تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب : ۱۲۶۳۷۷

ترافیک کاندیداها در کهگیلویه (بخش اول)

۵۳
۰
کبنا ؛اشاره؛ گروه سیاسی کبنا نیوز در خصوص مسائل مختلف سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به صورت گزارش میدانی و تحقیقاتی برای اطلاع مخاطبین گرامی انتشار می‌دهد، این مطالب بدون شک با نقص و ایراد همراه است، مخاطبین گرامی می‌توانند با انتشار یادداشت‌های خود نوشتارهای که در پی می‌آید را نقد یا تأیید نمایند.
به اسامی زیر دقت کنید:
علی دلاور، خیرالله انصاری، مجید باقریان،علی سینا برقک، سید  نعمت الله صدوقی، سلیمان ابید،سید محمود سعیدی، البرز بنام، حجت اله هاشمی، سهراب حجت خواه، عدل هاشمی پور، مصطفی تقوی‌پور، لطیف رستاد، محمد موحد، محمود منطقیان، سیدقادر لاهوتی، محمدعلی بزرگواری، اصغر حبیبی، فریدون هاشمی، منوچهر سیف السادات، علی مژدهی پور، حسین فیاض بخش، سیدتوکل کریمیان و ...bzrgvari
این اسامی تعدادی از افرادی که در طول دو سال گذشته یا خود اعلام کاندیاتوری کرده اند و یا در جامعه صحبت از آمدن آنان بوده  و هست. قطعا تعداد به مراتب بیشتری از این لیست نیز فعلا بواسطه مسایل مربوط به بررسی صلاحیت ها ترجیح داده‌اند سکوت کنند و در ایام ثبت‌نام  رو خواهند شد.
این لیست دراز و فراخ تری بود و تا قبل از موعود استعفای مدیران گزینه‌های دیگری هم در تعلیق آمدن و نیامدن بودند اما از همه آنها تنها علی مژدهی‌پور ترجیح داد که نقد خود را به نسیه بدهد. البته آن گونه که رسانه منعکس کردند یک نفر دیگر نیز به بهانه انتخابات از سمت خود استعفا داد مجید باقریان که یک مسئولیت میانی در داشنگاه یاسوج داشت با استعفای بلندی اعلام کاندیداتوری کرد هر چند قبل از این استعقا زمزمه‌هایی از تغییر باقریان به گوش می‌رسید. او جوان پر انرژی است که تلاش و فعالیت زیادی دارد به همه جا سر می‌زند با همه مصاحبه می‌کند این اواخر با سیاسیون کشوری عکس یادگاری می‌گیرد و علاقه زیادی دارد در مراسمات در ردیف اول بنشیند. باقریان اگر چه در سال ۱۳۸۶ از بزرگواری حمایت کرده است ولی خود را اصلاح طلب می‌داند و فعلاً به تنهایی فعال است.
مطرح‎ترین کسی که تا چند ماه پیش صحبت کاندیداتوری‌اش در میان اصلاح طلبان زمزمه می‌شد، علی افشانی بود. کسی که حالا استاندار استان مهم فارس است و عملاً نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. تا پیش از معرفی افشانی به عنوان استاندار فارس طیفی زیادی از نیروهای سیاسی هم استانی مقیم تهران در تلاش برای معرفی او بودند ولی افشانی با رفتن به شیراز به حدس و گمان‌ها پایان داد او هم چنین حالا مجبور نیست برای جذب حمایت به همه کس رو بزند. البته معرفی افشانی همراه با حواشی زیادی بود معرفی او سبب اعتراض و استعفای نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی شد و همان زمان گفته می شد حالا با این مخالفت ها اگر   افشانی استاندار نشود و به کهگیلویه بیاید رأی خوبی به دست خواهد آورد. شاید افشانی اگر چهارسال دیگر بیاید شناخت خوبی از او در جامعه باشد و همین امر او را در مسیر بهارستان کمک کند.
دیگر گزینه‌ای که از دو سال پیش صحبت کاندیداتوری او بود و البته عطای نمایندگی را به لقایش بخشید سید کامل تقوی‌نژاد عضو شرکت چادرملو و رئیس فعلی بانک سپه کشور بود. سید کامل یک تکنوکرات پر ارتباط می‌باشد و بعضی‌ها او محمدناصر نیکبخت را از گزینه‌هایی می‌دانستند و می‎دانند که با توجه به جایگاه مدیریتی و هم چنین دوری از کهگیلویه و کمتر بودن حساسیت بر روی آنها میتوانند به شرایط فعلی اصلاح طلبان در این چهار شهرستان پایان  دهند. البته عدم حساسیت بر روی گزینه خارج از شهرستان تنها حسن این افراد است در نقطه مقابل کسانی هم هستند که اساسا معتقدند کسی که قصد نمایندگی در شهرستان را دارد باید مقیم شهرستان باشد و در کنار مردم باشد و در همین ایام گذشته که برخی از چهره های مرکز نشین تحرکاتی برای حضور داشتند به شکل تندی مورد اعتراض واقع شدند.
تقوی‌نژاد و افشانی‌پور هر دو از اعضای فعال حزب اعتماد ملی هستند.
اسکندر یارنسب دیگر گزینه‌ای بود که تبلیغات زیادی برای خود در رسانه‌ها به راه انداخته بود. وی که دارای یک جایگاه میانی مدیریتی در بنیاد شهید کشور می‌باشد چهره شناخته شده‌ای نیست ولی در دو سال گذشته به طرق مختلف و بویژه حضور در رسانه‌ها قصد مطرح کردن خود را داشت که همان زمان حدس زده می‌شد هدفش چه باشد. یارنسب  برای این امر از جایگاه خود استعفا داد ولی احتمالاً وقتی متوجه شرایط شد به کار خود برگشت. فعلاً از یارنسب خبری نیست شاید او دوباره در سال ۱۳۹۸ به فضای رسانه‌ای برگردد.
رضا چمن که تا قبل از موعود استعفا احتمال کاندیداتوری‌اش میرفت در نهایت از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استعفا نداد. البته او هیچ گاه رسماً برای حضور در صحنه انتخابات چیزی نگفته بود و در جواب خبرنگاران با مصرعی از حافظ حضور در صحنه انتخابات را رد کرده بود (ای شیخ پاکدامن معذور دار ما را). با این وجود همان زمان کسی یا کسانی در برخی مقالات و قسمت کامنت‌های وب سایت‌های استان زیاد از حد موج ایجاد کرده بودند که چمن خواهد آمد. چمن اگر هم قصد کاندیداتوری داشته است که بعید نیست این گونه باشد احتمالا‌ً به دو دلیل قید این کار را زده است اول اینکه او خدمت در سمت ریاست دانشگاه را ترجیح می‌دانست و نمی‌خواست به چیزی که سرنوشتش معلوم نیست ورود پیدا کند، دوم اینکه چمن خود را اصلاح طلب می‌داند و با امید به حمایت این طیف قصد حضور داشت اما عملکرد او و انتقاد برخی اصلاح طلبان کهگیلویه و بویژه بعضی از اعضای ستاد دکتر روحانی و البته تعاملش با نماینده کهگیلویه سبب شد که او پی به وضعیت سیاسی خود ببرد و فعلاَ قید نمایندگی را بزند. ولی این سئوال وجود دارد که چمن با نیامدن خود در انتخابات آینده و در کهگیلویه از چه کسی حمایت خواهد کرد از بزرگورای یا هاشمی‌پور و یا نامزد اصلاح طلبان.

سهراب حجت‌خواه عضو شورای پر حاشیه شهر دهدشت بر خلاف گزینه‌های بالا کسی بود که دوست داشت بیاید و استعفا هم داد ولی شورا با او مخالفت کرد و او نیامد هر چند خیلی از مخالفان او می‌گفتند کاش با استعقایش موافقت می‌شد تا حجت‌خواه متوجه می‌گردید که انتخابات شورا با انتخابت مجلس فرق دارد و این یکی یک انتخابات سیاسی است. حجت خواه در دو سال گذشته در هر فاتحه‌خوانی و عیادتی همراه و کنار محمود منطقیان بود او احتمالاً امیدوار بود اگر منطقیان ردصلاحیت شود در نهایت از او حمایت کند.
شکی نیست که برخی کسان دیگر نیز در ذهن خود برنامه‌هایی داشته‌اند ولی دل از مسئولیت نکندند و خیلی از مسئولین دیگر نیز هستند که حتما ثبت نام خواهند کرد چرا که طبق قانون انتخابات کسانی که در خارج از حوزه انتخابیه مدیر هستند نیازی به استعفا ندارند و این جرأت ریسک بیشتری به آن افراد خواهد داد چون نیاز به پرداخت هزینه چندانی نخواهندداشت و ممکن است هر اتفاقی هم بیفتد و شانس به انها رو کند ولی عملا و ان گونه که جامعه در جریان باشد فعلا گزینه توانمند و مدیری خارج از استان نیست که ثبت نام کند و جایگاه قابل قبولی داشته باشد .
با این اوصاف جو انتخابات هنوز گرم نشده است اما در پستوی اتاق‌های تصمیم‌گیری فعل و انفعالات و حکمیت‌هایی در جریان است و رسانه ها و بویژه سایت ها هم در این زمینه فعال هستند ولی هنوز تا اغاز هیجان انتخاباتی فاصله است و در این میان تکیلف هیچ چیز به جز اینکه خیلی ها می‌آیند روشن نیست و هیچ بعید نیست همان‌گونه که این شهرستان در برخی دوره ها بالاترین آمار حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را داشته است این بار آمار بالاترین نامزدهای ثبت نامی را داشته باشد.
در این که افراد با دارا بودن شرایط اولیه ثبت نام حق حضور در انتخابات را دارند بحثی نیست اما بدون تردید این نوع رفتارها ناشی از عدم توسعه سیاسی و بویژه فقدان احزاب می باشد و گر نه کارزار سیاست میدانی است که نیاز به افراد توانمند و فعال در این حوزه دارد.
این نشانه عدم توسعه یافتگی است که فردی به خاطر دوستی یا یک مدیر، یکی به خاطر نفر اول شورا شدن، دیگری سرودن دو قطعه شعر و دیگری هم بواسطه دو ملک گران قیمت خود را سیاستمدار بداند و بعد بخواهد به مجلس برود تا در آنجا فرق بین CNG و NGO و یا فرق بین NPT و  MPT را نداند.
راجع به آسیب شناسی این موضوع جای بحث زیاد است ولی فعلاً این واقعیتی است که وجود دارد و ما هم دنبال بررسی و تحلیل همین واقعیت هستیم. مشابه همین وضعیت گاهی در میان ثبت نامی‌های انتخابات ریاست جمهوری دیده می‌شود و کسانی در خیابان فاطمی مشاهده می‌گردند که وقتی از آنها راجع به کابینه‌ی آینده‌شان می‌پرسند فکر می کنند راجع به کابینت آشپزخانه از آنها سوال شده است.
با این اوصاف فعلا کهگیلویه ترافیک سنگین کاندیداها درآن بیداد می‌کند و فاتحه‌خوانی‌ها پر از آدم‌های مدعی است که برای این موضوع در این شهرستان به صورت خاص می‌توان دو لیل عمده آورد.
۱-اتفاقات مربوط به دو انتخابات هشتم و نهم مجلس که در آن افراد شناسنامه‌دار ردصلاحیت شدند به گونه‌ای که در انتخابات نهم مجلس آن قدر کمبود نیرو بود که گزینه‌هایی که احتمال پنج هزار رای و یا بعضا پانصد رای برای آنها نمی‌رفت بعضاً بیش از بیست هزار و پنج هزار رای آوردند. این بار نیز دو موضوع ردصلاحیت چهره های مطرح اصلاح طلب از یک و از طرف دیگر عدم حضور محمد موحد سبب شده خیلی ها اسب خود را زین کنند و شانس شان را امتحان نمایند اگر شرایط باب میلشان نبود کنار بروند و اگر ابر، باد، مه و خورشید فلک دست به دست هم دادند که چه خوب ...
۲-خیلی‌ها و در دو جناح خود را از نظر سیاسی و پایگاه واقعی مردمی قوی‌تر از بزرگواری نماینده فعلی می دانند و به همین جهت می گویند وقتی بزرگورای می تواند ما چرا نتوانیم. اما این گروه یا نمی دانند و یا خود را به ندانستن می زنند که بزرگورای هر چه باشد نماینده یک جریان ریشه دار سیاسی است ولی این جماعت گاها نه تنها نام یک گروه سیاسی را نمی‌دانند که اصلاً نمی‌دانند حزب و گروه سیاسی چیست.
مدعیان حضور در کهگیلویه یک ویژگی مشترک نیز دارند و ان این که بیش از نود درصد این مدعیان بدون توجه به سابقه سیاسی‌شان خود را اصلاح طلب و اعتدالی می‌دانند. این رویه با توجه به حضور قطعی بزرگواری و در ادامه تایید او و حمایت جریان های اصولگرایی از وی  فعلا تشتی  در جریان رسمی اصولگرای شهرستان یا دیده نمی شود و یا بسیار کم است.
برخی از این اصلاح طلبان امروزی که به اصطلاح لری برای انتخابات «تیه گرم کردنه » بیشتر از سیاسی بودن اهل معامله و منفعت‌های شخصی بوده‌اند و چرخش‌های زیادی در عمر خود داشته‌اند.
ولی فعلاً فرصت خوبی است که خود را اعتدالی و اصلاح‌طلب جا بزنند و پیام‌های روشنفکری برای مخاطبان بفرستند که بعید نیست شانس درب خانه هر کسی را بزند ....
( ادامه دارد)

قسمت اول (آیا اصلاح‌طلبان کهگیلویه از گذشته درس عبرت خواهند گرفت؟) [کلیک کنید]
قسمت دوم (شرایط خاص اصلاح‌طلبان کهگیلویه ادامه دارد) [کلیک کنید]
قسمت سوم (اختلافات دنباله‌دار اصولگرایان بویراحمد) [کلیک کنید]
قسمت چهارم (گزینه نهایی اصولگرایان بویراحمد کیست؟) [کلیک کنید]
قسمت پنجم (موحد می‌آید یا نمی‌آید؟) [کلیک کنید]
قسمت ششم (آیا موحد به آخر خط رسیده‌ است؟) [کلیک کنید]
قسمت هفتم (اگر موحد نیاید…) [کلیک کنید]
قسم هشتم (همه در کمین نیامدن موحد هستند) [کلیک کنید]
نام شما

آدرس ايميل شما

قلندری
Iran, Islamic Republic of
ما دور قبل به گچساران رفتیم ولی این مرتبه اشتباه نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
کاش معجزه ی شورای نگهبان نبود انوقت می دیدید که تا همیشه فقط موحد بود.

برید به جون شورای نگهبان دعا کنید که امثال بزرگواری هم رنگ مجلس را دید.
چرامی
Iran, Islamic Republic of
دکتر بنام اصلاحات ناب =ظریف استان
Iran, Islamic Republic of
بزرگرواری ثابت کرده که نماینده واقعی کیست ومطمئن باشید با اقتدار پیروز هست
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
فقط استاد علی سینا برقک...................
رضا
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر بنام مرد ثابت قدم از دهه ۶۰ تا امروز. درود بر دکتر بنام
کاکا
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس رستاد
درست تو یه جمله خلاصه میکردی: حجت خواه بده و من خوب.
دیگه اینهمه قلم فرسایی نیاز نبود.
اگر حجتخواه میمد میدیدیم که کی محبوبیت مردمی داره و کی چندسال پیش فقط به اسم منطقیان رای اورده.
امیدوارم شما بعنوان کاندیدی مستقل وارد گود شین تا روز شمارش ارا عدد ۲۵۰۰ رو جلویاسمتون ببینین و عیار واقعیتون مشخص شه
Iran, Islamic Republic of
سیف السادات که قطعا کمتر از همه اینها رای داره و هیچ جایگاهی در بین اصلاح طلبای کهگلویه نداره.
سعید
Iran, Islamic Republic of
در بین اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه بهترین گزینه ها هستند و همگی گزینه های مناسبی هستند ولی در شرایط کنونی جناب آقای گنجی پور معتدلترین و همچنین نیروی محبوبی در بین همه مردم می باشند
اصلاح طلب واقعی
Iran, Islamic Republic of
آقای لاهوتی ومنطقیان هردو بزرگان اصلاحات این شهرستان و استان هستند ولی در شرایط کنونی باید دنبال گزینه سوم بود که از فیلتر شورای نگهبان رد بشن که بهترین گزینه ممکن جناب آقای سید رضا گنجی پور می باشند که دارای پایگاه بسیار عظیمی در بین اصلاحات و بقیه طیف ها می باشند به امید اجماع بر روی این سید بزرگوار که در بین همه مردم هنوز هم از محبوبیت خاصی برخوردارند
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
دربین اصلاح طلبان بهترین گزینه برای کاندید شدن جناب آقای سیدرضا گنجی پور یکی از بهترین نیروهای بر جسته کهگلویه است
معلم
Iran, Islamic Republic of
هر چند اصلاح طلبان نیروی به درد بخور در صحنه ندارن اما باز گنجی پور و رستاد بد نیستند یا بهتره بگم که از بقیه شون خیلی بهترن. بعد از این دو نفر صدوقی هم خوبه و خیلی بهتر از لاهوتی و منطقیان است.
Iran, Islamic Republic of
تا جاییکه میدونیم رستاد اصلا مهندس نیست
United Kingdom
اصلاح طبان کاندیدا به ترتیب رای و محبوبیت :
- گنجی پور
- رستاد
- صدوقی
- برفک
بعدش لاهوت و منطق
بقیه هم فقط یک رای خودشون دارن.
Iran, Islamic Republic of
بنام هم خوش خشه کاندید کرده!!!!!!!!!!
طولیان
United States
فاتحه اصلاحات حتی با اسم آوردن برخی از افراد مثل سیف و بنام!! باید بلند خوانده بشه.
باز صدوقی و رستاد و گنجی پور در حد رقیب ضعیف سردار هاشمی و آقای بزرگواری قابل قبول برخی هستن.
افرادی که در شورای شهر که چه عرض کنم شورای روستا هم رای نمیارن آبروی اصلاحات را نبرن.
اصلاح طلب لند ه ای
Iran, Islamic Republic of
همش و ول ایجن غیر از بزرگواری
United States
لطفا کامنت گذارا از گذاشتن کامنت های خنده دار مثل فلانی= ظریف و غیره که احیانا به قصد تمسخر باشه پرهیز کنن.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دکتر بنام بین اصلاح طلبان هیچگاه چرخشی نداشت.شجاع بود.به خاطره پست رن عوض نکرد. باسواده.
Iran, Islamic Republic of
اهای کسی که اسم چرامی گذاشتی و جناب رضا چرا آبروی اصلاحات و دکتر ظریف را می برید اینها چه ربطی و چه دخلی به بنام دارند . از یکی صحبت کنید که باعث افتخار باشد آخر نمیدانم به این... چکار دارید . اگه راست میگی کامنتم رو بذار همیشه کامنتهای منتخب میذارید جناب کبنا
Iran, Islamic Republic of
گگو به اسم فرهنگی و شون خوت سرو مگو. سواد چه! پست چه! کوتاه بیو.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
دکتر بنام گزینه خوبی برای اجماع است کسی که هرگز از اصول اصلاح طلبی خود کوتاه نیامد
امیر
Iran, Islamic Republic of
برادر ناشناس شما که دکتر بنام رو از نزدیک نمیشناسی .برو دنبال گله ات
کیوان
Iran, Islamic Republic of
عزیزان بانامهای فرهنگی . طولیان رضا و.... شمارابخدا سر بسر دکتربنام نذارید گناه داره باسوااااااده ،معلومه چی میگید؟ خداییش اصلاح طلبها یک شکست مفتضحانه ای بخورید که پرت بشید به ناکجاآباد مثل همیشه
Iran, Islamic Republic of
کاندیداهای اصلاح طلبان به ترتیب رای و مقبولیت و محبوبیت
١- صدوقی ، البته رای شورای شهرش را در نظر نگیرید
٢- رستاد، البته در صورت رد صلاحیت صدوقی
٣- گنجی پور، در صورت رد صلاحیت دو نَفَر بالا
ریزبین
Iran, Islamic Republic of
فریدون داوری درسته ولی در متن نوشته شده هاشمی...
اصلاح شود...
تاراز
Iran, Islamic Republic of
دورد بر دکتر واقعی بنام
نرس
Iran, Islamic Republic of
من به شخصه سالها با دکتر بنام همکار بودم.فک کنم ظرفیت پایین فرهنگی استان پذیرای ایشون باسه.بهتره نباد.خودشو هم سبک نکنه.اقبال هم به ایشون زیاد نیست
United States
رقابت بین هاشمی و بزرگواری خواهد بود بقیه ول معطلن.
م.م
Iran, Islamic Republic of
در باره دکتر بنام همین بس که سیاستش عین طبابتش و طبابتش عین سیاستش است.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان حتی نیروهای خوبش مثل گنجی پور و رستاد هم بعد از عدل هاشمی و بزرگواری در رده های سوم چهارم خواهند بودتازه اگر دکتر تقوی بیاد باز پایینتر میرن.
Iran, Islamic Republic of
همه اصلاح طلبان خوبند هرکدومشان که تائیدبشه بهتر از بزرگواری و دیگر اصول گرایانه ولی مطمئن باشید روی بهترین گزینه به توافق خواهند رسید
جابر
Iran, Islamic Republic of
انصافاً وقتی سیف السادات اصلاح طلب بود بقیشون با موحد وبزرگواری بود ،بعدش هم سیف وکیل هست وبهتر حقوق مردم را درک میکنند
دانشحوی علم. صنعت
Iran, Islamic Republic of
احتمالا طی ماه مهر ماه جلسه ای با سران اصلاحات کشور در تهرانبرگزار بشه و کاندیدای شهرستان بر اساس دو معیار اقبال عمومی و میزان نفوذ در مجلس در صورت قبولی احتمالی انتخاب بشه برای اجماع. درگوشی ها از انتخاب لاهوتی منطقیان و بنام به عنوان سه گزینه نهایی برای جلسه با سران اصلاحات حکایت دارد
رامین
Iran, Islamic Republic of
محمد علی افشانی درست است
شیراز
Iran, Islamic Republic of
فقط علی دلاور
Iran, Islamic Republic of
بانی اصلاحات در گهگیلویه سیف السادات است اسامی ذکر شده تا موحد بود نیروی ایشان بودند بررسی کنید رایشان را در جایگاهشان......./
محمد
Iran, Islamic Republic of
... بدرد شورا هم نمیخوره
تقی
Iran, Islamic Republic of
فقط بزرگانی امثال آقای بهرام تاجگردون و خاجوی میتوانند در مورد دکتر بنام اظهار نظر کنند چرا که ایشان از همان اوایل انقلاب مسیر خود که همان چپ دیروز و اصلاحات امروز هست مشخص کرد و تا امروز استوار و ثابت قدم بود هزینه های سنگین خانواده بنام در سال ۸۸ خود گواه بر همه چیز هست همان زمانیکه خیلی از دوستان امروز دنبال راههایی برای فرار از رای خود بودن. دکتر بنام پاک و صادق هست و تمام سرمایه اش استعداد خدادادی خودش و فرزندانش هست. درود بر دکتر بنام
Iran, Islamic Republic of
چرا یه عده اسم دکتر بنام که نیاد اینقد میترسن و فحش میدن؟چرا؟چون دکتر بنام فقط میتون مارو نجات بده.این انتخابات اخرین فرصت مردمه که خودشون از این وضعیت نجات بدن
Iran, Islamic Republic of
هرکی بشه نماینده ذره ای بحالم فرق نمیکنه ولی از اوضاع واحوال برمیاد که شکست سنگین اصلاح طلبان را خواهیم دید از ما کفتن
پاسخ به ام
United States
جناب ...فرض کنیم ناشناس برود دنبال گله اش آنوقت تو بیکار میشوی . نه اصلا درست نیست عده ای بیکار شوند
United States
نصفشون که نیشناسیم اصلا کین و چکاره اند ؟ سیف و دکترچمن و دکتر تقوی نژاد هم که اصلا نیان . بقیه شون هم که عددی نیسن. همآن بهتر که اصولگرایان برنده ابون
اصلاح طلب اما نگران
United States
والا همشهری راست میگوید سران اصلاح طلب هم که در کهگیلویه باهم دعوا دارند و نمیسازند و افراد توانمند و اندیشمند هم که در مسند مدیریت هستندو کاندید نمیشوند بقیه هم که جایگاه محبوبیت مردمی یا فکری و توانمندی ندارند بنظره همان اصولگرایان پیروز میشوند
نقد
Iran, Islamic Republic of
آقای یارنسب بهترین گزینه ی بود که اگه میومد میتونست اصلاح طلبان رو به اجماع برسونه و با توجه به جایگاه مدیریتی و روابط بسیار خوبی که در سطح ملی داره نیروی کارآمدی برا شهرستان بود،وعلی رغم فشارها و رایزنی هایی که با ایشان انجام شد اصلا استعفا ندادند که بخواهند پس بگیرند..درضمن ایشان بیش از یک دهه هست که درسطح ملی(بنیادشهید)بعنوان مدیرکلی مدیریت میکنند و محض اطلاع شما عرض کنم چندین دوره بعنوان مدیر برتر کشوری انتخاب شدند.
Iran, Islamic Republic of
از بین کاندیداهای نامبرده شده در شرح متن دکتر سلیمان ابید حاذق ترین و برجسته ترین چهره ی رو به رشد بوده و گمان نمیکنم کسی در حوزه کلام ، تدبیر و تحلیل قدرت رویارویی با ایشان داشته باشد من سخنرانی ایشان را در وزارت علوم از نزدیک مشاهده کردم ایشان سخنوری دانشور است
جام جم
Iran, Islamic Republic of
از بین کاندیداهای نامبرده شده در شرح متن دکتر سلیمان ابید حاذق ترین و برجسته ترین چهره ی رو به رشد بوده و گمان نمیکنم کسی در حوزه کلام ، تدبیر و تحلیل قدرت رویارویی با ایشان داشته باشد من سخنرانی ایشان را در وزارت علوم از نزدیک مشاهده کردم ایشان سخنوری دانشور است
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
برخی از این کاندیداتورهای امروزی که به اصطلاح لری برای انتخابات «تیه گرم کردنه » بیشتر از سیاسی بودن اهل معامله و منفعت‌های شخصی(.... )بوده‌اند و چرخش‌های زیادی در عمر(... )خود داشته‌اند.
واقع بین 2
Iran, Islamic Republic of
کاربر محترم سایت لطف بفرمایید محتوای درون پرانتز نویسنده واقع بین را بنویسید چرا بایکوت و فیلترینگ می کنید شما خودتون قلمی انتقاد کردید ما هم قلمی انتقاد کردیم این طوری از محبوبیت سایتتون کاسته میشه گفته باشم
رهروان راه آینده کهگیلویه و شهرستان های تابعه
Iran, Islamic Republic of
کاندیداتوری را که مردم برای تعیین سرنوشت خود به آن چشم خواهند دوخت باید فردی توانا و تآثیر گذار باشد و افق ذهنی آنها از مرزهای کهگیلویه وسیع تر باشد ،کاندیدایی که ۳۰ سال از خدمت خود را در محیط بسته کهگلویه بوده، یک دوره نیاز است تا کوچه پس کوچه های تهران و وزارتخانه ها را از بر کند طبعا تکراری بر تاریخ تلخ دیروز است. به نظر من موحد، ابید، تقوی،بزرگواری، مژدهی پور و عدل هاشمی که مرکز نشین بوده بیشترین مولفه ها را در چارت ساختاری انتخابات دارند و الباقی فقط برای شورای شهر مناسبند نه انتخابات مجلس
ژرف اندیشان
Iran, Islamic Republic of
آقای رهروان راه آینده تحلیل بسیار خوب و جالبی داشتید و رأی بنده به شما نزدیکتره چرا که آقای .. هم از همین.. بود که به مجلس رفت و هنوز هم راه مجلس را بلد نیست و علت بدبختی ما هم هم این است امیدوارم که برخی از این افراد مدعی به خود بیایند و عاقلانه به طوفان انتخابات بزنند چون که هر گردی که گردو نمیشه، ۹۰ درصد این افراد با الفبای سیاسی آشنا نیستند و برای حفظ پرستیژ آمده اند.
با مردم
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات کهگیلویه دارای شکاف هسته ای فکری و ساختاری است و با این حال میوه درخت آنها در یک سبد واحد ریخته نخواهد شد زیرا برخی از افراد فوق الذکر گاها موحد طلب و بزرگواری طلب بوده اند تا اصلاح طلب. از منظر اینجانب اگر آقایان موحد، منطقیان، لاهوتی، هاشمی، رستاد، سیف السادات، رد صلاحیت شوند جریان فکری به سوی اعتدال گرایی کمانه میکند. با این حال هرکاندیداتوری که عیار سیاسی بالاتر و اعتدالگرایی بیشتری داشته باشد دفتر انتخابات آینده کهگیلویه را ورق خواهد زد و اصول گرایی و اصلاح طلبی مفرط به معنای واقعی کلمه مردان حقیقی شکست در آینده خواهند بود.
احسان عرفانی پور
Iran, Islamic Republic of
س.بنظر من اقای برقک حرف اول رو میزنه ورقیبی پیش روش نمیبینم..چون از تمام جوانب شایستگی اول شدن ر و داره.....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1