کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران خبر داد

برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

8 مهر 1402 ساعت 11:08

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها در شهرهای استان خبر داد.


معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها در شهرهای استان خبر داد.
به گزارش کبنا، نشست خبری جشن چلچراغ آیه‌ها (ویژه اختتامیه مسابقات قرآنی بسیج - مرحله مقدماتی) صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سید امین رسالتی_ معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حجت‌الاسلام رسالتی در این نشست با تبریک میلاد حضرت محمد (ص)، اظهار داشت: به مناسبت 17 ربیع‌الاول میلاد حضرت محمد رسول‌الله (ص) جشن‌های با عنوان چلچراغ آیه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌کنیم که مکان‌ها و مسیرهای راهپیمایی این جشن‌ها را مشخص می‌کنیم و به اطلاع مردم می‌رسانیم.
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساحت مقدس نورانی قرآن در طول چند قرن گذشته، گفت: این اهانت‌ها با اهداف مختلف انجام گرفت و کسانی می‌خواهند نور قرآن را خاموش کنند.
وی خاطر نشان کرد: آنها به منظور اینکه جلوی مسلمان شدن شهروندان خود را بگیرند، به اشتباه با ظاهر قرآن مبارزه می‌کنند و این در حالی است که دین مبین اسلام با فطرت انسان‌ها همخوانی دارد. رشد مسلمان شدن در سال‌های گذشته در دنیا سه برابر شده است و آنها از این مسئله ترس دارند. در فرانسه‌ها مسلمانی را محدود و محصور کرده‌اند و مجوزهای را برای مقابله با قرآن صادر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رسالتی با بیان اینکه حقیقت قرآن قابل کتمان نیست، تاکید کرد: جشن پیاده‌روی به‌مناسبت میلاد حضرت محمد(ص) پیامبر ختمی مرتبت در شهرستان‌ها برگزار می‌شود. در شهر یاسوج از گلزار شهدا تا حسینیه ثارالله و در سایر شهرستان‌ها از محل یادمان شهدای گمنام تا مکان برگزاری جشن انجام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بزرگترین رویداد قرآنی امسال در کشور جهان اسلام برگزار می‌شود، افزود: 730 هزار نفر در مسابقات قرآنی بسیج شرکت کرده‌اند که بیشترین شرکت کنندگان از استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مسابقات در سه بخش، 11 رشته و 28 زیرشاخه از جمله؛ مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود و 1500 نفر برگزیده مسابقات خواهد بود.
حجت‌الاسلام رسالتی گفت: هشت هزار و 113 نفر برادر و هفت هزار و 736 خواهر و در مجموع 15 هزار و 549 نفر در این مسابقات شرکت کردند.
وی در پاسخ به سئوالی گفت: در حوزه قرآنی کم‌کاری شده است.
 


کد مطلب: 467568

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467568/برگزاری-جشن-چلچراغ-آیه-ها-شهرهای-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1