تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۴۷۴۶۷۵
یادداشت؛

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخصوص استخدامی‌های طرح زین الدین پاسخگو باشید

۲۱
۰
معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخصوص استخدامی‌های طرح زین الدین پاسخگو باشید
کبنا ؛
یکی از فعالان دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استخدام از طریق طرح زین‌الدین که اخیراً مورد انتقادات زیادی قرار گرفت، یادداشتی نوشته و از مسئولان خواسته سکوت را بشکنند و پاسخ افکار عمومی را بدهند.
به گزارش کبنا، این یادداشت به شرح زیر است:
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْه
جوانان از ارکان اصلی مؤلفه‌های سیاسی، اقتصادی و دفاعی تمامی کشور‌ها در این عصر تکنولوژی بشمار ‌می‌روند؛ در هر کجا آنان با خلاقیت و انرژی که دارند میدان‌دار بودند، موجب رشد و پیشرفت جامعه هدف شدند.
در نظام جمهوری اسلامی ایران بنا به عقیده رهبران و اندیشمندان به این قشر خاص و مهم جامعه توجه ویژه‌ای شده است. به‌عنوان نمونه مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «شما جوانان ستون‌های انقلاب هستید.» و همچنین ایشان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را که به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود خطاب به جوانان منتشر کردند.
در دهه اخیر که بحث میدان دادن به جوانان بسیار بر زبان‌ها افتاد و موردتوجه قرار گرفتند، طرح و برنامه‌های متعددی توسط دولت و مجلس شورای اسلامی اجرا و پیشنهاد شد که به برخی از این طرح‌ها می‌توان نقد‌های مفصلی وارد کرد. یکی از این طرح‌ها که اخیراً حاشیه‌ساز شده طرح شهید زین‌الدین است که به‌موجب آن شخص استاندار می‌تواند تعدادی از جوانان نخبه را در مناصبی جذب و به‌کارگیری کند.
این طرح به ذات پسندیده است؛ چرا که به‌موجب آن جوانان نخبه‌ای وارد عرصه حکمرانی می‌شوند و یقیناً تأثیرات شگرفی ایجاد خواهند کرد؛ اما آنچه موردبحث ما هست دو شبهه اساسی و مهم است؛ اول اینکه این جوانان چطور گزینش و جذب می‌شوند و دوم در چه مناصبی قرار می‌گیرند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجه‌به ویژگی‌های قومی و طایفی و جناحی که وجود دارد، این حساسیت و نگرانی را افزایش می‌دهد.
با نگاهی به اسامی و سوابق نفراتی که توسط این طرح جذب شدند این نگرانی تا حدودی به‌یقین می‌رسد. اکثریت این اشخاص سابقه خاصی در کارنامه آن‌ها دیده نمی‌شود و تنها چیزی که به چشم می‌خورد و توجهات را جلب می‌کند حضور اکثریت این افراد در جبهه فرهنگی و شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
بیش‌ازپیش نگاه‌ها به  سمت جناب دکتر ستار هدایت خواه به سبب مسئولیت‌هایی که داشته و در جبهه فرهنگی دارند جلب می‌شود و این موضوع را نیز باید تأکید کرد که جناب دکتر پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان که مسئولیت جذب با ‌ایشان هست، از نزدیکانِ فکری و تشکیلاتی یک شخص خاص بشمار ‌می‌روند.
حال باید از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد پرسید که چطور آن نفرات را گزینش و انتخاب کردند و چه ارتباطی میان جذبی‌های استانداری با آقایانِ فوق‌الذکر وجود دارد؟
و یا شاید بهتر باشد از خودِ این عزیزان باید سراغ گرفت که چه تأثیری بر این استخدامی‌های استانداری داشتند؟
گرچه ما تأثیر چهره شاخص اصولگرایی را در این استخدامی‌ها رد یا تأیید نمی‌کنیم و همچنان منتظر شفاف‌سازی خود ایشان هستیم؛ اما آنچه گمانه‌زنی می‌شود، استخدامی‌ها از نزدیکان تشکیلات ایشان هستند.
چندین ماه از ابلاغ و شروع این طرح می‌گذرد و ما دانشجویان، شهروندان و تشکلات دانشجویی بار‌ها از مقامات استانداری بالاخص جناب پیوند سؤال پرسیدیم دررابطه‌با این شبهات اما پاسخگو نبودند؛ حتی مدتی پیش وقتی اسامی منتشر شد و مطالبه‌گری دانشجویان و فعالان سیاسی و اجتماعی استان بالاگرفتن باز هم آقایان سکوت کردند و پاسخگو نیستند.
اما نقد دوم به محتوای طرح شهید زین‌الدین و عملکرد استانداری در استخدام این افراد به مناصبی برمی‌گردد که به این اشخاص سپرده شده است.
مناصبی در حد معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای جوانانی که تنها سابقه آن‌ها حضور در شانا یا جبهه فرهنگی استان است، این موضوع، چه دلیل منطقی می‌تواند داشته باشد؟!  
به نظر می‌رسد انتصاب این افراد در این جایگاه‌هایی که قرار گرفته‌اند نه‌تنها برای روند امور استانداری و استان مضر است، بلکه پرتگاهی برای خود آن اشخاص می‌شود که غالباً بدون تخصص در مناصبی مهم و رده‌بالا قرار گرفته‌اند.
در این دو شبهه و نقدی که بیان کردیم، افراد بسیاری از فعالان سیاسی و اجتماعی استان سعی در سرپوش‌گذاشتن بر اصل موضوع را دارند که حقیقتاً از برخی این انتظار را نمی‌رفت که این‌گونه از روندی ناعادلانه و شبهه‌ناک و معیوب دفاع کنند؛ بهتر است خطاب به همه فعالان که چشم بر این موضوع بسته‌اند بگوییم که رانت خودی و غیرخودی ندارد، و ادامه این روند تنها باعث مهاجرت نخبگان استان به شهر‌ها و استان‌های هم‌جوار می‌شود.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که انتقاد‌های فوق، به معنای ردّ یا تأیید اشخاصِ استخدام شده نیست، بلکه نوکِ پیکانِ نقد‌های مذکور به سازوکار گزینش و نحوه عملکرد استانداری بر می‌گردد.  
امید وافر داریم استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد نحوه جذب و گزینش این افراد را شفاف‌سازی کند بیش از این برای نظام جمهوری اسلامی و دولت آیت‌الله رئیسی هزینه‌تراشی نکنند.
سلام علی من‌تبع الهدی
سیدعلی عزیزی، فعال دانشجویی
نام شما

آدرس ايميل شما

دلسوز
Iran, Islamic Republic of
بنده استاندار را فردی ضعیف نمی دانم بلکه زودباور می دانم
یک عده منفعت طلب دور و بر ایشان را گرفته اند .
یک عده اهل کار نیستند و فقط با حرف زدن و شلوغی می خواهند خودی نشان دهند اطراف ایشان
Iran, Islamic Republic of
ده نفر استخدام شدن با حقوق میانگین ده پونزده ملیون.یک ماهه کل فضای مجازی استان شده این ۱۰ نفر.بابا برید یه سر به بقیه استان‌ها بزنید.کارخونه خودرو سازی پالایشگاه پتروشیمی هزارتا کارخونه بزرگ زدن هزاران نفرو مشغول به کار کردن.الان تو کهگیلوبویراحمد همه چی گل بلبله فقط مونده این ۱۰ نفر؟
United States
دولت سیزدهم با شعارها و نام‌های مقدس و شهیدان والا مقامی چون شهید والامقام سپهبد شهید سلیمانی و شهید زین الدین زمینه پارتی بازی و ظلم و ستم به جوانان جویای کار شدند و نسبت به استخدام فله ای بستگان خود اقدام کردند و منفعت طلبان قانون بکارگیری فرزندان ایثارگران را در قوانین خو درآوردی بیشترین ظلم را به این قشر زجر کشیده روا داشتند ای خانواده های شهدا ای جامعه ارزشی ای زجر کشیده های بی ادعا شما را نردبان بالا رفتن شیطانی شده اید که هرگز هیچ سنخیتی و تناسبی با آرمان شهدا و امام شهدا نداشته اند لذا خواهشمند است بصورت یکپارچه و گسترده و هوشمندانه نسبت به ظلم های نابخشودنی این دولت اعتراضات خود را اعلام نمایید
دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
وقتی /میشود نخبه وای به حال ماها ، معدل ایشان را در پوشه قرمز استانداری نگاه کنید تا بگرییم.این به کنار با پرونده در دانشگاه یاسوج ، الان شده معاون پیشگیری از آسیبهای اجتماعب، این که خود عین آسیب است.
Netherlands
آقای ملانوروز سلام
ما همچنان منتظریم لیستی از بستگان استاندار که با سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت در استانداری دانشگاهها ادارات کل و شهرستان ها باشت و گچساران به کار گرفته شده اند و یا منصب داده شده اند منتشر کنی
جوان ها و شایستگان نباید خاموش بنشینند و بر رسم غلط باید پایان دهند
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
باسلام
خواهشمندم موضوع استخدام های رانتی را پیگیری کنید و تا حصول نتیجه نهایی رها نکنید.
افراد انتخاب شده به نسب دیگر افرادی که پرونده تشکیل دادن رزومه و سابقه قابل عرضی ندارند و فقط بخاطر رانت بازی انتخاب شدن که این آفت جامعه است باید از گسترش چنین آفاتی جلوگیری کرد.

البته مرجع و نهادی نیست که رسیدگی کرد.

اون از انتخابات بود اینم از این


فاتحه بخوانید برای حق
استان
Iran, Islamic Republic of
کدوم تنویر افکار عمومی ؟؟
خودت که همه چیز رو میدونی بدادر عزیز
فامیلهاشون رو آوردند و تمام
بقیه مردم کاه و کرکو
Iran, Islamic Republic of
جدب
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مننظر پاسخ شخص استاندار هستیم .
Iran, Islamic Republic of
استخدام وابیدن رفت خدا زده
تو خو نوکر هدایتخواه هستی کبنانیوز
هدایتخواه هم دوره احمدی نژاد هم این دوره از این زیاد کرده و میکنه و تو هم حامی اون هستی و هیچ آب از آب تکون نخواهد خورد
مملکت مال امثال هدایتخواهه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه دکتر پیوند که با طرح احمدی نژاد هیت علمی شد ، و همچین استاندار. بازرسی کجا هست که ورود کند. واب بر دولت انقلابی. اتفاقا هرکسی را هم دلشان بخواهد وارد استانداری می کنند
Iran, Islamic Republic of
تا بترکه چشم حسودان
Iran, Islamic Republic of
والله قسم اینهایی که داخل این طرح مشغول شدن نخبه نیستن حتی اگه نیاز باشه اطاعات کامل از اسامی مدرک تحصیلی و دانشگاهشون رو دارم و این یه خیانت بزرگاست.
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر روز شاهد این استخدامی های فله ای هستیم هر کس که دلش بخواهد به راحتی و بدون آزمون اقوام خود را استخدام می کند و بقیه هم هر چی فریاد می زنند کسی جوابگو نیست؛ نه بازرسی و نه شخص آقای استاندار و نه .... واقعا موندیم شکایت خود را به کجا ببریم. تشکر میکنیم از سایت کبنا نیوز چون در این چند سال واقعا رسالت خود را به خوبی انجام دادن و دست مسئولین از خدا نترس که به راحتی به جوانان نخبه لطمه میزنن و افراد را فقط بر اساس طایفه گرایی و قوم و خویشی استخدام میکنن برای مردم رو میکنن.
جوان
Iran, Islamic Republic of
هر کس که دلش بخواهد به راحتی و بدون آزمون اقوام خود را استخدام می کند و بقیه هم هر چی فریاد می زنند کسی جوابگو نیست؛ نه بازرسی و نه شخص آقای استاندار و نه .... واقعا موندیم شکایت خود را به کجا ببریم. تشکر میکنیم از سایت کبنا نیوز چون در این چند سال واقعا رسالت خود را به خوبی انجام دادن و دست مسئولین از خدا نترس که به راحتی به جوانان نخبه لطمه میزنن و افراد را فقط بر اساس طایفه گرایی و قوم و خویشی استخدام میکنن برای مردم رو میکنن
اه از بی عدالتی
Iran, Islamic Republic of
خدایا تمام کسانی که دارن به این استان خیانت میکنن و بی عدالتی را در این استان گسترده و در روز روشن حق ما جوانان بیکار را جلوی ما پایمال میکنن را به خودت واگذار کردیم. چون هر چی داد و فریاد میکنیم فریاد رسی جز خودت نیست. سالهاست که این بی عدالتی و استخدامی های قومی و طائفه ای باعث افسردگی من بقیه جوانان شده. تو را خدا منتشر کنید
استاندار
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین استاندار کشور آقای احمدزاده
هرچه سریعتر عزل شود
سپهر
Iran, Islamic Republic of
جک جدید جدید رو شنیدید و دیدید احمدزاده-استاندار اعلام کرده نرخ بیکاری زیر ۷ درصد هست؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نخبه دکترا منایع طبیعی استقدامی قبول شده بود به سفارش اقای استاندار رشته کامپیوتر جایگزنش شد حالا نخبه میخواد بگیره
Iran, Islamic Republic of
این همه استاندار برای این استان زحمت میکشه دیده نمیشه،یه مقدار انصاف داشته باشید و از خدا بترسید.
Iran, Islamic Republic of
رسانه ها باید گول هر خبری رو نخورند و هر خبری که یه عده خاص به دستشون میدند فوری نشر ندهند،نمیشه که یه نفر مدرک دیپلم داره بیاد وارد کار استخدامی و دولتی بشه،بر حسب مدرک و نیروی متخصص چینش میشه
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1