تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۱۱۵۳۰
متن ارسالی؛

روحیه کلانترگونه استاندار؛ کلانتری دقیقا چه‌ چیزی را از مردم مخفی می‌کند؟ / جلوگیری از ورود رسانه‌های آزاد به جلسات استانداری

۴
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
روحیه کلانترگونه استاندار؛ کلانتری دقیقا چه‌ چیزی را از مردم مخفی می‌کند؟ / جلوگیری از ورود رسانه‌های آزاد به جلسات استانداری
کبنا ؛ از بدو ورود «حسین کلانتری» به استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استاندار، رویه اطلاع رسانی و پوشش خبری جلسات تغییر کرد و آن طوری که شنیده و گفته می‌‌شود و می‌گویند، سلیقه کلانتری این است که از رسانه‌های تاثیرگذار کهگیلویه و بویراحمد فاصله بگیرد و دقیقاً خلاف مرام و سیاق دولت متبوعش که گوش فلک را پر کرده است که ما طرفدار آزادی بیان، گردش اطلاعات و شفاف سازی هستیم.
کریم بنام روزنامه‌نگار استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشت کوتاهی روحیه کلانتر گونه استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به نقد می‌کشد و می‌نویسد؛ «حسین کلانتری در اولین گام مدیریتی خود در استانداری کهگیلویه و بویراحمد رسانه های آزاد و تاثیر گذار را از پوشش جلسات استانداری حذف کرد تا فقط چند رسانه دولتی و وابسته اخبار او را پوشش دهند.
جریان آزاد اطلاعات و دسترسی مردم به اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی در هر جامعه‌ای است اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد از راه نرسیده، مردم را از این حق خود محروم کرد.
 استاندار تازه‌کار کهگیلویه و بویراحمد آنقدر شتاب‌زده این کار را کرد که گویا همه منتظر بودند تا او از ایلام بیاید و خبررسانی و پوشش رسانه‌ها را گزینشی و مطابق با میل خود کند.
 پشت‌پرده‌های این تصمیم که دقیقا مخالف با شعارها و وعده‌های حسن روحانی است از این نکته غافل هستند که شاید بشود جسم کسی را زندانی کرد و محروم اما فکر کسی را نمی‌شود زندانی و محدود کرد و امروز اگر رسانه‌های آزاد در جلسات استانداری راه داده نمی‌شوند اما جریان آزاد اطلاعات و اخبار قابل متوقف شدن نیست.
 رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری آزاد که به دستور استاندار و نزدیکان او به جلسات و رویدادهای خبری استانداری دعوت نمی‌شوند از امروز برای نوشتن واقعیت‌ها و آنچه مردم می‌خواهند مصمم‌تر می‌شوند و اجازه نخواهند داد که خبرها سفارشی و گزینشی به دست مردم برسند.
 آنها هرگز رسانه و جنس رسانه را نمی‌شناسند و می‌خواهند مردم واقعیات را ندانند.
 آنها اخبار را آماده و آنطور که دوست دارند تهیه می‌کنند و در اختیار خبرگزاری‌های دولتی و وابسته می‌دهند تا منتشر شوند و به دست مردم برسند‌؛ غافل از اینکه مردم این رویه را نمی‌پذیرند و آنها و خبرهای سفارشی‌اشان را پس خواهند زد.
 رویه غلطی که از سوی نماینده دولتی اتخاذ می‌شود که آن دولت معتقد به نقد و آزادی بیان و همچنین گردش آزاد اطلاعات است.
واقعا کلانتری با این تصمیم خود، می‌خواهد دقیقا چه چیزی را از مردم مخفی کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
باسلام: اوج بی انصافی در این نوشتار بخوبی قابل مشاهده است. لااقل بذارید دکتر کلانتری 2 ماه در این استان باشد و بعد این نوشتارها را منتشر کنید. واقعا تاسف باید خورد از رسانه ها در این استان که بنظر می رسد هرکس از راه می رسد اسم مقدس خبرنگار را برنام خود می گذارد
صدای استان
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید ایشون هم برنامه و عملکرد قابل توجهی برای استان نخواهد داشت که شما بخواهید به اطلاع مردم برسانید. دستان هم مثل در استان پر از هیچ است و رسانه های گزینشی را انتخاب کرده تا این مردم را با این هیچ به هم بپیچند.
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم- عرض سلام و خدا قوت خدمت زحمت کشان رسانه که تاثیرگذارترین نهاد نظارتی هستید ولی مقداری واقع بینانه فکر کنید و قلم بزنید معمولا خبرنگاران شریف ورود به هر موضوع و جلسه ای را حق خود می دانند ولی هیچ کس حق ندارد به حریم رسانه وارد شود. لطفاً بگذارید آقای کلانتری مقداری بدون حاشیه و بدون تبلیغ کار کنند و بگذارید قدمی برای عمران و آبادی استان بردارند مقداری با دید مثبت به مسائل نگاه کنید. اگرچه معمولاً انتشار این مقالات به منزله تایید و رد آنها توسط رسانه نمی باشد ولی برخی مقاله نویسان انصاف را رعایت نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
استاندارخوبم آرزوست
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1