کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه های نمازجمعه۱۷شهریور ۱۴۰۲چیتاب مطرح شد

سید فرج الله پژمان: رسانه های بین المللی که در کمرنگ کردن همایش جهانی اربعین شب و روز نداشتند، چرا در برابر فروش تسلیحات هسته ای آمریکا به اُکراین سکوت کرده اند

17 شهريور 1402 ساعت 16:35

سید فرج الله پژمان: رسانه های دنیا که در کمرنگ کردن همایش جهانی اربعین شب و روز نداشتند، چرا در برابر فروش تسلیحات هسته ای آمریکا به اکراین سکوت کرده اند


به گزارش "کِبنـا" از چیتاب حجت الاسلام سیدفرج الله پژمان امام جمعه کبگیان، در خطبه های نماز عبادی سیاسی ۱۷شهریور ۱۴۰۲ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه خطاب به حاضرین گفت: هرکس در راه بندگی، حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام بشمارد سعادتمند خواهد شد.
وی، حُبِّ ائمـه اطهار، زیارت قبور آنان را از دیگر عوامل سعادت دنیا و آخرت برشمرد و گفت: به طور خاص در میان اهل بیت ع زیارت امام حسین"ع" تاکید شده که باعث آمرزش و بخشش گناهان می شود.
حجت الاسلام پژمان در فراز دوم از خطبه های این هفته ضمن تشکر از میزبانی مردم و دولت عراق، و همچنین زحمات دولت ایران در مرزهای ورود و خروج زائرین اربعین، بخشش گناهان، قدرت اراده وکمک به میزبانی از میهمانان را هدیه خداوند به مردم و دولت دوکشور در این همایش بزرگ برشمرد و گفت: در این دنیای زودگذر که هیچ کسی از لحظه بعد خود باخبر نیست، خوشحال باشید که حسین بن علی را دارید و تا میتواید در دنیا علاوه بر زیارت، در چند صباح زندگی، راه و رسم مردانگی وحریتش را ادامه دهید تا در قیامت شفیعتان باشد.
این خطیب جمعه در ادامه خطبه دوم با اشاره به موضوع نقض حقوق بشر توسط استکبار جهانی در اُکراین نیز گفت: مدعیان پوشالی حقوق بشر با آتش افروزی در منطقه دنبال فروش تسلیحات خود و متعاقباََ جنایت بشری هستند. 
وی ادامه داد: همه میدانند که بانیان جنگ اُکراین ( آمریکا وانگلیس) برای فروش تسلیحات خود، سعی برشعله ور کردن این جنگ را دارند. 
امام جمعه چیتاب تصریح کرد: وقتی ائتلاف منع سلاحهای هسته ای به راحتی از فروش بمبهای خوشه ای آمریکا گذشتند، باید هم کار به جائی بکشد که مهمات حاوی اورانیم ضعیف شده در ریل فروش بعدی قرار بگیرد. 
خطیب جمعه کبگیان با اذعان به اینکه تولد نوزادهای معلول و تشدید سرطان در میان جوامع جهانی از مضرات خطرناک این بمبها می باشد خاطرنشان کرد: فارغ از مخالف اولیه، ائتلاف بین المللی منع سلاحهای هسته ای مراقب این اقدام خطرناک باشند، زیرا علاوه بر امتداد نسل کشی در قالب جنایت بزرگ بشری، باعث نابودی حیات زیست محیطی خواهدشد. 
وی خطاب به تیمهای متعدد رسانه ای در جهان نیز گفت: تیمهای رسانه ای دنیا که شدیداََ دنبال کمرنگ کردن همایش جهانی اربعین بودند واصلا این همایش خطری برای هیچ احدالناسی نداشت، چرا بدون از هیچ واکنشی لنز دروبینهایشان را بر بازار فروش تسلیحات هسته ای آمریکا در اوکراین بسته اند.
سید فرج الله پژمان در پایان با اشاره به فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز روز شهادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: در آنروز که لحظات آخر وداع پیامبر اکرم با دنیای فانی بود حبیبش امام علی "ع" را فراخواند وهم حقانیتش، و هم مظلومتیتش را اعلام کرد. 
وی ادامه داد: آن حضرت در آن لحظه هزار باب علم به امام علی حدیث کرد که از هر باب هزار باب دیگر باز می شد و این آخرین تکلم خاتم المرسلین با نایِب بَرحَقّش مَولَی المُوَحِدین بود که صراحتا فرمود: حقَّت را می برند، و خُمسَت را غَصب می کنند و پرده احترامت را می دَرَند و محاسنت را به خون سرت رنگین می کنند.



* * * * * * * * * * *
خبرنگار: اسماعیل رسامـ٫.


کد مطلب: 466733

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/466733/سید-فرج-الله-پژمان-رسانه-های-بین-المللی-کمرنگ-کردن-همایش-جهانی-اربعین-شب-روز-نداشتند-چرا-برابر-فروش-تسلیحات-هسته-آمریکا-ا-کراین-سکوت-کرده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1