تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۴۶۸۰۴۱
یادداشت؛

انتخاب هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات مجلس حول محور وحدت باشد / خالص‌سازی لیست هیئت اجرایی خارج از انصاف و عدالت است

۶
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
انتخاب هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات مجلس حول محور وحدت باشد / خالص‌سازی لیست هیئت اجرایی خارج از انصاف و عدالت است
کبنا ؛انتخابات کارکرد‌های ممتازی دارد و فرصت مناسبی برای تقویت مشارکت اجتماعی و پایه‌های مردمی نظام اسلامی است و همچنین اعتماد عمومی به نظام سیاسی ‌را گسترش می‌دهد. مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت چهار رکن انتخابات مجلس است که به خوبی پایه‌گذاری شده و ساخت پیکره‌ی انتخابات روی آن، تا حد بسیار زیادی اعتماد عمومی را قوت می‌بخشد.
اعتماد مبنای بسیاری از تعاملات و کنش‌های روزمره در جوامع انسانی چه در زمینه ارتباطات میان فردی و چه در حوزه ارتباطات اجتماعی بین گروه‌ها است. اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ی اجتماعی است. مردم وقتی اعتماد کردند و امید داشتند، با مسئولان راه می‌آیند و کمک می‌کنند؛ راهکارش هم این است که حرف و عمل مسئولین یکی باشد؛ حرفی که زده می‌شود، مردم باید در عمل آن را ببینند.
عوامل متعددی میزان اعتماد عمومی را کاهش می‌دهد و بالعکس پایبندی به قانون، رعایت اصول واقعی مردم سالاری دینی و رعایت بی‌طرفی و آراستگی دست‌اندرکاران به امین بودن، امانت‌دار بودن و ایمان و ...اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.
چند هفته‌ای است که فرایند انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و موتور انتخابات در حال گرم شدن است و هر چه مسیر انتخابات شفاف و روشن باشد، یقیناً اعتماد عمومی هم بیشتر می‌شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت عشیره‌ای، قومی و قبیله‌ای که دارد، حساسیت انتخابات در آن نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است و یقیناً مدیریت انتخابات در آن شیوه خاص خودش را می‌طلبد و تمام رفتار و حرکات دست‌اندرکاران انتخابات باید حساب و کتاب داشته باشد. 
به‌طور کلی ذات انتخابات به خودی خود با رقابت معنی می‌شود و انتخاباتی که در بستر اعتماد عمومی شکل بگیرد. مشارکت و نشاط سیاسی از مهمترین مجرای تحقق حاکمیت مردم است. 
این روزها انتخاب هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد محل بحث و گفت‌وگو است، هر چند این اعتقاد وجود دارد که این نوع بحث‌ها به معنای رقابت به‌عنوان یکی از چهار راهبرد اساسی انتخابات می‌باشد و هیچ‌گونه نگرانی هم ندارد. اما بحث درباره انتخاب این هیئت‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در سه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون داغ شده و اگر مسیر انتخاب این افراد برای همگان روشن و مشخص نباشد، شاید در آینده آسیب بزند. لذا به منظور جلوگیری از هر گونه شائبه و یا ابهام، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله اول باید به فکر منافع مردم و نظام اسلامی که اوجب واجبات است، باشند و منافع گروهی، سیاسی و جناحی را کنار بگذارند. اعتماد عمومی یک رکن مهم اقتدار ملی است و  کسی نباید به خودش این اجازه را بدهد که به این مسئله مهم برای منافع گروهی و سیاسی خودش لطمه بزند. 
زوار هر کاری که از انصاف، قانون و عدالت دور شد، دَر می‌رود و اعتماد عمومی هم از بین می‌رود. مسئولیت حسن اجرای فرآیند اجرایی انتخابات بر دوش هیئت اجرایی انتخابات است و اگر قرار است که یک انتخابات پُرشور و رقابتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شکل بگیرد. فرمانداران و بخشداران باید با رعایت انصاف و عدالت عمل کنند نه اینکه برای خوشایند طیف سیاسی و یا فلان شخص لیست‌‌هایی را ببندند که صدای گلایه و نگرانی همه بلند شود. در بعضی از شهرستان‌ها بدون کمترین حاشیه اعضای هیئت‌های اجرایی انتخاب شدند که سر جای خودش درباره آنها هم صحبت خواهد شد.
زیاده‌خواهی بعضی از گروه‌های سیاسی در سطح استان به ویژه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون هم وجود دارد که یقیناً مسوولان مربوطه باید جلوی آنها بایستند. اما خالص‌سازی هیئت‌های اجرایی کار درستی نیست و به اعتماد عمومی شدیداً ضربه می‌زند. از طرفی هیئت‌های نظارت هم باید از بین بهترین نیروهای انسانی که آراسته به انصاف، ایمان، عدالت و پرهیزگاری هستند، انتخاب شوند. یقیناً یک دست کردن هیئت‌های نظارت همان پیامدهای منفی را دنبال خواهد داشت. انتخاب هیئت‌های اجرایی و نظارت باید حول وحدت و در راستای تقویت اعتماد عمومی باشد نه اختلاف.
نام شما

آدرس ايميل شما

سوال روز :آیا ناظرین بی طرف هستند
Iran, Islamic Republic of
سوال ؟
فلسفه ی حق و منطق و عقل وانصاف میگوید که ناظر وداور
همیشه وهمیشه باید بیطرف باشد ولی آیا ناظر
حقیقت بی طرف و بودن جانبداری است؟!
ناظر باید هیچگونه سوگیری شائبه طرفداری از هیچ فرد یا جریان سیاسی را نداشته باشد
ولی آیا واقعا این طوری است ؟!
همگان می دانند که ناظر بی طرف نیست! وناظرین تماما از یک سلیقه سیاسی می باشد !
چرا باید اینطور باشد؟!!؟؟؟؟؟؟؟
خدا بهترین داور وناظر است

ه
معاون خاص و قدرت طلب در استانداری کیست؟! آقای استاندار لطفا اقدام بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
اکثر این حاشیه سازی های برای هیئت های اجرایی وفرمانداران
پبخشداران و برای افکار عمومی وتشویش اذهان توسط یکی از معاونین بی‌ربط استاندار با حوزه انتخابات می باشد
Iran, Islamic Republic of
وضعیت هیات های اجرایی در شهرستان های سردسیری تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست
حسین
Iran, Islamic Republic of
اموزش پرورش و شرکت گاز /کجای برادراستاندار استان چرا نمیگه نیروی جریان دولت دوم چرا هنوز جولان می دهد.
Iran, Islamic Republic of
از خالص سازی گذشته آقای استاندار معاون سیاسی ایشان و فرمانداران دنبال چالش و بحران سازی هستند
ردیاب
Iran, Islamic Republic of
با نگاه کردن به لیست تاییدی هیأت نظارت شهرستان دنا .... این چه عدالت و انصافی است .واقعا متاسفیم از این عملکرد
کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

کابینه نتانیاهو پس از حمله حماس علیه اسرائیل چگونه تغییر شکل می‌دهد؟

این کابینه داخلی که تصمیمات اصلی مربوط به جنگ را اتخاذ خواهد کرد شامل هیچ یک از وزرای ...
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
1