تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۴۷۲۴۷۷
یادداشت؛

بازی منفعت‌طلبانه لیدر‌ها و ردیف اولی‌ها

۱۴
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بازی منفعت‌طلبانه لیدر‌ها و ردیف اولی‌ها
کبنا ؛فضای انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد فضایی عجیب و با پدیده‌های غریب و منحصربه‌فرد است.
گاهی در این فضا اتفاقاتی رخ می‌دهد که مشابه آن در کمتر جای دیگری از کشور پیش می‌آید. یکی از رفتارهای خاص و در نوع خود قابل‌تأمل حضور برخی افراد به‌عنوان لیدر در کنار نامزدهای دو یا سه حوزه انتخابیه به‌صورت هم‌زمان است. این افراد که معمولاً توهم خود بزرگ‌پنداری دارند سعی می‌کنند با حضور در هر سه حوزه انتخابیه و نزدیکی به نامزدهایی که شانس پیروزی دارند برای خود فرصت تضمینی به دست آورند. اما نکته جالب این که این گروه افراد معمولاً افرادی غیرقابل‌اعتماد و نامحبوب در جامعه هستند که حتی توان جذب رأی در یک حوزه تنها را هم ندارند. این افراد با مایه‌گذاشتن از دوستان و طایفه و ایلشان سعی دارند منافع را از ابتدا صاحب شوند و خود را تصمیم‌گیرنده و همه‌کاره معرفی کنند. نکته دیگر و عجیب حضور برخی از این لیدرها در کنار دو نامزد با گرایش مختلف و متفاوت سیاسی در دو حوزه انتخابیه است.
در روزهای اخیر شاهد حضور بعضی از لیدرهای کنار نادر منتظریان ازیک‌طرف و غلامرضا تاج‌گردون از طرف دیگر بوده‌ایم و حتی مواردی مشاهده شده است که برخی نزدیکان موحد، بزرگواری و هاشمی‌پور در کهگیلویه در گچساران در کنار تاج‌گردون بوده‌اند. این رفتار بیش از آن که یک رفتار مورد پذیرش انتخاباتی باشد چیزی شبیه طنز و بیانگر نوعی منفعت‌طلبی و بیگانه بودن با اصول ابتدایی کار سیاسی است.
البته شیفت پیداکردن انتخابات و نمایندگی به سمت منافع و نگاه‌های اقتصادی در شکل‌گیری چنین وضعیتی دخیل بوده‌اند که همین موارد از جمله موانع اصلی توسعه در این استان است. یک فرد حتی اگر فرد با نفوذی باشد در مناسبات فعلی سیاسی و قومی در استان حتی اگر بتواند نقش ایفا کند نقشی محدود و حداقلی است که در بهترین حالت بتواند در یک حوزه انتخابیه مؤثر باشد و جالب‌تر آن که هم‌زمان برای دو جریان بتواند رأی‌آوری داشته باشد اگر محال نباشد نزدیک به محال است.
لیدرهایی که عیب و عارشان نه‌تنها از این کار نیست که هر کجا حاضر می‌شوند در ردیف اول می‌نشینند و این رفتار را عین افتخار می‌دانند.
بهتر آن است که نامزدها خود نسبت به نزدیکی با این افراد حساس باشند چرا که در نهایت چنین افراد منفعت‌طلبی دافعه‌شان به‌مراتب بیش از جاذبه‌شان است و فردا روز هم جز سهم‌خواهی و فشار بر نمایندگان هیچ کاری دیگری انجام نمی‌دهند. افرادی که مانع از حضور و دیده‌شدن نخبگان در عرصه انتخابات می‌شوند و باعث می‌شوند ستادهای انتخاباتی از هر طرح و برنامه خالی باشد و جز شلوغ‌کاری این افراد و آسمان‌وریسمان کردن و سند و مصادره همه‌ی اتفاقات به اسم خود اجازه هیچ کار و اتفاق دیگری را نمی‌دهند.
این افراد سبب دلسردی مردم نیز می‌شوند و اگر قرار باشد کماکان شاهد نقش بازی‌کردن این افراد در کنار نامزدها باشیم باید نسبت به مشارکت با تردید نگاه کرد.
پس تا دیر نشده است دلسوزان و نخبگان و به‌ویژه خود نامزدها باید نسبت به این مسئله تدبیر و مدیریت لازم را به خرج دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینا همه دور قبل اطراف روشنفکر بودند عیب نبود الان عیب شده؟ چقد عقد و کینه؟؟؟
انتخابات
Iran, Islamic Republic of
مثل آقای مفتح
تحلیل قشنگی بود استان دیگه اصول و اصلاح معنایی ندارد پدیده سوم منفعت طلب ظهور کرده
United States
امان از حسادت و کینه.... تا زمانی که این افراد از نامزد محبوبشان حمایت میکرد میگفتن اسمشون رو گذاشتن بزرگان و ریش سفیدان و... حالا که از دور نامزدشان دور شدن میگن افراد پرحاشیه و بی اهمیت....... اب را بریز همونجا که....
United States
اقایان یزدان پناه و دیده ور و ولایتی و دانشی،و..... انسان های بزرگی هستن که انتخاب کردن در مسیر بازگشت به عقب قرار نگیرند... و این شما رو سوزونده چزونده
United States
حاج نادر اتیش زده به ندای وحدت.... هرچی انسان تاثیر گذار و مهم رو ازشون جدا کرده این برای اقایون سخت و دردناک شده
Iran, Islamic Republic of
هوشنگ روبین
Iran, Islamic Republic of
مطلبی که همش نشان از عقده و کینه اش...کبنا نیوز شان خودشو با انتشار چنین مطالب سطح پایینی از بین میبره
Iran, Islamic Republic of
سلام
Iran, Islamic Republic of
سطح انتخابات را در استان تا نازلترین مرتبه یعنی قوم گرایی و کارچاق کنی همین افراد چاله میدونی تقلیل دادند.وقتی کاندید به دانشگاه نمی رود.نشست با فرهنگیان ندارد توقع دارید چه کسانی امور را در دست بگیرند
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
منتظریان بیشتر از این که طرفدار داشته باشه لیدر و مدیر داره که‌ تکلیف اونها روشنه منفور و بی جایگاه هستن و البته بامحوریت هدایت خواه به‌ همین دلیل مردم ازشون متنفر هستن شک نکنید سوم میشه الکی بهشون قول‌ داده و نتیجه آن که.... خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of
روز 12 اسفند خواهم دید که کیا سر پوز میخوابن
احمد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم به این مطلب توجه داشته باشد که لیدر مانند دلال است و اتفاقا چون ماهیت لیدر در انتخابات استان اینه که برای خود منفعت کسب کند، پس ایرادی نیست که چند جا لیدری کند. شما یک لیدر را نام ببر که به دنبال منفعت شخص خودش نباشد. لذا می بینیم که این لیدر ها لکه زشت و نادرستی بر دامن انتخابات استان هستند و دقیقا مانند قبیله گرایی و طایفه گرایی، به انتخابات آسیب می زنند. لیدرها انتخابات را برره ای کرده اند و هر چه جو برره ای تر باشد به نفع آنهاست.صحبت های کاندیداها را گوش داده ام، مواضع و اندیشه های یکی از آنها (که یک شخص دانشگاهی است) و روشنگری ایشان در خصوص رفتارهای غلط انتخاباتی ستودنی است وبهتر است که رسانه به مطالب ایشان توجه بیشتری داشته باشد. از کبنا تقاضا دارم که در زمان انتخابات توجه بیشتری به سلامت انتخابات داشته باشد و مانند مقاله فوق به ریشه یابی مشکلات و رفتارهای زشت و خارج از شان در انتخابات بپردازد. اساس برقراری عدالت در جوهر قلم های شماست، اگر قلم های خود را به کار نگیرید شان جامعه به وسیله عده ای منفعت طلب و گمراه از بین خواهد رفت.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب نداره تو این استان
در همین ادارات دولتی مدیرکل داریم که به طور واضح تبلیغ میکنه که در بویراحمد کاندیدش منتظریان و در گچساران تاجگردون و در کهگیلویه بزرگواری
جالبه که خودش و از اون مدیران فوق انقلابی هم میدونه
تاسف
Iran, Islamic Republic of
آخه یکی نیس بگه واقعا این حرفای کبنا نیوز از کجا سرچشمه میگیره؟؟؟؟؟
آخه چرا با این مطالب مخاطبای خودتو از خودت سرد میکنی که برن سراغ ی خبرگزاری دیگه؟؟؟؟؟
این خبرهارو کی میگه بزن؟؟؟؟
هرکسی آزاد هست بشینه پای صحبت های همه...و در پایان باتوجه به تحلیل های خودش ی دونه رای شو بده....
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1