تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۴۷۴۷۵۳
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

شکارچیان بی‌رحمانه کل وحشی را کشتند

۱
۳
شکارچیان بی‌رحمانه کل وحشی را کشتند
کبنا ؛مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک گروه پنج‌نفره سابقه‌دار متخلف شکار در پارک ملی دنا شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش کبنا، اسلام جاودان‌خرد اظهار کرد: سه نفر از متخلفین دستگیر و به دستور مراجع قضایی روانه زندان شدند و هویت ۲ نفر دیگر شناسایی که اقدامات لازم در حال انجام است.
جاودان خرد ادامه داد: این گروه ۲ رأس "کَل" را شکار کرده و در دامنه کوه پنهان کردند که با جستجو و پیگیری محیط‌بانان لاشه‌های شکار کشف شد و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شد.
وی با اشاره به دستگیری و شناسایی ۲ گروه متخلف در پارک ملی دنا در هفته جاری گفت: اقداماتی که این گروه انجام داده بودند نشان از یک برنامه‌ریزی دقیق و یک کار حرفه‌ای بود که با رصد و پیگیری محیط‌بانان نقشه آنها برای شکار حیوانات وحشی خنثی شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یادآوری شد: فصل زادآوری حیات‌وحش شروع شد و از طبیعت دوستان تقاضامندیم هنگام ورود به طبیعت به لانه و آشیانه حیات‌وحش نزدیک نشوند همچنین سامانه رایگان مردمی ۱۵۴۰ آماده دریافت و ثبت تخلفات زیست‌محیطی است.
کهگیلویه و بویراحمد باتوجه‌به پستی و بلندی‌های فراوان و تنوع اقلیمی، هفت منطق حفاظت شده؛ "دنا" ، "دنای شرقی" ، "پاییز سرخ" ، "خامی" ، "دیل" ، "سولک" و "سیوک" در این استان زیبای طبیعی وجود دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است.
استان علاوه بر داشتن هفت منطقه حفاظت شده، همچنین ۶ منطقه شکار ممنوع شامل: "کوه حاتم تلرش" حدفاصل شهرستان بهمئی و لِنده و بهبهان در خوزستان، "پادنای سمیرم"، "ماغر" در شهرستان بهمئی، "لار" در شهرستان باشت، "خرم ناز" در بویراحمد و "کوه اشکر" در شهرستان چرام، دارد.
یک پارک ملی "دنا" با وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار دارد اگرچه در این خطه پناهگاه حیات‌وحش یا زیستگاه‌های نمونه جانوران وحشی و اثر طبیعی ملی، پدیده‌ها یا مجموعه‌های گیاهی جانوری کم‌نظیر نیست.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی‌ترین نقاط کشور از نظر تنوع زیستی در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که به دلیل دارابودن گونه‌های گیاهی، جانوری نادر، اندمیک (محلی) آسیب‌پذیر و در خطر از اهمیت حفاظتی بالایی برخوردار است.
برای حفظ تنوع زیستی و یکپارچگی این اکوسیستم می‌توان با آموزش و تبیین اهداف برای ساکنان منطقه مخاطراتی که هر روزه این خطه را تهدید می‌کند، کاهش داد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانیال
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتشون کنه انشالله
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1