تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۷۱۴۲۴
در نشست کودکان خیابانی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد / اعتبارات برگشت خورد

۱
مدیرکل امور اجتماعی استانداری: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد / اعتبارات برگشت خورد
کبنا ؛مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که مرکز متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد. اعتباراتی در همین زمینه به استان اختصاص یافت اما چون این مراکز در سطح استان وجود ندارد اعتبارات برگشت داده شد.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، مسعود نوری روز سه شنبه در نشست کودکان خیابانی بر ضرورت جمع‌آوری کودکان از خیابان‌ها تأکید کرد و گفت: ۳۸۰ کودک کار در استان شناسایی شدند که ۸۰ نفر از آن‌ها اتباع کشور‌های خارجی است که باید شناسایی و به کشورشان برگشت داده شوند.
مدیرکل اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه در زمینه کودکان کار، آنطور که انتظار می‌رود کار انجام نشده است، افزود: تیمی متشکل از دادگستری، بهزیستی، فرمانداری و نیروی انتظامی شناسایی و غربالگری کودکان کار را انجام می‌دهند تا کودکان کار ایرانی و غیرایرانی شناسایی شوند.
وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که مرکز متکدیان و مرکز نگهداری کودکان کار ندارد، گفت: اعتباراتی در همین زمینه به استان اختصاص یافت اما چون این مراکز در سطح استان وجود ندارد اعتبارات برگشت داده شد.
نوری عنوان کرد: بهزیستی و شهرداری یاسوج مکانی برای نگهداری کودکان کار تعیین کنند، ضمن اینکه استانداری ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات این مرکز را خریداری کرده است.
وی در ادامه خواستار همکاری شهرداری یاسوج در زمینه تعیین مرکز نگهداری کودکان کار شد و گفت: کودکان کار متکدی که در کلان شهر‌ها وجود دارد در این استان وجود ندارد و همه آن‌ها دارای خانواده و سرپناه هستند اما باید با توانمند ساختن خانواده، آن‌ها را از سطح خیابان جمع‌آوری کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آسیب‌هایی که در کمین کودکان کار است، گفت تا دهه فجر، مرکزی در خور‌شان کودکان کار با همکاری بهزیستی و شهرداری در مرکز استان راه‌اندازی شود.
نوری با اشاره به ترک تحصیل و افت تحصیلی کودکان کار در استان گفت: طبق آمار اداره کل بهزیستی ۲۲ کودک کار ترک تحصیل کرده بودند که زمینه بازگشت به تحصیل ۱۰ نفر از آن‌ها فراهم شد و برای بازگشت به تحصیل سایر کودکان نیز همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری افزود: افت تحصیلی میان کودکان کار مشهود است که با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های متولی درصدد رفع این مورد هستیم.
وی با تأکید بر اینکه فرمانداری‌ها ساماندهی کودکان کار را در دستور قرار داده و گزارش آن‌ها را برای استانداری ارسال کنند، افزود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این کودکان برای بیماری هپاتیت و غربالگری پرونده سلامت برای آن‌ها تشکیل می‌شود.
نوری از مشارکت و همکاری فنی و حرفه‌ای استان قدردانی کرد و گفت: طبق اعلام بهزیستی ۶۰ کودک کار به همراه پدرانشان جهت حرفه‌آموزی به اداره کل فنی و حرفه‌ای معرفی شدند و در حال مهارت‌آموزی هستند.
وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای تنها دستگاهی که همکاری خوبی در زمینه کودکان کار و خیابان دارد، افزود با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، ورزش و جوانان، کمیته امداد امام (ره) و آموزش و پرورش برنامه اردوی راهیان نور و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای این افراد برگزار می‌شود تا دیگر شاهد حضور آن‌ها در سطح خیابان نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1