عضو هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
مدارک علمی اقای هاشمی بررسی شود که چطور کارشناس ارشد گرفته است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
سلام
نظرهایی که تیک منفی زیادی داشتند نمایش داده نمیشن. قطعا اون نظراتی که با مخالفت خوانندگان روبرو شده کم اهمیت تر از نظرات مورد توجه نیستند. ای بسا نکات بیشتری رو هم به خوانندگان منتقل کنه تا همه بهتر بدونیم خوانندگان از چه مسائلی بدشون میاد. لطفا طوری سایت رو تنظیم کنید که هیچ نظری به دلیل کم اقبالی حذف نشده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود صد درود برحومه غربی امیدوارم که این نظر وافعیت باشه وحومه غربی جدای بر نگاه طایفه ای این اصلح را انتخاب کنند
حومه غربی
Iran, Islamic Republic of
عضو هیئت علمی ! در مملکت ما انسانها براساس شخصیت ، انسانیت ، صلابت، تخصص ، دانش ، صداقت ، .... سمت ها ، پست ها را دریافت نمیکنند که فقط مدرک هاشمی مشکل دار باشه .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دروغ های سیزده:

مهندسی عدل هاشمی
دکتر حسن فیاضبخش
یک رزمنده
Iran, Islamic Republic of
بابا تورا به خدا دست از سر این حاج عدل بردارید این قدر هو کف برایش نزنید یک بار با بریز وبپاش هایش وعده ای طمع ورز و دنیا طلب دور اورا گرفتند واو هم حساب نشده از بیت المال داد وفربه شدند و عذرش را سپاه خواست حال باز عده ای که وام دارش هستند مثل منصور ی و دیگران میگن حاج عدل حاج عدل تورا به خدا سر این آقا را به تله نگذارید بنده خدا خودش هم باورش می شود کمی عاقلانه فکر کنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
فیاض بخش ۲/۵ سال رئیس دانشگاه گچساران بود
چه طور این زمان رو کم میدونی و مینویسی دوام نیاورد؟!!
اسی
Iran, Islamic Republic of
خنده داره اقایان داوری و فیاض بخش و مژدهی ب چ امیدی میخوان وارد بشوند .. اقای فیاض بخش چند مدت ریس دانشگاه ازاد بود دانشگاه شده بود دانشگاه طایفه ای خودش
اقای داوری سالهای دور با اقای حسینی بود بعد شد اصولگرا با اقای هدایت خواه بعد شد زارع و ی مدت صحبت از سردار سازندگی میکرذ و زمان انتخابات ریس جمهوری با عارف بود حالا شده اصول گرا ... اقای مژدهی ک کل تهران و ..رده .. .یه سوال ماشین .با ماشین ضد گلوله داداشتون پولش کجا بود .. جاده را تا کجا پیش بردی
و اما اقای بز..ب.د را رییس کرده و فقط هنر ایشان ذر مجلس چماق کشیدن و تخریب رقیبان است ...
دوستان ب نظر شما از بین بد و بدتر بد انتخاب کنیم بهتره پس فرصت بدیم جوانان رشید و تحصیل کرده و اصلاح طلب همچو مهندس رستاد ووووووو....
ادم خجالت میکشه با همچو لیستی ک خودشون جلسه میگیرن
حاکم شهری مرغابی بود بر سر ان رسوایی بود ..
,,, شنیدیم در قبال نیومدن پانزده میلیارد پول خواستی کی میخواد ب,
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستانم ...سعی کنیم در قالب احترام حرف بزنیم .....زمین هم به آسمون بره حقیقت همیشه تلخه...دکتر تقوی بهترین گزینه هر دو گروه ...تو سیاست و اشنایی با مدیران سرش سفید شده..داوری .حاج عدل .مژدهی .حبیبی. و .....اینا بهارستانی نیستند
ابوالفظل
Iran, Islamic Republic of
واقعا ادم متعجب میشوداز کسی که نتواند تشخیص بدهد کدام یک به نفع مردم مظلوم این منطقه تصمیم گیری خواهد کرد.آری او کسی نیست جز حاج عدل که امتحان پس داده ی خدمت است.
خیر خواه مردم
United States
آقای موحد این همه سال توی مجلس بود بجز کارهای شخصی و حل مشکلات شخصی یا .. یا افراد خاص چه کار کلانی انجام داده یا چه پیشنهاد به درد بخور ی در مجلس ارائه کرد ه فقط... خودش و کسانی که باهاش ارتباط نزدیک داشتند رو... کرده باید کسانی به مجلس راه پیدا کنند که هم در قانون گزاری موثر باشند که مشکلات مملکت رو حل کنند و هم مشکلات مردم منطقه رو حل کنند
خیر خواه مردم
United States
آقای دکتر تقوی از همه کاندیداهای فعلی اصلح تره هم از لحاظ نبوغ سیاسی هم سواد هم بیان هم جایگاه علمی هم ساده زیستی و چشم طمع نداشتن وکیسه ندوختن برای بیت المال
خیر خواه مردم
United States
آقای هاشمی فعلا در ... هستند باید اول تکلیفش مشخص شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1