تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۴۷۱۳۳۰
کبنا گزارش می‌دهد؛

اختلاف بیش از ۶۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز بازار یاسوج با قیمت مصوب؛ چرا نظارتی نمی‌شود؟ / نبود میدان دام و عدم حمایت از دامدار دلیل افزایش قیمت گوشت؟ /رئیس جهاد کشاورزی: قیمت مرغ به ۹۲ هزار تومان کاهش یافت / رئیس اتاق اصناف یاسوج: قیمت دام زنده افزایش یافته / قصاب‌ها می‌گویند که ما داریم با ضرر می‌فروشیم

۶
۰
اختلاف بیش از ۶۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز بازار یاسوج با قیمت مصوب؛ چرا نظارتی نمی‌شود؟ / نبود میدان دام و عدم حمایت از دامدار دلیل افزایش قیمت گوشت؟ /رئیس جهاد کشاورزی: قیمت مرغ به ۹۲ هزار تومان کاهش یافت / رئیس اتاق اصناف یاسوج: قیمت دام زنده افزایش یافته / قصاب‌ها می‌گویند که ما داریم با ضرر می‌فروشیم
کبنا ؛
تورم و افزایش قیمت مواد خوراکی به حدی شده که مردم هر بار در حال حذف بخشی از مواد غذایی از سفره خود هستند، قیمت گوشت قرمز، مرغ، ماهی در کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای است که قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده و خانواده‌های ۴ و ۵ نفره بخصوص گوشت قرمز و گوشت ماهی را حذف کرده‌اند، یا اینکه میزان خرید آن به نصف رسیده است. در روز‌های اخیر نیز استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به افزایش قیمت مرغ انتقاد کرد و از مسئولان خواست برای کاهش قیمت مرغ کاری کنند.
دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کبنا نیوز، نبود میدان دام و کمبود دام در استان، عدم حمایت از دامداران دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز است. علی صالحی نائب رئیس صنف قصابان یاسوج قیمت مصوب گوشت قرمز را اینگونه عنوان می‌کند: گوشت بره ۴۶۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی ۳۸۵ هزار تومان، گوشت گوساله ۴۶۵ هزار تومان، قیمت مرغ گرم ۹۲ هزار تومان، گوشت منجمد ۶۵ هزار تومان.
این‌ها در حالی است که در بازدید میدانی خبرنگار کبنا نیوز، گوشت بره در بازار تا ۵۵۰ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد که از قیمت مصوب ۸۵ هزار تومان گرانتر است، قیمت گوشت گوسفندی در بازار تا ۴۵۰ هزار تومان نیز می‌رسد و از ۶۵ هزار تومان بیشتر است، اگر قیمت مصوب شده، چرا در بازار قصاب‌ها قیمت را بالاتر برده‌اند؟ جهاد کشاورزی که وظیفه نظارت بر بازار را دارد چطور به وظیفه ذاتی خود عمل نمی‌کند، همیشه در آمار‌های مرکز آمار ایران، تورم اقلام خوراکی در استان کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از سایر استان‌ها است، یکی از دلایل تورم عدم نظارت نیست؟ میزان درآمد و حقوق در این استان پایین‌تر از پایتخت و سایر شهر‌ها است، آیا نباید قیمت اقلام خوراکی هم پایین‌تر باشد؟
نبود میدان دام و عدم حمایت از دامدار
کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی است که دامداری بصورت سنتی در میان عشایر و روستاییان رواج دارد، اما همین دامداران به دلیل نبود زیرساخت‌ها، نبود میدان دام، عدم حمایت از دامدار برای خرید علوفه و نهاده‌های دامی، ترجیح می‌دهد دام خود را در استان‌های همجوار بفروشد، علی صالحی، نائب رئیس اتحادیه قصابان یاسوج در این خصوص می‌گوید: اگر میدان دام در استان ما فعال شود، قیمت دام هم ثابت می‌ماند، الان باید دام را از منطقه دریلا و مناطق گرمسیری بیاورند، دلیل افزایش قیمت‌ها هم همین است. تا یکی دو ماه آینده وضعیت بهتر می‌شود.
وی گفت: موضوع دیگر قیمت خرید دام است، وقتی قیمت خرید دام زنده در استان همجوار بیشتر است، دامدار دام خود را بار می‌کند و به استان دیگر برای فروش می‌برد، همین باعث می‌شود که کمبود داشته باشیم.
تصویر فوق مربوط به استان یزد است.


کاهش قدرت خرید مردم و خرید اقساطی کالا
قیمت گوشت قرمز ۵۰۰ هزار تومان و بیشتر، و قیمت مرغ تا ۱۹۹ هزار تومان رسیده و نیمی از مردمی که اشتغال درستی ندارند، یا خانواده‌ای با چند فرزند هستند، اصلاً توانایی خرید گوشت را ندارند. قدرت خرید کارمند‌ها نیز پایین آمده و در سطح استان و حتی کشور، می‌بینیم که خیلی از کالا‌های مصرفی مورد نیاز خانواده‌ها بصورت اقساطی به فروش می‌رسد که نشان دهنده پایین امدن قدرت خرید مردم است. وقتی قیمت خودرو‌های پایین رده به نیم میلیارد تومان می‌رسد، به تبع قیمت اقلام خوراکی هم بالا می‌رود، وضعیتی که نشاندهنده ناتوانی مسئولان اقتصادی در مهار قیمت برخی کالا‌هایی است که قیمت دلار برای آن‌ها تعیین‌کننده است.
متأسفانه قیمت‌ها هر روز بالا می‌رود و هیچ گاه کم نمی‌شود، مگر تا به حال دیده‌ایم که قیمت طلا پایین بیاید، یا اینکه قیمت دلار که روز به روز بالا می‌رود و الان به ۶۰ هزار تومان رسیده است، اما ضرر و زیان افزایش قیمت طلا و دلار را خانواده‌هایی می‌دهند که نه خانه و سرمایه دارند، نه ماشین دارند، نه حقوقی دارند، اقشار ضعیف جامعه و دهک‌های پایین جامعه هستند که تقاص افزایش قیمت‌های دلار و طلا را پس می‌دهند، با کوچک شدن سفره‌هایشان.
رئیس جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز نسبت به سایر استان‌ها متعادل است / ۱۴۰تن مرغ توزیع کردیم
رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ گفت: قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت متعادلی است، اما در قیمت مرغ جزء استان‌های با قیمت بالا بودیم، الان قیمت پایین‌تر آمده و تا ۹۱ هزار تومان نیز کاهش یافته است.
علی معتمدی اظهار کرد: متوسط قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد ۴۶۵ هزار تومان است،  در راستای وظایف محوله جهاد کشاورزی، نظارت بر قیمت‌ها انجام می‌گیرد، بر اساس شاخص‌های موجود اگر کمبودی مشاهده شود، تأمین می‌کنیم و بر اساس عرضه و تقاضا و هزینه‌های تولید قیمتی که کارگروه اقتصادی مشخص می‌کند را تعدیل می‌کنیم.
وی افزود: گران شدن گوشت قرمز و سفید مبحث مهمی است ولی اینکه در سطح کشور قیمت‌ها به چه صورتی گران می‌شود، در جایگاهی نیستیم که اظهارنظر کنیم.
معتمدی افزود:  قیمت گوشت قرمز استان نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت متعادلی است، ولی قیمت مرغ بالا بود. به همین دلیل نیز در روز‌های اخیر ۱۴۰ تن مرغ توزیع کردیم و مرغ در مرغداری‌ها به اندازه کافی تولید شده است، جزء چند استان سبز کشور از نظر جوجه‌ریزی هستیم، پیش‌بینی می‌شود که در روز‌های آینده مازاد تولید در استان داشته باشیم.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بخشی از گوشت مورد نیاز مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بصورت منجمد و با قیمت پایین‌تر از قیمت مصوب در حال فروش است، که از مرکز تأمین شده است.
وی گفت: از حیث تأمین نقدینگی برای پرورش مرغ داریم تلاش‌هایی می‌کنیم که برای ایام عید قیمت‌ها کاهش پیدا کند.




قاچاق دام موجب کمبود دام است / قیمت دام زنده خیلی بالا رفته
رئیس اتاق اصناف یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در چند هفته گذشته قیمت‌گذاری گوشت قرمز انجام گرفت و از آن زمان تاکنون قیمت‌ها تغییر نیافته است.  
مهرداد الهی اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد قیمت‌ها تا حدودی مناسب‌تر است، ولی عوامل مختلفی باعث شد در سراسر کشور کمبود گوشت داشته باشیم.
وی گفت: اواخر سال گذشته به دلیل خشکسالی و کمبود دام، دام‌های مولد وارد بازار شدند، در حالی که این دام‌ها بجای سال گذشته باید امسال وارد بازار می‌شدند، به همین دلیل امسال دام به اندازه کافی نداشتیم، و الان کمبود دام داریم.
الهی تصریح کرد: در مناطق گرمسیری وضعیت دام نسبت به مناطق سردسیری بهتر است، ضمن اینکه در کل کشور کمبود وجود دارد و تأمین دام سخت است، در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس یا کشور عراق چون قیمت دام با دلار است، گاهی قیمت‌ها چند برابر ایران می‌شود و همین باعث قاچاق دام و کمبود دام در کشور شده است.
وی گفت: بازار بر اساس عرضه و تقاضا است و وقتی کالایی کم می‌شود طبیعتا و متأسفانه افزایش قیمت داریم، تا یک ماه آینده بر اساس آن چیزی که اعلام شده شرایط بهتر خواهد شد.
رئیس اتاق اصناف یاسوج اظهار کرد: سعی کردیم که فقط به بازار استان تکیه نکنیم، و از استان‌های هم جوار تأمین دام داریم، اتحادیه تلاش می‌کند که از هر جایی که بتوانند دام را وارد کند که قیمت بیشتر از این نشود، برای بازار یک حاشیه سود در نظر گرفته شده ضمن اینکه حاشیه سود و حقوق قانونی قصاب را کاهش داده‌ایم و بجای ۸ درصد سود، ۵ درصد سود قرار داده شده است ولی این موارد تأثیر زیادی ندارد، چرا که قیمت دام زنده خیلی بالا رفته است، قیمت دام زنده ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار تومان تغیین شد ولی الان قیمت از ۲۵۰ هزار تومان بیشتر شده و قصاب‌ها می‌گویند که ما داریم با ضرر می‌فروشیم، ‌امیدواریم که این شرایط تأمین دام بهتر شود و نزدیک فصل بهار تعدیل قیمت داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اگاه
Iran, Islamic Republic of
نظارت؟ /مدرن امروز
مصرف کننده
Iran, Islamic Republic of
یه کلام ختم کلام و آن اینکه فعلا بخش کشاورزی متولی ندارد.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیر جهاد وکشاورزی می گوید گوشت قرمز در بازار 565 هزار تومان است نمیدانیم چه سری است یا به مسئولین قیمت پایین عرضه می شود یا چیز دیگری ولی فکر کنم در بازار نیستند .
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت افزایش روز افزون قیمتها را کنترل نمی کند؟؟؟ وهر روز بفکر کمترشدن حقوق کارمندان وحذف یارانه هاست ونایاب شدن وامهاست؟؟؟؟؟؟ چرا تورم را در خالی بودن جیب ملت میداند؟؟؟؟ چرا ندای مردم را از رسانه ها::::::: با امار وارقامی می گوید که در بازار اجناس هر روز گرانتر میشوند؟؟؟؟ مقصر مدیران بی تجربه ونا کار امده ایران از همسایه ها غنی تره اما فقیر تر از انان::::
Iran, Islamic Republic of
وقتی که-هزاران تن نهاده دامی توسط یک کارخانه حیف ومیل می شود باید هم قیمت گوشت سر به فلک بکشد
United States
یاسوج آنقدر بی در و پیکر هست که هر مغازه و صنفی خودسر و بدون توجه به هیچ قانونی جنس خود را هر طور دلشون میخواد می فروشند و کسی هم نیست جلوی آنها را بگیرد فقط بیچاره مردم که باید مورد ظلم قرار بگیرند
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1