تاریخ انتشار
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۴۶۷۵۶۸
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران خبر داد

برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

۰
برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها در شهرهای استان خبر داد.
به گزارش کبنا، نشست خبری جشن چلچراغ آیه‌ها (ویژه اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج - مرحله مقدماتی) صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید امین رسالتی_ معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام رسالتی در این نشست با تبریک میلاد حضرت محمد (ص)، اظهار داشت: به مناسبت 17 ربیع‌الاول میلاد حضرت محمد رسول‌الله (ص) جشن‌های با عنوان چلچراغ آیه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌کنیم که مکان‌ها و مسیرهای راهپیمایی این جشن‌ها را مشخص می‌کنیم و به اطلاع مردم می‌رسانیم.
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساحت مقدس نورانی قرآن در طول چند قرن گذشته، گفت: این اهانت‌ها با اهداف مختلف انجام گرفت و کسانی می‌خواهند نور قرآن را خاموش کنند.
وی خاطر نشان کرد: آنها به منظور اینکه جلوی مسلمان شدن شهروندان خود را بگیرند، به اشتباه با ظاهر قرآن مبارزه می‌کنند و این در حالی است که دین مبین اسلام با فطرت انسان‌ها همخوانی دارد. رشد مسلمان شدن در سال‌های گذشته در دنیا سه برابر شده است و آنها از این مسئله ترس دارند. در فرانسه‌ها مسلمانی را محدود و محصور کرده‌اند و مجوزهای را برای مقابله با قرآن صادر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رسالتی با بیان اینکه حقیقت قرآن قابل کتمان نیست، تاکید کرد: جشن پیاده‌روی به‌مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) پیامبر ختمی مرتبت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. در شهر یاسوج از گلزار شهدا تا حسینیه ثارالله و در سایر شهرستان‌ها از محل یادمان شهدای گمنام تا مکان برگزاری جشن انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بزرگترین رویداد قرآنی امسال در کشور جهان اسلام برگزار می‌شود، افزود: 730 هزار نفر در مسابقات قرآنی بسیج شرکت کرده‌اند که بیشترین شرکت کنندگان از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مسابقات در سه بخش، 11 رشته و 28 زیرشاخه از جمله؛ مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود و 1500 نفر برگزیده مسابقات خواهد بود.
حجت‌الاسلام رسالتی گفت: هشت هزار و 113 نفر برادر و هفت هزار و 736 خواهر و در مجموع 15 هزار و 549 نفر در این مسابقات شرکت کردند.
وی در پاسخ به سئوالی گفت: در حوزه قرآنی کم‌کاری شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
بحران هویت پایدار ترکیه

بحران هویت پایدار ترکیه

به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه "چیگدم آکیول" روزنامه نگار آلمانی تاریخ جدیدی ...
1