تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۶۶۷۳۳
در خطبه های نمازجمعه۱۷شهریور ۱۴۰۲چیتاب مطرح شد

سید فرج الله پژمان: رسانه های بین المللی که در کمرنگ کردن همایش جهانی اربعین شب و روز نداشتند، چرا در برابر فروش تسلیحات هسته ای آمریکا به اُکراین سکوت کرده اند

۱۱
۴
سید فرج الله پژمان: رسانه های بین المللی که در کمرنگ کردن همایش جهانی اربعین شب و روز نداشتند، چرا در برابر فروش تسلیحات هسته ای آمریکا به اُکراین سکوت کرده اند
کبنا ؛به گزارش "کِبنـا" از چیتاب حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان، در خطبه های نماز عبادی سیاسی ۱۷شهریور ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه خطاب به حاضرین گفت: هرکس در راه بندگی، حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بشمارد سعادتمند خواهد شد.
وی، حُبِّ ائمـه اطهار، زیارت قبور آنان را از دیگر عوامل سعادت دنیا و آخرت برشمرد و گفت: به طور خاص در میان اهل بیت ع زیارت امام حسین"ع" تاکید شده که باعث آمرزش و بخشش گناهان می شود.
حجت الاسلام پژمان در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تشکر از میزبانی مردم و دولت عراق، و همچنین زحمات دولت ایران در مرزهای ورود و خروج زائرین اربعین، بخشش گناهان، قدرت اراده وکمک به میزبانی از میهمانان را هدیه خداوند به مردم و دولت دوکشور در این همایش بزرگ برشمرد و گفت: در این دنیای زودگذر که هیچ کسی از لحظه بعد خود باخبر نیست، خوشحال باشید که حسین بن علی را دارید و تا میتواید در دنیا علاوه بر زیارت، در چند صباح زندگی، راه و رسم مردانگی وحریتش را ادامه دهید تا در قیامت شفیعتان باشد.
این خطیب جمعه در ادامه خطبه دوم با اشاره به موضوع نقض حقوق بشر توسط استکبار جهانی در اُکراین نیز گفت: مدعیان پوشالی حقوق بشر با آتش افروزی در منطقه دنبال فروش تسلیحات خود و متعاقباََ جنایت بشری هستند. 
وی ادامه داد: همه میدانند که بانیان جنگ اُکراین ( آمریکا وانگلیس) برای فروش تسلیحات خود، سعی برشعله ور کردن این جنگ را دارند. 
امام جمعه چیتاب تصریح کرد: وقتی ائتلاف منع سلاحهای هسته ای به راحتی از فروش بمبهای خوشه ای آمریکا گذشتند، باید هم کار به جائی بکشد که مهمات حاوی اورانیم ضعیف شده در ریل فروش بعدی قرار بگیرد. 
خطیب جمعه کبگیان با اذعان به اینکه تولد نوزادهای معلول و تشدید سرطان در میان جوامع جهانی از مضرات خطرناک این بمبها می باشد خاطرنشان کرد: فارغ از مخالف اولیه، ائتلاف بین المللی منع سلاحهای هسته ای مراقب این اقدام خطرناک باشند، زیرا علاوه بر امتداد نسل کشی در قالب جنایت بزرگ بشری، باعث نابودی حیات زیست محیطی خواهدشد. 
وی خطاب به تیمهای متعدد رسانه ای در جهان نیز گفت: تیمهای رسانه ای دنیا که شدیداََ دنبال کمرنگ کردن همایش جهانی اربعین بودند واصلا این همایش خطری برای هیچ احدالناسی نداشت، چرا بدون از هیچ واکنشی لنز دروبینهایشان را بر بازار فروش تسلیحات هسته ای آمریکا در اوکراین بسته اند.
سید فرج الله پژمان در پایان با اشاره به فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز روز شهادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: در آنروز که لحظات آخر وداع پیامبر اکرم با دنیای فانی بود حبیبش امام علی "ع" را فراخواند وهم حقانیتش، و هم مظلومتیتش را اعلام کرد. 
وی ادامه داد: آن حضرت در آن لحظه هزار باب علم به امام علی حدیث کرد که از هر باب هزار باب دیگر باز می شد و این آخرین تکلم خاتم المرسلین با نایِب بَرحَقّش مَولَی المُوَحِدین بود که صراحتا فرمود: حقَّت را می برند، و خُمسَت را غَصب می کنند و پرده احترامت را می دَرَند و محاسنت را به خون سرت رنگین می کنند.



* * * * * * * * * * *
خبرنگار: اسماعیل رسامـ٫.
نام شما

آدرس ايميل شما

الی...
Iran, Islamic Republic of
حاجی سلام
آمریکا ابرقدرته، تاکی میخواهید باهاش کنار نیایید؟.
آیا با وعده، وو وعیدمیشه سفره خالی مردم راپر کرد یا قدرت خریدمردم رو بالا برد؟.
مردم عمرشون داره میره هر روز هرماه هرسال شماها می گید آمریکا رو به افول هست، خیلی از اونایی که این حرفو میزنندخودشون دغدغه مادی و موقعیت فقر و..ندارند بلکه با این سیاست دارن برمردمی حکومت می کنند که هر روزشان بدتر از دیروزشان است.
ناهید
Iran, Islamic Republic of
آیا از امام حسین خجالت نمی کشید؟.چطور و با چه رویی روانه کربلایش می شوید
زیارت اربعین شامل کسانی می شود که درکشورشان خبری از بی عدالتی،فقر و فلاکت، زور و تزویر،رانت و تبعیض،اختلاس و پارتی بازی و..نباشد.
شهلا،تـ
Iran, Islamic Republic of
بگویید که در قبال این همه ظلم و تبعیض و بی عدالتی جواب خون شهداء را چه می دهید؟.
خداوند کسانیکه حق این مردمو میخورند رسوایشان کند
امید
Iran, Islamic Republic of
آقای امام جمعه شما که می گویید رسانه خارجی سکوت می کنند و دنبال حق نیستند، آیابنظرشما رسانه های داخلی حقیقت کنونی کشور را به مردم می گویند
مریمـی
Iran, Islamic Republic of
بازی رسانه ای صرفا جهت سرگرم کردن مردم فلک زده ایران است، فقط موقع انتخابات و برپائی یادمان و همایشها مردم را می بینند و بعدش دیگر فراموش تا ۴سال بعد...
لیلا
Iran, Islamic Republic of
جناب امام جمعه لطفا خدمات دولت تدبیر و امید و دولت انقلابی در بخش کبگیان را نام ببرید چه گلی به سر مردم زده اید، أیا لایروبی یک جدول کشاورزی را جز خدمات دولت می دانید؟.
اکبر- چنار
Iran, Islamic Republic of
فارغ از هرگونه جبهه گیری حزب و جناححی، بنظر من بعد از اتمام دوره نمایدگی آقای هدایتخواه تالان خدمات خاصی در بخش کبگیان صورت نگرفته است..
هاجر
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا امام حسین براچی شهید شد، و شهدای مابرای چه رفتند؟.
آیاحکومت در کشور مابر صراط عدالت علــی حرکت می کند، و مردم ازاین نوع حکومتداری راضی هستند؟
گشتاسب
Iran, Islamic Republic of
من جوانی۳۸ساله دارای پنج سر عائله هستم
در سخت ترین شرایط امورات می گذرام رفیقم سه سال ازمن بزرگترهست وضعیت منو می بیند جرات زن گرفتن ندارد؟
الان با این رویکرد،این وضعیت برای چند نفر در کل کشور بوجود آمده است؟.
آیا این تقصیر آمریکاست، یا مسئولان حاکم بی تدبیر و منفعت طلب بر کشور؟
ماریا..پ
Iran, Islamic Republic of
حاجی مردم دیگه بریده اند.
آمریکا و بمب هسته ای و اوکراین و اربعین و..براشون مفهومی ندارد؟.
مردم نان میخواهند، وکار و رونق اقتصادی والسلام.
مرفین بی درد
Iran, Islamic Republic of
هزینه های مردمان عراق برای میزبانی از زوار امام حسین در اربعین،برگرفته از اراده راسخ مردمان آن دیار است
کاش مسئولان نامرد کشور ما در خدمترسانی واقعی،یک کمی ازملت عراق یاد می گرفتند.
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
1